Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOnvolwassen vriend

Onvolwassen vriend

21 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Volkomen juist.
Aan een dood paard gaan trekken, is zinloos.
Aan een levend paard trouwens ook.
Jazeker.
Ik kom hier de laatste tijd meerdere reacties tegen, van verschillende mensen, die in wezen allemaal in het zelfde schuitje moeten varen, dwz. Zij leven met een partner, die verslaafd is, en door die verslaving wordt de hele relatie danig op de proef gesteld.
Het gebruikte middel heeft degene die dat neemt, overgenomen.
In die zin, dat zij blijvend
(moeten) kiezen voor de drugs op plekje één, en hun partner komt dan op plek twee.
Dat is dramatisch.
Jazeker.
Een partner van een verslaafde heeft een ontzettend zwaar leven.
Vaak komen alle taken op hen neer, en ondank is s'werelds loon...
En vergeet het zeer grillige gedrag niet, als partner weet je nooit waar je aan toe bent...

Op een gegeven moment is dit niet meer vol te houden, en is de grens bereikt.
Bij de een wat eerder, bij de ander wat later.
Maar, ooit m o e t er een beslissing worden genomen.
Onafwendbaar.
Of je gaat er zelf aan ten onder...
Beste mensen, heel vaak winnen de drugs het van de relatie met jou.
Neem de juiste beslissing hierin.
Ik wens iedereen hiermee alle sterkte!
Het is iig een van de aller moeilijkste beslissingen, die er bestaan imo...
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
CuriousExplorer zei:
Is er een andere reden dan nieuwsgierigheid om te beginnen met drugs? Denk dat niet eerlijk gezegd.
Klik om te vergroten...
Die andere redenen zijn er dus wel degelijk!
Ik zal er één hier neerzetten, de rest mogen jullie er bij zetten
Één van de redenen is:
Je zit bij je vrienden en bent al dagenlang in een slecht humeur, of gedeprimeerd zelfs.
Oorzaken zijn er genoeg.
schulden, relatie geklapt, baan verloren en hoe nu verder...enz enz.
En dan komt er een kerel naar je toe, en die zegt: hee kerel, wat is er met jou aan de hand? Ga je wel goed? Ik denk het niet, maarrehh wij, enkele mensen hier, wij hebben dit ook, en wij hebben iets, wat helpt!
Wij roken dan een jointje en dan ziet alles er weer anders uit...
Eens proberen? Het is een soft drug, je wordt er dus niet afhankelijk van!
Nou, wat vind je? Eentje proberen?
Je gaat aan het nadenken, en op een gegeven moment zeg je...geef op dat ding, ik ben het zat, deze mineurstemming...
En je loopt naar buiten met die knaap, en hij doet je voor hoe je dit moet roken.
Het gevolg: Boemmm....
Later leer je mensen kennen, via via, die ook andere drugs nemen.
En hetzelfde herhaalt zich.
Met desastreuze gevolgen.

Zo, dat is één van die andere redenen om te gaan blowen, of ander materiaal te gaan nemen.
Zo heeft een internist mij via mijn ouders aan een zware temesta verslaving geholpen.
Deze gaf die pillen aan mijn moeder, en die zei: hier, neem deze maar, die komen van internist xxxx( naam) van die specialist goddome, van die kleine witte word je rustig, en van die gele kun je goed slapen. Inderdaad.
Voor 3 weken...en later is de pot leeg, en wil je nieuwe.
Dan kom je erachter wat voor kutzooi dat dit is.
Kwetsbaar als ik toen was, heeft dit een enorme berg van ellende opgeleverd.

Zo kan dat dus gaan.

En zeg nou niet, mij overkomt dit niet, want dan zit je te zwammen.
Als je erg kwetsbaar bent, is dit zo gebeurd!
Jazeker...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."