Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKortsluiting/Paranoia

Kortsluiting/Paranoia

34 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Whoops ff te snel getypt haha, excuse me!
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
SmartieAndMe zei:
Whoops ff te snel getypt haha, excuse me!
Klik om te vergroten...
ff is ook een foute vorm van Nederlands :P
S
SirErickLid
01-01-2024, 00:00
#3
SmartieAndMe zei:
Mindless zei:
SmartieAndMe zei:
Dat verklaard een hoop. Brabants is geen taal, Brabants is een foute form van Nederlands :P
Klik om te vergroten...
:rolleyes:
Klik om te vergroten...
Whoops ff te snel getypt haha, excuse me!
Klik om te vergroten...
Voor deze ene keer zullen we je blunder door de vingers zien :wink:... Whahahaha, lol :tearsofjoy:.

Psychedelibee zei:
ff is ook een foute vorm van Nederlands :P
Klik om te vergroten...
Sit hem neit zeau te plagen met zein spelvaud, dat is neit liev :P.
L
LiveFastDieYoungLid
01-01-2024, 00:00
#4
LiveFastDieYoung zei:
Al enkele maanden een eind gemaakt aan mijn speed verslaving.
Ik heb enkele dagen na dat ik gestopt ben met kortsluitingen rond gelopen.
Zo elektrische shocken in je hersens, ik denk dat iedereen die ooit eens te veel MDMA heeft genomen enkele dagen na elkaar dit wel eens heeft meegemaakt.

Die waren na 3 dagen weg en na 2 weken was ik ook niet meer moe.
Ik heb mijn gewicht van 75kg bereikt. (Dagelijks sporten & lopen, dus veel spiermassa.)

Echter is sinds een paar dagen geleden een bepaalde vorm van paranoia opgetreden.
Ik denk dat verschillende mensen die ik normaal 100% vertrouw complotten aan het maken zijn tegen mij. Zo dacht ik bijvoorbeeld dat ze mijn aankomend kind wouden vermoorden. (Deze indruk kreeg ik echter nadat het leek dat ze niet zo blij waren met de zwangerschap.)

Gaat dit over? Ik las op het internet dat paranoia die komt aanzetten weken na dat je gestopt bent HEEL waarschijnlijk een psychose is. Ik kreeg eigenlijk wel een beetje schrik dus kwam ik hier voor raad.

Ik heb binnen 2 weken een afspraak met de psychiater maar tot dan loop ik toch een beetje ongerust rond.
Klik om te vergroten...
Wauw man, even een flashback naar 6 jaar geleden.
Dat ik na deze ervaring mij opnieuw heb laten vangen 6 maanden terug, gelukkig eindelijk psychologische hulp gezocht, wtf. kut.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Psychedelibee zei:
SmartieAndMe zei:
Whoops ff te snel getypt haha, excuse me!
Klik om te vergroten...
ff is ook een foute vorm van Nederlands :P
Klik om te vergroten...
Dat valt natuurlijk te betwisten. FF is een afkorting die inmiddels zo veel gebruikt wordt, dat je het wel als onderdeel van de taal kunt beschouwen. Net als dat spreektaal kan variëren van schrijftaal. Het is niet opgenomen in de Dikke Van Dale nee, maar verder is het behoorlijk ingeburgerd!

Zullen we de grammaticadiscussie weer verplaatsen naar het grote grammaticatopic? :grin:
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#6
MeejheM zei:
Ook is er wel sprake van genetische aanleg voor psychoses.
Klik om te vergroten...
Maar een genetische aanleg voor een amfetamine geïnduceerde psychose?

Wel reëel blijven.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#7
MeejheM zei:
Dat is brabants, die dubbele ontkenning.
Klik om te vergroten...
Nee. Dat is gewoon fout.
L
LiveFastDieYoungLid
01-01-2024, 00:00
#8
Al enkele maanden een eind gemaakt aan mijn speed verslaving.
Ik heb enkele dagen na dat ik gestopt ben met kortsluitingen rond gelopen.
Zo elektrische shocken in je hersens, ik denk dat iedereen die ooit eens te veel MDMA heeft genomen enkele dagen na elkaar dit wel eens heeft meegemaakt.

Die waren na 3 dagen weg en na 2 weken was ik ook niet meer moe.
Ik heb mijn gewicht van 75kg bereikt. (Dagelijks sporten & lopen, dus veel spiermassa.)

Echter is sinds een paar dagen geleden een bepaalde vorm van paranoia opgetreden.
Ik denk dat verschillende mensen die ik normaal 100% vertrouw complotten aan het maken zijn tegen mij. Zo dacht ik bijvoorbeeld dat ze mijn aankomend kind wouden vermoorden. (Deze indruk kreeg ik echter nadat het leek dat ze niet zo blij waren met de zwangerschap.)

Gaat dit over? Ik las op het internet dat paranoia die komt aanzetten weken na dat je gestopt bent HEEL waarschijnlijk een psychose is. Ik kreeg eigenlijk wel een beetje schrik dus kwam ik hier voor raad.

Ik heb binnen 2 weken een afspraak met de psychiater maar tot dan loop ik toch een beetje ongerust rond.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#9
Je beschikt in ieder geval over genoeg relativeringsvermogen om te zien dat de complotten niet echt zijn.

That's gotta count for something.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#10
^ wat hij zegt.
Bespreek het iig met je vriendin en evt. wat andere goede vrienden/familieleden, dan kun je de signalen in de gaten houden tot je het gesprek bij de psychiater hebt.
L
LiveFastDieYoungLid
01-01-2024, 00:00
#11
ZERO- zei:
^ wat hij zegt.
Bespreek het iig met je vriendin en evt. wat andere goede vrienden/familieleden, dan kun je de signalen in de gaten houden tot je het gesprek bij de psychiater hebt.
Klik om te vergroten...

Ik ben mij er inderdaad van bewust dat dit niet echt is.
Maar vind het toch eng, ook als ik bij vrienden ben controleer ik constant mijn omgeving.
Dit doe ik voor politie te spotten, zelfs als er geen illegale middelen in ons bezit is.
Is dit gewoon een nare gewoonte van toen ik nog altijd drugs op zak had of gaat dit gepaard met de paranoia verschijnselen die ik eerder beschreef?


PS: Ik neem mijn woorden terug over het feit dat overmatig misbruik bij mij niet voor hersenschade zorgde. Ik kamp(te) met paranoia, slapeloosheid en spraakproblemen.
De slapeloosheid is momenteel al enkele weken weg, paranoia is enkele dagen geleden aan komen zetten en spraakproblemen beginnen goed te minderen. Van constant "stotteren" naar nog maar 1 of 2 keer per week.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#12
Het lijkt me geen gek idee om vrij snel een afspraak met je huisarts te maken. Just to be sure. :wink:
L
LiveFastDieYoungLid
01-01-2024, 00:00
#13
Fool zei:
Het lijkt me geen gek idee om vrij snel een afspraak met je huisarts te maken. Just to be sure. :wink:
Klik om te vergroten...

Klopt, maar ik heb een vaste psychiater.
Lijkt me logisch dat een psychiater mij beter kan helpen dan een huisarts.
Aangezien de situatie niet levensbedreigend is.

Mijn vriendin en ouders zijn op de hoogte en zullen me zeker waarschuwen indien het moest verergeren.

Bijvoorbeeld nu, ik denk dat jullie allemaal accounts zijn van mijn IRL vrienden en jullie me hier gewoon controleren. Dat jullie hier screenshots van maken en via whatsapp over mij zitten te roddelen. Maar aan de andere kant weet ik gewoon dat dit niet waar is. :confused:
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#14
En nu is er wel genoeg gezeverd over genetische aanleg, want dat is in dit geval natuurlijk niet aan de orde. Inmiddels zijn we weer twee dagen later, houdt de verbetering stand?
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#15
Je denkt het, maar je weet wel dat het niet zo is. Dat is een stap in de goede richting. Bel gewoon es naar de dokter en spreek er over...
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#16
MentalFucked zei:
Tekzor668 zei:
Je denkt het, maar je weet wel dat het niet zo is. Dat is een stap in de goede richting. Bel gewoon es naar de dokter en spreek er over...
Klik om te vergroten...

Dadelijk een afspraak maken voor morgen online.
De psychiater bel ik nog niet af, ik heb zo mijn vermoeden dat mijn huisarts mij sowieso doorstuurt, zoals altijd.
Klik om te vergroten...

Huisartsen zijn er om de klachten vast te stellen, als die de klachten niet kan behandelen of het beter vind dat je door gestuurd word naar een specialist zal die dat ook meteen doen dus zie het niet als zomaar afwimpelen.

Sws hou het contact close met je huisarts, die maakt telkens een verslag van de klachten of je bezoek en dat is dan weer handig voor de psychiater. Je kan het hem zelfs vragen je gedachtengang in je dossier te plaatsen zodat de psychiater dit ook makkelijk kan opvolgen.

Voor mijn diagnose spondylartropathie stond ik ook quasi elke dag bij de dokter omdat klachten bijkwamen en niemand een oplossing vond zo een 6 maanden lang. Met verslagen van verschillende dokters kwam de reumatoloog met 1 bloedonderzoek snel op mijn diagnose.

Zo wil ik maar zeggen dat het goed is regelmatig met problemen en klachten direct naar de huisarts te gaan ook al heb je een aankomende afspraak bij een specialist.
L
LiveFastDieYoungLid
01-01-2024, 00:00
#17
Tekzor668 zei:
Je denkt het, maar je weet wel dat het niet zo is. Dat is een stap in de goede richting. Bel gewoon es naar de dokter en spreek er over...
Klik om te vergroten...

Dadelijk een afspraak maken voor morgen online.
De psychiater bel ik nog niet af, ik heb zo mijn vermoeden dat mijn huisarts mij sowieso doorstuurt, zoals altijd.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#18
MentalFucked zei:
Ik ben mij er inderdaad van bewust dat dit niet echt is.
Maar vind het toch eng, ook als ik bij vrienden ben controleer ik constant mijn omgeving.
Dit doe ik voor politie te spotten, zelfs als er geen illegale middelen in ons bezit is.
Is dit gewoon een nare gewoonte van toen ik nog altijd drugs op zak had of gaat dit gepaard met de paranoia verschijnselen die ik eerder beschreef?
Klik om te vergroten...
Zonder die andere verschijnselen zou ik dit gooien op een gezonde dosis wantrouwen. Of wellicht is in dit geval voorzichtigheid een beter woord.

MentalFucked zei:
Bijvoorbeeld nu, ik denk dat jullie allemaal accounts zijn van mijn IRL vrienden en jullie me hier gewoon controleren. Dat jullie hier screenshots van maken en via whatsapp over mij zitten te roddelen. Maar aan de andere kant weet ik gewoon dat dit niet waar is. :confused:
Klik om te vergroten...
No way dat ik bevriend zou zijn met een Belg :beer:
L
LiveFastDieYoungLid
01-01-2024, 00:00
#19
Tekzor668 zei:
MentalFucked zei:
Tekzor668 zei:
Je denkt het, maar je weet wel dat het niet zo is. Dat is een stap in de goede richting. Bel gewoon es naar de dokter en spreek er over...
Klik om te vergroten...

Dadelijk een afspraak maken voor morgen online.
De psychiater bel ik nog niet af, ik heb zo mijn vermoeden dat mijn huisarts mij sowieso doorstuurt, zoals altijd.
Klik om te vergroten...

Huisartsen zijn er om de klachten vast te stellen, als die de klachten niet kan behandelen of het beter vind dat je door gestuurd word naar een specialist zal die dat ook meteen doen dus zie het niet als zomaar afwimpelen.

Sws hou het contact close met je huisarts, die maakt telkens een verslag van de klachten of je bezoek en dat is dan weer handig voor de psychiater. Je kan het hem zelfs vragen je gedachtengang in je dossier te plaatsen zodat de psychiater dit ook makkelijk kan opvolgen.

Voor mijn diagnose spondylartropathie stond ik ook quasi elke dag bij de dokter omdat klachten bijkwamen en niemand een oplossing vond zo een 6 maanden lang. Met verslagen van verschillende dokters kwam de reumatoloog met 1 bloedonderzoek snel op mijn diagnose.

Zo wil ik maar zeggen dat het goed is regelmatig met problemen en klachten direct naar de huisarts te gaan ook al heb je een aankomende afspraak bij een specialist.
Klik om te vergroten...

Bedankt voor jullie hulp.

Nog één laatste vraag die ik morgen ZEKER aan mijn huisarts ga stellen.
Ik was niet onder invloed in de tijd dat mijn vriendin zwanger is geraakt.
Maar kampte toen ook een paar wekenlang met paranoia, deze was niet zo extreem als nu maar is na enkele weken wel weg gegaan. Is er een kans dat dit wordt overgedragen aan mijn kind?
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#20
MentalFucked zei:
Nog één laatste vraag die ik morgen ZEKER aan mijn huisarts ga stellen.
Ik was niet onder invloed in de tijd dat mijn vriendin zwanger is geraakt.
Maar kampte toen ook een paar wekenlang met paranoia, deze was niet zo extreem als nu maar is na enkele weken wel weg gegaan. Is er een kans dat dit wordt overgedragen aan mijn kind?
Klik om te vergroten...
Dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Het kind heeft immers niet gebruikt.

En ik mag aannemen de moeder ook niet.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."