Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAdvies/ervaringen afckicken RC's (o.a. a-p(i)hp) + dagboek bijna-dood-ervaring

Advies/ervaringen afckicken RC's (o.a. a-p(i)hp) + dagboek bijna-dood-ervaring

55 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#1
Jeetje, heftig man. Inderdaad klote dat je dan ook nog met de pyro's in aanraking bent gekomen.. En dan ook nog injecteren.. Dat zal wel een zeer heftige, maar lekkere rush geven, of niet?

Ik wens je veel sterkte gedurende je behandeltraject en daarna!
S

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
Snuffelaar
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Een opname is hier wel op zijn plaats, maar dan zou je wel specifiek naar een afkickkliniek moeten gaan, niet naar een psychiatrische afdeling. Weet wel dat een opname alleen maar zin heeft als je er echt volledig voor wil gaan. De zin in pyros zal misschien nooit verdwijnen, maar met de tijd zal je er minder en minder aan denken. Niet toegeven aan cravings, je hebt zelf al gemerkt welke ellende pyros kunnen opleveren.

Als je kriebels krijgt om te bestellen denk dan aan alle negatieve momenten die het je al opgeleverd heeft. Je verslaving denkt enkel aan die lekkere rush die ze geven, maar in werkelijkheid blijf je een high zoeken die je niet meer krijgen zal.

Probeer je vrije tijd op te vullen met andere kleine dingen, zoals bijvoorbeeld een avondwandeling. Ik snap dat het moeilijk is om structuur te creëren, maar daar kan verslavingszorg ook bij helpen.

Sorry als mijn advies te generiek is, maar ik kan me volledig vinden in jouw situatie. Pyros zijn ook mijn kryptonite endus start ik komende maandag een opname in een afkickkliniek.

Als je het moeilijk hebt, of als je er meer over wil praten, mag je me altijd een berichtje sturen op DF. Je staat er niet alleen voor en het is zeker niet onmogelijk om er mee te stoppen, maar je moet het 100% willen.
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#3
LucidLucy zei:
Ik denk dat dat het ook gewoon is met pyro's.
Klik om te vergroten...
dat denk ik dus net niet, omdat pyros best moeilijk te vapen zijn, is het lastig om in 1x een goede hit te krijgen. Van plusminus 20mg apihp, in 1x gevaped zou voldoende moeten zijn voor een dik uur. Verbrand de helft van de 20mg en er gaat nog een paar mg in rook op heb je een lage dosis te pakken. En vandaar dat je steeds bij wilt nemen,

Mischien dat @De Apotheker wat meer over kan vertellen. Als TS het een nuttige bijdrage vind hoor :)
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Yeah right... Dat geheugensteuntje heb ik nieteens meer af geschreven. Even denken, waar raaskalde ik ook alweer over.

Het ging in elk geval om het ongezonde patroon. Bij mij begint dat z'n parten te spelen. Nachtelijk bezocht worden door de engste figuren. Met een knuppel door je huis lopen omdat inbrekers een klap verdienen. (Ik ben normaal best vredelievend, ben oprecht nog nooit met iemand op de vuist gegaan). En de waanbeelden, complotten, alles en iedereen is tegen je. Door drones achtervolgd worden. En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Eenmaal weer een beetje nuchter gaat het wel weer. Ik krijg wel het idee dat ik lichtelijk HPPD ontwikkel, maar daar leren we wel mee leven. Maar het is net zo goed gewoon mogelijk dat ik blijf hangen in een psychose die in het beste geval één of enkele weken aanhoud, maar het kan ook dat ik er nooit meer vanaf kom.
En als ik mezelf dan vraag 'is dat het waard?'.
Nee dankje, toch liever niet. Toen ik de 60 dagen clean aantikte, nou ik had me in jaren niet meer zo goed gevoeld. (En met clean bedoel ik clean. Geen wiet, geen alcohol, hooguit nog koffie. Zelfs roken zou ik afraden) Wat een heerlijk gevoel is dat zeg, kalmte en rust in je lijf. Niet steeds denkend aan je volgende middeltje.

Zeelanddude zei:
dat denk ik dus net niet, omdat pyros best moeilijk te vapen zijn, is het lastig om in 1x een goede hit te krijgen. Van plusminus 20mg apihp, in 1x gevaped zou voldoende moeten zijn voor een dik uur. Verbrand de helft van de 20mg en er gaat nog een paar mg in rook op heb je een lage dosis te pakken. En vandaar dat je steeds bij wilt nemen,

Mischien dat @De Apotheker wat meer over kan vertellen. Als TS het een nuttige bijdrage vind hoor :)
Klik om te vergroten...
Ik hoor graag de input van @De Apotheker. Maar ik denk dat ik ook heel goed weet waar je op doelt. Naast rectale en intraveneuze inname vape ik nog geregeld. (IV probeer ik even links te laten liggen om niet vandaag of morgen alsnog dood te gaan)
Persoonlijk vind ik de laatste tijd folie beter werken dan pijpjes. Maar het is wel een gerotzooi voor je de techniek een beetje doorkrijgt. Ik heb dan net iets meer controle over de hitte verdeling. Die glazen pijpjes verschillen vaak in dikte in het glas. Niet alleen bij verschillende pijpjes, maar in hetzelfde pijpje is de wanddikte op bepaalde plekken dunner, dan de andere plek. Degradatie van je zo geliefde pyro is dan zo gebeurd.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Nog een update. Ik heb de eerste kliniek al gebeld en de hulpvraag voorgelegd. Morgen wordt ik terug gebeld.

Nog even in dubio of ik misschien meerdere klinieken zal bellen voor het geval ik bij de een afgewezen wordt 🤔

Pyro's en naalden heb ik afgestaan. Nog even de klap naar 0 verzachten met een klein beetje pep. Het zou niet de eerste keer zijn dat ik anders keihard in de weerstand ga.

Nu nog een plan bedenken om niet 'volle bak' te gaan voor de kliniek.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Aah ja op die manier heb ik het op andere fora wel vaker gezien. Ik ben zelf nooit gaan vapen me juices (bewust). Ik ben namelijk gestopt met roken door te switchen naar wiet vapen (alleen de herbs) en na 3 maanden ook daarmee te stoppen. Na talloze pogingen houd ik deze poging al 11 maanden en 6 dagen vol, de langste poging tot nu toe na 10 jaar vast roken.

Maar zou het wel tof vinden om eens te zien of het werkt met een vaporizer die bedoeld is voor dabs/hash. Vind het zonde om daar mn mighty voor in te zetten. Maar een atmos dabber of eventueel een vapcap of sticky brick als je alsnog met vlam aan de slag wilt, is misschien het overwegen waard.

MDPHP moet sowieso lukken. Dat verdampt als de malle. Ik vraag me nog wel af hoe het komt dat het zo 'weg lijkt te rennen' voor hitte haha. Heel apart.

Nep wel gelukt. En Hexen? Ik zie vaker mensen over hexen vapen dan NEP. Ik nam ze beide rectaal. De smaak en corrosiviteit vond ik niet te harden vapend. Ik heb het ook met meerdere middelen weleens geprobeerd vanaf folie met een klein drupje PG. Het helpt om de temperatuur laag ye houden, maar vind het niet fijn vapen.
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#7
LucidLucy zei:
Aah ja op die manier heb ik het op andere fora wel vaker gezien. Ik ben zelf nooit gaan vapen me juices (bewust). Ik ben namelijk gestopt met roken door te switchen naar wiet vapen (alleen de herbs) en na 3 maanden ook daarmee te stoppen. Na talloze pogingen houd ik deze poging al 11 maanden en 6 dagen vol, de langste poging tot nu toe na 10 jaar vast roken.

Maar zou het wel tof vinden om eens te zien of het werkt met een vaporizer die bedoeld is voor dabs/hash. Vind het zonde om daar mn mighty voor in te zetten. Maar een atmos dabber of eventueel een vapcap of sticky brick als je alsnog met vlam aan de slag wilt, is misschien het overwegen waard.

MDPHP moet sowieso lukken. Dat verdampt als de malle. Ik vraag me nog wel af hoe het komt dat het zo 'weg lijkt te rennen' voor hitte haha. Heel apart.

Nep wel gelukt. En Hexen? Ik zie vaker mensen over hexen vapen dan NEP. Ik nam ze beide rectaal. De smaak en corrosiviteit vond ik niet te harden vapend. Ik heb het ook met meerdere middelen weleens geprobeerd vanaf folie met een klein drupje PG. Het helpt om de temperatuur laag ye houden, maar vind het niet fijn vapen.
Klik om te vergroten...
Ik zie dit de laatste tijd wel vaker voorbij komen, maar dan nu toch de vraag: wat is er zo bijzonder aan drugs rectaal nemen? Werkt snuiven niet goed genoeg? En jij bent volgens mij ook niet bang voor een naald, dus waarom dan rectaal?

Dit gewoon uit nieuwsgierigheid!..
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#8
Snuffelaar zei:
Weet wel dat een opname alleen maar zin heeft als je er echt volledig voor wil gaan.
Klik om te vergroten...
Dit is ongekend belangrijk om van elke verslaving af te komen… Ik zou erg gaan focussen op wat jouw verslaving allemaal kapot maakt in je leven, word bewust van alle (soms permanente!) schade die het aanricht! Als je van je verslaving af wilt komen helpt het enorm als je het ook vanuit eigen overtuiging niet meer wil gebruiken.

Ik denk dat het tot op een bepaalde hoogte te vergelijken is met het eten van vlees. Een niet-vegetariër denkt snel: ik zou opzich wel willen stoppen met vlees eten, maar ik vind het zo lekker’ of ‘het hoort bij het avond eten’. Dit soort opmerkingen komen alleen van mensen die duidelijk niet overtuigd zijn van de nadelige effecten van vlees eten. Aan de andere kant, mijn moeder is vegantisch en heeft nooit moeite gehad met de ‘switch’. Waarom niet? Omdat ze het idee dat een dier geslacht moet worden, voor haar om op te eten, super weerzinwekkend en luguber vindt. Ze WIL het echt niet meer eten, heeft ook geen verleiding op die manier.

Niet helemaal te vergelijken met een drugsverslaving natuurlijk, maar openlijk zie je mijn punt.
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hardcore_frk zei:
Nouja, ik denk niet dat achteloosheid meteen een psychische aandoening hoeft te zijn. Er zijn genoeg mensen, die volledig bewust van de gevaren, vollop van het leven genieten en doen en laten waar ze zin in hebben.
Klik om te vergroten...
Sorry ik was 1 mogelijkheid vergeten! Het kan natuurlijk ook zo zijn dat een persoon zich bewust is van de schade die het aanricht, maar de afweging heeft gemaakt en besloten dat de negatieve gevolgen minder zwaar wegen dan het gewenste effect dat het brengt, en daarom gewoon doorgaat met drugs gebruiken. Dat duidt natuurlijk niet op een psychische aandoening, hooguit op een wat afwijkend beoordelingsvermogen, een slechter lange-termijnvisie of gewoonweg andere prioriteiten in het leven! Heel veel factoren die meespelen, dat maakt het altijd moeilijk.


Hardcore_frk zei:
En geef ze eens ongelijk! Je leeft maar één keer, het duurt super kort en als je nou eenmaal gek bent op spareribs: waarom niet? Maar dan niet je hele leven zeuren dat je te dik bent, obstipatie hebt en daarna darmkanker hebt gekregen. Dat neem je dan er dan met opgeheven hoofd bij.
Klik om te vergroten...
Het duurt al zo kort… Om de helft dan uit te moeten zitten met obstipatie en darmkanker, ALS je het dan al mag uitzitten en niet vroegtijdig de pijp uitgaat… Dat allemaal omdat je spareribs zo lekker vind? Het lijkt mij veel wenselijker om opzoek te gaan naar manieren om je culinaire ervaringen (in dit geval een metafoor voor: je leven) wat interessanter te maken, zónder spareribverslaafd (drugsverslaafd) te zijn ‘because it’s fun’. Want de fun heeft meer dan 1 zijde.
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#10
Flualhamdulillam zei:
Sorry ik was 1 mogelijkheid vergeten! Het kan natuurlijk ook zo zijn dat een persoon zich bewust is van de schade die het aanricht, maar de afweging heeft gemaakt en besloten dat de negatieve gevolgen minder zwaar wegen dan het gewenste effect dat het brengt, en daarom gewoon doorgaat met drugs gebruiken. Dat duidt natuurlijk niet op een psychische aandoening, hooguit op een wat afwijkend beoordelingsvermogen, een slechter lange-termijnvisie of gewoonweg andere prioriteiten in het leven! Heel veel factoren die meespelen, dat maakt het altijd moeilijk.



Het duurt al zo kort… Om de helft dan uit te moeten zitten met obstipatie en darmkanker, ALS je het dan al mag uitzitten en niet vroegtijdig de pijp uitgaat… Dat allemaal omdat je spareribs zo lekker vind? Het lijkt mij veel wenselijker om opzoek te gaan naar manieren om je culinaire ervaringen (in dit geval een metafoor voor: je leven) wat interessanter te maken, zónder spareribverslaafd (drugsverslaafd) te zijn ‘because it’s fun’. Want de fun heeft meer dan 1 zijde.
Klik om te vergroten...
Het mooie aan het leven is dat iedereen volledig vrij is om die keuzes en afwegingen voor zichzelf te maken!
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hardcore_frk zei:
Het mooie aan het leven is dat iedereen volledig vrij is om die keuzes en afwegingen voor zichzelf te maken!
Klik om te vergroten...
Niet iedereen, een drugsverslaafde heeft namelijk totaal geen volledige controle over zijn/haar hele doen en laten. Dat verzoorzaakt ook de typische problematische kenmerken van een langdurende verslaving ookwel ‘substance abuse disorder’. Drugs fucked met de manier waarop je denkt, met hoe je je voelt en met de beslissingen die je maakt… De vrijheid om zelf de afweging te maken is een groot goed, mee eens, maar ik vind wel dat in deze zin ‘zelf’, echt zelf betekent. En aan de hand van onderzoeken en lang nadenken ben in van mening dat je jezelf niet bent onder invloed van een drugsverslaving.
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#12
Beste lucy,

Een klinische opname is hier toch wel aan de orde vrees ik.

Ten eerste ben je dan even helemaal uit de omgeving die gerelateerd is aan je verslaving(en). Effe alles opzij duwen dus. Je leven komt even op pauze te staan, en het gaat even enkel en alleen om jou. Want dit kan flink verkeerd gaan. Toevallig dat ik dit nu lees, want ik ga zelf vanaf volgende dinsdag in opname voor een stim-verslaving en een fikse depressie).

Het doet echt deugd om open en eerlijk met hulpverleners te praten. Of, tijdens de opname zelf, met 'collega's'.

Maarrr... Je moet er wél volledig klaar voor zijn, en dat betekent dat je zelf volledig voor de opname wil gaan.

Je hebt al een flinke stap gezet, door dit te delen op het forum. Daar mag je gerust fier op zijn.

Wat ik tussen de regels heen lees, is dat er enerzijds nog twijfel heerst, en daarnaast ook wel het relaas van iemand die er genoeg van heeft, maar er op deze manier niet uitgeraakt.

Ik heb zelf al 14 opnames achter de rug (ik ben bipolair), dus als je vragen hebt, of gewoon eens wilt praten met iemand die het zelf ook meemaakt momenteel, stuur me dan gerust een PM.

Nogmaals, je hebt de eerste stap al gezet. Stap voor stap, en soms misschien een zijsprong, of een stap achteruit. Maar zolang je er écht vanaf wil, dan gaat het je wel lukken.

Ik wens je alvast heel veel succes en sterkte.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Even een update van mijn kant.
Bedankt voor jullie reacties, de adviezen zijn inderdaad een beetje generiek. Maar het is goed bedoelt, alsnog bedankt! En eigenlijk wist ik het al lang, maar wilde het niet helemaal weten. Ik heb na het posten van dat bericht een hele fijne meeting gehad. En de afgelopen 24h heb ik kunnen wennen aan het idee van een opname.
Ik heb me vandaag suf gebeld met fellows en vrienden. En eigenlijk is de uitkomst telkens hetzelfde; klinische opname.
Morgen de kliniek bellen. Afspraak bij de huisarts staat al. Trots/ego opzij schuiven en gaan, dat is nu de instelling.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#14
LucidLucy zei:
Even een update van mijn kant.
Bedankt voor jullie reacties, de adviezen zijn inderdaad een beetje generiek. Maar het is goed bedoelt, alsnog bedankt! En eigenlijk wist ik het al lang, maar wilde het niet helemaal weten. Ik heb na het posten van dat bericht een hele fijne meeting gehad. En de afgelopen 24h heb ik kunnen wennen aan het idee van een opname.
Ik heb me vandaag suf gebeld met fellows en vrienden. En eigenlijk is de uitkomst telkens hetzelfde; klinische opname.
Morgen de kliniek bellen. Afspraak bij de huisarts staat al. Trots/ego opzij schuiven en gaan, dat is nu de instelling.
Klik om te vergroten...
Moeilijke stap maar eenmaal gezet kan het wel een opluchting zijn. Veel succes man, je hebt de juiste beslissing genomen.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Even een update van mijn kant.
Bedankt voor jullie reacties, de adviezen zijn inderdaad een beetje generiek. Maar het is goed bedoelt, alsnog bedankt! En eigenlijk wist ik het al lang, maar wilde het niet helemaal weten. Ik heb na het posten van dat bericht een hele fijne meeting gehad. En de afgelopen 24h heb ik kunnen wennen aan het idee van een opname.
Ik heb me vandaag suf gebeld met fellows en vrienden. En eigenlijk is de uitkomst telkens hetzelfde; klinische opname.
Morgen de kliniek bellen. Afspraak bij de huisarts staat al. Trots/ego opzij schuiven en gaan, dat is nu de instelling.

Tis even klooien op mobiel, maar volgens mij is citeren gelukt 😂
Hardcore_frk zei:
Dat zal wel een zeer heftige, maar lekkere rush geven, of niet?
Klik om te vergroten...
Wil je het eerlijke of het geromantiseerde antwoord?
Ik zal de eerlijke versie alvast geven. Allereerst voel je de rush opkomen en eigenlijk keer op keer denk je dat je dood gaat, dat je hart dit niet meer trekt. Dan volgt er een rush die, tja.... Niet de moeite waard is, laat ik het zo zeggen. Maar vapen moet ik zoveel wegwerken voor ik iets voel. Als je mij ooit had verteld dat ik deze grens over zou gaan, had ik je voor gek verklaard. Maar toch is het zover gekomen.
Als ik een 'chase the dragon' rush moment uit moet kiezen, dan is het toch wel mijn ervaringen met LSD + 2cb + ketamine eventueel ge-candyflipt. En dan het liefst op een plek als psyfi. De rush die pyros gespoten (eigenlijk bij elke roa) geven, is het echt niet waard.
Pyros zijn naar mijn idee meer de handeling ofzo. Ik weet het niet. Er valt bijna niets uit te halen maar het is zó verslavend. Echt heftiger dan ik van andere middelen gewend ben. En dat wist ik van tevoren, maar ik moet eerst zelf tegen de muur lopen voor ik het geloof.

Als ik het opnieuw zou kunnen doen, zou ik de pyros laten liggen. Maargoed dat is achteraf praat. We gaan er gewoon voor om hier weer sterker uit te komen. Ik mag blij zijn dat ik er nog ben, met zulke goede ouders, vrienden en fellows.

Edit: oeps nu heb ik m dubbel gepost en is er al gereageerd. Kreeg het citaat via bewerken niet voor elkaar. Sorry voor de spam
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#16
LucidLucy zei:
(t)overdosis 3-me-pcp te pakken. Ook zo’n goedje wat je echt niet zonder weegschaal moet nemen. (FYI: een toverdosis 3-meo-pcp is vele malen leuker dan een toverdosis 3-me-pcp. In elk geval in mijn ervaring)
Klik om te vergroten...
Ik wou vragen hoe het voelt, een overdosis 3meopcp?

Verder wens ik je veel succes met afkicken! Ik wist niet dat die pyros zo verslavend zijn! Ik ben niet zo bekend met dat spul. Wel met 3meopcp!
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#17
LucidLucy zei:
Yeah right... Dat geheugensteuntje heb ik nieteens meer af geschreven. Even denken, waar raaskalde ik ook alweer over.

Het ging in elk geval om het ongezonde patroon. Bij mij begint dat z'n parten te spelen. Nachtelijk bezocht worden door de engste figuren. Met een knuppel door je huis lopen omdat inbrekers een klap verdienen. (Ik ben normaal best vredelievend, ben oprecht nog nooit met iemand op de vuist gegaan). En de waanbeelden, complotten, alles en iedereen is tegen je. Door drones achtervolgd worden. En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Eenmaal weer een beetje nuchter gaat het wel weer. Ik krijg wel het idee dat ik lichtelijk HPPD ontwikkel, maar daar leren we wel mee leven. Maar het is net zo goed gewoon mogelijk dat ik blijf hangen in een psychose die in het beste geval één of enkele weken aanhoud, maar het kan ook dat ik er nooit meer vanaf kom.
En als ik mezelf dan vraag 'is dat het waard?'.
Nee dankje, toch liever niet. Toen ik de 60 dagen clean aantikte, nou ik had me in jaren niet meer zo goed gevoeld. (En met clean bedoel ik clean. Geen wiet, geen alcohol, hooguit nog koffie. Zelfs roken zou ik afraden) Wat een heerlijk gevoel is dat zeg, kalmte en rust in je lijf. Niet steeds denkend aan je volgende middeltje.


Ik hoor graag de input van @De Apotheker. Maar ik denk dat ik ook heel goed weet waar je op doelt. Naast rectale en intraveneuze inname vape ik nog geregeld. (IV probeer ik even links te laten liggen om niet vandaag of morgen alsnog dood te gaan)
Persoonlijk vind ik de laatste tijd folie beter werken dan pijpjes. Maar het is wel een gerotzooi voor je de techniek een beetje doorkrijgt. Ik heb dan net iets meer controle over de hitte verdeling. Die glazen pijpjes verschillen vaak in dikte in het glas. Niet alleen bij verschillende pijpjes, maar in hetzelfde pijpje is de wanddikte op bepaalde plekken dunner, dan de andere plek. Degradatie van je zo geliefde pyro is dan zo gebeurd.
Klik om te vergroten...
Een woord:

VAPORGENIE

pijpjes en folie zijn gewoon niet moeilijk te leren, fiendish en ongezonder.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Natozlato zei:
Ik wou vragen hoe het voelt, een overdosis 3meopcp?
Klik om te vergroten...
3-meo-pcp heb ik nooit echt overgedoseerd. Ik vind die persoonlijk vrij kil. Maar ik denk dat het het meest in de buurt komt van de 3-me-pcp. Dus ik zal dat omschrijven.

Eerst raak je flink gedissocieerd, zoals je normaal nog gewend bent op hoge dosering. Maar de come up is snel, erg snel. Let wel, ik neem ze dan ook rectaal omdat je dan iets makkelijker nog bij kan nemen (lager starten). Ik vermoed dat ik op een gegeven moment niet meer goed wist wat ik aan het doen was en toen nog meer heb genomen. Daarna vervaagde alle realiteit. Het voelde alsof de wereld verging. Ik weet dat m'n ma me in die toestand aantrof en samen met me op de gang heeft gezeten. Ik was in een apatische staat en heb daar een lange tijd zo gezeten. In die tijd voelde het voor mij alsof de aarde uit z'n baan was gekomen en we aan het wachten waren op de klap met een planeet/asteroïde op ons pad. Een beetje alsof je in een schuilkelder zit te wachten tot de bom valt. Ik dacht echt dat het klaar was.

Overigens heb ik een soortgelijke ervaring ook gehad op DMXE (volgens mij in combi met 2fdck en een stimulant. Heb het ergens opgeschreven, maar weet uit m'n hoofd niet meer wat. De DMXE was overheersend en nam ik als laatst voor die ervaring gebeurde). Toen voelde het alsof de zwaartekracht vertienvoudige. Ik dacht ook hier dat de aarde uit z'n baan was gekomen en we met z'n allen door een soort wormhole gingen. Tijdens dat stuk bevroor ik volledig. Ik heb toen volgens mij ruim een halfuur met m'n hand op de deurklink gestaan in exact dezelfde houding. Dachten de dat dat hoorde bij onze reis door de wormhole op lichtsnelheid. Ik was alleen, maar het was een geruststellend gevoel dat iedereen dit meemaakte (yeah right... 😅).

Een overdosis 3-meo-pce daaaeintegen. Dat was wel degelijk een toverdosis. Ook hier rectale inname en heb in totaal zeker een mg of 100 verbruikt over enkele uren (geschat). Dat is een van de mooiste tripervaringen die ik ooit heb beleefd. Super mooie heldere kleuren. Mijn plafond was echt de mooiste sterrenhemel. Heel bijzondere ervaring en heel anders dan ik van psychedelica gewend ben.

Even voor de duidelijkheid: doe dit niet zomaar na. Ik heb een bizarre tolerantie opgebouwd door meer dan 1,5 jaar disso misbruik. Met name dck, o-pce en 2fdck maar ik had er standaard 12 verschillende op voorraad. De doseringen die ik noem kunnen je zo in een opwindingsdelier brengen. Zeker als je geen/weinig tolerantie heb. Dus wees gewaarschuwd.
Voor eenieder die lichte tot geen tolerantie heeft zou ik aanraden te starten met 10 mg, misschien 15 en zeker niet zomaar boven 20mg gaan. Daarna kan je zelf wel aanvoelen wat nog net kan. Ik weet nog dat ik een van mijn eerste keren 22mg had genomen. En dat was overweldigend. Maar nog net een fijne ervaring.
De Apotheker zei:
Een woord:

VAPORGENIE

pijpjes en folie zijn gewoon niet moeilijk te leren, fiendish en ongezonder.
Klik om te vergroten...
Ja ik heb overwogen om een vape hiervoor te gebruiken. Ook mijn mighty en davinci iq heb ik afgestaan. Blowen doe ik al een tijdje niet meer, dus wil met die vapes daar niet aan herinnerd worden.

Ik heb nog wel overwogen iets te fabriceren van een regelbare soldeerbout of een heating element van een 3d printer.

Ik weet overigens niet of een elektrische vape voldoende is. Iemand enig idee wat de kookpunt en zijn van deze stoffen? Ik heb er weleens naar gezocht maar kon er heel weinig over vinden.
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hardcore_frk zei:
Grappig om te horen dat je pas 20 jaar bent, man! Je bent echt een toffe gesprekspartner, met veel meer diepgang dan je van menig 20-jarige mag verwachten! Dus hiervoor een compliment.
Klik om te vergroten...
Super bedankt man, doet me goed om te horen 😁
Ik zoek die diepgang ook in andere mensen, maar zoals je zegt is die vaak maar moeilijk (of niet) te vinden in mijn leeftijdsgenoten… Hier kan ik gelukkig onvoorwaardelijk mijn ei kwijt!

Hardcore_frk zei:
Ik blow sinds mijn 14e en ben er al snel achter gekomen dat ik alleen gebruiken wel heel erg lekker vind. Maar ik hou ook echt wel van een feestje, hoor!
Klik om te vergroten...
Ah ja, ik ging ook in rap tempo van ‘oehhh… blowen!’ met vrienden, naar het ook super chill te vinden om alleen te roken. Het is ook vrij vergevend, wiet. Een verslaving is bijna nooit leuk, maar er zijn makkelijk ergere situaties denkbaar dan een wietverslaving (mocht je te sterk afhankelijk raken).
ik kreeg een beetje ervaring met hard drugs, door met vrienden eens truffels te doen, en iets daarna ook voor het eerst XTC geprobeerd. Ik was vanaf dat moment al erg geïntrigeerd (perfecte woord, thanks 😏) door drugs en zocht ik het een en ander op in mijn vrije tijd op het internet. Ergens in april dit jaar probeerde ik eens 2-FMA uit, thuis in mijn eentje. Daar begon het avontuur… 🤣 Inmiddels echt zo ongelofelijk veel geleerd in de tussentijd, voornamelijk door mijn activiteit op DF! Mijn vrienden delen wel interesse in drugs, maar lang niet op dezelfde manier als ik (helaas! Alhoewel, in het geval van sommige van mijn vrienden is dat een goeie zaak 🤣)


Hardcore_frk zei:
Ik hecht er nu veel meer waarde aan om lekker een avondje MDMA/2C-x met mijn meisje en/of wat goede vrienden te doen.
Klik om te vergroten...
Jaa snap ik helemaal! Die hectiek, intense stimulatie, motivatie (al gaat die motivatie helemaal nergens over) en praatbuien zijn heel leuk, maar vooral in het begin. Zodra je een beetje weet wat voor effect een drug op je heeft, en je bent niet verslaafd, ga je eerder zoeken naar manieren om de drug te gebruiken als hulpmiddel bij bepaalde bezigheden. Je interesse wijkt over de tijd heen af van simpelweg drugs, naar een diepergaande waarde die drugs kunnen toevoegen aan je leven. Zo ervaar ik het tenminste tot nu toe!


Hardcore_frk zei:
Wat ik ook wel komisch vind is dat jij echt helemaal met de computer bent opgegroeid. Toen ik een jaar of 6 was, had niemand een computer. Wij knikkerden toen nog fanatiek, haha!
Klik om te vergroten...
Jup! Ik kan me geen moment uit mijn jeugd herinneren zonder een PC in de woonkamer (tot ‘ie een keer kapot ging, 10+ jaar terug…)! Ik zat voor mijn gevoel echt midden in de transitie waarin een buitenspelen zeldzamer werd, want alhoewel ik echt veel tijd heb doorgebracht op Habbo Hotel en de PS3, heb ik ook heel veel buitengespeeld met Pokémon kaarten, bagugans, knikkers en die idiote figuurtjes die je bij de C1000 kon sparen 🤣

Ondanks de beschikbaarheid van al die technologie, ben ik er nooit voor langere tijd mee bezig geweest. TV heb ik nu ook al zo’n 5 a 6 jaar niet meer gekeken 😯. Altijd onbewust, het boeide me niet, maar tegenwoordig zou ik mezelf er ook van weerhouden. Is alleen maar bullshit op te vinden.
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#20
Flualhamdulillam zei:
Dit is ongekend belangrijk om van elke verslaving af te komen… Ik zou erg gaan focussen op wat jouw verslaving allemaal kapot maakt in je leven, word bewust van alle (soms permanente!) schade die het aanricht! Als je van je verslaving af wilt komen helpt het enorm als je het ook vanuit eigen overtuiging niet meer wil gebruiken.

Ik denk dat het tot op een bepaalde hoogte te vergelijken is met het eten van vlees. Een niet-vegetariër denkt snel: ik zou opzich wel willen stoppen met vlees eten, maar ik vind het zo lekker’ of ‘het hoort bij het avond eten’. Dit soort opmerkingen komen alleen van mensen die duidelijk niet overtuigd zijn van de nadelige effecten van vlees eten. Aan de andere kant, mijn moeder is vegantisch en heeft nooit moeite gehad met de ‘switch’. Waarom niet? Omdat ze het idee dat een dier geslacht moet worden, voor haar om op te eten, super weerzinwekkend en luguber vindt. Ze WIL het echt niet meer eten, heeft ook geen verleiding op die manier.

Niet helemaal te vergelijken met een drugsverslaving natuurlijk, maar openlijk zie je mijn punt.
Klik om te vergroten...
Ik ben het hier niet helemaal mee eens. Je wilt wel drugs gebruiken, maar het beïnvloed je leven dusdanig dat het het je niet meer waard is. Maar het gebruiken zelf zul je altijd (op een gegeven moment) weer willen.

De walging van het doden van dieren, is iets dat zit in je, of niet. Vaak zijn dit ook mensen met veel zelf- en naastenliefde. Dat maakt het voor vegetariërs ook heel makkelijk om vegetarisch te zijn (behalve al ze dronken zijn).

Drugsverslaafden hebben in veel gevallen weinig zelf- (en soms ook naasten)liefde. Ze vinden het dus eigenlijk niet zo erg dat er beesten geslacht worden (oftewel, zichzelf kapot maken met drugs). Je geeft het zelf ook al aan, hoor. Maar ik vind dat hierin wel enige nuance gemaakt dient te worden.

Uit eigen ervaring kan ik wel vertellen dat die zelf- en naastenliefde met de dag sterker wordt, zodra je met alle verdovende middelen bent gestopt! Dus uiteindelijk zou het een goede vergelijking kunnen worden.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."