Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAdvies/ervaringen afckicken RC's (o.a. a-p(i)hp) + dagboek bijna-dood-ervaring

Advies/ervaringen afckicken RC's (o.a. a-p(i)hp) + dagboek bijna-dood-ervaring

55 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hardcore_frk zei:
Ik ben als puber wel echt heel erg gameverslaafd geweest.. Counter-Strike en een MMORPG. Die shit is erger dan heroïne, man. Niet slapen, niet eten, geen interesses en woedeaanvallen..
Klik om te vergroten...
Mijn broer kon haast niet ademhalen als hij niet ook 600 keer per minuut op de linkermuisknop drukte voor dat League of Legends-gedoe… Voordat de PC kapot was, zat hij altijd dat spel te spelen (tenzij iemand een van mijn zussen erop zat), non-stop ook. Woedend als hij moest stoppen, natuurlijk… Maar zoals jij vast herkent is die prikkelbaarheid over zaken die niets met gamen te maken hebben misschien wel het destructiefst. Woedend en chagrijnig niet omdat je moet stoppen, maar omdat je zusje tijdens het avond eten iets te veel geluid maakt met haar mond, bijvoorbeeld… Toen hij voor zijn eigen laptop had gespaard ging het logischerwijs verder achteruit, want nu zat hij ongestoord op zijn kamer. Ik heb veel kunnen leren door naar hem en zijn fouten te kijken. Net als bij jou is het gewoon overgegaan, een gameverslaving is volgens mij echt moeilijk om lang vol te houden! Games blijven voor meeste mensen niet heel lang interessant om te een of andere reden…


Hardcore_frk zei:
Maar goed om te horen dat je kan knikkeren, ik daag je uit met mijn reuzebonk!
Klik om te vergroten...
Aah, dat zijn de zeer gewilde varianten 😯. Ik kan me goed herinneren dat mijn basisschool een hele korte periode een knikkerverbod had opgesteld, omdat de mooie zeldzame knikkers van sommige kinderen continu werden gestolen, en de Verenigde Alliantie van Rechtvaardige & Proactieve Sterke Mama’s (geen idee of het een naam had eigenlijk, maar je kent ze wel: van die bemoeial moeders die problemen ópzoeken..) wilde dat het stopte, door knikkeren helemaal maar te verbieden… Maar ja, als knikkers niet mee naar school mogen dan is er wel wat anders om mee te spelen, en zo verplaatst het probleem zich altijd… Duurde dus niet lang voordat we weer mochten knikkeren 🤣

EDIT: holy shit wat off-topic… @ me maar in een klets topic als je erop in gaat, dan houden we het hier een beetje zuiver hahaha

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ohja, en had ik al gezegd dat de come-up van de 3-meo's rectaal vele malen korter is dan snuivend?
3-meo-pcp duurt zeker 45 minuten voor het goed werkt als je het snuift. Rectaal een kwartiertje. Zo kon ik m'n dosissen ook makkelijker sturen en pakte geregeld nog een beetje bijna dat kwartier. Afhankelijk van hoe de come-up aanvoelde.
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#3
Flualhamdulillam zei:
Mijn broer kon haast niet ademhalen als hij niet ook 600 keer per minuut op de linkermuisknop drukte voor dat League of Legends-gedoe… Voordat de PC kapot was, zat hij altijd dat spel te spelen (tenzij iemand een van mijn zussen erop zat), non-stop ook. Woedend als hij moest stoppen, natuurlijk… Maar zoals jij vast herkent is die prikkelbaarheid over zaken die niets met gamen te maken hebben misschien wel het destructiefst. Woedend en chagrijnig niet omdat je moet stoppen, maar omdat je zusje tijdens het avond eten iets te veel geluid maakt met haar mond, bijvoorbeeld… Toen hij voor zijn eigen laptop had gespaard ging het logischerwijs verder achteruit, want nu zat hij ongestoord op zijn kamer. Ik heb veel kunnen leren door naar hem en zijn fouten te kijken. Net als bij jou is het gewoon overgegaan, een gameverslaving is volgens mij echt moeilijk om lang vol te houden! Games blijven voor meeste mensen niet heel lang interessant om te een of andere reden…



Aah, dat zijn de zeer gewilde varianten 😯. Ik kan me goed herinneren dat mijn basisschool een hele korte periode een knikkerverbod had opgesteld, omdat de mooie zeldzame knikkers van sommige kinderen continu werden gestolen, en de Verenigde Alliantie van Rechtvaardige & Proactieve Sterke Mama’s (geen idee of het een naam had eigenlijk, maar je kent ze wel: van die bemoeial moeders die problemen ópzoeken..) wilde dat het stopte, door knikkeren helemaal maar te verbieden… Maar ja, als knikkers niet mee naar school mogen dan is er wel wat anders om mee te spelen, en zo verplaatst het probleem zich altijd… Duurde dus niet lang voordat we weer mochten knikkeren 🤣

EDIT: holy shit wat off-topic… @ me maar in een klets topic als je erop in gaat, dan houden we het hier een beetje zuiver hahaha
Klik om te vergroten...
Hahaha, ja schaam me dood voor die periode. Dat is gelukkig inmiddels al wel weer 15 jaar geleden. Een duivel was ik!
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Jeetje, hoeveel pep was er nodig om deze discussie op gang te werken? :laughing:

Ik heb nog niet alles doorgelezen, maar wel een update en een paar kleine op-/aanmerkingen in jullie feeërieke debat uitgewerkt tot een waarachtig epistel waar ik even niet de tijd voor heb om door te lezen.

Mijn hogere macht is op dreef deze week. Vanochtend werd ik wakker gebeld door de kliniek (sliep er doorheen eigenlijk, maar ze kregen m'n ma te pakken). Er was een plek voor intake vrijgekomen diezelfde dag. Ofwel, ik heb zojuist het eerste deel van m'n intake gehad. Ik heb hier een goed gevoel bij, we gaan ervoor!

De persoon die de intake deed moest even onderzoek doen naar alle middelen en is op mijn topic gestuit. Nu weten ze ook m'n DF account 😂
Nou dat is maar goed ook, kan ik geen doekjes om m'n gebruik winden als ik hier blijf posten wat er naar binnen gaat.

Nu wachten op het tweede deel van de intake waar o.a. wordt gekeken naar medische achtergrond en of detox nodig is. Ik hoop dat alles door kan gaan en ik voor de klinische opname in aanmerking kom. Want doorgaan op de weg die ik nu bewandel, dat werkt niet.

-

Even over het stukje discussie wat ik nog wel gelezen heb:

Hardcore_frk zei:
Ik zie dit de laatste tijd wel vaker voorbij komen, maar dan nu toch de vraag: wat is er zo bijzonder aan drugs rectaal nemen? Werkt snuiven niet goed genoeg? En jij bent volgens mij ook niet bang voor een naald, dus waarom dan rectaal?

Dit gewoon uit nieuwsgierigheid!..
Klik om te vergroten...

Ik gebruikte rectaal al lang voor ik met naalden ging spelen. Dit heeft verschillende redenen:
  1. Voor een heel groot deel van de stoffen is de bioavailability rectaal hoger dan met andere ROA's. Ik ben hiermee begonnen in de tijd dat ik veel disso's misbruikte. Je hebt dan veel minder nodig (de helft soms nog minder) voor hetzelfde effect.
  2. Als je het op de correcte manier doet, werkt het sneller dan snuiven (niet te diep gaan; echt, je moet echt slechts 10-15mm gaan ofzo)
  3. Je hebt geen gore drip, zeker handig bij stoffen waar je achterlijke hoeveelheden van weg moet werken (2fdck bijvoorbeeld)
  4. Ik ben al veel snotterig en wil mijn neusslijmvliezen een beetje sparen
  5. Ik kan heel makkelijk buisjes voorbereiden en een beetje bijnemen is in no time gebeurt. Amper voorbereiding meer nodig (zoals lijntjes leggen of malen, etc.) Die brokken hoef je ook niet fijn te maken, lost vanzelf een keer op haha
  6. tja... gay was ik al. ik wil vooral het stigma niet bekrachtigen, maar het legde voor mij waarschijnlijk de lat wel lager om het de eerste keer te doen. Maar eerlijk is eerlijk, het is mijn favoriete ROA voor heel veel middelen, van 3mmc tot o-pce. Met name de dissociatieven.

Flualhamdulillam zei:
Dit is ongekend belangrijk om van elke verslaving af te komen… Ik zou erg gaan focussen op wat jouw verslaving allemaal kapot maakt in je leven, word bewust van alle (soms permanente!) schade die het aanricht! Als je van je verslaving af wilt komen helpt het enorm als je het ook vanuit eigen overtuiging niet meer wil gebruiken.

Ik denk dat het tot op een bepaalde hoogte te vergelijken is met het eten van vlees. Een niet-vegetariër denkt snel: ik zou opzich wel willen stoppen met vlees eten, maar ik vind het zo lekker’ of ‘het hoort bij het avond eten’. Dit soort opmerkingen komen alleen van mensen die duidelijk niet overtuigd zijn van de nadelige effecten van vlees eten. Aan de andere kant, mijn moeder is vegantisch en heeft nooit moeite gehad met de ‘switch’. Waarom niet? Omdat ze het idee dat een dier geslacht moet worden, voor haar om op te eten, super weerzinwekkend en luguber vindt. Ze WIL het echt niet meer eten, heeft ook geen verleiding op die manier.

Niet helemaal te vergelijken met een drugsverslaving natuurlijk, maar openlijk zie je mijn punt.
Klik om te vergroten...

Ja, ik snap je relaas. Maar het komt niet binnen. Net als al die negatieve gevolgen. En dat komt waarschijnlijk door mijn middelengebruik., Als ik rationeel zou denken en handelen, dan was ik nooit gaan spuiten, dan was ik al lang gestopt. Maar ik ben verslaafd. Ik gebruik regelmatig tegen mijn wil in. Ik heb momenten gehad dat ik 2,5 uur aan het zoeken ben naar een ader en talloze keren mis prik. En uit frustratie maar weer die ene zelfde ader gebruiken ook al weet je dat ie nog moet helen. Het is waanzin, complete waanzin. En dat weet ik wel, maar ik voel het niet en ik handel er niet naar....

Moeilijk uit te leggen. Maar ik snap het nu zelf pas nu ik in deze situatie zit. Ik denk elke dag terug aan het moment dat mijn buurjongen uit het ziekenhuis kwam na een hartaanval (overmatig cocaïne gebruik). En het eerste wat hij deed was de dealer zoeken. Ik snapte er geen snars van, hoe kan je zo zijn? Je bent letterlijk even overleden en je gaat alsnog dat middel gebruiken waar je bijna het loodje van legde. Maar nu maak ik het zelf mee.... Het is niet rationeel. Het is dwangmatig tegen je wil in....

Maar ik wil stoppen! Ik wil clean dat leven in kunnen! en dat kan ik aan. Maar ik kan het niet alleen. Ik heb er hulp bij nodig.
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#5
LucidLucy zei:
Jeetje, hoeveel pep was er nodig om deze discussie op gang te werken? :laughing:

Ik heb nog niet alles doorgelezen, maar wel een update en een paar kleine op-/aanmerkingen in jullie feeërieke debat uitgewerkt tot een waarachtig epistel waar ik even niet de tijd voor heb om door te lezen.

Mijn hogere macht is op dreef deze week. Vanochtend werd ik wakker gebeld door de kliniek (sliep er doorheen eigenlijk, maar ze kregen m'n ma te pakken). Er was een plek voor intake vrijgekomen diezelfde dag. Ofwel, ik heb zojuist het eerste deel van m'n intake gehad. Ik heb hier een goed gevoel bij, we gaan ervoor!

De persoon die de intake deed moest even onderzoek doen naar alle middelen en is op mijn topic gestuit. Nu weten ze ook m'n DF account 😂
Nou dat is maar goed ook, kan ik geen doekjes om m'n gebruik winden als ik hier blijf posten wat er naar binnen gaat.

Nu wachten op het tweede deel van de intake waar o.a. wordt gekeken naar medische achtergrond en of detox nodig is. Ik hoop dat alles door kan gaan en ik voor de klinische opname in aanmerking kom. Want doorgaan op de weg die ik nu bewandel, dat werkt niet.

-

Even over het stukje discussie wat ik nog wel gelezen heb:



Ik gebruikte rectaal al lang voor ik met naalden ging spelen. Dit heeft verschillende redenen:
  1. Voor een heel groot deel van de stoffen is de bioavailability rectaal hoger dan met andere ROA's. Ik ben hiermee begonnen in de tijd dat ik veel disso's misbruikte. Je hebt dan veel minder nodig (de helft soms nog minder) voor hetzelfde effect.
  2. Als je het op de correcte manier doet, werkt het sneller dan snuiven (niet te diep gaan; echt, je moet echt slechts 10-15mm gaan ofzo)
  3. Je hebt geen gore drip, zeker handig bij stoffen waar je achterlijke hoeveelheden van weg moet werken (2fdck bijvoorbeeld)
  4. Ik ben al veel snotterig en wil mijn neusslijmvliezen een beetje sparen
  5. Ik kan heel makkelijk buisjes voorbereiden en een beetje bijnemen is in no time gebeurt. Amper voorbereiding meer nodig (zoals lijntjes leggen of malen, etc.) Die brokken hoef je ook niet fijn te maken, lost vanzelf een keer op haha
  6. tja... gay was ik al. ik wil vooral het stigma niet bekrachtigen, maar het legde voor mij waarschijnlijk de lat wel lager om het de eerste keer te doen. Maar eerlijk is eerlijk, het is mijn favoriete ROA voor heel veel middelen, van 3mmc tot o-pce. Met name de dissociatieven.



Ja, ik snap je relaas. Maar het komt niet binnen. Net als al die negatieve gevolgen. En dat komt waarschijnlijk door mijn middelengebruik., Als ik rationeel zou denken en handelen, dan was ik nooit gaan spuiten, dan was ik al lang gestopt. Maar ik ben verslaafd. Ik gebruik regelmatig tegen mijn wil in. Ik heb momenten gehad dat ik 2,5 uur aan het zoeken ben naar een ader en talloze keren mis prik. En uit frustratie maar weer die ene zelfde ader gebruiken ook al weet je dat ie nog moet helen. Het is waanzin, complete waanzin. En dat weet ik wel, maar ik voel het niet en ik handel er niet naar....

Moeilijk uit te leggen. Maar ik snap het nu zelf pas nu ik in deze situatie zit. Ik denk elke dag terug aan het moment dat mijn buurjongen uit het ziekenhuis kwam na een hartaanval (overmatig cocaïne gebruik). En het eerste wat hij deed was de dealer zoeken. Ik snapte er geen snars van, hoe kan je zo zijn? Je bent letterlijk even overleden en je gaat alsnog dat middel gebruiken waar je bijna het loodje van legde. Maar nu maak ik het zelf mee.... Het is niet rationeel. Het is dwangmatig tegen je wil in....

Maar ik wil stoppen! Ik wil clean dat leven in kunnen! en dat kan ik aan. Maar ik kan het niet alleen. Ik heb er hulp bij nodig.
Klik om te vergroten...
Dank voor je heldere uitleg inzake boofen!
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#6
LucidLucy zei:
Ohja, en had ik al gezegd dat de come-up van de 3-meo's rectaal vele malen korter is dan snuivend?
3-meo-pcp duurt zeker 45 minuten voor het goed werkt als je het snuift. Rectaal een kwartiertje. Zo kon ik m'n dosissen ook makkelijker sturen en pakte geregeld nog een beetje bijna dat kwartier. Afhankelijk van hoe de come-up aanvoelde.
Klik om te vergroten...
Hoeveel heb ik rectaal nodig van 3meopcp, als ik normaal 15 mg oraal neem?
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik zou door middel van een spoedopname detoxen en daarna laten opnemen in een kliniek. Stuur maar een PM ik kan wellicht wel snel iets voor je regelen.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Natozlato zei:
Hoeveel heb ik rectaal nodig van 3meopcp, als ik normaal 15 mg oraal neem?
Klik om te vergroten...
Sorry voor de late reactie. Er is nogal veel gebeurd afgelopen dagen.
Lastig te zeggen. Ik zou ongeveer de dosissen voor snuiven aanhouden. Ik heb het idee dat de 3-meo's niet per sé veel potenter zijn rectaal dan nasaal.

My best guess zou zijn 12mg, maar misschien is dat al aan de hoge kant. Ik weet het niet zeker.

Brakka Mang zei:
Ik zou door middel van een spoedopname detoxen en daarna laten opnemen in een kliniek. Stuur maar een PM ik kan wellicht wel snel iets voor je regelen.
Klik om te vergroten...
Zal ik zeker even doen. Er is al het e.e.a. wat in gang gezet is, maar afgelopen dagen waren vrij hectisch en daar is bijgekomen dat het toch lijkt dat ik lichamelijke gewenning heb ontwikkeld voor (RC / NPS) benzodiazepines. Afgelopen weekeind contact moeten opnemen met de HAP na een aantal rare situaties en klachten. De kliniek waar ik nu loop heeft geen detox in huis, die besteden ze uit. Dus die konden me geen advies geven, HA is op vakantie. Na wat moeite toch een afspraak geregeld met vervangend waarnemen HA die me wilde helpen de boel om te zetten naar diazepam. Maar het is op het moment best veel zelf dokteren, wat niet echt de bedoeling is en vrij slopend voor zowel mij als mijn familie. Maar ik stuur je een berichtje!
H
HollywoodLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hier eigenlijk hetzelfde probleem.
Ik gebruik vanalles. Benzo's , 3mmc, 4-fma en ga zo maar verder.

Ik ben inmiddels aan het afkicken. Maar hw nog regelmatig terugvallen.

Hulp is inmiddels ingeschakeld maar dit duurt nog 2 maand.

Nog tips of adviezen die jullie kunnen geven?
E
ExtraminimalLid
01-01-2024, 00:00
#10
Je hebt al heel veel tips gehad dus ik ga het niet te lang houden. Ik ken overigens niks can RC middelen. Ik hou er niet van. Ze zijn onbetrouwbaar, onbekend en de uitkomst onvoorspelbaar. Dat je 1tje test kan ik nog inkomen, maar de cocktail die ik lees is erg zorgwekkend. Ik zou je zo snel mogelijk laten helpen.

ik heb vroeger een detox gevolgd in een psychiatrie op een dienst dubbeldiagnose. Ik denk dat dit voor jou ook de beste weg is. Gezien je psychische kwetsbaarheid of aandoening is het beter dat dit in het detoxen wordt geïntegreerd.

de mogelijkheid relatine te starten kan dan daar overwegen worden en onder toezicht. Wel kan ik je vertellen dat studies aantonen dat add en adhd vaak leidt tot middemisbruik omdat men de klachten niet goed weet te plaatsen. Er komt meer bij kijken dan de gekende kern eigenschappen. Zelfmedicatie is daar vaak een gevolg van. Uit studies blijkt dan ook dat een stimulans, educatie en therapie samen, vaak zorgen dat de patient geen behoefte meer heeft om andere middelen op te zoeken dus slut die optie nog niet volledig uit.

kies voor een interne opname. Dan zit je de eerste tijd in een veilige cocon. Je kan nooit tegen je wil worden vastgehouden. Als je wilt gaan kan dat, maar heb je teminste deskundige die je anders gaan proberen te adviseren. Wannee je in een situatie komt waarbij je een gevaar gaat vormen voor jezelf of andere kan het wel eens zijn dat dit tot een gedwonge opname komt en ben je vrijheid kwijt. Alleen de mindset daar rond maakt het traject een stuk minder prettig dan, dus ik zou de moeilijke, pijnlijke keuze-element maken nu dat nog kan.

verder wil ik je heelveel succes en moed toewensen
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Extraminimal zei:
kies voor een interne opname. Dan zit je de eerste tijd in een veilige cocon. Je kan nooit tegen je wil worden vastgehouden. Als je wilt gaan kan dat, maar heb je teminste deskundige die je anders gaan proberen te adviseren. Wannee je in een situatie komt waarbij je een gevaar gaat vormen voor jezelf of andere kan het wel eens zijn dat dit tot een gedwonge opname komt en ben je vrijheid kwijt. Alleen de mindset daar rond maakt het traject een stuk minder prettig dan, dus ik zou de moeilijke, pijnlijke keuze-element maken nu dat nog kan.

verder wil ik je heelveel succes en moed totoewensen
Klik om te vergroten...
Opm
Dit is het allerbeste advies, wat er in deze situatie mogelijk is.
Zorg, dat je asap opgenomen wordt in een verslavings kliniek!
Zonder voorwaarden deze aangeboden hulpverlening aannemen en opvolgen wat er geadviseerd wordt!
J
JapieVerslaagdLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hoe gaat het nu met je? Ik hoop dat je een kliniek hebt gevonden waar je terecht kan
Zelf 5 opnames gehad. En ik kan mij in alle berichten hier herkennen. Nu gaat het redelijk maar ik weet dat het altijd op de loer ligt.

Zo te lezen spreken mensen hier uit ervaring. En ja, de antwoorden zijn generiek maar niet onjuist. Ik kan zo het hele riedeltje opnoemen maat dat is al gedaan.

Zelf heb ik mij destijds ziekgemeld met een burnout. Niet helemaal waar maar werken ging niet meer.

Die fucking eerste stap om te accepteren dat je verslaafd bent is cruciaal.

En een klinische opname vond ik in het begin heel moeilijk om aan te beginnen. Op een gegeven moment dacht ik dat ik verslaafd was aan opnames. Ik voelde mij daar altijd begrepen en samen met lotgenoten.

Als je meer wilt delen, vragen of whatever, stuur een dm. Voor mij ook goed.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
JapieVerslaagd zei:
Hoe gaat het nu met je? Ik hoop dat je een kliniek hebt gevonden waar je terecht kan
Zelf 5 opnames gehad. En ik kan mij in alle berichten hier herkennen. Nu gaat het redelijk maar ik weet dat het altijd op de loer ligt.

Zo te lezen spreken mensen hier uit ervaring.
Klik om te vergroten...
Opm
Ehhhh......ja. daar kan je wel van uit gaan op DF.
JapieVerslaagd zei:
Die fucking eerste stap om te accepteren dat je verslaafd bent is cruciaal.
Klik om te vergroten...
Opm
De acceptatie dat je een verslavingsprobleem hebt, is een echt zeer belangrijk moment!
En hierna erkennen, dat je hulp nodig hebt, in je eentje de klus klaren is zeer, zeer moeilijk...
JapieVerslaagd zei:
Op een gegeven moment dacht ik dat ik verslaafd was aan opnames.
Klik om te vergroten...
Opm
Dat is wel degelijk mogelijk, een verhospitaliserings proces!
Ik heb mensen gekend, die zeiden tegen mij:
Waarom zou ik met ontslag gaan?
Ik heb hier een eigen kamer(tje), lekker warm, en ook nog eens te eten!

enige tijd later stapte deze persoon toch nog uit het leven....
JapieVerslaagd zei:
Als je meer wilt delen, vragen of whatever, stuur een dm. Voor mij ook goed.
Klik om te vergroten...
J
JapieVerslaagdLid
01-01-2024, 00:00
#14
De Zandman zei:
Opm
Ehhhh......ja. daar kan je wel van uit gaan op DF.

Opm
De acceptatie dat je een verslavingsprobleem hebt, is een echt zeer belangrijk moment!
En hierna erkennen, dat je hulp nodig hebt, in je eentje de klus klaren is zeer, zeer moeilijk...

Opm
Dat is wel degelijk mogelijk, een verhospitaliserings proces!
Ik heb mensen gekend, die zeiden tegen mij:
Waarom zou ik met ontslag gaan?
Ik heb hier een eigen kamer(tje), lekker warm, en ook nog eens te eten!

enige tijd later stapte deze persoon toch nog uit het leven....
Klik om te vergroten...
Ja 3 mensen die het prima deden binnen de kliniek ook aan zelfmoord overleden. Echt shocking. Daar deelde ik bv 3 maanden een kamer mee. Met 1 van hen. Super sociaal, toch wel maten geworden en dan dat. Vreselijk. Kapot van geweest en een harde les. Een eyeopener

Herken mij in hospitalisering. Ik wist niet dat dit een bekend ding is. Ik heb een leuk koopappartementen, centjes voor elkaar.
En toch denk ik soms, ik wil terug. Maar de kennis heb ik allang in huis, en heel veel bijleren is er niet bij. Maar zodra ik toch terugval schroom ik echt niet gelijk de detox in te gaan.

Nu kijk ik maar met enige weemoed terug op mooie tijden die ik daar heb meegemaakt. En niet vergeten dat het ook heel zwaar was. Daar wil ik niet naar terug.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Zorg, dat je er wegblijft!
Dat is geen leven, daar...
Je hebt een eigen verantwoordelijkheid
Handel daarnaar!
Als ik dat kan, dan kan jij dat ook!
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#16
De Zandman zei:
Zorg, dat je er wegblijft!
Dat is geen leven, daar...
Je hebt een eigen verantwoordelijkheid
Handel daarnaar!
Als ik dat kan, dan kan jij dat ook!
Klik om te vergroten...
Lijkt wel een haiku
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Wie de schoen past,
Die trekke hem aan
J
JapieVerslaagdLid
01-01-2024, 00:00
#18
De Zandman zei:
Zorg, dat je er wegblijft!
Dat is geen leven, daar...
Je hebt een eigen verantwoordelijkheid
Handel daarnaar!
Als ik dat kan, dan kan jij dat ook!
Klik om te vergroten...
Dat weet ik al, makkelijke leuke dingen herinneren zijn voor mij makkelijk op te halen als het even minder gaat. Het stelde mij gerust dat dit niet uniek is en niet gek ben.

Eigen verantwoordelijkheid, ik ben verantwoordelijk voor het leven zoals ik wil. En ik heb een verantwoordelijkheid naar mijn naasten.

Dat laatste geld niet voor iedereen. Ik denk dat iedereen het verschillend beleefd.

Bedankt voor je bemoedigende woorden!!
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#19
Het is nogal een lang verhaal geworden, bijna eerder een dagboek dan een hulpvraag. Dus hier alvast de samenvatting.

TL;DR – Ik ben verslaafd, heb een ambulant traject gevolgd, ben actief bij NA en blijf steeds terugvallen. Heeft er iemand tips/adviezen voor hulp (klinische opname of juist ambulant, welke klinieken wel/niet, alle tips zijn welkom)



Ik ben al lange tijd niet meer op dit forum geweest. Ik heb hier in het verleden jarenlang rondgeneusd zonder account en veel geleerd over de kant van middelen. Met een schuin oog keek ik ook weleens mee naar de verslavingsforums omdat het me interesseerde. Maarja, dat zou mij nooit gebeuren. Ik was zó voorzichtig……



Tot dat dus wel degelijk gebeurde. Vanuit ketamine richting de RC dissociatieven, vervolgens steeds meer uppers om te kunnen functioneren en af en toe wat benzo’s om te kunnen slapen. Lichamelijke gewenning aan benzo’s heb ik tot nog toe weten te voorkomen.

Half november ben ik in een belachelijke staat thuis gekomen met ongeveer 12 verschillende middelen in mijn systeem (alcohol, wiet, 2cb, 2fa, 2fma, dck, o-pce, 2fdck, clonazolam, flunitrazolam en ik ben er een paar vergeten [waarschijnlijk nog meer disso’s]). Ik woon nog thuis en mijn ma voelde aan dat er iets niet goed was. Daarop heeft ze mijn vader wakker gemaakt en meegenomen naar beneden om mij te confronteren.

Ik zal proberen globaal te omschrijven wat er daarna is gebeurd. Ik heb hun hulpaanbod aangenomen en ben in behandeling gegaan via een ambulant traject, wat destijds veelal via zoom gebeurde. De intake was vrij snel (begin januari) en de week daarop kon de behandeling starten.

Vanaf half november tot de kerstvakantie clean kunnen blijven. Toen heb ik (eigenlijk bewust) een terugval gehad. Ik wist dat het hierna klaar zou zijn en wilde toch nog een paar middelen ‘af kunnen vinken’. Toen heb ik voor het eerst 3mmc, a-php, a-pihp en mdphp gebruikt, waar ik inmiddels wel een beetje spijt van heb.

Tijdens mijn behandeling ben ik ook met NA in aanraking gekomen, waar ik inmiddels redelijk mijn plek weet te vinden. Toch lukt het nog niet helemaal om goed in herstel te komen. Ik blijf geregeld terugvallen op voornamelijk de middelen a-php en a-pihp. Deze geven bij vlagen soms zulke idiote zucht dat ik in no-time weer middelen in huis haal. En de terugvallen worden vaak ook heviger vanwege gewenning aan het middel. Inmiddels tot het punt dat ik deze middelen injecteer.

Tot het gisterenavond weer eens bijna helemaal mis ging. Ik had mijn vloeistof voorbereid (steriliseren etc.) van een nieuwe batch van een niet nader te noemen, relatief nieuwe, betrouwbare vendor die bekend staat om zijn persoonlijke afhandeling. (mocht je dit lezen, bedankt voor het briefje waarin je je zorgen uit over mijn bestellingen)

Vervolgens had ik een (naar mijn idee kleine hoeveelheid) vloeistof ingespoten. Toen ik de rush voelde opkomen ging dat veel sneller dan normaal en het was echt té intens. Ik voelde mijn hart flink bonzen en dacht dat dit mis zou gaan. Met moeite ben ik naar boven gestrompeld om hulp te vragen. Eenmaal boven voelde ik mijn hart niet meer bonzen en had ik naar mijn idee ook geen pols meer. Wél pijn op de borst en uitstraling naar linkerarm. 112 is gebeld en de ambulance is gekomen. Uiteindelijk bleef de boel wel functioneren, maar ik ben door het oog van de naald gekropen. Saturatie was erg laag, maar dit trok bij. Hartfilmpje was in orde. De ambulancebroeders hebben me wel nadrukkelijk verzocht hulp te gaan zoeken, want ze maakten het ook vaak genoeg mee waar de afloop anders is.

Dit is voor mij al de zoveelste wake-up call, ik heb al vaker gedacht ‘dat was kantje boord’. En toch heb ik moeite met clean blijven. Daarnaast doet het ook veel met mijn omgeving natuurlijk. Het is waanzin, echt complete waanzin om zó als verslaafde door het leven te gaan. Ik wil stoppen, dat wilde ik hiervoor al, maar toch blijven er geregeld terugvallen komen.

Een van de dingen die lastig voor mij is, is het aanleren van structuur. Daarnaast is bij mijn afgelopen behandeling ADD vastgesteld, waarna het advies is gegeven voor medicamenteuze behandeling. Ik was daar eerst een beetje op tegen omdat ik dan juist weer amfetamineachtige stoffen zou krijgen, maar de psycholoog adviseerde om het toch te proberen. Voornamelijk omdat ze kon merken dat ik zelf al wat trucen had ingebouwd om structuur te houden om met die ADD om te gaan (voornamelijk op gebied van studie/werk). Toch denk ik dat het verstandig is dat ik ook hiermee nog meer aan de slag ga.

Een ander punt dat het vernoemen waard is, is dat ik voorheen studie en werk eigenlijk altijd op prio 1 plaatste. Tijdens mijn behandeling heb ik wel gezien dat dit anders moet. (het koste ze nogal wat moeite om me daarvan te overtuigen) Een erg drukke periode op werk is voor mij ook een flinke trigger geweest voor een heftige terugval waarna ik herstel niet meer écht goed heb op weten te pakken. Inmiddels heb ik vakantie en dat geeft wat ruimte, maar een full-time baan combineren met herstel is misschien toch minder haalbaar dan ik dacht.



Mijn ouders zouden graag zien dat ik kies voor een klinische opname. Het liefst een waar ook juist de familieleden in betrokken worden. Ik vind het zelf nog lastig om dit te accepteren en weet niet goed hoe ik dit met werk moet gaan regelen. Ze weten op werk dat het bij mij privé niet helemaal lekker loopt, en heb daardoor al iets aan vrije ruimte gekregen de afgelopen maanden. Maar het wordt toch lastig om dit uit te leggen vrees ik.

Zelf zie ik in een klinische opname voornamelijk de meerwaarde dat mijn cyclus goed doorbroken wordt en ik een bepaalde structuur moet gaan volgen. Misschien dat dit helpt. Maar ik vrees ook een beetje voor de periode daarna, dat het verschil dan weer zo groot is en een terugval alsnog zo gebeurd is.

Verder denk ik dat ik in mijn vorige behandeling al wat dingen heb geleerd om meer inzicht te krijgen in mijn verslaving (functieanayse, gezonde copingsmechanismen, etc.) En ik weet niet zo goed wat ik kan verwachten en wat ik verder kan leren als ik een nieuwe behandeling start. Daarnaast ben ik een beetje sceptisch dat niet alle instanties even goed up-to-date zijn wat betreft verslavingszorg. (zo kom ik nog weleens tegen dat mensen na een paar maanden behandeling door de psycholoog wordt aangeraden om voorzichtig weer eens wat alcohol te gaan drinken…..)


Concreet:
Mijn vraag is eigenlijk of er forumleden zijn die tips kunnen geven of ervaringen kunnen delen. Bijvoorbeeld of klinische opname wél degelijk meerwaarde heeft en misschien goede ervaringen hebben met bepaalde klinieken (en het betrekken van de directe omgeving).

Normaal zou ik hiervoor de zoekfunctie gebruiken en uren het forum afstruinen. Maar ik vrees dat ik mezelf dan weer in een ‘rabbit hole’ gooi waar ik morgenochtend pas uitkom.



Ohja en nog even dit:
Ja ik had mijn dosissen af moet wegen! Maar mijn milligrammenweegschaal is al een tijdje geleden van mij afgenomen en ik heb inmiddels een dusdanige tolerantie dat het meestal wel goed gaat. Maarja, ik was even de wet van murphy vergeten. Zo had ik een week of 2/3 terug nog een fikse (t)overdosis 3-me-pcp te pakken. Ook zo’n goedje wat je echt niet zonder weegschaal moet nemen. (FYI: een toverdosis 3-meo-pcp is vele malen leuker dan een toverdosis 3-me-pcp. In elk geval in mijn ervaring)

Het is jammer dat ik het zo ver heb laten komen. Ik was eerst juist altijd degene die in de vriendenkring altijd iedereen wees op netjes afwegen, drugs testen, oppassen met riskante combinaties, etc. Maar je kan hard afglijden in korte tijd....
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#20
Jeetje, heftig man. Inderdaad klote dat je dan ook nog met de pyro's in aanraking bent gekomen.. En dan ook nog injecteren.. Dat zal wel een zeer heftige, maar lekkere rush geven, of niet?

Ik wens je veel sterkte gedurende je behandeltraject en daarna!
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."