Jeetje, hoeveel pep was er nodig om deze discussie op gang te werken?
Ik heb nog niet alles doorgelezen, maar wel een update en een paar kleine op-/aanmerkingen in jullie feeƫrieke debat uitgewerkt tot een waarachtig epistel waar ik even niet de tijd voor heb om door te lezen.
Mijn hogere macht is op dreef deze week. Vanochtend werd ik wakker gebeld door de kliniek (sliep er doorheen eigenlijk, maar ze kregen m'n ma te pakken). Er was een plek voor intake vrijgekomen diezelfde dag. Ofwel, ik heb zojuist het eerste deel van m'n intake gehad. Ik heb hier een goed gevoel bij, we gaan ervoor!
De persoon die de intake deed moest even onderzoek doen naar alle middelen en is op mijn topic gestuit. Nu weten ze ook m'n DF account š
Nou dat is maar goed ook, kan ik geen doekjes om m'n gebruik winden als ik hier blijf posten wat er naar binnen gaat.
Nu wachten op het tweede deel van de intake waar o.a. wordt gekeken naar medische achtergrond en of detox nodig is. Ik hoop dat alles door kan gaan en ik voor de klinische opname in aanmerking kom. Want doorgaan op de weg die ik nu bewandel, dat werkt niet.
-
Even over het stukje discussie wat ik nog wel gelezen heb:
Ik gebruikte rectaal al lang voor ik met naalden ging spelen. Dit heeft verschillende redenen:
- Voor een heel groot deel van de stoffen is de bioavailability rectaal hoger dan met andere ROA's. Ik ben hiermee begonnen in de tijd dat ik veel disso's misbruikte. Je hebt dan veel minder nodig (de helft soms nog minder) voor hetzelfde effect.
- Als je het op de correcte manier doet, werkt het sneller dan snuiven (niet te diep gaan; echt, je moet echt slechts 10-15mm gaan ofzo)
- Je hebt geen gore drip, zeker handig bij stoffen waar je achterlijke hoeveelheden van weg moet werken (2fdck bijvoorbeeld)
- Ik ben al veel snotterig en wil mijn neusslijmvliezen een beetje sparen
- Ik kan heel makkelijk buisjes voorbereiden en een beetje bijnemen is in no time gebeurt. Amper voorbereiding meer nodig (zoals lijntjes leggen of malen, etc.) Die brokken hoef je ook niet fijn te maken, lost vanzelf een keer op haha
- tja... gay was ik al. ik wil vooral het stigma niet bekrachtigen, maar het legde voor mij waarschijnlijk de lat wel lager om het de eerste keer te doen. Maar eerlijk is eerlijk, het is mijn favoriete ROA voor heel veel middelen, van 3mmc tot o-pce. Met name de dissociatieven.
Ja, ik snap je relaas. Maar het komt niet binnen. Net als al die negatieve gevolgen. En dat komt waarschijnlijk door mijn middelengebruik., Als ik rationeel zou denken en handelen, dan was ik nooit gaan spuiten, dan was ik al lang gestopt. Maar ik ben verslaafd. Ik gebruik regelmatig tegen mijn wil in. Ik heb momenten gehad dat ik 2,5 uur aan het zoeken ben naar een ader en talloze keren mis prik. En uit frustratie maar weer die ene zelfde ader gebruiken ook al weet je dat ie nog moet helen. Het is waanzin, complete waanzin. En dat weet ik wel, maar ik voel het niet en ik handel er niet naar....
Moeilijk uit te leggen. Maar ik snap het nu zelf pas nu ik in deze situatie zit. Ik denk elke dag terug aan het moment dat mijn buurjongen uit het ziekenhuis kwam na een hartaanval (overmatig cocaĆÆne gebruik). En het eerste wat hij deed was de dealer zoeken. Ik snapte er geen snars van, hoe kan je zo zijn? Je bent letterlijk even overleden en je gaat alsnog dat middel gebruiken waar je bijna het loodje van legde. Maar nu maak ik het zelf mee.... Het is niet rationeel. Het is dwangmatig tegen je wil in....
Maar ik wil stoppen! Ik wil clean dat leven in kunnen! en dat kan ik aan. Maar ik kan het niet alleen. Ik heb er hulp bij nodig.