Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Ā© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAdvies/ervaringen afckicken RC's (o.a. a-p(i)hp) + dagboek bijna-dood-ervaring

Advies/ervaringen afckicken RC's (o.a. a-p(i)hp) + dagboek bijna-dood-ervaring

55 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#1
Flualhamdulillam zei:
Precies! En darmkanker is echt extra kut als je het hebt gekregen door achteloos spareribs te eten. Maar het probleem zit hem dan ook in de achteloosheid. Geen oog hebben voor de negatieve gevolgen, niet kunnen inzien dat je er op de langer termijn beter vanaf komt als je stopt met spareribs eten. Dat kan komen omdat het je simpelweg niet boeit dat je darmkanker kan krijgen (wat zou wijzen richting een persoonlijkheidsstoornis denk ik, psychopathie of zoiets), of je onderdrukt die kennis om ongestoord je gangetje te gaan en ongemak te voorkomen. Maar in denk dat het vaker komt door onwetendheid, toch.
Klik om te vergroten...
Nouja, ik denk niet dat achteloosheid meteen een psychische aandoening hoeft te zijn. Er zijn genoeg mensen, die volledig bewust van de gevaren, vollop van het leven genieten en doen en laten waar ze zin in hebben.

En geef ze eens ongelijk! Je leeft maar ƩƩn keer, het duurt super kort en als je nou eenmaal gek bent op spareribs: waarom niet? Maar dan niet je hele leven zeuren dat je te dik bent, obstipatie hebt en daarna darmkanker hebt gekregen. Dat neem je dan er dan met opgeheven hoofd bij.

En roken is misschien wel de ergste. Hoeveel mensen er wel roken, met het idee 'dat overkomt mij niet!'. En toch gaat ƩƩn op de drie rokers dood aan de gevolgen van roken..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hardcore_frk zei:
Nouja, ik denk niet dat achteloosheid meteen een psychische aandoening hoeft te zijn. Er zijn genoeg mensen, die volledig bewust van de gevaren, vollop van het leven genieten en doen en laten waar ze zin in hebben.
Klik om te vergroten...
Sorry ik was 1 mogelijkheid vergeten! Het kan natuurlijk ook zo zijn dat een persoon zich bewust is van de schade die het aanricht, maar de afweging heeft gemaakt en besloten dat de negatieve gevolgen minder zwaar wegen dan het gewenste effect dat het brengt, en daarom gewoon doorgaat met drugs gebruiken. Dat duidt natuurlijk niet op een psychische aandoening, hooguit op een wat afwijkend beoordelingsvermogen, een slechter lange-termijnvisie of gewoonweg andere prioriteiten in het leven! Heel veel factoren die meespelen, dat maakt het altijd moeilijk.


Hardcore_frk zei:
En geef ze eens ongelijk! Je leeft maar ƩƩn keer, het duurt super kort en als je nou eenmaal gek bent op spareribs: waarom niet? Maar dan niet je hele leven zeuren dat je te dik bent, obstipatie hebt en daarna darmkanker hebt gekregen. Dat neem je dan er dan met opgeheven hoofd bij.
Klik om te vergroten...
Het duurt al zo kort… Om de helft dan uit te moeten zitten met obstipatie en darmkanker, ALS je het dan al mag uitzitten en niet vroegtijdig de pijp uitgaat… Dat allemaal omdat je spareribs zo lekker vind? Het lijkt mij veel wenselijker om opzoek te gaan naar manieren om je culinaire ervaringen (in dit geval een metafoor voor: je leven) wat interessanter te maken, zónder spareribverslaafd (drugsverslaafd) te zijn ā€˜because it’s fun’. Want de fun heeft meer dan 1 zijde.
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#3
Flualhamdulillam zei:
Sorry ik was 1 mogelijkheid vergeten! Het kan natuurlijk ook zo zijn dat een persoon zich bewust is van de schade die het aanricht, maar de afweging heeft gemaakt en besloten dat de negatieve gevolgen minder zwaar wegen dan het gewenste effect dat het brengt, en daarom gewoon doorgaat met drugs gebruiken. Dat duidt natuurlijk niet op een psychische aandoening, hooguit op een wat afwijkend beoordelingsvermogen, een slechter lange-termijnvisie of gewoonweg andere prioriteiten in het leven! Heel veel factoren die meespelen, dat maakt het altijd moeilijk.



Het duurt al zo kort… Om de helft dan uit te moeten zitten met obstipatie en darmkanker, ALS je het dan al mag uitzitten en niet vroegtijdig de pijp uitgaat… Dat allemaal omdat je spareribs zo lekker vind? Het lijkt mij veel wenselijker om opzoek te gaan naar manieren om je culinaire ervaringen (in dit geval een metafoor voor: je leven) wat interessanter te maken, zónder spareribverslaafd (drugsverslaafd) te zijn ā€˜because it’s fun’. Want de fun heeft meer dan 1 zijde.
Klik om te vergroten...
Het mooie aan het leven is dat iedereen volledig vrij is om die keuzes en afwegingen voor zichzelf te maken!
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hardcore_frk zei:
Het mooie aan het leven is dat iedereen volledig vrij is om die keuzes en afwegingen voor zichzelf te maken!
Klik om te vergroten...
Niet iedereen, een drugsverslaafde heeft namelijk totaal geen volledige controle over zijn/haar hele doen en laten. Dat verzoorzaakt ook de typische problematische kenmerken van een langdurende verslaving ookwel ā€˜substance abuse disorder’. Drugs fucked met de manier waarop je denkt, met hoe je je voelt en met de beslissingen die je maakt… De vrijheid om zelf de afweging te maken is een groot goed, mee eens, maar ik vind wel dat in deze zin ā€˜zelf’, echt zelf betekent. En aan de hand van onderzoeken en lang nadenken ben in van mening dat je jezelf niet bent onder invloed van een drugsverslaving.
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#5
Flualhamdulillam zei:
Niet iedereen, een drugsverslaafde heeft namelijk totaal geen volledige controle over zijn/haar hele doen en laten. Dat verzoorzaakt ook de typische problematische kenmerken van een langdurende verslaving ookwel ā€˜substance abuse disorder’. Drugs fucked met de manier waarop je denkt, met hoe je je voelt en met de beslissingen die je maakt… De vrijheid om zelf de afweging te maken is een groot goed, mee eens, maar ik vind wel dat in deze zin ā€˜zelf’, echt zelf betekent. En aan de hand van onderzoeken en lang nadenken ben in van mening dat je jezelf niet bent onder invloed van een drugsverslaving.
Klik om te vergroten...
Ja, met deze discussie kunnen we ook nog een middagvullend programma invullen, haha!

Maar kort gezegd ben ik het daar niet helemaal mee eens. Misschien wel als je al helemaal bent afgegleden in een verslaving aan destructieve middelen. Maar daarvoor zijn er genoeg momenten geweest, waarop je jezelf tot de orde had kunnen roepen.

Dat is voor nu de korte versie. Ik ga nu even koffie zetten en dan even met mijn dochtertje knuffelen!
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hardcore_frk zei:
Maar kort gezegd ben ik het daar niet helemaal mee eens. Misschien wel als je al helemaal bent afgegleden in een verslaving aan destructieve middelen. Maar daarvoor zijn er genoeg momenten geweest, waarop je jezelf tot de orde had kunnen roepen.
Klik om te vergroten...
Ik snap helemaal hoe en waarom je er anders naar kijkt dan ik!
Maar ik heb een vrij objectieve, directe opvatting over meeste dingen. Ik ben sinds kort vrij overtuigd dat de o.a. epigenetische veranderingen die drugs veroorzaken (bijvoorbeeld middels ’dopaminylation’ van histonen die een uitwerking hebben op welke functie een hersencel gaat vervullen), vanaf de eerste inname al invloed hebben op hoe je met dit middel zal omgaan in de toekomst. En hoe frequenter je gebruikt, hoe sterker deze invloed zal zijn. En het gaat allemaal ongemerkt, want men voelt niet direct dat er in een klein stukje van je hersenen een hoop dopamine receptoren verloren gaan, of dat vanwege aangelaste genexpressie er op een andere plek juist veel meer groeien! Zonder dat je het dus doorhebt, verandert het weefsel dat bepaald hoe jij je uit, hoe stressbestendig je bent, hoe snel je tevreden bent, hoeveel doorzettingsvermogen je hebt, hoe goed je om kan gaan met verdriet. Met enigszins gematigd gebruik heb je al helemaal niet door dat er langzaam iets veranderd, maar langzaam raak je afhankelijk. I think. Hahahaha

Hardcore_frk zei:
Dat is voor nu de korte versie. Ik ga nu even koffie zetten en dan even met mijn dochtertje knuffelen!
Klik om te vergroten...
Kijk, daar kan geen drugs tegen op! Heel veel plezier!
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#7
Toch alvast even een korte tegenreactie. Doorzettingsvermogen is een gave waarovee iedereen in voldoende mate beschikt. Ook de grootste junk zal doorzetten als je hem in een woestijn dropt en 50 km laat lopen naar het dichtstbijzijnde dorp.

Maar de wil om dat doorzettingsvermogen te gebruiken, die ontbreekt bij velen in onze Westerse maatschappij. En zeker ook bij niet-gebruikers!

Okee, nu is het echt knuffeltijd. Tot straks, denk ik!
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hardcore_frk zei:
Maar de wil om dat doorzettingsvermogen te gebruiken, die ontbreekt bij velen in onze Westerse maatschappij. En zeker ook bij niet-gebruikers!
Klik om te vergroten...
Twee hele goeie punten waar ik zelf nog aan dacht, maar ze waren helaas weer aan me voorbij gegaan hahaha.
Het is inderdaad niet zo dat een speedverslaafde dood neervalt ofzo als hij probeert te stoppen, omdat hij maar Ʃcht niet kƔn doorzetten hahaha. Maar het is inderdaad de (intrinsieke) motivatie (of zoals jij zegt: de wil) die er voor zorgt dat je dit doorzettingsvermogen ook benut wordt voor iets wat in jouw beleving een goed doel is.
Dit valt mooi terug te koppelen naar wat ik zei over vegetariƫrs ook! Iemand die stavast vlees eet bij het avondeten, heeft waarschijnlijk wel het doorzettingsvermogen om geen vlees meer te kopen, maar diegene mist (bijv. door eerder genoemde redenen zoals ontwetendheid) die intrinsieke motivatie om ook daadwerkelijk door te zetten.

En of een drugsverslaving heeft geen effect op je werkelijke vermogen om door te zetten weet ik eerlijk gezegd niet. Ik kan me voorstellen dat het in extreme gevallen weldegelijk mogelijk is. Als je bij wijze van spreken al een hartaanval krijgt als je vanuit een zittende positie opstaat, door de schade die drugs heeft aangericht aan je hart… Dat klinkt wel als iets wat je doorzettingsvermogen aantast 🤣


Hardcore_frk zei:
Maar de wil om dat doorzettingsvermogen te gebruiken, die ontbreekt bij velen in onze Westerse maatschappij. En zeker ook bij niet-gebruikers!
Klik om te vergroten...
Dit wilde ik vooral nog benoemen, om wat extra nuance te bieden. Drugs zijn namelijk lang niet het enige wat invloed heeft op alles waar we het over hebben gehad!! Voor het gros van de samenleving zijn drugs niet eens de grootste ā€˜slechte’ invloed. Meeste mensen zijn zich ook compleet onbewust van de invloeden die op hen worden uitgeoefend door dingen als suiker (of letterlijk alles wat met voedsel en vertering te maken heeft), de manier waarop je adem haalt, je lichaamshouding en letterlijk alle informatie, alle prikkels die een persoon opvangt + de manier hoe ze hiermee omgaan, hebben invloed op hoe die persoon zich op de korte en lange termijn gedraagt.

Je voelt hem misschien al aankomen… Ik ben het over de westerse maatschappij namelijk helemaal met je eens, en heb een heel plausibele verklaring voor een groot deel van dit probleem. Het bestaat maar uit 1 woord…


Telefoons.

Ik ben 20 en daarmee absoluut geen ouwe zeikerd, maar de invloed op menselijk gedrag (vooral kinderen zijn een risico, omdat een telefoon zo onschuldig lijkt waardoor ze steeds vaker onbeperkt toegang tot dat ding hebben) van Instagram scrollen en hersenloos TikToks bekijken als middel om de dag door te komen is duidelijk genoeg, vind ik. Ik ben pro-telefoon en totaal niet tegen videospelles of iets dergelijks, maar telefoons worden ongekend vaak en in ziekelijke maten misbruikt en kinderen raken verslaafd aan spelletjes op hun telefoon: het is voor meeste kids simpelweg ā€˜leuker’ dan een boek lezen, of een vaardigheid oefenen. Maar vertel het ze maar, dat ze op de langer termijn spijt gaan hebben dat ze jaren lang dagelijks minimaal 5 uur in een transcendente loop op dat ding hebben zitten vegen 🄲.
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#9
Flualhamdulillam zei:
Twee hele goeie punten waar ik zelf nog aan dacht, maar ze waren helaas weer aan me voorbij gegaan hahaha.
Het is inderdaad niet zo dat een speedverslaafde dood neervalt ofzo als hij probeert te stoppen, omdat hij maar Ʃcht niet kƔn doorzetten hahaha. Maar het is inderdaad de (intrinsieke) motivatie (of zoals jij zegt: de wil) die er voor zorgt dat je dit doorzettingsvermogen ook benut wordt voor iets wat in jouw beleving een goed doel is.
Dit valt mooi terug te koppelen naar wat ik zei over vegetariƫrs ook! Iemand die stavast vlees eet bij het avondeten, heeft waarschijnlijk wel het doorzettingsvermogen om geen vlees meer te kopen, maar diegene mist (bijv. door eerder genoemde redenen zoals ontwetendheid) die intrinsieke motivatie om ook daadwerkelijk door te zetten.

En of een drugsverslaving heeft geen effect op je werkelijke vermogen om door te zetten weet ik eerlijk gezegd niet. Ik kan me voorstellen dat het in extreme gevallen weldegelijk mogelijk is. Als je bij wijze van spreken al een hartaanval krijgt als je vanuit een zittende positie opstaat, door de schade die drugs heeft aangericht aan je hart… Dat klinkt wel als iets wat je doorzettingsvermogen aantast 🤣



Dit wilde ik vooral nog benoemen, om wat extra nuance te bieden. Drugs zijn namelijk lang niet het enige wat invloed heeft op alles waar we het over hebben gehad!! Voor het gros van de samenleving zijn drugs niet eens de grootste ā€˜slechte’ invloed. Meeste mensen zijn zich ook compleet onbewust van de invloeden die op hen worden uitgeoefend door dingen als suiker (of letterlijk alles wat met voedsel en vertering te maken heeft), de manier waarop je adem haalt, je lichaamshouding en letterlijk alle informatie, alle prikkels die een persoon opvangt + de manier hoe ze hiermee omgaan, hebben invloed op hoe die persoon zich op de korte en lange termijn gedraagt.

Je voelt hem misschien al aankomen… Ik ben het over de westerse maatschappij namelijk helemaal met je eens, en heb een heel plausibele verklaring voor een groot deel van dit probleem. Het bestaat maar uit 1 woord…


Telefoons.

Ik ben 20 en daarmee absoluut geen ouwe zeikerd, maar de invloed op menselijk gedrag (vooral kinderen zijn een risico, omdat een telefoon zo onschuldig lijkt waardoor ze steeds vaker onbeperkt toegang tot dat ding hebben) van Instagram scrollen en hersenloos TikToks bekijken als middel om de dag door te komen is duidelijk genoeg, vind ik. Ik ben pro-telefoon en totaal niet tegen videospelles of iets dergelijks, maar telefoons worden ongekend vaak en in ziekelijke maten misbruikt en kinderen raken verslaafd aan spelletjes op hun telefoon: het is voor meeste kids simpelweg ā€˜leuker’ dan een boek lezen, of een vaardigheid oefenen. Maar vertel het ze maar, dat ze op de langer termijn spijt gaan hebben dat ze jaren lang dagelijks minimaal 5 uur in een transcendente loop op dat ding hebben zitten vegen 🄲.
Klik om te vergroten...
Grappig om te horen dat je pas 20 jaar bent, man! Je bent echt een toffe gesprekspartner, met veel meer diepgang dan je van menig 20-jarige mag verwachten! Dus hiervoor een compliment.

Ik ben zelf de 30 gepasseerd en leef ook het leven van een 30-plusser. Studie afgerond, al jaren een vast contract, koophuis, vaste vriendin, kindje etc. Maar drugs blijven mij gewoon intrigreren. Ik blow sinds mijn 14e en ben er al snel achter gekomen dat ik alleen gebruiken wel heel erg lekker vind. Maar ik hou ook echt wel van een feestje, hoor! In mijn 20-er jaren alle raves, technofeesten en -festivals afgegaan. Maar na 10 jaar heb je dat ook wel weer gezien. Ik hecht er nu veel meer waarde aan om lekker een avondje MDMA/2C-x met mijn meisje en/of wat goede vrienden te doen. Ik had het nooit gedacht toen ik 20 jaar was, maar ik ben echt een stuk rustiger geworden. En dat komt echt uit mezelf en niet door bepaalde verplichtingen o.i.d.

Wat ik ook wel komisch vind is dat jij echt helemaal met de computer bent opgegroeid. Toen ik een jaar of 6 was, had niemand een computer. Wij knikkerden toen nog fanatiek, haha!

Maar inderdaad, ik hoop mijn dochtertje iets meer van de wereld te kunnen leren, dan het bedienen van een iPad..
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#10
Flualhamdulillam zei:
Super bedankt man, doet me goed om te horen 😁
Ik zoek die diepgang ook in andere mensen, maar zoals je zegt is die vaak maar moeilijk (of niet) te vinden in mijn leeftijdsgenoten… Hier kan ik gelukkig onvoorwaardelijk mijn ei kwijt!


Ah ja, ik ging ook in rap tempo van ā€˜oehhh… blowen!’ met vrienden, naar het ook super chill te vinden om alleen te roken. Het is ook vrij vergevend, wiet. Een verslaving is bijna nooit leuk, maar er zijn makkelijk ergere situaties denkbaar dan een wietverslaving (mocht je te sterk afhankelijk raken).
ik kreeg een beetje ervaring met hard drugs, door met vrienden eens truffels te doen, en iets daarna ook voor het eerst XTC geprobeerd. Ik was vanaf dat moment al erg geĆÆntrigeerd (perfecte woord, thanks šŸ˜) door drugs en zocht ik het een en ander op in mijn vrije tijd op het internet. Ergens in april dit jaar probeerde ik eens 2-FMA uit, thuis in mijn eentje. Daar begon het avontuur… 🤣 Inmiddels echt zo ongelofelijk veel geleerd in de tussentijd, voornamelijk door mijn activiteit op DF! Mijn vrienden delen wel interesse in drugs, maar lang niet op dezelfde manier als ik (helaas! Alhoewel, in het geval van sommige van mijn vrienden is dat een goeie zaak 🤣)



Jaa snap ik helemaal! Die hectiek, intense stimulatie, motivatie (al gaat die motivatie helemaal nergens over) en praatbuien zijn heel leuk, maar vooral in het begin. Zodra je een beetje weet wat voor effect een drug op je heeft, en je bent niet verslaafd, ga je eerder zoeken naar manieren om de drug te gebruiken als hulpmiddel bij bepaalde bezigheden. Je interesse wijkt over de tijd heen af van simpelweg drugs, naar een diepergaande waarde die drugs kunnen toevoegen aan je leven. Zo ervaar ik het tenminste tot nu toe!



Jup! Ik kan me geen moment uit mijn jeugd herinneren zonder een PC in de woonkamer (tot ā€˜ie een keer kapot ging, 10+ jaar terug…)! Ik zat voor mijn gevoel echt midden in de transitie waarin een buitenspelen zeldzamer werd, want alhoewel ik echt veel tijd heb doorgebracht op Habbo Hotel en de PS3, heb ik ook heel veel buitengespeeld met PokĆ©mon kaarten, bagugans, knikkers en die idiote figuurtjes die je bij de C1000 kon sparen 🤣

Ondanks de beschikbaarheid van al die technologie, ben ik er nooit voor langere tijd mee bezig geweest. TV heb ik nu ook al zo’n 5 a 6 jaar niet meer gekeken 😯. Altijd onbewust, het boeide me niet, maar tegenwoordig zou ik mezelf er ook van weerhouden. Is alleen maar bullshit op te vinden.
Klik om te vergroten...
Ik ben als puber wel echt heel erg gameverslaafd geweest.. Counter-Strike en een MMORPG. Die shit is erger dan heroĆÆne, man. Niet slapen, niet eten, geen interesses en woedeaanvallen..

Maar goed om te horen dat je kan knikkeren, ik daag je uit met mijn reuzebonk!
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hardcore_frk zei:
Ik ben als puber wel echt heel erg gameverslaafd geweest.. Counter-Strike en een MMORPG. Die shit is erger dan heroĆÆne, man. Niet slapen, niet eten, geen interesses en woedeaanvallen..
Klik om te vergroten...
Mijn broer kon haast niet ademhalen als hij niet ook 600 keer per minuut op de linkermuisknop drukte voor dat League of Legends-gedoe… Voordat de PC kapot was, zat hij altijd dat spel te spelen (tenzij iemand een van mijn zussen erop zat), non-stop ook. Woedend als hij moest stoppen, natuurlijk… Maar zoals jij vast herkent is die prikkelbaarheid over zaken die niets met gamen te maken hebben misschien wel het destructiefst. Woedend en chagrijnig niet omdat je moet stoppen, maar omdat je zusje tijdens het avond eten iets te veel geluid maakt met haar mond, bijvoorbeeld… Toen hij voor zijn eigen laptop had gespaard ging het logischerwijs verder achteruit, want nu zat hij ongestoord op zijn kamer. Ik heb veel kunnen leren door naar hem en zijn fouten te kijken. Net als bij jou is het gewoon overgegaan, een gameverslaving is volgens mij echt moeilijk om lang vol te houden! Games blijven voor meeste mensen niet heel lang interessant om te een of andere reden…


Hardcore_frk zei:
Maar goed om te horen dat je kan knikkeren, ik daag je uit met mijn reuzebonk!
Klik om te vergroten...
Aah, dat zijn de zeer gewilde varianten 😯. Ik kan me goed herinneren dat mijn basisschool een hele korte periode een knikkerverbod had opgesteld, omdat de mooie zeldzame knikkers van sommige kinderen continu werden gestolen, en de Verenigde Alliantie van Rechtvaardige & Proactieve Sterke Mama’s (geen idee of het een naam had eigenlijk, maar je kent ze wel: van die bemoeial moeders die problemen ópzoeken..) wilde dat het stopte, door knikkeren helemaal maar te verbieden… Maar ja, als knikkers niet mee naar school mogen dan is er wel wat anders om mee te spelen, en zo verplaatst het probleem zich altijd… Duurde dus niet lang voordat we weer mochten knikkeren 🤣

EDIT: holy shit wat off-topic… @ me maar in een klets topic als je erop in gaat, dan houden we het hier een beetje zuiver hahaha
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ohja, en had ik al gezegd dat de come-up van de 3-meo's rectaal vele malen korter is dan snuivend?
3-meo-pcp duurt zeker 45 minuten voor het goed werkt als je het snuift. Rectaal een kwartiertje. Zo kon ik m'n dosissen ook makkelijker sturen en pakte geregeld nog een beetje bijna dat kwartier. Afhankelijk van hoe de come-up aanvoelde.
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#13
Flualhamdulillam zei:
Mijn broer kon haast niet ademhalen als hij niet ook 600 keer per minuut op de linkermuisknop drukte voor dat League of Legends-gedoe… Voordat de PC kapot was, zat hij altijd dat spel te spelen (tenzij iemand een van mijn zussen erop zat), non-stop ook. Woedend als hij moest stoppen, natuurlijk… Maar zoals jij vast herkent is die prikkelbaarheid over zaken die niets met gamen te maken hebben misschien wel het destructiefst. Woedend en chagrijnig niet omdat je moet stoppen, maar omdat je zusje tijdens het avond eten iets te veel geluid maakt met haar mond, bijvoorbeeld… Toen hij voor zijn eigen laptop had gespaard ging het logischerwijs verder achteruit, want nu zat hij ongestoord op zijn kamer. Ik heb veel kunnen leren door naar hem en zijn fouten te kijken. Net als bij jou is het gewoon overgegaan, een gameverslaving is volgens mij echt moeilijk om lang vol te houden! Games blijven voor meeste mensen niet heel lang interessant om te een of andere reden…



Aah, dat zijn de zeer gewilde varianten 😯. Ik kan me goed herinneren dat mijn basisschool een hele korte periode een knikkerverbod had opgesteld, omdat de mooie zeldzame knikkers van sommige kinderen continu werden gestolen, en de Verenigde Alliantie van Rechtvaardige & Proactieve Sterke Mama’s (geen idee of het een naam had eigenlijk, maar je kent ze wel: van die bemoeial moeders die problemen ópzoeken..) wilde dat het stopte, door knikkeren helemaal maar te verbieden… Maar ja, als knikkers niet mee naar school mogen dan is er wel wat anders om mee te spelen, en zo verplaatst het probleem zich altijd… Duurde dus niet lang voordat we weer mochten knikkeren 🤣

EDIT: holy shit wat off-topic… @ me maar in een klets topic als je erop in gaat, dan houden we het hier een beetje zuiver hahaha
Klik om te vergroten...
Hahaha, ja schaam me dood voor die periode. Dat is gelukkig inmiddels al wel weer 15 jaar geleden. Een duivel was ik!
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Jeetje, hoeveel pep was er nodig om deze discussie op gang te werken? :laughing:

Ik heb nog niet alles doorgelezen, maar wel een update en een paar kleine op-/aanmerkingen in jullie feeƫrieke debat uitgewerkt tot een waarachtig epistel waar ik even niet de tijd voor heb om door te lezen.

Mijn hogere macht is op dreef deze week. Vanochtend werd ik wakker gebeld door de kliniek (sliep er doorheen eigenlijk, maar ze kregen m'n ma te pakken). Er was een plek voor intake vrijgekomen diezelfde dag. Ofwel, ik heb zojuist het eerste deel van m'n intake gehad. Ik heb hier een goed gevoel bij, we gaan ervoor!

De persoon die de intake deed moest even onderzoek doen naar alle middelen en is op mijn topic gestuit. Nu weten ze ook m'n DF account šŸ˜‚
Nou dat is maar goed ook, kan ik geen doekjes om m'n gebruik winden als ik hier blijf posten wat er naar binnen gaat.

Nu wachten op het tweede deel van de intake waar o.a. wordt gekeken naar medische achtergrond en of detox nodig is. Ik hoop dat alles door kan gaan en ik voor de klinische opname in aanmerking kom. Want doorgaan op de weg die ik nu bewandel, dat werkt niet.

-

Even over het stukje discussie wat ik nog wel gelezen heb:

Hardcore_frk zei:
Ik zie dit de laatste tijd wel vaker voorbij komen, maar dan nu toch de vraag: wat is er zo bijzonder aan drugs rectaal nemen? Werkt snuiven niet goed genoeg? En jij bent volgens mij ook niet bang voor een naald, dus waarom dan rectaal?

Dit gewoon uit nieuwsgierigheid!..
Klik om te vergroten...

Ik gebruikte rectaal al lang voor ik met naalden ging spelen. Dit heeft verschillende redenen:
  1. Voor een heel groot deel van de stoffen is de bioavailability rectaal hoger dan met andere ROA's. Ik ben hiermee begonnen in de tijd dat ik veel disso's misbruikte. Je hebt dan veel minder nodig (de helft soms nog minder) voor hetzelfde effect.
  2. Als je het op de correcte manier doet, werkt het sneller dan snuiven (niet te diep gaan; echt, je moet echt slechts 10-15mm gaan ofzo)
  3. Je hebt geen gore drip, zeker handig bij stoffen waar je achterlijke hoeveelheden van weg moet werken (2fdck bijvoorbeeld)
  4. Ik ben al veel snotterig en wil mijn neusslijmvliezen een beetje sparen
  5. Ik kan heel makkelijk buisjes voorbereiden en een beetje bijnemen is in no time gebeurt. Amper voorbereiding meer nodig (zoals lijntjes leggen of malen, etc.) Die brokken hoef je ook niet fijn te maken, lost vanzelf een keer op haha
  6. tja... gay was ik al. ik wil vooral het stigma niet bekrachtigen, maar het legde voor mij waarschijnlijk de lat wel lager om het de eerste keer te doen. Maar eerlijk is eerlijk, het is mijn favoriete ROA voor heel veel middelen, van 3mmc tot o-pce. Met name de dissociatieven.

Flualhamdulillam zei:
Dit is ongekend belangrijk om van elke verslaving af te komen… Ik zou erg gaan focussen op wat jouw verslaving allemaal kapot maakt in je leven, word bewust van alle (soms permanente!) schade die het aanricht! Als je van je verslaving af wilt komen helpt het enorm als je het ook vanuit eigen overtuiging niet meer wil gebruiken.

Ik denk dat het tot op een bepaalde hoogte te vergelijken is met het eten van vlees. Een niet-vegetariĆ«r denkt snel: ik zou opzich wel willen stoppen met vlees eten, maar ik vind het zo lekker’ of ā€˜het hoort bij het avond eten’. Dit soort opmerkingen komen alleen van mensen die duidelijk niet overtuigd zijn van de nadelige effecten van vlees eten. Aan de andere kant, mijn moeder is vegantisch en heeft nooit moeite gehad met de ā€˜switch’. Waarom niet? Omdat ze het idee dat een dier geslacht moet worden, voor haar om op te eten, super weerzinwekkend en luguber vindt. Ze WIL het echt niet meer eten, heeft ook geen verleiding op die manier.

Niet helemaal te vergelijken met een drugsverslaving natuurlijk, maar openlijk zie je mijn punt.
Klik om te vergroten...

Ja, ik snap je relaas. Maar het komt niet binnen. Net als al die negatieve gevolgen. En dat komt waarschijnlijk door mijn middelengebruik., Als ik rationeel zou denken en handelen, dan was ik nooit gaan spuiten, dan was ik al lang gestopt. Maar ik ben verslaafd. Ik gebruik regelmatig tegen mijn wil in. Ik heb momenten gehad dat ik 2,5 uur aan het zoeken ben naar een ader en talloze keren mis prik. En uit frustratie maar weer die ene zelfde ader gebruiken ook al weet je dat ie nog moet helen. Het is waanzin, complete waanzin. En dat weet ik wel, maar ik voel het niet en ik handel er niet naar....

Moeilijk uit te leggen. Maar ik snap het nu zelf pas nu ik in deze situatie zit. Ik denk elke dag terug aan het moment dat mijn buurjongen uit het ziekenhuis kwam na een hartaanval (overmatig cocaĆÆne gebruik). En het eerste wat hij deed was de dealer zoeken. Ik snapte er geen snars van, hoe kan je zo zijn? Je bent letterlijk even overleden en je gaat alsnog dat middel gebruiken waar je bijna het loodje van legde. Maar nu maak ik het zelf mee.... Het is niet rationeel. Het is dwangmatig tegen je wil in....

Maar ik wil stoppen! Ik wil clean dat leven in kunnen! en dat kan ik aan. Maar ik kan het niet alleen. Ik heb er hulp bij nodig.
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#15
LucidLucy zei:
Jeetje, hoeveel pep was er nodig om deze discussie op gang te werken? :laughing:

Ik heb nog niet alles doorgelezen, maar wel een update en een paar kleine op-/aanmerkingen in jullie feeƫrieke debat uitgewerkt tot een waarachtig epistel waar ik even niet de tijd voor heb om door te lezen.

Mijn hogere macht is op dreef deze week. Vanochtend werd ik wakker gebeld door de kliniek (sliep er doorheen eigenlijk, maar ze kregen m'n ma te pakken). Er was een plek voor intake vrijgekomen diezelfde dag. Ofwel, ik heb zojuist het eerste deel van m'n intake gehad. Ik heb hier een goed gevoel bij, we gaan ervoor!

De persoon die de intake deed moest even onderzoek doen naar alle middelen en is op mijn topic gestuit. Nu weten ze ook m'n DF account šŸ˜‚
Nou dat is maar goed ook, kan ik geen doekjes om m'n gebruik winden als ik hier blijf posten wat er naar binnen gaat.

Nu wachten op het tweede deel van de intake waar o.a. wordt gekeken naar medische achtergrond en of detox nodig is. Ik hoop dat alles door kan gaan en ik voor de klinische opname in aanmerking kom. Want doorgaan op de weg die ik nu bewandel, dat werkt niet.

-

Even over het stukje discussie wat ik nog wel gelezen heb:



Ik gebruikte rectaal al lang voor ik met naalden ging spelen. Dit heeft verschillende redenen:
  1. Voor een heel groot deel van de stoffen is de bioavailability rectaal hoger dan met andere ROA's. Ik ben hiermee begonnen in de tijd dat ik veel disso's misbruikte. Je hebt dan veel minder nodig (de helft soms nog minder) voor hetzelfde effect.
  2. Als je het op de correcte manier doet, werkt het sneller dan snuiven (niet te diep gaan; echt, je moet echt slechts 10-15mm gaan ofzo)
  3. Je hebt geen gore drip, zeker handig bij stoffen waar je achterlijke hoeveelheden van weg moet werken (2fdck bijvoorbeeld)
  4. Ik ben al veel snotterig en wil mijn neusslijmvliezen een beetje sparen
  5. Ik kan heel makkelijk buisjes voorbereiden en een beetje bijnemen is in no time gebeurt. Amper voorbereiding meer nodig (zoals lijntjes leggen of malen, etc.) Die brokken hoef je ook niet fijn te maken, lost vanzelf een keer op haha
  6. tja... gay was ik al. ik wil vooral het stigma niet bekrachtigen, maar het legde voor mij waarschijnlijk de lat wel lager om het de eerste keer te doen. Maar eerlijk is eerlijk, het is mijn favoriete ROA voor heel veel middelen, van 3mmc tot o-pce. Met name de dissociatieven.



Ja, ik snap je relaas. Maar het komt niet binnen. Net als al die negatieve gevolgen. En dat komt waarschijnlijk door mijn middelengebruik., Als ik rationeel zou denken en handelen, dan was ik nooit gaan spuiten, dan was ik al lang gestopt. Maar ik ben verslaafd. Ik gebruik regelmatig tegen mijn wil in. Ik heb momenten gehad dat ik 2,5 uur aan het zoeken ben naar een ader en talloze keren mis prik. En uit frustratie maar weer die ene zelfde ader gebruiken ook al weet je dat ie nog moet helen. Het is waanzin, complete waanzin. En dat weet ik wel, maar ik voel het niet en ik handel er niet naar....

Moeilijk uit te leggen. Maar ik snap het nu zelf pas nu ik in deze situatie zit. Ik denk elke dag terug aan het moment dat mijn buurjongen uit het ziekenhuis kwam na een hartaanval (overmatig cocaĆÆne gebruik). En het eerste wat hij deed was de dealer zoeken. Ik snapte er geen snars van, hoe kan je zo zijn? Je bent letterlijk even overleden en je gaat alsnog dat middel gebruiken waar je bijna het loodje van legde. Maar nu maak ik het zelf mee.... Het is niet rationeel. Het is dwangmatig tegen je wil in....

Maar ik wil stoppen! Ik wil clean dat leven in kunnen! en dat kan ik aan. Maar ik kan het niet alleen. Ik heb er hulp bij nodig.
Klik om te vergroten...
Dank voor je heldere uitleg inzake boofen!
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#16
LucidLucy zei:
Ohja, en had ik al gezegd dat de come-up van de 3-meo's rectaal vele malen korter is dan snuivend?
3-meo-pcp duurt zeker 45 minuten voor het goed werkt als je het snuift. Rectaal een kwartiertje. Zo kon ik m'n dosissen ook makkelijker sturen en pakte geregeld nog een beetje bijna dat kwartier. Afhankelijk van hoe de come-up aanvoelde.
Klik om te vergroten...
Hoeveel heb ik rectaal nodig van 3meopcp, als ik normaal 15 mg oraal neem?
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."