Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn verhaal en ik wil dit met jullie allen delen mede door hopen mensen te helpen met verslaving en depressie

Mijn verhaal en ik wil dit met jullie allen delen mede door hopen mensen te helpen met verslaving en depressie

102 antwoorden
19 weergaven
18-5-2026
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dan wordt het hoog tijd dat die meneer of mevrouw Eros eens een uitvoerig staatsbezoek gaat inplannen op onze aardkloot.
Ik voorzie in dezen dat dit figuur meer dan genoeg te doen krijgt....
C

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
Coke Spook
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Heey kerel, dankjewel voor het delen van je verhaal en situatie / levensloop.
Knap dat je dit allemaal helder hebt en dat je besloten hebt aan je zelf te gaan werken! Veel herkenning en begrip heb ik!
Je bent nu al zo goed op weg, maar maak je opname af!!! Stomste wat je kan doen is weglopen nu en opgeven.
Het is een leer proces wat nooit stopt en je staat aan t begin dus probeer alles aan te pakken en dat gaat stapje voor stapje en in t begin meestal grote stappen als je de opname blijft volgen en zeker niet weggaan!!!!!
Vraag een gesprek met iemand daar met wie je het prettig vind en luister naar de behandelaren!!
Hun weten het echt betet dan jij op dit momemt!!! Bel even een vriend of familie, lucht je hart en pak het weer op daar met de behandeling!!!
Dan maak je echt stappen in je toekomst!
Ga je weg dan zit je over paar weken weer op je slechste moment waar je juist vanaf wil.

PM me als je advies wil of iets wil vragen of wilt praten....
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Hey mrjunkiexl.

Waar ben je nu? En wat is er veranderd?
Ik hoop dat ze wel met de programma's zijn begonnen, waar je over schreef.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Sorry voor mijn bericht van gisteren avond. Ik had echt zulke erge cravings dat ik de hele nacht niet kon slapen en alles echt super depri inzag. Je heb hier ook helemaal geen ervaringsdeskundige waar je mee kan praten ofzo. Lijkt af en toe net centerparcs wel. GGZ Juliana Oord raad ik iedereen af! Echt ik meen het zit in zo'n waardeloze instelling joh. Gaat helemaal nergens over. Jarenlang benzo's gebruikt en nu willen ze in 11 dagen me diazepam van 40mg per dag naar 0mg brengen zonder vervangende medicatie. Snap dat het hier rapper hoort te gaan omdat je opgenomen bent maar je moet wel je programma's kunnen volgen en dit lokt alleen maar terugvallen uit. In het B gebouw hierzo word gwn volop gebruikt.... Mensen die na 10 terugvallen niet eens weggestuurt worden. En de dokters snappen niet eens hoe je medicatie afbouwt. Het is echt bizar. Snap dat ik er vanaf moet maar ik heb thuis 2 weken in bed gelegen afkickend van de morfine. Hoe moet ik dat hier dan doen en ook nog eens me programma's volgen? Dat is toch waardeloos echt serieus :sweatsmile:
Ik zal zelfs me afbouwschema posten:
Diazepam
8/3 08:00 10mg 12:00, 10mg, 22:00 10mg.
9/3 8:00 10mg, 12:00 5mg, 22:00 10mg.
10/3 8:00 10mg, 12:00 5mg, 22:00 10mg.
11/3 8:00 5mg, 12:00 5mg, 22:00 10mg
12/3 8:00 5mg, 12:00 5mg, 22:00 10mg.
13/3 8:00 5mg, 12:00 5mg, 22:00 5mg
14/3 8:00 5mg, 12:00 5mg, 22:00 5mg
15/3 8:00 5mg, 12:00 0mg, 22:00 5mg
16/3 8:00 5mg, 12:00 0mg, 22:00 5mg
17/3 8:00 0mg, 12:00 0mg, 22:00 5mg
18/3 8:00 0mg, 12:00 0mg, 22:00 5mg
19/3 8:00, 0mg 12:00 0mg, 22:00 0mg

En ik zit hier nog 5 weken. Moet de laatste 2 weken volledig middel vrij zijn voor mijn NPO. Wat vinden jullie van dit afbouwschema?
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik vind het helaas enorm herkenbaar hoe je opname verloopt, geen fatsoenlijk progamma en zo snel je medicatie naar 0(ja als het zo makkelijk was, dan had iedereen het wel thuis kunnen doen)

Het enige voordeel van zo snel afbouwen is dat je er logischer sneller vanaf bent.tja.als je dan toch opgenomen bent..

Maar ik zou zeker om een beter afbouwschema vragen. Niet alleen moet je afkick te doen zijn, even adempauze om te stabiliseren in die rollercoaster is ook wenselijk.

Is een andere opname elders geen optie?

En wat bieden ze je na je ontslag, heb je nazorg, begeleiding, therapie, dagbesteding?
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#6
MrJunkieXL zei:
jullie van dit afbouwschema?
Klik om te vergroten...
Veel te snel en in jouw toestand niet haalbaar.
Maar weken op 10 en dan bam naar 5 en dan ct naar 0.
Vind het zelfs gevaarlijk.

Ik wens je veel sterkte en hoop dag je jezelf weer terug vind !

En als het echt niet lukt , zoek even castle craig op.
Als ik geen vrouw , hond of huis had af te betalen had ik mezelf daar al laten steken.
Je kan ze altijd bellen voor info , maar bel dan ineens naar Schotland.
Heb begin dit jaar naar de Nederlandse "post" gebeld , maar vonden men verslaving niet ernstig genoeg.
Ik zat toen aan de speed , benzo's, disso's, weed en experimenteerde met alle rc's die ik maar kon aankomen..

Rechtstreeks naar Schotland gebeld , en daar kon ik binnen de week heen als ik wou.
P
Pace LeyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Succes in deze lastige tijd man, zet m op.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dat onderbewuste kan de duivel zelf zijn.
Zeer zeker het gedeelte wat je naar de zelfvernietiging wil sturen.
En zeker in het eerste jaar is het hard werken om niet terug te vallen.
Vechten tegen de duivel die in deze gevallen de naam verslaving draagt.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#9
Heftig man. Research chemicals hebben zeker ook een verwoestend kantje. Ik hoop dat je al die motivatie die je gepost hebt goed in je achterhoofd blijft houden want er zit veel waarheid in. Uit persoonlijke ervaring weet ik ook dat er in psychiatrie genoeg drugs worden binnen gesmokkeld wat alles nog extra moeilijk kan maken als de drempel zo laag is. Ik wens je het beste en hoop dat je de betere kant uit zal gaan.

Déjà vu van Eminem raakt me toch ook wel elke keer. Misschien haal je hier iets uit als je het kan verstaan maar er staan lyrics bij:

Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#10
Jeetje, wat een onwijs pittig verhaal om te lezen.
Een inkijk in verslavingszorg, wat niet goed klinkt.
Maak je schema bespreekbaar.
En probeer de motivatie er in te houden zoals @Snuffelaar ook al schreef.
Heel veel succes!!
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Is fout gegaan. Domme fout gemaakt. Heb een terugval gehad met tramadol en methadon.:confused: Morgen met de commissie een gesprek of dat ik mag blijven of dat ik weggestuurd ga worden. Heb ook iemand anders tramadol gegeven. Ook nog eens wat een dombo ben ik zeg echtwaar. Zoveel spijt dat ik nu heb maar heb het zelf gedaan. Dus nu maar verantwoordelijkheid nemen voor mijn daden en morgen kijken wat de consequenties zijn en eventueel als ik weggestuurd word wat ik dan ga doen. Kan miss een maand in iemand ze huis wonen dat ik hem 500 euro ervoor betaal die nu in de kliniek zit. Maar ik wacht eerst morgen nog af. Kan wel helemaal uitleggen wat de redenen allemaal zijn die mij hier naartoe hebben geleden maar laat ik dat nu maar even achterwegen houden. Zonde en helaas,:coldsweat:
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#12
9 van de 10 krijgen een terugval, dat is realiteit.
Bij jou gebeurt dit nu ook. Pas achteraf besef je hoe kut dit is.

Belangrijkste voor jezelf om eerlijk vast te stellen is hoe graag je ECHT wilt stoppen.
Alleen als JIJ echt wilt, dan lukt het.
Niemand anders kan het doen, alleen jij.

Morgen afwachten en positief proberen te denken.
Come on, heel veel succes !!!!
K
Kitty KattLid
01-01-2024, 00:00
#13
MrJunkieXL zei:
Depressie

Mensen zullen nooit volledig begrijpen wat het inhoudt wanneer je met een depressie leeft als ze het zelf niet hebben ervaren. Maar vergeet nooit:
“Just cause you can’t see it, it isn’t there” Onthoudt dit wanneer je je onbegrepen voelt. Het speelt immers in je hoofd en valt niet aan de buitenkant te zien. Je kan lachen en plezier hebben op je werk of met vrienden terwijl je leuke momenten ervaart. Maar dat is het moment waar je inzit, het verandert immers niet de “Parasiet” die in je hoofd leeft. Je kunt proberen om er controle over te krijgen maar je zult hem heel lastig moeten vernietigen. De meeste mensen weten niet eens wanneer hun depressie is begonnen, een hoop mensen ervaren het immers al zolang dat het moeilijk is om te achterhalen wanneer het allemaal begonnen is. Maar de strijd is nooit verloren zolang je niet opgeeft. Neem hulp aan die je geboden wordt, maar vergeet nooit om ook je eigen verstand te gebruiken. Ga op je gevoel af. Leer jezelf kennen en laat je niet gek maken Fuck em all ! they can all get fucked in life ! Je kunt alles bereiken in het leven als je er 100% voor gaat, geloof dit ook echt! Er zijn genoeg dingen die je eraan kunt doen zoals in therapie gaan bij een psycholoog, psychiater of zelfs jezelf laten opnemen o.a. in een psychiatrisch centrum of verslavingskliniek zeker als je ook met zulke problemen zit. Maar ook dat is geen redding in nood. Die mensen doen hun best om je te helpen. Er zijn ook een hoop psychiaters die je volstoppen met pillen en dan erop vertrouwen o.a. dat dit je gaat helpen in je proces. Wat je wel waak ziet en mij is overkomen dat ik naast mijn probleemgebruik van alcohol en wiet uiteindelijk steeds verslaafder werd aan bepaalde medicatie en uiteindelijk aan het randje leefde met een zeer erge benzodiazepine en morfine verslaving naast mijn alcohol en cannabis gebruik. Dit heb ik mede aan mezelf te danken door ook deels zelf te gaan dokteren. Dus als je ook met probleemgebruik zit of verslaving geef dit aan.

Ik ga jullie een aantal dingen vertellen wat vanuit mijn ervaring helpt hier tegen in te gaan.


  • (Diep)Mediteren , Leren in het nu leven en je verleden een plek geven
  • Wandelen, leuke dingen blijven doen zover mogelijk
  • Blij zijn met vandaag en als vandaag niks is hopen op een goeie morgen
  • Een realistisch beeld krijgen over waar je nu staat in het leven en VECHTEN, niet te snel willen groeien stap voor stap, dag voor dag.
  • genoeg rust nemen en als je van muziek houdt Luister naar je muziek.\\
  • Dankbaar wezen dat je vandaag mag meemaken en wees creatief.
  • En vooral leren op je eigen poten te staan JIJ moet het doen al val je 1000 keer je kiest er zelf voor om op te geven of door te blijven vechten.
  • Onthoudt waar je voor vecht!!!! herinner jezelf hier elke dag aan!!! Laat je niet voor de gek houden door niemand.
En wat je altijd in je hoofd moet houden is deze gedachte:
Nobody asked for life to deal us with these bullshit hands we're dealt with. We have to take these cards ourselves and flip them, don't expect no help!!!



Verslaving.

Verslaving is een ziekte die moeilijk te verslaan is.
Je krijgt te maken met terugvallen. Het kan leiden tot diefstal liegen en bedriegen, dit zie je meestal bij ernstige verslavingen bijvoorbeeld aan dure geestelijk verslavingen wat middelen kunnen zijn of dingen zoals gokken. Of middelen waar je ook lichamelijk afhankelijk aan raakt. Maar hetgeen wat bij elke verslaving overeenkomt is dat het spelletjes met je hoofd speelt en je leven kapot kan en waarschijnlijk zal gaan maken. Er zijn ook mensen die hun hele leven redelijk stabiel kunnen leven met een verslaving zonder ernstige problematiek erbij. Maar bij de meeste mensen zeker bij Drugs, Alcohol en Medicijnen is dit slopend. Het kan in het begin redelijk onschuldig lijken maar kan op elk moment verergeren zeker als je hier gevoelig voor bent. En bijvoorbeeld wanneer je iets naars meemaakt of hebt meegemaakt en jezelf wilt gaan verdoven en je veel gaat drinken en snuiven. of benzo’s en opiaten (Morfine/Heroïne) gaat gebruiken. Misschien wel erbij. Want dit spul is namelijk Zeer lichamelijk verslavend. En wat je bij Cocaïne vaak ziet is dat dit samengaat met Speed en of Basecoke (Crack).

Verslaafd ben je voor je hele leven zodra je deze ziekte hebt ontwikkeld.

Terugvallen kan je heel je leven lang blijven krijgen. Maakt niet uit hoe lang je clean bent.
Het is een gevecht wat je voor altijd zal blijven ervaren. En het erge is de meeste verslaafde mensen willen wel stoppen en hulp krijgen. Maar wat moet je doen dan? Jezelf op een wachtlijst laten zetten als nummertje 103482? Hulp gaan zoeken bij mensen die niet weten hoe ze hiermee moeten omgaan? Of hulp gaan zoeken bij Verslaafde mensen? Het antwoord is probeer via professionele hulp op het juiste pad te komen hoelang je ook moet wachten voor een behandeling. En zorg dat je in de tussentijd de strijd niet verliest. Hou vol! Ga er tegen vechten zoek Ex verslaafde op en ga praten. Veel praten en volhouden. Maak een terugval analyse Zodat je terugvallen kunt voorkomen. Ga dit op internet uitzoeken hoe en wat! (Aanrader) En als je rock bottom hebt geraakt geef alsnog niet op. Leer van dag naar dag te leven. Vandaag even niet. En herhaal dat iedere dag! Want als je opgeeft dan laat je de ziekte winnen en heb je de strijd verloren.

Er zijn al zoveel mensen aan Drugs, Alcohol en Medicijnen doodgegaan dat ik wil dat jij niet de volgende word! Misschien lees je dit en ben je zover heen dat je geen uitweg meer ziet en je eigen leven wilt nemen. Nou ikzelf ben bijna dood gegaan aan gebruik en zal je vertellen je wilt het misschien nu wel maar er is zoveel voor te leven, en als je doodgaat ga je net als iedereen zal gaan. De duisternis in dat wil je toch niet? Ik ken genoeg mensen ondertussen die goed terecht zijn gekomen en zelfs een vrouw en kinderen hebben. De juiste vrienden en gelukkig zijn. Ga hier voor! En als je faalt weet dan tenminste dat je het geprobeerd hebt. You are only human like all of us.

Mijn verhaal.

Hi, mijn naam zal ik niet vertellen maar ik ga wel vertellen hoe mijn leven eruit ziet. Kom uit een gebroken gezin met een vader die vroeger drankverslaafd en drugsverslaafd was. Ook geweld in huis. Hij is nu wel een ander persoon geworden 10-11 jaar later. Mijn moeder was vroeger redelijk normaal maar heeft haarzelf kapot gemaakt en ik weet niet eens precies met wat allemaal. Kan ook een stukje ziekte zijn maar vooral ook een ongezonde levensstijl. Momenteel is ze knettergek met een hoop mentale ziektes. Geen fijne sfeer om omringt mee te zijn. Dit allemaal heeft ervoor gezorgd dat ik als kind mezelf veel moest leren en flinke problemen tegemoet liep. Ook lange tijd gepest toen mijn zelfwaarde heel laag was en zwaar depressief was. Mijn gebruik begon op mijn 15e met roken, blowen, en drinken zo kwam ik aan vrienden en een vriendengroep. Ik verwerkte deels mijn problemen met en zonder cannabis en alcohol. Was meer een weekend drinker en dagelijkse blower. Toch mijn VMBO Basis weten te behalen en daarna MBO 2 MBO 3 en heb al een vaste baan Sinds bijna 5 jaar maar momenteel wel in de ziektewet. Mijn alcohol gebruik begon echt flink om te slaan op mijn 19e na een hoofdtrauma en ik begon ook aan behandelingen voor mijn depressie en angst. Zo ben ik uiteindelijk ook aan medicijnen verslaafd geraakt. Gebruikte ook wel eens middelen zoals Coke, Speed, XTC op festivals maar ben daar gelukkig nooit in doorgeslagen.

Nu gaan we een paar jaar verder. Het ergste jaar uit mijn leven

Het is mij niet gelukt om mijn problemen op te lossen d.m.v. Medicatie misschien/waarschijnlijk door de roes van de alcohol en wiet. Ik gebruikte dagelijks wiet en benzo’s en anti depressiva en ook heel vaak Alcohol(15-30). Na een operatie aan een gebroken hand met morfine in aanraking gekomen en ja hoor daar ging ik.


Verslaafd aan alcohol, wiet, benzo’s en Morfine

Begon met research chemicals te bestellen via internet. (dit zijn “legale middelen” en zo was ik in staat om steeds meer Benzo’s en morfine poeder te bestellen en raakte zo verslaafd aan alles dat ik de realiteit verloor. Mezelf verloor en eigenlijk zo’n beetje iedereen. Het werd een roes van een “fijne cocktail” waar ik dagelijks in leefde. Maar door gewenning ben ik ook in situaties gekomen waarin ik bijna doodging door overdosissen. Gelukkig heb je antidotes voor bepaalde medicijnen die je dan kunnen redden. Maar ik voelde me net Michael Jackson. Liep uit de hand en snuifde wel eens een lijntje Hero. Ik werd ook doodziek als ik stopte met me medicijnen dus ik wist niet meer wat ik met me leven aan moest. Toen hoorde ik ook voor het eerst een nummer van een bekende rapper waar ik een grote fan van ben en ik brak in elkaar.
Zeehond zei:
9 van de 10 krijgen een terugval, dat is realiteit.
Bij jou gebeurt dit nu ook. Pas achteraf besef je hoe kut dit is.

Belangrijkste voor jezelf om eerlijk vast te stellen is hoe graag je ECHT wilt stoppen.
Alleen als JIJ echt wilt, dan lukt het.
Niemand anders kan het doen, alleen jij.

Morgen afwachten en positief proberen te denken.
Come on, heel veel succes !!!!
Klik om te vergroten...
Zeehond zei:
9 van de 10 krijgen een terugval, dat is realiteit.
Bij jou gebeurt dit nu ook. Pas achteraf besef je hoe kut dit is.

Belangrijkste voor jezelf om eerlijk vast te stellen is hoe graag je ECHT wilt stoppen.
Alleen als JIJ echt wilt, dan lukt het.
Niemand anders kan het doen, alleen jij.

Morgen afwachten en positief proberen te denken.
Come on, heel veel succes !!!!
Klik om te vergroten...

@Zeehond ik heb in 7 jaar Genoeg gedronken voor een vol café een jaar lang
Klik om te vergroten...
Verdoven ...de pijn. Gelukkig zei mijn maag na een week . Spuug uit , je maag brand .
weer weken zonder, soms een week en weer, en weer in therapie en weer mis.
7 jaar op staan na hard vallen. Terug vallen blijven soms . Geen drank nu maar RC soms .
Verder gaat t oké, per dag , en ineens is er de dag dat je zonder kan

MrJunkieXL zei:
Ik zal de lyrics hieronder beschrijven op mijn laatste gedeelte van dit verhaal. ( Wel in het Engels) En laat dit ook een inspiratie zijn om nooit zelfmoord proberen te willen plegen.

Eminem Arose

If I could rewind time like a tape. Inside a boombox, one day for every pill or Percocet that I ate. Cut down on the Valium, I'da heard everything but death is turning, so definite, wait! They got me all hooked up to some machine I love you, Bean, didn't want you to know I was struggling. Feels like I'm underwater submerged like a submarine. Just heard that nurse say, my liver and kidneys aren’t functioning. Been flirtatious with death, skirt-chasing, I guess It's arrivederci, same nurse, just heard say they're unplugging me And it's your birthday, Jade, I'm missing your birthday. Baby girl, I'm sorry, I fucking hate when you hurt, Hai, and sweeties, thank you for waiting to open gifts But, girls, you can just open 'em dad ain't making it home for Christmas. Wish I had the strength to just blow a kiss.
I go to make a fist, but I can't make one, I'm frozen stiff. I yell, but nothing comes out, I'm crying inside, I shout. My vocal cords won't permit me, I scream, but it's not aloud. You put your arm around Mama to calm her, wow. I just thought about the aisle I'll never get to walk us down .Never see you graduate in your caps and gowns
It's 'bout to be 2008, how's this happening now? I got so much more to do
And, Proof, I'm truly sorry if I let you down, but this tore me in two. The thought of no more me and you. You gave me shoes, Nikes like new for me for school. Doody, I'm trying, but you, you were the glue that binded. So many things, time, I'd give anything to rewind it. I had to walk down my halls and constantly be reminded
By pictures all on my walls and I couldn't sleep at night 'cause that image burned in my brain of you on that table me falling across your body, not able to stand to save you. God, why did you take him? I'm tryna keep his legacy alive, but I'm dying. where's Nathan? Little ladies, be brave, take care of your mother, smile pretty for pictures, always cherish each other. I'll always love ya, and I'll be in the back of your memory and I know you'll never forget me just don't get sad when remembering. And, little bro, keep making me proud, You better marry that girl 'cause she's faithfully down. And when you're exchanging those sacred vows, just know that if I could be there i would and should you ever see parenthood, I know you'll be good at it. Oh, almost forgot to do something, thank my father too. I actually learned a lot from you, you taught me what not to do. And, Mom, wish I'd have had the chance to have one last heart-to-heart honest and open talk with you.
Doody, I see you, I go to walk to you and I can feel my soul leave my body and float across the room, nurses lean over the bed, pulling tubes out then the sheet over my head, shut the room down. Girls, please don't get upset, I see them cheeks soaking and wet as you squeeze hold of my neck, so forcibly, don't wanna let me go, pillow drenched, emotional wrecks. With every second, each closer to death.
But suddenly I feel my heart begin to beat slow then a breath, machines go
Must've guessed the cheat codes to this shit. I'm trying to rewind time like a tape
Find an escape, make a beeline, try and awake. Bron: https://www.lyricfind.com/

Ik hoop dat dit verhaal mensen zullen helpen bij hun herstel! en hier inspiratie uithalen!, mvg, MRJunkieXL
Klik om te vergroten...
Goed
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Gelukkig mag ik blijven. Thank god haha maar ik ga het nu wel sterker aanpakken. De duivel gaat mij niet meer in ze macht krijgen. Vanaf nu ga ik er harder tegen vechten. Heb stiekem 4 dagen lang aan de methadon gezeten. Voel me wel een beetje ziek maar vanaf nu hou ik me gewoon aan het afbouwschema van de valium en zal ik de laatste 3 weken hier nuchter beleven. Op me anti depressiva na. En ze willen ook dat ik soms voor het slapen gaan anti psychotica inneem in een lage dosering. Was er in eerste instantie flink tegen maar ik slaap er wel op dus ik moet de dokters hier maar gewoon vertrouwen, en aangeven als ik me er slecht door ga voelen verder nu niks te doen dit weekend maar beetje tekenen en tv kijken en volgende week me rooster weer oppakken en me therapie. Nog steeds bedankt dat jullie me steunen! Jullie zullen volgende week weer van me horen. :sweatsmile: :cry::sleepy:
K
Kitty KattLid
01-01-2024, 00:00
#15
MrJunkieXL zei:
Gelukkig mag ik blijven. Thank god haha maar ik ga het nu wel sterker aanpakken. De duivel gaat mij niet meer in ze macht krijgen. Vanaf nu ga ik er harder tegen vechten. Heb stiekem 4 dagen lang aan de methadon gezeten. Voel me wel een beetje ziek maar vanaf nu hou ik me gewoon aan het afbouwschema van de valium en zal ik de laatste 3 weken hier nuchter beleven. Op me anti depressiva na. En ze willen ook dat ik soms voor het slapen gaan anti psychotica inneem in een lage dosering. Was er in eerste instantie flink tegen maar ik slaap er wel op dus ik moet de dokters hier maar gewoon vertrouwen, en aangeven als ik me er slecht door ga voelen verder nu niks te doen dit weekend maar beetje tekenen en tv kijken en volgende week me rooster weer oppakken en me therapie. Nog steeds bedankt dat jullie me steunen! Jullie zullen volgende week weer van me horen. :sweatsmile: :cry::sleepy:
Klik om te vergroten...
Anti psychotica klinkt heftig , ik heb bijv Quatiapine ( serequel)
Goede keuze in jouw geval. Omdat je van dit middel niet snel tolerantie problemen krijgt , en meer wil nemen . Proberen en aan de bel trekken daar als t niet goed. Bevalt of te zwaar is, of te licht, jij alleen kan dat ontdekken ....succes alvast

* Volgende is geen advies *maar MIJN ervaring.
Kreeg zelf 100 mg mee , sliep 24 uur , haha, duf ook.
Toen 50. , later 25. Nu 12,5 gram ... liefst niet te hoog starten , kan altijd bij ,
Mensen met psychoses enzo slikken wel tot 800 mg
kan zijn dat je eetlust enorm toeneemt , en je gewicht . ( ik 20 kilo in 2 jaar, 10 eraf nu )
Wist ik niet, en onderschat , hopelijk als jij dat ook merkt onderdruk het snaai vreetbuien moment, na een tijdje wordt t dan minder erg .
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Samantha1980 zei:
Anti psychotica klinkt heftig , ik heb bijv Quatiapine ( serequel)
Goede keuze in jouw geval. Omdat je van dit middel niet snel tolerantie problemen krijgt , en meer wil nemen . Proberen en aan de bel trekken daar als t niet goed. Bevalt of te zwaar is, of te licht, jij alleen kan dat ontdekken ....succes alvast

* Volgende is geen advies *maar MIJN ervaring.
Kreeg zelf 100 mg mee , sliep 24 uur , haha, duf ook.
Toen 50. , later 25. Nu 12,5 gram ... liefst niet te hoog starten , kan altijd bij ,
Mensen met psychoses enzo slikken wel tot 800 mg
kan zijn dat je eetlust enorm toeneemt , en je gewicht . ( ik 20 kilo in 2 jaar, 10 eraf nu )
Wist ik niet, en onderschat , hopelijk als jij dat ook merkt onderdruk het snaai vreetbuien moment, na een tijdje wordt t dan minder erg .
Klik om te vergroten...
Jaa dat is precies het middel wat ze me geven nu. Kun je me vertellen of dit ook verslavend? Slaap er heerlijk op maar was wel van plan om het eens ff goed te gaan researchen want ik wil niet van het ene middel naar het andere middel gezet worden. Me anti dep. Venlafaxine wil ik ook zsm afbouwen ben er helemaal klaar mee al die pl**riszooi sorry dat ik het zeg hoor maar heb er genoeg van!
K
Kitty KattLid
01-01-2024, 00:00
#17
MrJunkieXL zei:
Jaa dat is precies het middel wat ze me geven nu. Kun je me vertellen of dit ook verslavend? Slaap er heerlijk op maar was wel van plan om het eens ff goed te gaan researchen want ik wil niet van het ene middel naar het andere middel gezet worden. Me anti dep. Venlafaxine wil ik ook zsm afbouwen ben er helemaal klaar mee al die pl**riszooi sorry dat ik het zeg hoor maar heb er genoeg van!
Klik om te vergroten...
Verslavend als in gewenning ja... enkel geen behoefte om het overdag te nemen , of meer te willen. Zelf aftasten wat je wil. Kan ook 2 x per week nemen . Of om de dag. Dat is iets wat jij aanvoelt en je arts over beslist,
Het is en blijft rommel , chemisch en verandert je brein toch ook weer, ( elke drug , pil )
Bij mij is het . Of een pil, Of niet slapen.
ik heb er zelf geen probleem mee dat ik elke dag slaapmiddel neem. Ik verhoog niet dus ik ben tevreden zo.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Wat een verhaal allemaal....maar ik herken er veel in!
Ook ik heb zware depressies
Ook ik zat in een afkickkliniek
En ja, een terugval heb je zo!
Wat kan je daar tegen doen?
Verwijder alle gegevens van dealers en gebruikersvriendjes.
Ga niet naar een omgeving toe die je cravings geven
Vermijd teveel prikkels
Ga niet aan de drank
Neem extra beweging
Probeer enkele echte vrienden te vinden die positief in het leven staan

Zo maar wat tips die mij enorm geholpen hebben
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Samantha1980 zei:
Verslavend als in gewenning ja... enkel geen behoefte om het overdag te nemen , of meer te willen. Zelf aftasten wat je wil. Kan ook 2 x per week nemen . Of om de dag. Dat is iets wat jij aanvoelt en je arts over beslist,
Het is en blijft rommel , chemisch en verandert je brein toch ook weer, ( elke drug , pil )
Bij mij is het . Of een pil, Of niet slapen.
ik heb er zelf geen probleem mee dat ik elke dag slaapmiddel neem. Ik verhoog niet dus ik ben tevreden zo.
Klik om te vergroten...
Oké, dus wel oppassen geblazen dus. Ik ga het dan niet elke dag innemen word er ook super wazig van dat spul. Verder pak ik vanaf vandaag weer me programma's en herstel op. Moet ook een week aan de anti biotica heb flinke ontstekingen onder me oksel opgelopen maar hoe en wat blijft de grote vraag. Ga ook proberen om minder te roken, niet gelijk helemaal stoppen maar gewoon rustig aan. En uiteindelijk die knop omzetten zonder tabletten of pleisters of dergelijke. Gewoon doen alsof ik niet rook als iemand het aan me vraagt haha :sweatsmile:
K
Kitty KattLid
01-01-2024, 00:00
#20
MrJunkieXL zei:
Oké, dus wel oppassen geblazen dus. Ik ga het dan niet elke dag innemen word er ook super wazig van dat spul. Verder pak ik vanaf vandaag weer me programma's en herstel op. Moet ook een week aan de anti biotica heb flinke ontstekingen onder me oksel opgelopen maar hoe en wat blijft de grote vraag. Ga ook proberen om minder te roken, niet gelijk helemaal stoppen maar gewoon rustig aan. En uiteindelijk die knop omzetten zonder tabletten of pleisters of dergelijke. Gewoon doen alsof ik niet rook als iemand het aan me vraagt haha :sweatsmile:
Klik om te vergroten...
Niet te veel in één keer willen aanpakken, sterkte met de oksel en kuur , ik rook al jaren niet meer. Hartstikke duur ook als je flink rookt.
iets minderen wat je zegt is een goed idee natuurlijk. Ik ga in april , mei weer wandelen 🚶‍♂️ en paar kilo’s eraf lopen en meteen gezonder eten . Want dat stimuleert mij enorm . Want het is zonde om te sporten en dan ongezond te eten, dat werkt bij mij mentaal altijd. Succes 🤞🏼 van XL junkie naar S ? Haha...
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."