Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHelp mijn partner is verslaafd aan heroine

Help mijn partner is verslaafd aan heroine

407 antwoorden
70 weergaven
18-5-2026
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#1
MrJunkieXL zei:
Mwah ligt iets ingewikkelder, in lage doseringen is het niet echt verslavend misschien na lang gebruik wel. Maar als je de dosis laag houdt gebeurd dat niet zo snel. En als je een tolerantie heb voor opiaten door dope gebruik voel je er niet veel van. Word heel veel gebruikt als middel om van heroine of methadon of suboxone af te komen. Als ik een dag geen kratom gebruik word ik niet ziek, dat heb je bij die middelen wel. Mensen die hele hoge doseringen kratom per dag nemen krijgen wel erge afkick verschijnselen. Plus dat kratom niet je opiaat receptoren kapot maakt wat andere opiaten wel doen. Mij helpt het heel erg tegen cravings en slapeloosheid en depressie. Ik zorg er alleen voor dat ik niet meer ga nemen ervan dan dat ik doe. Maar het blijft natuurlijk wel een geestverruimend middel en zou het ook niet de rest van me leven willen nemen. Voorlopig wel zodat ik niet terugval
Klik om te vergroten...
Hoeveel van die kratom neem jij in per dag? En krijg jij dit voorgeschreven vanuit de kliniek?
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#2
De Zandman zei:
Het is denk ik wel zo, dat stoppen met hero heeeel erg moeilijk is.
En dat vergt een enorme wilskracht.
En dat wordt in deze kwestie extra moeilijk, omdat hij zo ontzettend lang gebruikt heeft.
Zelfs na jaren clean zijn, is een terugval mogelijk.
Ik heb een man die aan het detoxen was, horen zeggen:
Stoppen met smack is een miljoen maal zwaarder, dan stoppen met roken...
Klopt dit overigens?
Ikzelf heb nooit h gebruikt, dus ik heb geen idee.
Klik om te vergroten...
Dat is wat mijn partner ook altijd heeft gezegd,ik zelf rook mijn sigaretje en moet er niet aan denken daar ineens mee te stoppen dus ergens begrijp ik wel hoe moeilijk dit moet zijn om van de H af te kicken.
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#3
MrJunkieXL zei:
Hoe gaat het nu met hem? En wanneer gaat hij weg bij de kliniek? Ben benieuwd.
Klik om te vergroten...
Hij zit er nu 2 en halve week,de verwachting is bij 4 weken naar huis
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Kratom is legaal.
Ik had net even een grimas....
"Ik zit tussen zware gevallen, en dit levert negativiteit op.."
Ik meen toch wel te kunnen vaststellen, dat hij beslist tot diezelfde categorie hoort!
En juist de detoxperiode MOET zwaar en vervelend, lees naar zijn.
Opdat je weet, wat je te wachten staat,
als je terugvalt.
Zo werkte het bij mij, en ook bij anderen...het was keihard toen, weken lang, maar dat is nodig.
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#5
De Zandman zei:
Ik denk zelf, dat de kwestie, en de gevolgen daarvan, hierboven genoemd, precies aangeven, waar het om draait.


Het is afscheid nemen van de drugs.
Een soort van ritueel....
Nog één keer feest.
En dan: basta...
Klik om te vergroten...
Laat ik hopen dat het dan werkelijk basta is...
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Mrloverdj zei:
Kratom vind ik discutabel of het drugsgebruik is wat je moet afkeuren.

Wiet in Nederland is legaal en ja er zijn verslaafden, net zoals alcohol en sigaretten (zoals je zelf merkt) verslavend zijn en/maar ook maatschappelijk geaccepteerd.het vreemde is dat van deze 3 wiet nog steeds als de meest hardcore word gezien, terwijl verslaving aan nicotine op zijn ergst je dood word, medium is kanker en als je geluk hebt "alleen" longschade.

Alcohol..denk even aan alle verkeersdoden en ongelukken. Alle alcoholisten en misbruik
En dan vinden mensen wiet een stap te ver..

Ik zeg dit zo om mensen soms even wakker te schudden dat je het gevaar van een consumptie genotsproduct niet moet inschatten op basis van maatschappelijke acceptatie. Maar probeer het onbevooroordeeld en kritisch te bekijken.

Heel kort..je kan beter een partner hebben die 1 x per maand high is dan stomdronken.
Daarnaast geeft wiet bij kanker en pijnpatienten veel verlichting.

Ook bij parkinson, autisme, spasticiteit, epilepsie etc kan het geweldige medicatie zijn, soms zelfs effectiever dan de reguliere!

Kratom is qua effect vele malen minder potent. Zelfs bij een kleine dosering ben je nog scherper dan iemand die een paar haaltjes heeft genomen. Het is minder sterk dan de kalmeringspillen van je huisarts. Meer nemen heeft geen zin..hoe meer je neemt hoe groter de kan op ziek worden maar je valt geheid bijna eerder in slaap.

Daarnaast heeft het sterke pijnstillende effecten.

Wat het zo bijzonder maakt is dat het niet de high geeft van opiaten(onder andere heroine..ook tramadol,oxycodon. Veel van deze verslaafde krijgen het op doktersrecept) maar het werkt wel in op dezelfde receptoren
Je kan dus fysiek vrij makkelijk van opiaten afkicken door kratom te gebruiken. Hierdoor krijg je niet tot weinig afkick en kan je het dus in de afkick vervangen voor kratom.

Er zitten 2 grote risico aan..
1 het is verslavend..(maar koffie is verslavender)
2 je krijgt het niet van je arts, maar moet het in een smartshop halen..dat betekent geen voorlichting, educatie en begeleiding..
Heel spijtig gezien de potentie van dit natuurkruid

In ' het grote kratom topic ' vind je wat meer informatie en een filmpje over een heroineverslaafde die door kratom kon afkicken.


Note: deze post is puur voor info en zeker niet als advies voor je vriend!
Daarvoor is zijn situatie helaas niet geschikt. Zijn gebruik is te lang, te zwaar.fysiek is zijn probleem niet. Het is zijn mentale verslaving en (gebrek aan) bereidheid om te stoppen, wat het te heavy maakt voor zoiets lichts(ivm..) als dit.
Klik om te vergroten...
Heel duidelijk,dankjewel
K
KwatzakottelLid
01-01-2024, 00:00
#7
Modepop2 zei:
Het nuchtere leven kan zo mooi zijn en ik zou jou alle kracht willen geven die er bestaat om er voor eeuwig klaar mee te zijn,was mijn partner maar zoals jij..dan zou ik in ieder geval oneindig blijven steunen en supporten....
Klik om te vergroten...

Er bestaat niet zoiets als 'het nuchtere leven', serotonine is een tryptamine en dus is wat mensen ervaren als een nuchtere werkelijkheid in het echt ook gewoon een trip. Was je partner maar als deze mijnheer, dan zou je oneindig willen steunen en supporten - daar geef je weg waar het je eigenlijk om te doen is en waarom je uberhaupt dit type mannen kiest: steunen en supporten is jouw grote kick, waarschijnlijk je eigen verslaving. Kun je daar niet beter aan gaan werken?
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Kwatzakottel zei:
daar geef je weg waar het je eigenlijk om te doen is en waarom je uberhaupt dit type mannen kiest: steunen en supporten is jouw grote kick, waarschijnlijk je eigen verslaving. Kun je daar niet beter aan gaan werken?
Klik om te vergroten...
Wow spijker op z'n kop! Hard maar waar, amen.

Vooral dat hij bij jouw thuis is..ik snap je eisen voor jezelf. Maar hij moet daar energie insteken niet jij.

Ik denk dat je zo er zeker wel voor zorgt dat hij niet terugvalt...maar..uitstel van executie.

Beter weet je direct wat voor vlees je in de kuip hebt. Zo help je hem en jezelf niet. Dat hij clean is..is niet de oplossing van jullie relatie.
Enkel zelfstandig clean blijven. Met de nadruk op zelfstandig.
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Kwatzakottel zei:
Er bestaat niet zoiets als 'het nuchtere leven', serotonine is een tryptamine en dus is wat mensen ervaren als een nuchtere werkelijkheid in het echt ook gewoon een trip. Was je partner maar als deze mijnheer, dan zou je oneindig willen steunen en supporten - daar geef je weg waar het je eigenlijk om te doen is en waarom je uberhaupt dit type mannen kiest: steunen en supporten is jouw grote kick, waarschijnlijk je eigen verslaving. Kun je daar niet beter aan gaan werken?
Klik om te vergroten...
Met alle respect,dat zie je verkeerd,ik ben geen opgever,weg rennen is de makkelijkste weg,als je weet hoe liefde voelt voor iemand dan houd dat ook in dat je diegene niet zomaar aan de kant gooit maar ook investeert in je relatie en je partner steunen in goede en slechte tijden.
Het leven is niet altijd rozengeur en maneschijn,echte liefde heeft geduld,is zachtmoedig en vecht..ook voor het welzijn van de ander we verschillen hierin van mening en dat mag.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Mrloverdj zei:
Als iemand stopt met lachgas is er geen fysieke afkick. Doordraaien nog nooit gebeurd.
Als de GHB fysiek moet worden afgebouwd zitten ze nooit gemengd in een groep voor zover ik weet. Want ze moeten in een ziekenhuisbed aan de monitor en krijgen elke 2 uur medicinale GHB dag en nacht. Als ze doordraaien worden ze helemaal apart gehouden!

Coke afkick geen ervaring mee.


Wil met deze post niet perse iets zeggen.Gewoon info geven. Maar de feiten spreken wel voor zich. Misschien schildert hij het bewust negatiever af, ik weet niet waarom. Maar de leden hierweten bij welke drugs je kan doordraaien óf zo goed als niet. Bedoel het goed :)
Klik om te vergroten...
Als je heftig aan coke verslaafd ben kan je hier heel suicidaal van worden, zeker als je daar gevoelig voor bent.
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Mrloverdj zei:
Wow spijker op z'n kop! Hard maar waar, amen.

Vooral dat hij bij jouw thuis is..ik snap je eisen voor jezelf. Maar hij moet daar energie insteken niet jij.

Ik denk dat je zo er zeker wel voor zorgt dat hij niet terugvalt...maar..uitstel van executie.

Beter weet je direct wat voor vlees je in de kuip hebt. Zo help je hem en jezelf niet. Dat hij clean is..is niet de oplossing van jullie relatie.
Enkel zelfstandig clean blijven. Met de nadruk op zelfstandig.
Klik om te vergroten...
Dit is ook niet het einde,er gaat zeker ook nog relatietherapie volgen,en zoals eerder gezegd,niemand kan de toekomst lezen,dus pluk de dag is mijn motto,elke nieuwe dag nieuwe kansen,zo sta ik er nu in.
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Modepop2 zei:
Met alle respect,dat zie je verkeerd,ik ben geen opgever,weg rennen is de makkelijkste weg,als je weet hoe liefde voelt voor iemand dan houd dat ook in dat je diegene niet zomaar aan de kant gooit maar ook investeert in je relatie en je partner steunen in goede en slechte tijden.
Het leven is niet altijd rozengeur en maneschijn,echte liefde heeft geduld,is zachtmoedig en vecht..ook voor het welzijn van de ander we verschillen hierin van mening en dat mag.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat jouw reactie precies aangeeft wat @Kwatzakottel bedoeldt. Loslaten is niet hetzelfde als wegrennen en soms is loslaten nog wel lastiger als vasthouden. Het was Reinhold Niebuhr die zei: "God, grant me the serenity to accept the things I cannot change, the courage to change the things I can and the wisdom to know the difference."

Je profileert je als iemand die wil helpen en zorgen, dat vind ik waardevol. Tegelijkertijd lijkt het erop dat je zorgt ten koste van jezelf. Dat is je valkuil.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Mrloverdj zei:
Kratom vind ik discutabel of het drugsgebruik is wat je moet afkeuren.

Wiet in Nederland is legaal en ja er zijn verslaafden, net zoals alcohol en sigaretten (zoals je zelf merkt) verslavend zijn en/maar ook maatschappelijk geaccepteerd.het vreemde is dat van deze 3 wiet nog steeds als de meest hardcore word gezien, terwijl verslaving aan nicotine op zijn ergst je dood word, medium is kanker en als je geluk hebt "alleen" longschade.

Alcohol..denk even aan alle verkeersdoden en ongelukken. Alle alcoholisten en misbruik
En dan vinden mensen wiet een stap te ver..

Ik zeg dit zo om mensen soms even wakker te schudden dat je het gevaar van een consumptie genotsproduct niet moet inschatten op basis van maatschappelijke acceptatie. Maar probeer het onbevooroordeeld en kritisch te bekijken.

Heel kort..je kan beter een partner hebben die 1 x per maand high is dan stomdronken.
Daarnaast geeft wiet bij kanker en pijnpatienten veel verlichting.

Ook bij parkinson, autisme, spasticiteit, epilepsie etc kan het geweldige medicatie zijn, soms zelfs effectiever dan de reguliere!

Kratom is qua effect vele malen minder potent. Zelfs bij een kleine dosering ben je nog scherper dan iemand die een paar haaltjes heeft genomen. Het is minder sterk dan de kalmeringspillen van je huisarts. Meer nemen heeft geen zin..hoe meer je neemt hoe groter de kan op ziek worden maar je valt geheid bijna eerder in slaap.

Daarnaast heeft het sterke pijnstillende effecten.

Wat het zo bijzonder maakt is dat het niet de high geeft van opiaten(onder andere heroine..ook tramadol,oxycodon. Veel van deze verslaafde krijgen het op doktersrecept) maar het werkt wel in op dezelfde receptoren
Je kan dus fysiek vrij makkelijk van opiaten afkicken door kratom te gebruiken. Hierdoor krijg je niet tot weinig afkick en kan je het dus in de afkick vervangen voor kratom.

Er zitten 2 grote risico aan..
1 het is verslavend..(maar koffie is verslavender)
2 je krijgt het niet van je arts, maar moet het in een smartshop halen..dat betekent geen voorlichting, educatie en begeleiding..
Heel spijtig gezien de potentie van dit natuurkruid

In ' het grote kratom topic ' vind je wat meer informatie en een filmpje over een heroineverslaafde die door kratom kon afkicken.


Note: deze post is puur voor info en zeker niet als advies voor je vriend!
Daarvoor is zijn situatie helaas niet geschikt. Zijn gebruik is te lang, te zwaar.fysiek is zijn probleem niet. Het is zijn mentale verslaving en (gebrek aan) bereidheid om te stoppen, wat het te heavy maakt voor zoiets lichts(imo..) als dit.
Klik om te vergroten...
Helemaal mee eens! Ik loop nu tegen het probleem aan dat als ik naar een safehouse wil, ik de kratom op moet geven en een medicatie opiaat moet regelen, omdat kratom zelfmedicatie is en dat daar niet getolereerd word😪 terwijl mijn doel is om het hooguit nog een jaar te gebruiken en als ze me aan de methadon zetten weet ik nu al dat dat problemen gaat veroorzaken als ik er vanaf wel! Zou dat met suboxone het zelfde geval zijn?
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Casaan zei:
Ik denk dat jouw reactie precies aangeeft wat @Kwatzakottel bedoeldt. Loslaten is niet hetzelfde als wegrennen en soms is loslaten nog wel lastiger als vasthouden. Het was Reinhold Niebuhr die zei: "God, grant me the serenity to accept the things I cannot change, the courage to change the things I can and the wisdom to know the difference."

Je profileert je als iemand die wil helpen en zorgen, dat vind ik waardevol. Tegelijkertijd lijkt het erop dat je zorgt ten koste van jezelf. Dat is je valkuil.
Klik om te vergroten...
Heel mooi geschreven maar dat is nu juist waar ik voor waak en het een halt toe geroepen heb..dit mag niet ten koste gaan van mezelf en zo ver zal ik het echt niet laten komen ,dat zou ook voor mij een stap te ver gaan.
Dank voor de mooie verwoording.
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#15
MrJunkieXL zei:
Helemaal mee eens! Ik loop nu tegen het probleem aan dat als ik naar een safehouse wil, ik de kratom op moet geven en een medicatie opiaat moet regelen, omdat kratom zelfmedicatie is en dat daar niet getolereerd word😪 terwijl mijn doel is om het hooguit nog een jaar te gebruiken en als ze me aan de methadon zetten weet ik nu al dat dat problemen gaat veroorzaken als ik er vanaf wel! Zou dat met suboxone het zelfde geval zijn?
Klik om te vergroten...
Ik weet dat van suboxone afkicken ook geen pretje is maar het is minder heftig als afkicken van methadon,mijn partner is gaan afbouwen van suboxone naar temgesic...daardoor was de afkick minder heftig,hij staat nu op 0 en is wel ziekhes maar het is te handelen en goed te doen,dus ik zou dan daar voor gaan als ik jou was.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#16
De Zandman zei:
Ik heb in mijn kliniektijd nog nooit iemand zien " doordraaien".
Ja, je bent beroerd. Ja, je hebt pijn. Overal.
Maar. Je staat er niet alleen voor. Iedereen daar heeft het zwaar...

Wat ik zo graag zou willen weten is dit:
Waarom had hij dat " bijnemen" nou zo nodig?
Hij had medicinale dope, Waarom nou nog méér willen hebben?
Wetende, wat er gebeuren ging?
Klik om te vergroten...
Er zullen een heleboel leugens geweest zijn om zijn gebruik goed te praten. Dat liegen..dat stopt niet automatisch als het gebruik stopt.
Juist..liegen is als een 2e natuur voor ze geworden.dat is de enige manier om hun doel te bereiken(doen wat hij zelf wil en ook zijn naasten pleasen)

Ik denk..dat hij overdrijft/liegt over hoe verschrikkelijk het daar is. Dit is niet zeer zeker niet ongewoon op de detox!! Het is manipulatie om hun doel weer te bereiken(asap weg uit de detox)

Ik lees ook dat hij het accepteert en dat hoop ik ook van harte. Want als hij weer denkt..als dit en dit verandert(weg uit detox) gaat het vast beter

Dat zie je ook met mensen op dieet...als het geen kerst is of mensen om mij stoppen met lekkernijen nemen lukt het mij ook.

Neen! Motivatie en wilskracht is als een spier die je traint, je kan er niemand anders verantwoordelijk voor houden.


Ps juist in detox zoeken sommige.mensen elkaar.ook.op
Ze snappen elkaar en steunen elkaar. Je moet er zelf voor openstaan en het positieve opzoeken.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#17
@Modepop2 mag je op bezoek? Ivm corona ook.
En wat bepaalt hoe lang hij daar blijft? Of hebben ze al een verwachting.

Voor als je het nog niet gedaan hebt...vertel diegene die het weten dat je de relatie verbreekt als hij ook maar 1 x gebruikt.

Ik vind je supersterk maar als het moment daar is kanje in je oude patroon blijven steken. Dan helpt.een stok achter de deur.

Zijn er meer punten waarbij je de relatie helaas moet verbreken?
Bv als hij stopt met na hulp ofzo.
.ondanks alles hoop ik dat deze weken dat je zonder hem bent wat op adem.kan komen.
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Mrloverdj zei:
@Modepop2 mag je op bezoek? Ivm corona ook.
En wat bepaalt hoe lang hij daar blijft? Of hebben ze al een verwachting.

Voor als je het nog niet gedaan hebt...vertel diegene die het weten dat je de relatie verbreekt als hij ook maar 1 x gebruikt.

Ik vind je supersterk maar als het moment daar is kanje in je oude patroon blijven steken. Dan helpt.een stok achter de deur.

Zijn er meer punten waarbij je de relatie helaas moet verbreken?
Bv als hij stopt met na hulp ofzo.
.ondanks alles hoop ik dat deze weken dat je zonder hem bent wat op adem.kan komen.
Klik om te vergroten...
Ik mag op bezoek maar ga niet !! Hij moet het maar lekker moeilijk hebben,ik heb het 3 jaar moeilijk gehad ! Ik heb overal aangegeven aan de mensen die het weten dat ik de relatie verbreek na opnieuw gebruik,dat statement blijft staan.
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#19
De Zandman zei:
Ik heb in mijn kliniektijd nog nooit iemand zien " doordraaien".
Ja, je bent beroerd. Ja, je hebt pijn. Overal.
Maar. Je staat er niet alleen voor. Iedereen daar heeft het zwaar...

Wat ik zo graag zou willen weten is dit:
Waarom had hij dat " bijnemen" nou zo nodig?
Hij had medicinale dope, Waarom nou nog méér willen hebben?
Wetende, wat er gebeuren ging?
Klik om te vergroten...
Hij had geen medicinale dope..hij zat aan de methadon en later op de suboxone...om zich beter te voelen gebruikte hij als argument voor het bij gebruik,ook wanneer de verveling toe sloeg gebruikte hij als argument...en de dag voor opname...hij was temgesic aan het afbouwen en was daardoor niet lekker,beetje ziek dus dat hij toen nog gebruikte die laatste keer kwam ook neer op mezelf wat beter voelen.....omdat hij waarschijnlijk wist wat er komen ging ja..
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Modepop2 zei:
Hij had geen medicinale dope..hij zat aan de methadon en later op de suboxone...om zich beter te voelen gebruikte hij als argument voor het bij gebruik,ook wanneer de verveling toe sloeg gebruikte hij als argument...en de dag voor opname...hij was temgesic aan het afbouwen en was daardoor niet lekker,beetje ziek dus dat hij toen nog gebruikte die laatste keer kwam ook neer op mezelf wat beter voelen.....omdat hij waarschijnlijk wist wat er komen ging ja..
Klik om te vergroten...
Methadon of suboxone verhelpt het probleem niet. Sterker nog het houdt de verslaving in stand. Hun noemen het medicatie, ik noem het harddrugs! In 7 van de 10 gevallen word de methadon of suboxone alleen maar een middeltje extra op de lijst van verslavingen. Bijna niemand lukt het om op alleen methadon verder te gaan. Enige oplossing is echt met alles stoppen. Zelfs kratom houdt de verslaving in stand heb ik ondervonden. Want ik word nu dan wel niet ziek nu ik niet gebruik, maaar mentaal.... Ik loop met me kop tegen de muur te rammen en ik word helemaal leip!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...89101112...21
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."