Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHelp mijn partner is verslaafd aan heroine

Help mijn partner is verslaafd aan heroine

407 antwoorden
73 weergaven
18-5-2026
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Modepop2 zei:
Helaas zie je het dit keer helemaal verkeerd,hij verzint niets hij is juist open en spreekt gewoon uit hoe zwaar hij het heeft en niet wil falen,het gebruik als iets slechts ziet en door wil zetten maar de afkick is erg zwaar dus denkt hij over een extra stok achter de deur
Klik om te vergroten...
Mag ik een gewetensvraag stellen?
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Beste allen,hier even een update....hij was thuis en waarneembaar ziek,vond het onmenselijk hoe ze hem lieten lopen zonder medicatie en wat bleek was dat hij nu eerst 2 weken lang zich ieder ochtend op lokatie van verslavingszorg moest melden om te plassen,na 2 weken schone urine zouden ze hem dan gaan instellen op naltroxon.
Tot mijn grote verbazing heeft hij een beroep gedaan op een andere kliniek en heeft hij komende week daar al een intake..een intake voor een veel bredere opname inclusief het geestelijke stukje.
Dit zonder inmenging van mij maar puur uit zichzelf,opnieuw een verwijzing via huisarts daar geregeld dus ik was super trots dat hij dit uit eigen beweging had gedaan.
Gisteren moest hij even naar zijn eigen huis en door belangrijke afspraken kon ik niet mee,ik zei dus ook dat hij die avond bij terugkomst zou moeten plassen voor mij.
Hij kwam thuis en op het moment dat ik hem het bekertje gaf om te plassen zei hij..laat dat maar want mijn urine is vuil....hij had dus gebruikt !!!
Mijn reactie was.....dan had je beter in je eigen huis kunnen blijven want dat was de afspraak,ik heb mijn jas aan getrokken en zei... ik ga nu weg dan kun jij ook op je gemak vertrekken !! Heb de deur achter me dicht getrokken en toen ik na een uur thuis kwam was hij vertrokken....
Heeft al zijn kleding mee genomen maar kon niet alles in 1 x meenemen dus er staan hier nog wel wat spullen van hem....vind dat ik heel sterk ben geweest om meteen concequent te blijven en hem heb weg gestuurd...vraag me af wat er in hemelsnaam door hem heen gaat nu !!!!
Ik ben er kapot van maar heb woord bij daad gehouden...hoe hij zich nu voelt???? Ik zou het niet weten.....vind het allemaal heel moeilijk maar fijn dat ik het hier kan delen...😪
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik weet zeker als DF een dorpje was. Dat er vanavond een heleboel voor je deur hadden gestaan.

Je hebt zo hard gevochten. Zo veel emoties en energie..al die boosheid en frustratie.
En dan is het stil..een rust wat niet altijd fijn aanvoelt. Dan komt het moment van verdriet en rouwen...is soms ook wel even goed. Ieder heeft hierin zijn eigen tempo.

Ik hoop dat je veel steun hebt in je omgeving.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Lieve @Modepop2

Focus je niet op wat je hem gunt (zowel positief als uit emotie)

Wat gun je jezelf?

Ga niet tegen je pijn vechten. Maar ga ook geen antwoorden zoeken waarop tijd het enige juiste antwoord is.

Door tijd gaan je emoties slijten. Ga je je focussen op je wonden en hoe ze er zijn gekomen of focus je op je herstel.


Ik wil zeker niet verkeerd overkomen alsof je een knopje om kan zetten..wat jij ervaart(en als ik invul zeg het asjeblieft) is keiharde rouw.
Je zal rouwen om het verlies van hem
Van de relatie
Van het toekomstbeeld wat je had
Maar ook rouwen wat je van jezelf bent kwijtgeraakt. Ja er zijn een hoop psychologische theorieën op los te vuren,maar het leven is geen theorieboek..alleen komen ze niet uit de lucht vallen. Je zit en zat in een achtbaan van emoties. En logica is niet de lijm die die emoties bij elkaar houdt. Maar heus..focus op overleven.. je staande houden en weer gaan leven..raak niet in paniek van die storm van emoties.


Ik denk dat je in rouw veel herkenning zult vinden.
Heb je naast je kinderen steun van anderen? (dat hoop ik..want kinderen hebben imo een risico op belastbaarheid, goede vrienden niet)
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
@ Modepop,
Dus wat nu erg belangrijk is, is.het rouwproces goed door te komen, en behalve je zonen aan jezelf denken.
Anderen zeggen het al, maar idd, 36 (!) Jaar aan de smack verslaafd zijn, dat poets je zomaar niet weg.
En dan die leugens van hem.
Het al die tijd weten te bewerkstelligen, het kunnen verstoppen van de waarheid.
Op zich al goed voor een wereldrecord " hide, and seek!"

Maar, iedere verslaafde is op sommige gebieden een toverkunstenaar in het bedenken van al die leugens.
Alle verslaafden zijn uiterst creatief hierin.
smoesjes, constructies bedenken, acteren, leugens...you name it...

Ik was de jaren dat ik zoop, ook zo. jazeker!
En dan toch nog glashard blijven ontkennen dat ik gedronken had...al onvast op mijn benen staand, een alcohol walm om mij heen, de dubbele tong...
Hoe dom kun je zijn uiteindelijk.
Je gaat het zelf nog geloven, deze kolder, ook...
Iedere keer een loopje nemen met de realiteit.
want: jij bent geen alcoholist...jij bent geen drankorgel, welnee, dat zijn al die anderen, jij niet!
En dit speelt nu bij hem ook zo...

Reken er maar op, dat hij straks gaat proberen om contact met je te krijgen.
Of dat hij ineens voor de deur staat.
Laat hem dus nooit meer binnen komen!
Doe je dit toch, dan krijg je een manipulant pur sang binnen, die al zijn kunstjes in gaat zetten om jou voor de zoveelste keer voor de gek te gaan houden.
Dan moet je heel erg sterk in de schoenen staan om hier doorheen te prikken.
Laat het nooit meer zover komen...Want iedere herkansing verzwakt jouw positie!
Voorkomen is beter dan genezen!
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#6
De Zandman zei:
Nee, dat weet hij verrekte goed! Echt wel...en anders is hij nog een grotere dwaas, dan dat ik dacht.
Het is de lokroep van de heroïne, die hij niet kon en kan weerstaan.
Hij is echt wel ziek geweest, en heeft wat strijd geleverd, maar hij had niet de wilskracht om vwb die heroïne zucht, daar blijvend weerstand tegen te bieden.
De facto: Heroïne staat op plaats 1, jij op plaats 2.
Wat ook de anderen al zeiden, dat is zo, en dat blijft zo na 36 jaar gebruiken.
Er kan gebeuren wat dan ook, maar voor hem geldt: er m o e t heroïne zijn. Altijd.
En ja, je hebt verdriet, en een gigantische teleurstelling dat hij de keuze gemaakt heeft zoals deze nu is gedaan.
Het voelt natuurlijk heel erg slecht, dat hij jou gepasseerd heeft voor een stof, een middel....

Dat is niet in een weekje over. Nee, dat gaat misschien wel een jaar duren....
Hoe dan ook, jullie hebben veel meegemaakt en om dit allemaal te verwerken, is tijd nodig. Veel tijd.

Toen ik mijn relatie verloor, heeft dat meer dan 20 jaren geduurd en zelfs nu nog, na alles wat ik in 40 jaren erna beleefd heb, en gedaan heb, denk ik vaak terug aan die tijd.
En wat daarna gebeurde.
Alleen weet ik dat dit een vorm van zelf kwelling is waar niemand iets aan heeft.
Het is passé. Voorbij.
Fini. Done.
Morgen, daar heb ik invloed op wat er gebeurt.
En ook volgende week.
maar 40 jaar geleden?! Nee. Niets!
Net zoals gisterenmiddag.
Zo gaat dat.
Zo is het leven.
Het leven is hard, en oneerlijk.
Wen er toch zoveel mogelijk aan....
Klik om te vergroten...
Wat het meest kwellende nu is...heb ik in een.leugen geleefd? Was het geen liefde maar was ik enkel mantelzorger..administratief medewerker en gezelschap om maar niet alleen te zijn ! Dat er met mijn gevoelens is geplayed ! Dat hij al die tijd in zijn vuistjes mij heeft uitgelachen van zoo..ze trapt er in !! Het zou een schrale troost zijn als ik wist dat hij nu al zijn haren uit zijn kop zou trekken van spijt,dan zou ik kunnen zeggen berouw komt na de zonden...maar deze man heeft gewoon geen geweten...en al was de wil er wel ...ik was het hem.niet waard,dat is nu gebleken,het valt me steeds aan,omg wanneer word deze lijdensweg minder ? Ik voel me verscheurd en geamputeerd....tegelijkertijd boos op mezelf omdat hij dit allemaal niet waard is ! Nogmaals...los van het gebruik...maar de leugens!!!! Daar veroordeel ik hem op...deze man heeft geen hart...
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Dopemonster zei:
Jammer om te horen dat hij je belazerd heeft modepop, ik hoopte dat hij beter zou weten. Maar ik heb me flink in hem vergist. Maar aan de andere kant ben ik ook niet verbaast, na alle alarmbellen die we al hadden gesignaleerd aan de hand van wat je naar ons schreef op dit forum.

Het allervervelendste moet zijn niet dat hij weer is gaan gebruiken, maar juist het liegen. En ook dat hij niet heeft doorgezet moet ook heel teleurstellend zijn. Het is nu vooral belangrijk dat je blij gaat zijn met de dingen die je nog wel hebt in het leven, je zonen waar je heel trots op mag zijn. Wat de andere ook zeggen; wonden helen maar kunnen de diepste littekens achterlaten. Neem vooral je tijd om te rouwen en verwerken, en neem dan je ervaring mee. Ik hoop dat je met de tijd een ander leert kennen die wel onvoorwaardelijk van je zult houden, die je niet zult belazeren voor zulke troep zoals heroine, of iets anders. Hoop dat je wel zult blijven genieten van elke dag die je hebt, al zal dat nu wel ff heel moeilijk zijn, snap ik, snapt iedereen. Blijf lekker je hart hier luchten en zet hem op! Wij geloven in jou modepop, you can do this girl!😉
Klik om te vergroten...
Juist !! Het gebruik zou ik nog enigsinds kunnen snappen,met vallen en opstaan gaat dit proces maar het bedrog !! De leugens !! En wat dat met mij heeft gedaan interreseert hem geen moer ! Ik zal niet snel meer iemand kunnen vertrouwen..voel me kapot gemaakt door iemand die ik steunde en kans na kans gaf,iemand waar ik oprecht van hield...waar ik voor vocht als een leeuwin...dit kan geen wederzijdse liefde zijn geweest...hij heeft me misbruikt want als hij oprecht van me had gehouden was hij eerlijk geweest!! Heb al zijn spullen die ik nog hier had liggen in de schuur gedumpt,nieuwe meubels ook gekocht zodat de herinneringen aan hem in mijn huis minimaal zijn,cadeautjes die ik van hem kreeg weggegooid,alle fotos van onze gelukkige ( fake) momenten weggegooid,alles de prullenbak in,heb geen enkele herinnering meer aan hem in mijn comphortzone,alles weg !! Hij is mijn verdriet niet waard maar toch valt het me steeds aan..hoop echt dat dit slijt..het is onverdraagzaam en zijn daden zijn voor mij onvergeeflijk.
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#8
De Zandman zei:
@ Modepop,
Dus wat nu erg belangrijk is, is.het rouwproces goed door te komen, en behalve je zonen aan jezelf denken.
Anderen zeggen het al, maar idd, 36 (!) Jaar aan de smack verslaafd zijn, dat poets je zomaar niet weg.
En dan die leugens van hem.
Het al die tijd weten te bewerkstelligen, het kunnen verstoppen van de waarheid.
Op zich al goed voor een wereldrecord " hide, and seek!"

Maar, iedere verslaafde is op sommige gebieden een toverkunstenaar in het bedenken van al die leugens.
Alle verslaafden zijn uiterst creatief hierin.
smoesjes, constructies bedenken, acteren, leugens...you name it...

Ik was de jaren dat ik zoop, ook zo. jazeker!
En dan toch nog glashard blijven ontkennen dat ik gedronken had...al onvast op mijn benen staand, een alcohol walm om mij heen, de dubbele tong...
Hoe dom kun je zijn uiteindelijk.
Je gaat het zelf nog geloven, deze kolder, ook...
Iedere keer een loopje nemen met de realiteit.
want: jij bent geen alcoholist...jij bent geen drankorgel, welnee, dat zijn al die anderen, jij niet!
En dit speelt nu bij hem ook zo...

Reken er maar op, dat hij straks gaat proberen om contact met je te krijgen.
Of dat hij ineens voor de deur staat.
Laat hem dus nooit meer binnen komen!
Doe je dit toch, dan krijg je een manipulant pur sang binnen, die al zijn kunstjes in gaat zetten om jou voor de zoveelste keer voor de gek te gaan houden.
Dan moet je heel erg sterk in de schoenen staan om hier doorheen te prikken.
Laat het nooit meer zover komen...Want iedere herkansing verzwakt jouw positie!
Voorkomen is beter dan genezen!
Klik om te vergroten...
Pathologische leugenaar dus !! Goed in het kapot maken van anderen en geen geweten hebben,als ik er nog dieper over na denk gun ik hem het licht in zijn ogen niet meer,iedereen om hem heen maakt hij kapot, zelfs zijn eigen kinderen waren niet reden genoeg om af te kicken,heeft elke relatie in zijn leven vergooid door deze shit,met vrouwen maar ook met zijn eigen kids...deze vent kan beter een overdosis nemen dan krijgt de omgeving wellicht rust !! Het spijt me enorm.voor deze uitspraak,dit ben ik niet maar de frustratie en pijn is zo heftig dat ik op dit moment hem alles toe wens behalve het goede...
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#9
@De Zandman heeft veel meer ervaring op dit gebied. Maar er bestaat ook een kans dat hij niet komt. Het enige feit is dat je het niet weet. De onzekerheid.

Eerst moest je leren om met hem en zijn verslaving om te gaan en dat is je gelukt.

Nu ben je aan het leren hoe met je eigen gevoelens om te gaan en dat gaat je ook lukken.
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Mrloverdj zei:
Lieve @Modepop2

Focus je niet op wat je hem gunt (zowel positief als uit emotie)

Wat gun je jezelf?

Ga niet tegen je pijn vechten. Maar ga ook geen antwoorden zoeken waarop tijd het enige juiste antwoord is.

Door tijd gaan je emoties slijten. Ga je je focussen op je wonden en hoe ze er zijn gekomen of focus je op je herstel.


Ik wil zeker niet verkeerd overkomen alsof je een knopje om kan zetten..wat jij ervaart(en als ik invul zeg het asjeblieft) is keiharde rouw.
Je zal rouwen om het verlies van hem
Van de relatie
Van het toekomstbeeld wat je had
Maar ook rouwen wat je van jezelf bent kwijtgeraakt. Ja er zijn een hoop psychologische theorieën op los te vuren,maar het leven is geen theorieboek..alleen komen ze niet uit de lucht vallen. Je zit en zat in een achtbaan van emoties. En logica is niet de lijm die die emoties bij elkaar houdt. Maar heus..focus op overleven.. je staande houden en weer gaan leven..raak niet in paniek van die storm van emoties.


Ik denk dat je in rouw veel herkenning zult vinden.
Heb je naast je kinderen steun van anderen? (dat hoop ik..want kinderen hebben imo een risico op belastbaarheid, goede vrienden niet)
Klik om te vergroten...
Ik heb vrienden en een groot sociaal netwerk maar wil niet al mijn vuile was op straat gooien, ben erg beschadigd in het vertrouwen in anderen...voel me leeg...eenzaam..naief...maar vooral misbruikt,het is een afschuwelijk gevoel,kan er op dit moment ook niet mee dealen,afleiding zoeken is ook lastig,heb nergens zin in en kan me ook nergens toe zetten,voel me gestraft voor mijn goede intenties,mijn eigenwaarde heeft een klap gehad...heb vandaag een erge slechte dag..
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Alles wat je nu opnoemt, is volkomen begrijpelijk.
Ik heb het idee, dat zogezegd het kwartje echt gevallen is...

Geef het tijd om te beginnen. Neem die tijd ook.
Komt tijd, komt raad...
Het gaat slijten, absoluut, maar
Vergeten doe je dit nooit.
Let wel, deze ervaring is een echt zeldzame.
Niet te geloven eigenlijk..
en toch:
Er komen betere tijden!
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#12
De Zandman zei:
Alles wat je nu opnoemt, is volkomen begrijpelijk.
Ik heb het idee, dat zogezegd het kwartje echt gevallen is...

Geef het tijd om te beginnen. Neem die tijd ook.
Komt tijd, komt raad...
Het gaat slijten, absoluut, maar
Vergeten doe je dit nooit.
Let wel, deze ervaring is een echt zeldzame.
Niet te geloven eigenlijk..
en toch:
Er komen betere tijden!
Klik om te vergroten...
Dank voor je begrip in hoe ik me voel,het is nu bijna een week geleden,ik merk dat de omgeving rond mij nu wel vind dat ik erover op moet houden,in beginsel vragen ze hoe het gaat maar men gaat weer verder met het leven en ik moet dat ook maar doen en hier niet in blijven hangen...men beseft niet hoe dit mij kapot heeft gemaakt,kunnen niet invoelen hoe dit werkelijk is,het is nog veel te vers om de draad weer op te pakken en het naast me neer te leggen,dat kost tijd..daarom ben ik jullie allen hier zo dankbaar dat jullie het op kunnen brengen om naar mijn gezeur te blijven luisteren en daar steeds opnieuw weer serieus op reageren en mij een hart onder de riem steken! Heb ik zoveel respect voor ! Jullie hebben mij hier vanaf het begin doorheen gesleept en bijna alles is uitgekomen zoals jullie mij erop hebben voorbereid,en nu de nasleep...kan geen ggz instelling tegen op boksen want hier vind ik de kracht die ik nodig heb om mezelf er doorheen te slaan.
Zo dankbaar...
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dat is een kenmerkende reactie van de mensen om je heen.
Dit zie je ook vaak na een overlijden.
" nou moet je toch eens ophouden met zeuren, want het duurt al zo lang"
" zet je er nou eens overheen"!
" ach, iemand zoals jij heeft toch zo een andere kerel.. stop nou met zeuren"
En dit allemaal, omdat jij wat meer tijd nodig hebt met het verwerken van dit verlies...
Dan zeg ik: laat ze maar.
Neem je tijd.
Van belang is het om te weten, dat er betere tijden komen!
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#14
De Zandman zei:
Dat is een kenmerkende reactie van de mensen om je heen.
Dit zie je ook vaak na een overlijden.
" nou moet je toch eens ophouden met zeuren, want het duurt al zo lang"
" zet je er nou eens overheen"!
" ach, iemand zoals jij heeft toch zo een andere kerel.. stop nou met zeuren"
En dit allemaal, omdat jij wat meer tijd nodig hebt met het verwerken van dit verlies...
Dan zeg ik: laat ze maar.
Neem je tijd.
Van belang is het om te weten, dat er betere tijden komen!
Klik om te vergroten...
Klopt precies zoals jij het zegt,het enige wat mij nu bezig houd is dat ik alert ben en om.me heen kijk..welke opening en hoe gaat hij zoeken....mij persoonlijk kan hij niet bereiken omdat ik hem overal waar kan geblokt heb,normaliter in dergelijk situatie begon hij eerst met zielige apjes en complete liefdesverklaringen per mail waar ik altijd in stonk ! Maar aangezien dat mailen en appen nu niet gaat vraag ik me af wat ik kan verwachten..je zal toch als normaal denkend mens denken die durft nooit meer zijn gezicht te vertonen ? Maargoed jullie verwachten het wel dus we gaan het maar ervaren...
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hij heeft maar één mogelijkheid om te proberen om contact met je te kunnen krijgen.
En dat is:
Naar jouw huis komen, en proberen bij je te komen om "te kunnen praten met jou" want hoe dan ook, hij zal blijven proberen om je te paaien.
Om je weer voor zijn karretje te spannen.
Te manipuleren.
Daarom:
Laat hem NOOIT MEER binnenkomen!
Ik zou zelfs de deur niet opendoen!
Het leidt tot niets, behalve nog meer ellende.
Deze man weet precies wat jouw zwakke plekjes zijn, en is absoluut een meester in het jou alsnog ompraten, envdan krijg je een herhaling van zetten...wat je niet wil.
Wacht maar af.
Komen zal hij....
Trap er niet in!
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#16
belangrijk @Modepop2
Hij heeft nog steeds een bepaalde macht over je. Je bent veel bezig met of hij contact zoekt.

Stel hij zoekt over 10 dagen contact..in tussentiid haal jij je schouders op. Maak je je weerbaar voor hem en vecht je voor je eigen leven.

Stel hij zoekt over 10 dagen contact.. in tussentijd heb je heel veel stress hierover, je blijft in onzekerheid zitten wat zijn volgende stap gast worden en je kan het maar niet loslaten.

Wat ik ermee wil zeggen..of hij ooit nog contact zoekt hoeft geen grote klap te geven. Hoe jij ermee omgaat, kan je meer kapot maken dan het moment zelf.

En echt, ik weet hoe moeilijk het is. Maar het enige waar je nu invloed op hebt is het eigen reactie. En als je daar geen invloed op hebt is het wel je reactie daarop..

In het het begin is het 100% moeilijk, bloed zweet en tranen.
Uiteindelijk overwin je een stukje en is het 90% bloed,zweet en tranen en 10% steun, zelfliefde en nieuw aangeleerd gedrag en ervaringen.


En zo ga je telkens een stapje verder. Maar het gaat helaas niet vanzelf.
Uitmaken is 1,.je hebt de macht terug of hij een rol speelt in je leven.
En nu moet je knokken voor de rol die hij in je kop speelt en krijgt.

Als ik hier aan je vraag hoe het met je gaat, verwacht ik echt geen reactie dat je al 10 stappen verder bent, niet eens een. Het is gewoon oprechte interesse en een uitnodiging om van je af te schrijven. Heb je verder wat afleiding. Wanneer lukte het je vandaag wel minder met hem bezig te zijn?
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Modepop2 zei:
Ik heb vrienden en een groot sociaal netwerk maar wil niet al mijn vuile was op straat gooien, ben erg beschadigd in het vertrouwen in anderen...voel me leeg...eenzaam..naief...maar vooral misbruikt,het is een afschuwelijk gevoel,kan er op dit moment ook niet mee dealen,afleiding zoeken is ook lastig,heb nergens zin in en kan me ook nergens toe zetten,voel me gestraft voor mijn goede intenties,mijn eigenwaarde heeft een klap gehad...heb vandaag een erge slechte dag..
Klik om te vergroten...
Snap ik. Misschien is het een idee om 1 iemand in vertrouwen te nemen.

Liefdesverdriet dekt de lading niet.. er is misbruik gemaakt van je vertrouwen en je hebt het lang te zwaar gehad. Alleen zullen de gevoelens wat je nu ervaart, die depressieve klachten in rap tempo toenemen als je je erdoor mee laat sleuren.
Ook snap ik dat je al zo moe bent van de strijd die je hebt gewonnen. Maar als ik overkom als iemand die er teveel op hamert..dit is de reden.
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#18
De Zandman zei:
Hij heeft maar één mogelijkheid om te proberen om contact met je te kunnen krijgen.
En dat is:
Naar jouw huis komen, en proberen bij je te komen om "te kunnen praten met jou" want hoe dan ook, hij zal blijven proberen om je te paaien.
Om je weer voor zijn karretje te spannen.
Te manipuleren.
Daarom:
Laat hem NOOIT MEER binnenkomen!
Ik zou zelfs de deur niet opendoen!
Het leidt tot niets, behalve nog meer ellende.
Deze man weet precies wat jouw zwakke plekjes zijn, en is absoluut een meester in het jou alsnog ompraten, envdan krijg je een herhaling van zetten...wat je niet wil.
Wacht maar af.
Komen zal hij....
Trap er niet in!
Klik om te vergroten...
Pfffffffff...
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Mrloverdj zei:
belangrijk @Modepop2
Hij heeft nog steeds een bepaalde macht over je. Je bent veel bezig met of hij contact zoekt.

Stel hij zoekt over 10 dagen contact..in tussentiid haal jij je schouders op. Maak je je weerbaar voor hem en vecht je voor je eigen leven.

Stel hij zoekt over 10 dagen contact.. in tussentijd heb je heel veel stress hierover, je blijft in onzekerheid zitten wat zijn volgende stap gast worden en je kan het maar niet loslaten.

Wat ik ermee wil zeggen..of hij ooit nog contact zoekt hoeft geen grote klap te geven. Hoe jij ermee omgaat, kan je meer kapot maken dan het moment zelf.

En echt, ik weet hoe moeilijk het is. Maar het enige waar je nu invloed op hebt is het eigen reactie. En als je daar geen invloed op hebt is het wel je reactie daarop..

In het het begin is het 100% moeilijk, bloed zweet en tranen.
Uiteindelijk overwin je een stukje en is het 90% bloed,zweet en tranen en 10% steun, zelfliefde en nieuw aangeleerd gedrag en ervaringen.


En zo ga je telkens een stapje verder. Maar het gaat helaas niet vanzelf.
Uitmaken is 1,.je hebt de macht terug of hij een rol speelt in je leven.
En nu moet je knokken voor de rol die hij in je kop speelt en krijgt.

Als ik hier aan je vraag hoe het met je gaat, verwacht ik echt geen reactie dat je al 10 stappen verder bent, niet eens een. Het is gewoon oprechte interesse en een uitnodiging om van je af te schrijven. Heb je verder wat afleiding. Wanneer lukte het je vandaag wel minder met hem bezig te zijn?
Klik om te vergroten...
Ik ben vandaag erg druk geweest met werk en administratie,toch speelt het continu door je hoofd,1 masl in tranen uitgebarsten maar herstelde mezelf vrij snel..brienden en fam die een bloemetje komen brengen,lekkere chocolaatjes om me op te fleuren,dan gaat het allemaal aardig,zodra je weer alleen bent hakt het er weer in,het is vallen en opstaan maar doe mijn uiterste best om mijn zinnen te verzetten..
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#20
De Zandman zei:
Heel goed.
Heel verstandig!
Ik ben altijd recht door zee, no bullshit.
Ook al is mijn boodschap niet leuk, ik vind dat ik moet zeggen, wat ik ervan denk...
En mijn bovenstaande vermoeden is wat ik ervan denk.
Aan de anderen, wat denken jullie?
Wat gaat er gebeuren, waar moet modepop zich op voorbereiden?
Klik om te vergroten...
Dat het proces na het verbreken van de relatie mogenlijk net zo zwaar Word als het proces ervoor.

Hoe graag ik ook beter nieuws zou willen geven. Er is alleen 1 verschil. Het oude proces was een recept van ongeluk en leed. De energie die ze in dit proces stopt gaat zichzelf uitbetalen en zorgt juist voor een happy end.

Uiteindelijk moet je je niet meer bezig houden met de acties van je verslaafde (ex)partner. Maar hoe je er zelf mee omgaat.

Ik spreek vanuit het perspectief van TO. Misschien zijn er hier leden die uit het perspectief van haar ex kunnen spreken. Zoals jij @De Zandman vind ik bijzonder waardevol in je bijdragen hier!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1718192021
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."