Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Β© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat doe je nu na je verslaving?

Wat doe je nu na je verslaving?

53 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#1
De Apotheker zei:
Nog een keer verslaafd raken 🀣
Klik om te vergroten...
Jezus dat heb ik jezelf al gezegd sukkel whahaha.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#2
LucidLucy zei:
Verslaafd ben je niet voor even. Dat ben je voor het.....
Klik om te vergroten...
Het one-even?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Welnee. Men zegt wel dat je verslaafd bent voor het leven.
Of dat zo is, ik weet het niet maar ik heb i.i.g. na mijn stoppen met alcohol vele jaren geleden, het tot nu toe niet meer durven proberen om het eens een keertje te nemen.
Ik heb nogal wat mensen gezien die na een hele tijd geen drank meer hadden genomen, het toch weer een keer geprobeerd hebben en daardoor met een daverende dreun in een terugval geraakt waren.
Dat geeft te denken.
Kennelijk zit die verslaving er zo vast in, dat ook al heb je jarenlang niet gedronken, je na dat eerste glas weer volkomen los kunt gaan, terug de maalstroom van de verslavingsproblematiek in.
Ik ga het i.i.g. niet uitproberen!
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#4
De Zandman zei:
Welnee. Men zegt wel dat je verslaafd bent voor het leven.
Of dat zo is, ik weet het niet maar ik heb i.i.g. na mijn stoppen met alcohol vele jaren geleden, het tot nu toe niet meer durven proberen om het eens een keertje te nemen.
Ik heb nogal wat mensen gezien die na een hele tijd geen drank meer hadden genomen, het toch weer een keer geprobeerd hebben en daardoor met een daverende dreun in een terugval geraakt waren.
Dat geeft te denken.
Klik om te vergroten...

Ik ben vooral geschrokken door een verhaal toen ik vrij nieuw was in herstel. Was vlak daarvoor een jongeman geweest die na 5 jaar cleantijd weer dacht gecontroleerd te kunnen gebruiken. In een proces van enkele maanden liep dat van kwaad naar erger. Uiteindelijk heeft ie zelfmoord gepleegd.

Mijn ervaring met terugvallen tot dusver is dat ik gewoon verder ga waar ik gebleven was. Niet even een keertje wat nemen. Zo begint het met die insteek. Maar het resulteerde keer op keer direct in vrijwel dagelijks gebruik. En de lol is eraf, het gaat direct de ellende in zoals het was toen ik er helemaal doorheen zat.

Precies verder waar ik gebleven was.

Nou kan je zeggen, misschien is het anders na jaren cleantijd. Maar ik betwijfel het echt. Dat paadje in m'n hersenen kan misschien onkruid over groeien. Maar het is in no-time geschoffeld.

Of er dan nog verschil zit tussen 'addicts' en 'addicts of the hopeless variety' ga ik me maar niet over uitlaten. Mocht hier echt een onderscheid in zitten, dat neem ik maar aan dat ik in die laatste categorie zit. Dus ik sluit me graag aan bij deze uitspraak:

De Zandman zei:
Ik ga het i.i.g. niet uitproberen!
Klik om te vergroten...
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#5
LucidLucy zei:
Verslaafd ben je niet voor even. Dat ben je voor het.....
Klik om te vergroten...
De Apotheker zei:
Even
Klik om te vergroten...
:tilttearlaugh: :tilttearlaugh: :tilttearlaugh: :tilttearlaugh: :tilttearlaugh:
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dirkjan zei:
Hang je je grapjas even aan de kapstok.
Klik om te vergroten...
oke.
Dirkjan zei:
Hang je je grapjas even aan de kapstok.
Klik om te vergroten...
ok. :kissingheart:
A
AardappelknaapLid
01-01-2024, 00:00
#7
ikzelf heb de gym gevonden, ga nu 5x per week en begin fysiek echt veranderingen te merken. Voel me fitter en heb eigenlijk geen zin meer om drugs te nemen omdat ik weet dat het slecht voor mn lichaam en spieropbouw is.

correctie* ben nog wel van plan om een x weer een disso te doen, stim gaat het niet worden ivm met het frequente gebruik van eerst
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#8
De Apotheker zei:
Nog een keer verslaafd raken 🀣
Klik om te vergroten...
Hang je je grapjas even aan de kapstok.
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#9
CuriousExplorer zei:
Deels. Ik kan er heel erg van genieten.
14 gekleurde kanaries is gewoon mooi om naar te kijken.
Steek ze in een leuke ingerichte voliΓ©re en het is helemaal mooi.
Maar het was nooit de bedoeling er zoveel te hebben inderdaad πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚


(Als je je afvraagt wat de andere 17 zijn, zebravinken)
Klik om te vergroten...
Ja ik zag ze hier, enfin op foto, al eens passeren. Nice! πŸ˜€
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#10
AcidWarrior zei:
Ja ik zag ze hier, enfin op foto, al eens passeren. Nice! πŸ˜€
Klik om te vergroten...
Een deel vermoed ik.
Als ik eens tijd heb post ik ze eens allemaal 😁😁

Maar dank 🀩
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#11
Noukster zei:
Is dat niet iets te Veel? @Perenijsje Super goed van je een hele prestatie!! En natuurlijk doen wat goed voelt. Ik ben 3 maanden clean van G geen cravings gehad hoor. Maar om af te spreken met vriendinnen lukt mij nog niet.. kamp nog wel met angsten merk ik
Klik om te vergroten...

Dankjewel en ja soms is het wel iets teveel allemaal bij elkaar hoor. Vorige week gewoon m'n normale dingen gedaan maar toen gingen we zaterdags nog naar dat maatje in hospice en zondag verjaardag van m'n broertje. Dus maandag pas echt weer een dag vrij overdag. En toen ook echt alleen ff boodschappen gedaan en verder moest ik echt bijkomen.

Maar ik vind het juist wel lekker ook dat ik nu weer zoveel afleiding heb en energie heb. Stuk beter dan in m'n eentje thuis zitten. En ik heb gelukkig geen last van angsten wat dat betreft.
Maar knap dat jij al 3 maanden clean van G bent! En hopelijk lukt het jou ook steeds beter om je normale leven weer op te pakken! 😘
F
Flower123Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Opnieuw in opname en daaropvolgend door naar een Safehouse voor 6+ maanden, waarschijnlijk een jaar.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#13
Flower123 zei:
Opnieuw in opname en daaropvolgend door naar een Safehouse voor 6+ maanden, waarschijnlijk een jaar.
Klik om te vergroten...
Trots op je lieffie
K
Kitty KattLid
01-01-2024, 00:00
#14
Flower123 zei:
Opnieuw in opname en daaropvolgend door naar een Safehouse voor 6+ maanden, waarschijnlijk een jaar.
Klik om te vergroten...
Kanjer πŸ‘πŸΌπŸ™πŸΌπŸ’ͺπŸΌπŸ’
K
Kitty KattLid
01-01-2024, 00:00
#15
Don Draper zei:
Ondertussen heb ik wel moeite met het nuchter leventje.

Nu trek ik me meer terug dan toen ik de topic start maakte maar blijf ik wel nuchter in mijn kamer. Verveling en eenzaamheid zit op de loer.

Is een gevecht om het vol te houden en niet meer in mijn eigen space en wereldje weer terug te trekken. Went dit?
Klik om te vergroten...
Wat doe je om de dagen te vullen?
thuis omhangen ? Misschien een idee om vrijwilligerswerk te doen, al is het 2 uur op een middag.
dat gevoel van gewaardeerd worden is priceless.Jaren met liefde gedaan, en hoop ooit weer.
Medicatie (pijn) aan t afbouwen, Ik ben gestopt in 2017 vanwege reuma klachten, ik had geen grip meer op kopjes en rolstoelen.
Te gevaarlijk, en wist toen niet wat ik had. Inmiddels mijn ritme wel gevonden en wil graag iets doen met jongeren.
maatjes project. ...Echt heel dankbaar werk.
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik doe al vrijwilligerswerk en ook wandelingen met een coach maar ik vind het moeilijk om niks te kunnen doen buiten deze activiteiten om.

10 jaar geleden kon ik mezelf flink zoet houden met een muziek collectie opbouwen en gamen. Maar dat ben ik gewoon kwijt geraakt sinds m'n puber experimentele fase met drugs.
F
Flower123Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Spyro zei:
Trots op je lieffie
Klik om te vergroten...
Thankyou lieverd ☺️😌
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Don Draper zei:
Nu trek ik me meer terug dan toen ik de topic start maakte maar blijf ik wel nuchter in mijn kamer. Verveling en eenzaamheid zit op de loer.

Is een gevecht om het vol te houden en niet meer in mijn eigen space en wereldje weer terug te trekken. Went dit?
Klik om te vergroten...

Ik herken dit wel ja. Ik moet me er vaak echt toe zetten om sociaal contact te zoeken. Maar als ik er eenmaal mee bezig ben, vind ik het wel leuk. Ik ben ook weer bezig met oude hobbies oppakken en nieuwe ontwikkelen.
M'n 3d-printer die stuk was gegaan fixen bijvoorbeeld. Die heb ik nog geprobeerd te fixen toen ik in actief zat, maar had toen totaal geen geduld. En elke 15-20 minuten boven de folie hangen werkt niet efficiΓ«nt. Ik werd dan vaak zo gefrustreerd dat ik nog net niet de printer uit m'n zolderraam heb gegooid.
Inmiddels draait ie weer.

CuriousExplorer zei:
Of je zoekt een leuke hobby. Overdrijf daar alleen niet in, of je eindigt net als mij met 31 vogels πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚
Klik om te vergroten...

Mijn cactuscerzameling is ook exponentieel gegroeid sinds ik clean ben haha

Perenijsje zei:
ik ben nu weer een stuk nuttiger, actiever en socialer bezig dan eerst. Nu heb ik weer meer sociaal contact met anderen, spreek vaker met vriendinnen af. Ipv dat m'n vriend en ik in het weekend thuis door haalden doen we nu leuke uitstapjes zoals zwemmen of uit eten.
Ik ben zelf ontzettend aan het reorganiseren geweest in huis en heb een grote opruiming gehouden en de keuken en m'n hobbykamer gereorganiseerd.
En ik sport nu weer meer in de sportschool, ga vaker wandelen, de natuur in.

Ik probeer andere hobby's weer meer op te pakken zoals creatief bezig zijn, lezen, met plantjes bezig zijn.

Maar ik doe ook nog heel veel aan mijn herstel door regelmatig naar CA/NAmeetings te gaan, contact te hebben met mijn sponsor, aan de 12 stappen te werken.

Tenslotte nog m'n normale afspraken, therapie en dingen als het huishouden etc.
Klik om te vergroten...

Eigenlijk al dit soort dingen houd ik me ook mee bezig. Alleen is voor mij de sportschool dan de klimhal. Ik doe het nog minder dan ik zou willen.

En ik ben weer begonnen met m'n heerste halve dagjes werken. Daar was ik wel aan toe.

Voor mij geld eigenlijk een beetje de regel dat als ik merk dat ik mezelf te veel isoleer, dat ik weer aan het werken ben aan een terugval. Dat kan een proces zijn van weken tot zelfs maanden.

@Don Draper ik meen me te herinneren dat ik af en toe lorazepam voorbij zie komen. Ik wil me niet bemoeien met medicatie. Maar voor mij zijn benzos enorm grensverlagend. Ben je niet bang dat je een keer onder invloed van benzos toch de stap neemt om te gaan gebruiken?

Ik snap het als je het nodig hebt, is meer een vraag uit nieuwsgierigheid. Heb zelf nooit lorazepam gebruikt.
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#19
LucidLucy zei:
@Don Draper ik meen me te herinneren dat ik af en toe lorazepam voorbij zie komen. Ik wil me niet bemoeien met medicatie. Maar voor mij zijn benzos enorm grensverlagend. Ben je niet bang dat je een keer onder invloed van benzos toch de stap neemt om te gaan gebruiken?

Ik snap het als je het nodig hebt, is meer een vraag uit nieuwsgierigheid. Heb zelf nooit lorazepam gebruikt.
Klik om te vergroten...
Dat doet het inderdaad. Was afgelopen weken aan het minderen met lorazepam en sinds een week ook niet meer genomen. (Heel misschien zo meteen weer wel een dosis)
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#20
CuriousExplorer zei:
Wat ik heb gedaan na mijn verslaving?

Terug leren, want ja, je moet het echt leren, genieten van de kleine zaken in het leven.
Ik haal meer plezier uit een leuke wandeling dan op het laatste 2gr 4mmc.

Of je zoekt een leuke hobby. Overdrijf daar alleen niet in, of je eindigt net als mij met 31 vogels πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚
Klik om te vergroten...

31 maar?

zoveel kanaries zaten er soms bij ons in de voΓ­llere haha.

maar dat is wel goede handel om zo je voorraad voer en pro-biotica's te halen.

zebravinken zijn helemaal fok-machines 🀣

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."