Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat doe je nu na je verslaving?

Wat doe je nu na je verslaving?

53 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Dit nummer heel vaak luisteren



I'm not afraid
To take a stand
Everybody, come take my hand
We'll walk this road together, through the storm
Whatever weather, cold or warm
Just letting you know that, you're not alone

Holla if you feel like you've been down the same road ❣️
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Nog een keer verslaafd raken 🤣
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Nog een keer :)
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#4
De Apotheker zei:
Nog een keer verslaafd raken 🤣
Klik om te vergroten...
Verslaafd ben je niet voor even. Dat ben je voor het.....
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#5
LucidLucy zei:
Verslaafd ben je niet voor even. Dat ben je voor het.....
Klik om te vergroten...
Even
T
TheotheroneLid
01-01-2024, 00:00
#6
Is juist daardoor dat ik het leven enigszins aankan op deze rotgeregaliseerde wereld..
Sommigen hebben daar andidepri voor nodig..bij is ist dat andere
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik wil niet zeggen dat ik over mijn verslaving ben gekomen maar ik ben wel geïnteresseerd hoe anderen het doormaken.

Bij verslaving of bij andere soortgelijk drugsgebruik wat (bijna) dagelijks werd genuttigd. Wat hebben jullie gedaan om de tijd of activiteit ermee te vervangen?

Toen ik dagelijks wiet deed was ik veel op straat te vinden en bij mensen die dat ook graag gebruikte. Verder was ik graag onder invloed in mijn kamer waar ik zat te spacen. Nu ik geen wiet gebruik vallen de mensen daarvan weg waar ik mee was. Ik sluit mezelf niet meer op mijn kamer maar ben nu veel in de woonkamer te vinden waar ik met mijn familie ben. Eerst ergerde ik me enorm aan ze dus ontweek ik ze. Nu voel ik me niet meer eenzaam nu ik weer opnieuw heb geleerd om nuchter met mijn familie om te kunnen gaan en problemen te hebben aangepakt. Moet wel daarbij zeggen dat zonder de heftige corona periode dit niet zo maar was gelukt. Of in ieder geval zou er dan geen aanleiding zijn geweest om mijn leven zo te veranderen.

Hoe zit dit bij jullie?
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#8
Het enige wat mij op dit moment op de been houdt is het feit dat ik enigszins normaal op m’n werk moet aankomen. Dus ik heb nu wat meer grenzen.

Maar alsnog vind ik het soms super moeilijk. Maar het is wel een goede afleiding. Zonder werk zou het snel mis gaan
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Veel sociaal contact (met mensen die me steunen in herstel en/of mensen die niet gebruiken)

Wandelen

De kliniek (natraject) en huiswerk

Sociaal contact

Muziek maken

Schilderen

Sociaal contact

Mediteren, 3 keer per dag

Andere mensen helpen

Sociaal contact

Lezen

Nog meer mediteren

En had ik sociaal contact al genoemd?


Nee even zonder gekheid...
Verslaving = isolatie
Alles om mijn middel maar te kunnen gebruiken. En daar kan ik geen gezeik van anderen bij gebruiken over mijn gebruik. En op een gegeven moment moest het allemaal stiekem

Dus sociaal contact en eerlijkheid over hoe ik me voel, zucht, etc. Is echt mega belangrijk. Dit is eigenlijk het tegenovergestelde van wat ik in gebruik deed.

Niet dat ik in gebruik geen vrienden had of nergens kwam. Zeker niet. Maar ik verzweeg m'n gebruik of maakte het kleiner dan het is. Door nu eerlijk t zijn en de verbinding te zoeken, heb ik een beetje sociale controle die ik voel. En dat helpt tegen die gedachtes "aaah niemand komt erachter." En "eentje kan geen kwaad".

En daarnaast is het gewoon leuk tijdverdrijf. Ik vond mezelf altijd een einzelganger, wilde liever alleen zijn. Maar ik mag nu ontdekken dat dat eigenlijk helemaal niet zo is.
S
StukjeBamiLid
01-01-2024, 00:00
#10
Don Draper zei:
Ik wil niet zeggen dat ik over mijn verslaving ben gekomen maar ik ben wel geïnteresseerd hoe anderen het doormaken.

Bij verslaving of bij andere soortgelijk drugsgebruik wat (bijna) dagelijks werd genuttigd. Wat hebben jullie gedaan om de tijd of activiteit ermee te vervangen?

Toen ik dagelijks wiet deed was ik veel op straat te vinden en bij mensen die dat ook graag gebruikte. Verder was ik graag onder invloed in mijn kamer waar ik zat te spacen. Nu ik geen wiet gebruik vallen de mensen daarvan weg waar ik mee was. Ik sluit mezelf niet meer op mijn kamer maar ben nu veel in de woonkamer te vinden waar ik met mijn familie ben. Eerst ergerde ik me enorm aan ze dus ontweek ik ze. Nu voel ik me niet meer eenzaam nu ik weer opnieuw heb geleerd om nuchter met mijn familie om te kunnen gaan en problemen te hebben aangepakt. Moet wel daarbij zeggen dat zonder de heftige corona periode dit niet zo maar was gelukt. Of in ieder geval zou er dan geen aanleiding zijn geweest om mijn leven zo te veranderen.

Hoe zit dit bij jullie?
Klik om te vergroten...
Ik heb hier na mijn eerste detox ook veel last van gehad. Ik kan nu talloze dingen gaan opnoemen die je kunt gaan doen, maar focus op je hobby's. En als je die niet hebt, probeer wat nieuws en wellicht ontwikkel je wel een nieuwe hobby.

Onthoud wel, hoe langer je clean blijft, hoe meer je kan gaan genieten van de 'normale' dingen. Dat zul je echt gaan merken in de loop der tijd. Blijf volhouden, dan zul je steeds meer voldoening uit de kleinere dingen halen. Bijvoorbeeld een spelletje spelen met je familie of een stukje gaan wandelen.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#11
CuriousExplorer zei:
Overdrijf daar alleen niet in, of je eindigt net als mij met 31 vogels 😂😂😂
Klik om te vergroten...
🤣🤣🤣🤣🤣 (nieuwe verslaving? )
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Don Draper zei:
Toen ik dagelijks wiet deed was ik veel op straat te vinden en bij mensen die dat ook graag gebruikte. Verder was ik graag onder invloed in mijn kamer waar ik zat te spacen. Nu ik geen wiet gebruik vallen de mensen daarvan weg waar ik mee was. Ik sluit mezelf niet meer op mijn kamer maar ben nu veel in de woonkamer te vinden waar ik met mijn familie ben. Eerst ergerde ik me enorm aan ze dus ontweek ik ze. Nu voel ik me niet meer eenzaam nu ik weer opnieuw heb geleerd om nuchter met mijn familie om te kunnen gaan en problemen te hebben aangepakt. Moet wel daarbij zeggen dat zonder de heftige corona periode dit niet zo maar was gelukt. Of in ieder geval zou er dan geen aanleiding zijn geweest om mijn leven zo te veranderen.
Klik om te vergroten...
Dit verhaal delen we man! Toen ik elke dag blowde en dronk leefde ik ook in men eige wereld. Altijd in me auto chillen of op me kamer. Leefde ook echt in een fantasie wereld. Nu ik eigenlijk alleen nog maar opiaten en benzo's gebruik ben ik natuurlijk niet nuchter maar wel vaak nuchterder en meer onder de mensen. Zo kan ik nuchter tijd doorbrengen met famillie maar ook momenten dat ik plat lig op me nest van de verdovende middelen. Kan meer me balans vinden maar kamp nogsteeds met verslaving en gevoelens verdoven
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ondertussen heb ik wel moeite met het nuchter leventje.

Nu trek ik me meer terug dan toen ik de topic start maakte maar blijf ik wel nuchter in mijn kamer. Verveling en eenzaamheid zit op de loer.

Is een gevecht om het vol te houden en niet meer in mijn eigen space en wereldje weer terug te trekken. Went dit?
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#14
Geen geduld voor 😂
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Don Draper zei:
Ondertussen heb ik wel moeite met het nuchter leventje.

Nu trek ik me meer terug dan toen ik de topic start maakte maar blijf ik wel nuchter in mijn kamer. Verveling en eenzaamheid zit op de loer.

Is een gevecht om het vol te houden en niet meer in mijn eigen space en wereldje weer terug te trekken. Went dit?
Klik om te vergroten...
Jazeker. Duurt dit lang? Jazeker. Maar shit word beter dat is zeker.

Verwacht zeker dat je een jaar lang kan struggelen misschien niet een jaar lang zoals nu maar het is echt een flinke battle
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Don Draper zei:
Geen geduld voor 😂
Klik om te vergroten...
I love that, where the drugs at? Let's go out tonight. Endless drugs. 🥰
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#17
Wat ik heb gedaan na mijn verslaving?

Terug leren, want ja, je moet het echt leren, genieten van de kleine zaken in het leven.
Ik haal meer plezier uit een leuke wandeling dan op het laatste 2gr 4mmc.

Of je zoekt een leuke hobby. Overdrijf daar alleen niet in, of je eindigt net als mij met 31 vogels 😂😂😂
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dopemonster zei:
🤣🤣🤣🤣🤣 (nieuwe verslaving? )
Klik om te vergroten...
Deels. Ik kan er heel erg van genieten.
14 gekleurde kanaries is gewoon mooi om naar te kijken.
Steek ze in een leuke ingerichte voliére en het is helemaal mooi.
Maar het was nooit de bedoeling er zoveel te hebben inderdaad 😂😂😂😂


(Als je je afvraagt wat de andere 17 zijn, zebravinken)
G
GHBeternietLid
01-01-2024, 00:00
#19
Meetings van NA, service op deze meetings, bellen met fellows (mensen die in herstel zijn), mediteren (big one), de 12 stappen schrijven en leven. En owja, recentelijk weer voor het eerst sinds de wederopstanding van Jezus weer een date gehad. 🤭
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#20
Don Draper zei:
Ondertussen heb ik wel moeite met het nuchter leventje.

Nu trek ik me meer terug dan toen ik de topic start maakte maar blijf ik wel nuchter in mijn kamer. Verveling en eenzaamheid zit op de loer.

Is een gevecht om het vol te houden en niet meer in mijn eigen space en wereldje weer terug te trekken. Went dit?
Klik om te vergroten...

Hoe oud ben je (ongeveer)? Ik kan me - ook nuchter - wel voorstellen dat je je op een bepaald moment in je leven, als je nog met je ouders samenwoont, vaker terugtrekt omdat je tijd voor jezelf wil. Ik weet natuurlijk niet hoe vaak je dat doet. Als je je daardoor eenzaam voelt en verveelt, is het waarschijnlijk te veel van het goeie.

Het lijkt me lastig je vrije tijd opnieuw te leren indelen na een verslaving. Drugs gebruiken is toch een gemakkelijke manier om jezelf een dopamine-boost te geven, en nu moet je je via een andere weg amuseren. Een hobby zoeken die niet gevaarlijk is voor je gezondheid die je die leven invulling kan geven lijkt me de beste oplossing, maar kan me ook zo voorstellen dat je niet 123 zou weten wat je echt leuk vindt.

Sterkte!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."