Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat doe je nu na je verslaving?

Wat doe je nu na je verslaving?

53 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#1
De Apotheker zei:
Nog een keer verslaafd raken 🤣
Klik om te vergroten...
Hang je je grapjas even aan de kapstok.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#2
Flower123 zei:
Opnieuw in opname en daaropvolgend door naar een Safehouse voor 6+ maanden, waarschijnlijk een jaar.
Klik om te vergroten...
Trots op je lieffie
K
Kitty KattLid
01-01-2024, 00:00
#3
Flower123 zei:
Opnieuw in opname en daaropvolgend door naar een Safehouse voor 6+ maanden, waarschijnlijk een jaar.
Klik om te vergroten...
Kanjer 👏🏼🙏🏼💪🏼💐
K
Kitty KattLid
01-01-2024, 00:00
#4
Don Draper zei:
Ondertussen heb ik wel moeite met het nuchter leventje.

Nu trek ik me meer terug dan toen ik de topic start maakte maar blijf ik wel nuchter in mijn kamer. Verveling en eenzaamheid zit op de loer.

Is een gevecht om het vol te houden en niet meer in mijn eigen space en wereldje weer terug te trekken. Went dit?
Klik om te vergroten...
Wat doe je om de dagen te vullen?
thuis omhangen ? Misschien een idee om vrijwilligerswerk te doen, al is het 2 uur op een middag.
dat gevoel van gewaardeerd worden is priceless.Jaren met liefde gedaan, en hoop ooit weer.
Medicatie (pijn) aan t afbouwen, Ik ben gestopt in 2017 vanwege reuma klachten, ik had geen grip meer op kopjes en rolstoelen.
Te gevaarlijk, en wist toen niet wat ik had. Inmiddels mijn ritme wel gevonden en wil graag iets doen met jongeren.
maatjes project. ...Echt heel dankbaar werk.
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik doe al vrijwilligerswerk en ook wandelingen met een coach maar ik vind het moeilijk om niks te kunnen doen buiten deze activiteiten om.

10 jaar geleden kon ik mezelf flink zoet houden met een muziek collectie opbouwen en gamen. Maar dat ben ik gewoon kwijt geraakt sinds m'n puber experimentele fase met drugs.
F
Flower123Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Spyro zei:
Trots op je lieffie
Klik om te vergroten...
Thankyou lieverd ☺️😌
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Don Draper zei:
Nu trek ik me meer terug dan toen ik de topic start maakte maar blijf ik wel nuchter in mijn kamer. Verveling en eenzaamheid zit op de loer.

Is een gevecht om het vol te houden en niet meer in mijn eigen space en wereldje weer terug te trekken. Went dit?
Klik om te vergroten...

Ik herken dit wel ja. Ik moet me er vaak echt toe zetten om sociaal contact te zoeken. Maar als ik er eenmaal mee bezig ben, vind ik het wel leuk. Ik ben ook weer bezig met oude hobbies oppakken en nieuwe ontwikkelen.
M'n 3d-printer die stuk was gegaan fixen bijvoorbeeld. Die heb ik nog geprobeerd te fixen toen ik in actief zat, maar had toen totaal geen geduld. En elke 15-20 minuten boven de folie hangen werkt niet efficiënt. Ik werd dan vaak zo gefrustreerd dat ik nog net niet de printer uit m'n zolderraam heb gegooid.
Inmiddels draait ie weer.

CuriousExplorer zei:
Of je zoekt een leuke hobby. Overdrijf daar alleen niet in, of je eindigt net als mij met 31 vogels 😂😂😂
Klik om te vergroten...

Mijn cactuscerzameling is ook exponentieel gegroeid sinds ik clean ben haha

Perenijsje zei:
ik ben nu weer een stuk nuttiger, actiever en socialer bezig dan eerst. Nu heb ik weer meer sociaal contact met anderen, spreek vaker met vriendinnen af. Ipv dat m'n vriend en ik in het weekend thuis door haalden doen we nu leuke uitstapjes zoals zwemmen of uit eten.
Ik ben zelf ontzettend aan het reorganiseren geweest in huis en heb een grote opruiming gehouden en de keuken en m'n hobbykamer gereorganiseerd.
En ik sport nu weer meer in de sportschool, ga vaker wandelen, de natuur in.

Ik probeer andere hobby's weer meer op te pakken zoals creatief bezig zijn, lezen, met plantjes bezig zijn.

Maar ik doe ook nog heel veel aan mijn herstel door regelmatig naar CA/NAmeetings te gaan, contact te hebben met mijn sponsor, aan de 12 stappen te werken.

Tenslotte nog m'n normale afspraken, therapie en dingen als het huishouden etc.
Klik om te vergroten...

Eigenlijk al dit soort dingen houd ik me ook mee bezig. Alleen is voor mij de sportschool dan de klimhal. Ik doe het nog minder dan ik zou willen.

En ik ben weer begonnen met m'n heerste halve dagjes werken. Daar was ik wel aan toe.

Voor mij geld eigenlijk een beetje de regel dat als ik merk dat ik mezelf te veel isoleer, dat ik weer aan het werken ben aan een terugval. Dat kan een proces zijn van weken tot zelfs maanden.

@Don Draper ik meen me te herinneren dat ik af en toe lorazepam voorbij zie komen. Ik wil me niet bemoeien met medicatie. Maar voor mij zijn benzos enorm grensverlagend. Ben je niet bang dat je een keer onder invloed van benzos toch de stap neemt om te gaan gebruiken?

Ik snap het als je het nodig hebt, is meer een vraag uit nieuwsgierigheid. Heb zelf nooit lorazepam gebruikt.
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#8
LucidLucy zei:
@Don Draper ik meen me te herinneren dat ik af en toe lorazepam voorbij zie komen. Ik wil me niet bemoeien met medicatie. Maar voor mij zijn benzos enorm grensverlagend. Ben je niet bang dat je een keer onder invloed van benzos toch de stap neemt om te gaan gebruiken?

Ik snap het als je het nodig hebt, is meer een vraag uit nieuwsgierigheid. Heb zelf nooit lorazepam gebruikt.
Klik om te vergroten...
Dat doet het inderdaad. Was afgelopen weken aan het minderen met lorazepam en sinds een week ook niet meer genomen. (Heel misschien zo meteen weer wel een dosis)
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#9
CuriousExplorer zei:
Wat ik heb gedaan na mijn verslaving?

Terug leren, want ja, je moet het echt leren, genieten van de kleine zaken in het leven.
Ik haal meer plezier uit een leuke wandeling dan op het laatste 2gr 4mmc.

Of je zoekt een leuke hobby. Overdrijf daar alleen niet in, of je eindigt net als mij met 31 vogels 😂😂😂
Klik om te vergroten...

31 maar?

zoveel kanaries zaten er soms bij ons in de voíllere haha.

maar dat is wel goede handel om zo je voorraad voer en pro-biotica's te halen.

zebravinken zijn helemaal fok-machines 🤣
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#10
Afgelopen week had ik zieke cravings in sigaretten die maar niet weg ging. Ik ging ook veel blowen en ook weer lorazepam gebruiken. Uitgebreid snoepen ook dus maakte me ziek.

Verder had ik zo veel energie dat zelfs het snelwandelen het niet oploste wat ik hiervoor deed. Dus ik heb sportkleding gekocht en gepakt en ben gaan hardlopen. Was lekker! Echter had ik na bijkomen nog steeds energie dus ben een touw gaan kopen voor touwtje springen. Zo daar raak je echt je energie van kwijt zeg.

Met m'n autisme stim ik veel (waaronder enorm veel ijsberen) dus ik weet niet echt waar ik al die energie vandaan heb, behalve misschien caffeine, maar ik ben blij dat ik nu weet hoe ik het kwijt kan!
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Don Draper zei:
Afgelopen week had ik zieke cravings in sigaretten die maar niet weg ging. Ik ging ook veel blowen en ook weer lorazepam gebruiken. Uitgebreid snoepen ook dus maakte me ziek.

Verder had ik zo veel energie dat zelfs het snelwandelen het niet oploste wat ik hiervoor deed. Dus ik heb sportkleding gekocht en gepakt en ben gaan hardlopen. Was lekker! Echter had ik na bijkomen nog steeds energie dus ben een touw gaan kopen voor touwtje springen. Zo daar raak je echt je energie van kwijt zeg.

Met m'n autisme stim ik veel (waaronder enorm veel ijsberen) dus ik weet niet echt waar ik al die energie vandaan heb, behalve misschien caffeine, maar ik ben blij dat ik nu weet hoe ik het kwijt kan!
Klik om te vergroten...
Fijn om te horen dat je een paar uitlaatkleppen hebt gevonden ouwe!
A
AardappelknaapLid
01-01-2024, 00:00
#12
Don Draper zei:
Afgelopen week had ik zieke cravings in sigaretten die maar niet weg ging. Ik ging ook veel blowen en ook weer lorazepam gebruiken. Uitgebreid snoepen ook dus maakte me ziek.

Verder had ik zo veel energie dat zelfs het snelwandelen het niet oploste wat ik hiervoor deed. Dus ik heb sportkleding gekocht en gepakt en ben gaan hardlopen. Was lekker! Echter had ik na bijkomen nog steeds energie dus ben een touw gaan kopen voor touwtje springen. Zo daar raak je echt je energie van kwijt zeg.

Met m'n autisme stim ik veel (waaronder enorm veel ijsberen) dus ik weet niet echt waar ik al die energie vandaan heb, behalve misschien caffeine, maar ik ben blij dat ik nu weet hoe ik het kwijt kan!
Klik om te vergroten...
als je wilt afvallen is touwtje springen ook echt de key, je verbrand tussen de 60 en 100 calorieen per 5 minuten, heel goed van je, gaat je conditie ook lekker van omhoog XD
C
CouchlockLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hmja wat doe ik nu :thinking:

Ik snap wat mensen bedoelen met verslaving = isolement.
Maar toch voelt het voor mij als het tegenovergestelde, toen ik elke dag deed blowen was ik eigenlijk dagelijks met vrienden buiten, leuke dingen doen etc. Alleen was dan blowen de hoofdzaak.
Maar ik merk dat sinds ik gestopt ben de vriendschappen minder waard zijn dan tijdens de periode van elke dag blowen en ik veel vaker alleen ben (wel vaker thuis met m'n gezin) Alleen liggen mijn nieuwe good habbits plannen nog even stil.
Waarom ? Geen idee eigenlijk..
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#14
de 2e keer eraan geraken
E
ExjunkLid
01-01-2024, 00:00
#15
Sja wat doe ik nu... Vooral genieten en gelukkig zijn. Vroeger was ik altijd op zoek naar een roes of een kick. Nu kan ik gewoon genieten van mijn planrenverzameling en bijvoorbeeld lopen met de hond.

Het is 5 jaar geleden dat ik met alles ben gestopt. En ik heb echt heel veel dingen gedaan. Het afkicken was zwaar, een hel... Maar het was het wel waard.

Ik heb nu een paar jaar een hele gelukkige stabiele relatie, een baan die ik leuk vindt en waar ik nog best goed in ben ook en die ook nog dik verdient. Ik ervaar een enorme rust en dat is echt heerlijk.

Ik heb echt 0 drang om wat dan ook ooit nog te gebruiken. Dat wil ik gewoon echt nooit meer meemaken. En ook de roes en de high trekken me echt helemaal niet meer. Tegenwoordig hou ik van nuchter zijn. Ik drink zelfs niet meer. Niet omdat ik dat niet zou mogen maar ik heb gewoon geen zin om me zo wiebelig te voelen en geen controle meer te hebben.

Ik weet niet of jullie de serie lucifer hebben gezien maar ik vergelijk het altijd met die mensen die terug zijn gekomen uit de "hel" en alles doen. Daar niet meer te komen. Dat ben ik. Voor geen goud dat ik dat ooit nog riskeer. Je kan mij een week opsluiten in een kamer vol met allerlei drugs en ik raak het niet aan. Ik wil het namelijk echt niet meer.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Dit nummer heel vaak luisteren



I'm not afraid
To take a stand
Everybody, come take my hand
We'll walk this road together, through the storm
Whatever weather, cold or warm
Just letting you know that, you're not alone

Holla if you feel like you've been down the same road ❣️
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#17
Nog een keer verslaafd raken 🤣
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#18
Nog een keer :)
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#19
De Apotheker zei:
Nog een keer verslaafd raken 🤣
Klik om te vergroten...
Verslaafd ben je niet voor even. Dat ben je voor het.....
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#20
LucidLucy zei:
Verslaafd ben je niet voor even. Dat ben je voor het.....
Klik om te vergroten...
Even

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."