Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Β© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat doe je nu na je verslaving?

Wat doe je nu na je verslaving?

53 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Don Draper zei:
Toen ik dagelijks wiet deed was ik veel op straat te vinden en bij mensen die dat ook graag gebruikte. Verder was ik graag onder invloed in mijn kamer waar ik zat te spacen. Nu ik geen wiet gebruik vallen de mensen daarvan weg waar ik mee was. Ik sluit mezelf niet meer op mijn kamer maar ben nu veel in de woonkamer te vinden waar ik met mijn familie ben. Eerst ergerde ik me enorm aan ze dus ontweek ik ze. Nu voel ik me niet meer eenzaam nu ik weer opnieuw heb geleerd om nuchter met mijn familie om te kunnen gaan en problemen te hebben aangepakt. Moet wel daarbij zeggen dat zonder de heftige corona periode dit niet zo maar was gelukt. Of in ieder geval zou er dan geen aanleiding zijn geweest om mijn leven zo te veranderen.
Klik om te vergroten...
Dit verhaal delen we man! Toen ik elke dag blowde en dronk leefde ik ook in men eige wereld. Altijd in me auto chillen of op me kamer. Leefde ook echt in een fantasie wereld. Nu ik eigenlijk alleen nog maar opiaten en benzo's gebruik ben ik natuurlijk niet nuchter maar wel vaak nuchterder en meer onder de mensen. Zo kan ik nuchter tijd doorbrengen met famillie maar ook momenten dat ik plat lig op me nest van de verdovende middelen. Kan meer me balans vinden maar kamp nogsteeds met verslaving en gevoelens verdoven
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ondertussen heb ik wel moeite met het nuchter leventje.

Nu trek ik me meer terug dan toen ik de topic start maakte maar blijf ik wel nuchter in mijn kamer. Verveling en eenzaamheid zit op de loer.

Is een gevecht om het vol te houden en niet meer in mijn eigen space en wereldje weer terug te trekken. Went dit?
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#3
Geen geduld voor πŸ˜‚
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Don Draper zei:
Ondertussen heb ik wel moeite met het nuchter leventje.

Nu trek ik me meer terug dan toen ik de topic start maakte maar blijf ik wel nuchter in mijn kamer. Verveling en eenzaamheid zit op de loer.

Is een gevecht om het vol te houden en niet meer in mijn eigen space en wereldje weer terug te trekken. Went dit?
Klik om te vergroten...
Jazeker. Duurt dit lang? Jazeker. Maar shit word beter dat is zeker.

Verwacht zeker dat je een jaar lang kan struggelen misschien niet een jaar lang zoals nu maar het is echt een flinke battle
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Don Draper zei:
Geen geduld voor πŸ˜‚
Klik om te vergroten...
I love that, where the drugs at? Let's go out tonight. Endless drugs. πŸ₯°
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Wat ik heb gedaan na mijn verslaving?

Terug leren, want ja, je moet het echt leren, genieten van de kleine zaken in het leven.
Ik haal meer plezier uit een leuke wandeling dan op het laatste 2gr 4mmc.

Of je zoekt een leuke hobby. Overdrijf daar alleen niet in, of je eindigt net als mij met 31 vogels πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dopemonster zei:
🀣🀣🀣🀣🀣 (nieuwe verslaving? )
Klik om te vergroten...
Deels. Ik kan er heel erg van genieten.
14 gekleurde kanaries is gewoon mooi om naar te kijken.
Steek ze in een leuke ingerichte voliΓ©re en het is helemaal mooi.
Maar het was nooit de bedoeling er zoveel te hebben inderdaad πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚


(Als je je afvraagt wat de andere 17 zijn, zebravinken)
G
GHBeternietLid
01-01-2024, 00:00
#8
Meetings van NA, service op deze meetings, bellen met fellows (mensen die in herstel zijn), mediteren (big one), de 12 stappen schrijven en leven. En owja, recentelijk weer voor het eerst sinds de wederopstanding van Jezus weer een date gehad. 🀭
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#9
Don Draper zei:
Ondertussen heb ik wel moeite met het nuchter leventje.

Nu trek ik me meer terug dan toen ik de topic start maakte maar blijf ik wel nuchter in mijn kamer. Verveling en eenzaamheid zit op de loer.

Is een gevecht om het vol te houden en niet meer in mijn eigen space en wereldje weer terug te trekken. Went dit?
Klik om te vergroten...

Hoe oud ben je (ongeveer)? Ik kan me - ook nuchter - wel voorstellen dat je je op een bepaald moment in je leven, als je nog met je ouders samenwoont, vaker terugtrekt omdat je tijd voor jezelf wil. Ik weet natuurlijk niet hoe vaak je dat doet. Als je je daardoor eenzaam voelt en verveelt, is het waarschijnlijk te veel van het goeie.

Het lijkt me lastig je vrije tijd opnieuw te leren indelen na een verslaving. Drugs gebruiken is toch een gemakkelijke manier om jezelf een dopamine-boost te geven, en nu moet je je via een andere weg amuseren. Een hobby zoeken die niet gevaarlijk is voor je gezondheid die je die leven invulling kan geven lijkt me de beste oplossing, maar kan me ook zo voorstellen dat je niet 123 zou weten wat je echt leuk vindt.

Sterkte!
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik ben nu bijna 3 maanden clean van coke/pep/alcohol en ik ben nu weer een stuk nuttiger, actiever en socialer bezig dan eerst. Nu heb ik weer meer sociaal contact met anderen, spreek vaker met vriendinnen af. Ipv dat m'n vriend en ik in het weekend thuis door haalden doen we nu leuke uitstapjes zoals zwemmen of uit eten.
Ik ben zelf ontzettend aan het reorganiseren geweest in huis en heb een grote opruiming gehouden en de keuken en m'n hobbykamer gereorganiseerd.
En ik sport nu weer meer in de sportschool, ga vaker wandelen, de natuur in.

Ik probeer andere hobby's weer meer op te pakken zoals creatief bezig zijn, lezen, met plantjes bezig zijn.
Ik ga weer naar vergaderingen en ledenavonden van verenigingen waar ik lid van ben.
Maar ik doe ook nog heel veel aan mijn herstel door regelmatig naar CA/NAmeetings te gaan, contact te hebben met mijn sponsor, aan de 12 stappen te werken.
En ik ga nog naar het herstelcentrum en doe daar nog mijn vrijwilligerswerk.
Tenslotte nog m'n normale afspraken, therapie en dingen als het huishouden etc.
N
NouksterLid
01-01-2024, 00:00
#11
Is dat niet iets te Veel? @Perenijsje Super goed van je een hele prestatie!! En natuurlijk doen wat goed voelt. Ik ben 3 maanden clean van G geen cravings gehad hoor. Maar om af te spreken met vriendinnen lukt mij nog niet.. kamp nog wel met angsten merk ik
b
billnyeLid
01-01-2024, 00:00
#12
het raare voor mij is nu ik van me oxy verslaving af ben ben ik juist minder gaan doen heeft misschien ook mee t maken dat ik nu meer pijn heb dan toen ik 24/7 verdooft van de opium was ik heb nu dan wel tramadol voor als ik echt een pijn aanval krijg maar ik ben nu juist meer terug getrokken dan eerst omdat ik minder kan
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#13
Vooral drugs eigenlijk.
F
Flower123Lid
01-01-2024, 00:00
#14
StraatPiraat zei:
Vooral drugs eigenlijk.
Klik om te vergroten...
Totaal niet grappig haha. Maar ik wilde exht exact het zelfde posten.
sterkte!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."