Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"De vraag is.. waarom ben je teruggevallen allebei die keren? Wat trok je zo enorm aan om weer te gebruiken? Was het een vlucht of was het die roes? Of een stem in je hoofd die zei dat 1 keer geen kwaad kon? Wil je echt stoppen? Heb je ook therapie naast een detox? Weet je waarom je gebruikt? Je zegt dat niemand die je kent GHB gebruikt... Je gebruikt dus altijd alleen. Wat levert het je op?"
"Ik denk dat je jezelf voor de gek houdt. Als je echt wil stoppen stop je met roken, vapen, cbd, alles. Anders hou je de verslaving alleen maar in stand. Als je met alles stopt is alles over 2 weken een stuk beter. Ga voor korte pijn in plaats van ellenlang alles uitstellen en toch maar wel weer iets nemen of een alternatief om toch maar niet volledig te hoeven stoppen"
"LucidLucy zei: 12 stappen kliniek na de detox en daarna meetings pakken. De drugs is niet het probleem, maar de oplossing voor je onderliggende problemen. Als je de drugs wegneemt, is er in feite nog niets veranderd. De zucht naar middelengebruik gaat onverminderd door. Tackle de onderliggende problemen, en het verlangen om te gebruiken zal wegnemen. De leegte die achterblijft zal opgevuld worden. Maar daarvoor moet je wel je herstel onderhouden. Op wilskracht clean blijven is rete zwaar. Dat wens ik niemand toe. Succes en sterkte met afbouwen! Klik om te vergroten... Ik weet niet of de topicstarter de 12 stappen al geprobeerd heeft maar de 12 stappen is niet voor iedereen. 12 stappen gaat uit van dat je hulpeloos en ziek bent. Verslaving is een ziekte etc. En op zich ben ik het daar ook wel mee eens maar op die manier had ik nooit kunnen stoppen. Wat mij namelijk heeft geholpen is heel erg de controle terug nemen. Ik ben baas over mezelf. Ik wil zo niet meer leven. Ik wil niet dat mijn kinderen me op een gegeven moment dood in mijn flat vinden en mij herinneren als junk. Het mag dan een ziekte zijn maar ik moet daadwerkelijk weer GHB gaan gebruiken om verslaafd te blijven. Hoe moeilijk het ook is, hoe erg mijn hoofd me ook overhaalt, zolang ik niet gebruik ben ik gestopt. En ja dat is af en toe een hel. Maar het word steeds makkelijker. Elke keer als ik weer wilde gebruiken bedacht ik me wat daarna zou gebeuren. Dat ik terug zou vallen en alles zou verliezen. Dus ik ging niet meer gebruiken. Ook niet 1 keer. De laatste keer is meer dan 5 jaar geleden. En ik denk er misschien nog 1 keer per maand aan maar nooit met een verlangen om weer te gaan gebruiken."
"Ik heb dat boek ook gelezen en ik vond het erg goed. Ik ben sinds 1 januari gestopt met roken en blowen. Vandaag dus dag 4. De eerste dag had ik hetzelfde als jij... Ik had er helemaal geen zin in om te stoppen maar ik moest van van mezelf. Nu op dag 4 is dat heel anders... Ik wil absoluut niet meer roken en blowen en ik hoop echt dat het.me gaat lukken. De eerste paar dagen had ik vooral last van de nicotine verslaving. Maar inmiddels gaat dat al een stuk beter. Maandag heb ik dat boek van Jan Geurts gelezen (ja ik lees snel) en dat gaf ook echt goede inzichten en houvast. Ik had ook gedacht dat het leven zonder blowen saai was... Maar eigenlijk is dat helemaal niet zo. Ik heb juist veel meer zin in andere dingen. T is nog maar dag 4 maar ik begin het positief in te zien. Ik wil niet meer verslaafd zijn. Het brengt je helemaal niks. Zo lekker is stoned zijn nu ook weer niet. Al dacht ik altijd van wel... Het enige wat ik wel echt irritant vind is dat ik niet goed slaap. Met mijn adhd hoofd is slapen zonder wiet lastig. Maar ik denk dat ik daar gewoon doorheen moet. Dan maar een paar weken niet goed slapen. Het zal hopelijk vast een keer beter gaan."
"Sja wat doe ik nu... Vooral genieten en gelukkig zijn. Vroeger was ik altijd op zoek naar een roes of een kick. Nu kan ik gewoon genieten van mijn planrenverzameling en bijvoorbeeld lopen met de hond. Het is 5 jaar geleden dat ik met alles ben gestopt. En ik heb echt heel veel dingen gedaan. Het afkicken was zwaar, een hel... Maar het was het wel waard. Ik heb nu een paar jaar een hele gelukkige stabiele relatie, een baan die ik leuk vindt en waar ik nog best goed in ben ook en die ook nog dik verdient. Ik ervaar een enorme rust en dat is echt heerlijk. Ik heb echt 0 drang om wat dan ook ooit nog te gebruiken. Dat wil ik gewoon echt nooit meer meemaken. En ook de roes en de high trekken me echt helemaal niet meer. Tegenwoordig hou ik van nuchter zijn. Ik drink zelfs niet meer. Niet omdat ik dat niet zou mogen maar ik heb gewoon geen zin om me zo wiebelig te voelen en geen controle meer te hebben. Ik weet niet of jullie de serie lucifer hebben gezien maar ik vergelijk het altijd met die mensen die terug zijn gekomen uit de "hel" en alles doen. Daar niet meer te komen. Dat ben ik. Voor geen goud dat ik dat ooit nog riskeer. Je kan mij een week opsluiten in een kamer vol met allerlei drugs en ik raak het niet aan. Ik wil het namelijk echt niet meer."
"Ik ben 5 jaar en 4 maanden clean van GHB, ketamine, xtc, speed, LSD, 2cb, 4fa, 4fma en synthetische cannabis. Alcohol en cannabis ook een tijdje maar dat was later en geen idee hoe lang. Bizar hoe snel de tijd gaat en hoe je leven kan veranderen."