Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHeroïne spuiten?

Heroïne spuiten?

83 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#1
De Zandman zei:
Iedereen moet voor zichzelf maar uitmaken wat ze wel, of niet nemen als drug.
Maar vwb smack?
Dat is de weg naar de duivel!
Uiteindelijk de weg naar.....Charon!
Klik om te vergroten...
Tis natuurlijk ook wel persoonsgebonden hoe erg een drug je in ze macht krijgt maar crack, smack, meth zijn wel middelen waar je van te voren al bij moet weten dat je er niet mee moet fucken😦
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoe kan je leven zonder hersencellen? Ben je een robot?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wie bedoel je????
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Flualhamdulillam zei:
Ik heb gehoord dat je heroïne ook gewoon regelmatig kan gebruiken zonder een die-hard addict te worden.
Klik om te vergroten...
Natuurlijk kan dat, maar daar gaat het niet om. Het is niet zo dat elke gebruiker 100 procent zeker een addict wordt. Het probleem met heroine is:

1. De verdovende effecten zijn heel sterk, dus honger en pijn worden niet meer gevoeld.
2. De euforische effecten zijn heel sterk, dus je voelt je extreem gelukkig.
3. De afkick is heftig en begint relatief erg snel.
4. De tolerantie begint eveneneens erg snel vergeleken met andere drugs.
5. De schade aan het lichaam en de geest stijgt snel waardoor een viceuze cirkel onstaat van gebruiken.

De combinatie van die 5 dingen maakt het verslavend.
A
AcousticLid
01-01-2024, 00:00
#5
Naar mijn mening is het zeker niet zo dat je bij de 1 keer heroïne spuiten gelijk lichamelijk verslaafd bent.
De meesten worden er de eerste paar keren kotsmisselijk van.
Sommige mensen willen gewoon alles een keer proberen, begrijpelijk, maar wel een gevaarlijk ´spelletje´.
Met coke is dat anders, daar plakte ik na 1 shot direct voor een jaar of 2 aan vast.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#6

Info - Hoe een heroïneverslaving tot stand komt

Ook dit topic weer terug! ALLE credits naar Berbatov Beste lezers, Met deze tekst wil ik graag duidelijk maken hoe een heroïneverslaving begint ik wil mensen informeren welke kenmerken je wellicht kan herkennen aan verslaafde vrienden of aan jezelf als je het gebruikt op recreatieve basis...
drugsforum.nl drugsforum.nl
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Zeer goed stuk, zoals ik al zei, waarde Tijdloos!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dirkjan zei:
Ik bedoel niet jou hoor Zandman, voor mij blijf jij altijd koning shakespeare.
Klik om te vergroten...
Ah voile
In welk opzicht.....
To be, or not to be?!
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#9
lulletjerozenwater zei:
er wordt ook veel zwaar overdreven over heroine/morfine gedaan, voor mij met wat ik heb meegemaakt is het idee dat je na 1 keer spuiten volledig lichamelijk verslaafd bent belachelijk. Je kan afbouwen naar 0 met 10% eraf om de 2 dagen.
Ik vind persoonlijk het aanslaan van MDMA veel meer impact hebben en langer duren dan van heroine, prettiger ook. Ik vind het meest link aan opiaten dat je er in het geheel geen kater van krijgt, zonder straf maar doorgaan tja met alle kennis van nu, niet handig.
Klik om te vergroten...
Natuurlijk word er overdreven over gedaan en kun je het niet met mdma vergelijken
Maar uit eigen ervaring kan ik zeggen, opiaten zijn het middel tegen lichamelijke en geestelijke pijn of je nou zware kanker hebt of een zware depressie het verdoofd niet alleen je pijn maar het geeft je ook een geluksgevoel en laat je lichaam denken dat er niks aan de hand is, dat het juist super is.... dat maakt heroine en pijnstillers zo gevaarlijk.
Coke is bijvoorbeeld ook heel subtiel maar veroorzaakt de grootste verslavingen juist daarom.
Om lichamelijk aan heroine verslaafd te raken moet je het bijv met clonazolam van de benzo's vergelijken, na een week gebruik kun je al afhankelijk zijn
l
lulletjerozenwaterLid
01-01-2024, 00:00
#10
er wordt ook veel zwaar overdreven over heroine/morfine gedaan, voor mij met wat ik heb meegemaakt is het idee dat je na 1 keer spuiten volledig lichamelijk verslaafd bent belachelijk. Je kan afbouwen naar 0 met 10% eraf om de 2 dagen.
Ik vind persoonlijk het aanslaan van MDMA veel meer impact hebben en langer duren dan van heroine, prettiger ook. Ik vind het meest link aan opiaten dat je er in het geheel geen kater van krijgt, zonder straf maar doorgaan tja met alle kennis van nu, niet handig.
l
lulletjerozenwaterLid
01-01-2024, 00:00
#11
krijg (niet genoeg) morfine van de huisarts en ben zodoende al verslaafd tegen wil en dank. Ik probeer er het beste van te maken. De meeste mensen, waaronder ikzelf, vinden een hoge dosis morfine helemaal niet fijn. Het afbouwen is totaal geen probleem als je iets van een leven in stand te houden hebt. Voor lui die geen doel hebben in het leven is het best gevaarlijk spul en kun je er beter afblijven. Bij veel wekt dat alleen maar de nieuwsgierigheid aan, zo'n waarschuwing.
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Er bestaan geen drugs die na eenmaal gebruiken direct verslaving als gevolg hebben (iniedergeval zeker niet lichaamlijk)
d
dj_jonkoLid
01-01-2024, 00:00
#13
Flualhamdulillam zei:
Die wil het leven écht uitspelen of niet? 🤣 Ik kan het wel bewonderen, zelf heb ik het ook wel maar heb grenzen gesteld tot waar het mij leuk lijkt. Het moet leuk zijn en daarna blijven óf het moet heel nuttig/leerzaam zijn. Pijnstillers en hele sterke downers spreken me gewoon niet echt aan, en de hoge verslavingspotentie maakt het nog minder aantrekkelijk.

Ik heb het zelf dus nooit gedaan maar zo lang ze af alle andere drugs ook is afgestapt, lijkt me niet dat 1 keer kwaad kan. Ik heb gehoord dat je heroïne ook gewoon regelmatig kan gebruiken zonder een die-hard addict te worden.
Ik neem aan dat ze zelf ruim voldoende onderzoek doet als ze zich met dit soort dingen bezighoudt? Spuiten is namelijk ook best gevaarlijk, niet alleen verslavend.
Klik om te vergroten...
kkr watje :joycat:
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#14
dj_jonko zei:
kkr watje :joycat:
Klik om te vergroten...
Wat zeg jij nou weer😂 Waarom noem je deze persoon een kkr watje?
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#15
dj_jonko zei:
kkr watje :joycat:
Klik om te vergroten...
Lekkere binnenkomer als newbie🤨😒
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mevrouw Pløp zei:
Lekkere binnenkomer als newbie🤨😒
Klik om te vergroten...
Dit is ook zijn enige bericht. Gelijk iemand uitschelden, en ook nog met kanker. Dan weet je tenminste zeker dat ze je als baby iets te vaak hebben laten vallen.
m
mitchieeeLid
01-01-2024, 00:00
#17
dj_jonko zei:
kkr watje :joycat:
Klik om te vergroten...
iets minder blowen voor jou gok ik zo
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik vind dit toch wel heftig.
Meteen met dit woordgebruik je entree maken.
Geen goede zaak, dat schelden op zich alleen al, en dan nog met een rotziekte associëren?? Nee. Not done!
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#19
Heb ooit op een ander forum gelezen dat er mensen zijn die het perfect bij één keer heroïne kunnen laten.

Wel, ik geloof dat dus niet...
A
AcousticLid
01-01-2024, 00:00
#20
Lemmy zei:
Heb ooit op een ander forum gelezen dat er mensen zijn die het perfect bij één keer heroïne kunnen laten.

Wel, ik geloof dat dus niet...
Klik om te vergroten...
Ik ken toch enkele mensen die het ooit 1 keertje hebben geprobeerd, daarna nooit meer

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."