Beste DF'ers,
Er zijn vast al honderden topics die hier over gaan, maar toch wilde ik graag mijn verhaal aan jullie kwijt.
Ik zal beginnen met een korte geschiedenis m.b.t. mijn wietgebruik. Mijn eerste joint rookte ik toen ik een jaar of 14 was met twee van mijn beste vrienden, tussen mijn 14e en mijn 18e blowde ik maar heel sporadisch mee met vrienden (een paar keer per jaar). Vanaf mijn 18e ben ik frequenter gaan blowen, ik rookte toen elke week 1 a 2 jointjes op de zaterdagavond en daar bleef het ook altijd bij...totdat corona om de hoek kwam kijken 2 jaar geleden.
Voor corona had ik een hele leuke studententijd met veel vrienden vanuit school, ik had een vast ritme en sportte veel. Dit viel natuurlijk allemaal weg in de lockdowns, en dat zorgde ervoor dat ik mezelf enorm ben gaan vervelen, het voelde destijds ook alsof er nooit een eind aan zou komen. Ik ben toen elke dag opgetrokken met een aantal vrienden van mij uit de buurt, dit ging vaak gepaard met veel blowen of ander drugsgebruik (want ja, er is toch geen f*ck te doen, toch?). Dit is ongeveer een jaar zo gegaan, ik blowde toen niet per se elke dag maar zeker wel 4 tot 5 dagen in de week.
Toen al die vervelende lockdowns voorbij waren, ging het blowen echter niet voorbij, ik bleef eigenlijk in hetzelfde patroon hangen als tijdens de lockdowns. Ik ben in die tijd ook gediagnosticeerd met een angststoornis omdat ik enorm veel aan het piekeren was en constant in mijn eigen hoofd zat om het maar zo te noemen. Ik ben toen nog meer gaan blowen om het piekeren te stoppen (wel altijd savonds nooit voor of tijdens werk/school). Gelukkig heb ik voor het piekeren hulp gehad van een psycholoog, hier kan ik dus goed mee dealen tegenwoordig, maar het blowen blijft doorgaan.
Ik blow nu een maand lang elke dag, en ik begin me steeds meer af te vragen of dit nog wel normaal gebruik is. Het antwoord is natuurlijk nee want elke dag gebruiken, ookal is het alleen savonds na het werk, is allang niet meer recreatief zoals ik het eerst altijd deed. Ik ben het dagelijks blowen echter een beetje zat aan het raken omdat ik elke dag moe wakker word en eigenlijk het liefst in bed wil blijven liggen, ik weet 100% zeker dat dit door het savonds blowen komt omdat ik dit normaal nooit zo vaak had.
Maar wat vinden jullie hier van? Is het een slechte gewoonte van mij geworden, of is het echt een verslaving?
Ik kijk uit naar jullie antwoorden
Groetjes,
Poederpret