Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWiet: slechte gewoonte of verslaving?

Wiet: slechte gewoonte of verslaving?

27 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
P
PoederpretLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hey iedereen,

Hierbij een update over hoe dit verhaal zich verder is gaan ontwikklen:

Ik ben er toch wel degelijk achter gekomen dat ik verslaafd ben aan wiet. Het is mij laatst gelukt om 3 weken lang helemaal niks aan te raken, dit deed ik omdat ik examen moest afleggen voor mijn opleiding, en hierbij scherp wilde zijn. Ik ben ook geslaagd en dat wilde ik dus graag vieren met een dikke vette J. En ook had ik een afspraak gemaakt met mezelf dat ik niet meer dagelijks ging blowen hierna. Je kan het al raden, dit is me niet gelukt...ik ben vrijwel meteen terug gevallen in mijn oude gewoonte en begon weer dagelijks. Na een week merkte ik ook dat ik weer steeds meer en meer wilde blowen. Wat ik ook in het afgelopen jaar heb gemerkt is dat ik nuchter vrijwel nergens meer echt van kan genieten en dat ik me helemaal k*t voel. Dus toen ik weer terug was gevallen in dit patroon was dit de druppel voor mij. Ik wilde gewoon niet meer zo door het leven gaan, elke dag telkens maar uitkijken naar de volgende joint..

Ik heb gelijk naar de huisarts gebeld voor een afspraak, en mijn verhaal uitgelegd. Hij heeft mij ook meteen doorverwezen naar verslavingszorg. Hier heb ik dan ook volgende week een intake gesprek, en eigenlijk ben ik heel blij dat ik dit ga doen. Ik wil dit mezelf niet langer aan blijven doen. Ik ben ondertussen 3 dagen nuchter, en ik ben vastberaden om dit vol te houden, geen wiet meer voor mij..

Ik ben wel enorm bang om weer terug te vallen omdat ik toch zin blijf houden om te blowen..maar ik ga mijn uiterste best doen om dit niet te laten gebeuren.

Het is ook fijn om dit ff van me af geschreven te hebben, en ook bedankt voor jullie eerdere reacties op dit topic, dat waardeer ik heel erg.

Groetjes,

Poederpret
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Goede stap @Poederpret daar krijg je geen spijt van. Het klinkt cru maar een terugval hoort er vaak wel bij, zeker in het begin van het willen stoppen. Probeer daar niet te streng over te zijn naar jezelf. Je zal veel nieuwe dingen leren, over verslaving maar ook over jezelf. Zet ‘m op. Vertel alles. Hoe beter je je inzet des te meer haal je eruit.

Ik zou het leuk vinden als je hier af en toe een update post, maar als DF je te veel triggert vraag lekker een ban aan voor jezelf :)

Heel veel succes. Blijf volhouden :)
P
PoederpretLid
01-01-2024, 00:00
#3
dupont zei:
Goede stap @Poederpret daar krijg je geen spijt van. Het klinkt cru maar een terugval hoort er vaak wel bij, zeker in het begin van het willen stoppen. Probeer daar niet te streng over te zijn naar jezelf. Je zal veel nieuwe dingen leren, over verslaving maar ook over jezelf. Zet ‘m op. Vertel alles. Hoe beter je je inzet des te meer haal je eruit.

Ik zou het leuk vinden als je hier af en toe een update post, maar als DF je te veel triggert vraag lekker een ban aan voor jezelf :)

Heel veel succes. Blijf volhouden :)
Klik om te vergroten...
Ik zal zeker updates posten, DF is niet een trigger voor mij om te gebruiken gelukkig. Wat wel een trigger is, is mijn omgeving. Bij mij thuis wordt er dagelijks geblowed, maar ze gaan er rekening mee houden en het niet meer in mijn buurt doen. Bijna al mijn vrienden blowen ook, en ik vind het lastig om daar afstand van te doen want het blijven mn vrienden, maarja in een omgeving blijven waar constant geblowed wordt werkt niet heel bevorderend 😅
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Soms werkt het niet, in contact blijven met mensen die blowen, als jij zelf ermee wilt stoppen.....hoe vervelend ook.
Toen ik stopte met blowen heb ik het contact met al mijn blowersvrienden verbroken.
Dat was niet leuk natuurlijk maar het ging niet anders...
Ik kreeg andere, niet gebruikende vrienden en ik ben er helemaal van af. Ik blow al heel veel jaren niet meer.
Dat is me meer waard dan in een scène blijven zitten met gebruikende mensen...
P
PoederpretLid
01-01-2024, 00:00
#5
De Zandman zei:
Soms werkt het niet, in contact blijven met mensen die blowen, als jij zelf ermee wilt stoppen.....hoe vervelend ook.
Toen ik stopte met blowen heb ik het contact met al mijn blowersvrienden verbroken.
Dat was niet leuk natuurlijk maar het ging niet anders...
Ik kreeg andere, niet gebruikende vrienden en ik ben er helemaal van af. Ik blow al heel veel jaren niet meer.
Dat is me meer waard dan in een scène blijven zitten met gebruikende mensen...
Klik om te vergroten...
Blij om te horen dat je in contact bent gekomen met andere leuke vrienden destijds, ik snap dat je er afstand van hebt genomen.

In die blow groep van mij zit ook mijn beste maat, die heeft ook zware problemen gekregen door het gebruik, hij gebruikt ook extreem veel. Hij gaf laatst al aan dat hij niet meer zo verder wilde leven, dus ik ga binnenkort met hem praten en ook aangeven dat ik het helemaal zat ben. Ik hoop dat we elkaar dan kunnen motiveren.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dat is een heel goed idee!
Samen kunnen jullie elkaar motiveren om vol te houden om niet meer te gebruiken!
Met zijn tweeën zijn jullie sterker, dan dat je er alleen voor staat, en gedeelde smart is halve smart zullen we maar zeggen!
Ik vond het idd erg jammer om te moeten stoppen met mijn vrienden die allemaal aan de wiet zaten maar het ging niet anders....want een terugval heb je zo te pakken in een zwak moment.
Voorts dat de interesse en de gesprekken bijna allemaal over wiet gaan en daar heb jij geen belang meer bij.
Dus ik zou ernstig overwegen om andere vrienden te ontmoeten en hiermee het stoppen met blowen wat makkelijker te maken.
P
PoederpretLid
01-01-2024, 00:00
#7
De Zandman zei:
Dat is een heel goed idee!
Samen kunnen jullie elkaar motiveren om vol te houden om niet meer te gebruiken!
Met zijn tweeën zijn jullie sterker, dan dat je er alleen voor staat, en gedeelde smart is halve smart zullen we maar zeggen!
Ik vond het idd erg jammer om te moeten stoppen met mijn vrienden die allemaal aan de wiet zaten maar het ging niet anders....want een terugval heb je zo te pakken in een zwak moment.
Voorts dat de interesse en de gesprekken bijna allemaal over wiet gaan en daar heb jij geen belang meer bij.
Dus ik zou ernstig overwegen om andere vrienden te ontmoeten en hiermee het stoppen met blowen wat makkelijker te maken.
Klik om te vergroten...
Ik heb wel vrienden die niet (vaak) blowen, alleen wonen die best ver weg van mij dus ik zie ze niet heel vaak. Het lijkt me echter wel een beter plan om ze wat meer op te zoeken nu. En inderdaad ik geloof ook dat mijn maat veel gemotiveerder is om wat te veranderen als hij weet dat ik er ook klaar mee ben, dan kunnen we samen vaker dingen gaan doen zonder te blowen of iets.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
En elkaar steunen als jullie het moeilijk hebben.
Heel erg belangrijk!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."