Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRelatie over door verslaving

Relatie over door verslaving

75 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
V
VlindertjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
robinjoo1 zei:
de politie is verplicht(door de we) een aangifte op ye nemen of ze nu willen of niet
Klik om te vergroten...
Ze hebben een melding gedaan. Een aangifte kon niet omdat hij zich nu redelijk gediend houd. Maar zodra hij weer vervelend gaat doen moet ik ze bellen en dan gaan ze gelijk actie ondernemen
V
VlindertjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Gisteren is veilig thuis langs geweest. Ik heb ze mijn zorgen geuit. Ze gaan ook nog bij mijn ex langs. Volgende week hoor ik waarschijnlijk meer
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#3
De Zandman zei:
Ik snap niet dat de politie geen aangifte van de bedreiging wil opnemen. In wezen moeten ze dit, of ze nu willen of niet.
Als je deze aangifte wilt doorzetten, dan kun je ze dwingen via een artikel 12 procedure...ik vind zelf dat de situatie daar toe aanleiding geeft.
Maar dat moet de TS zelf bepalen.

Houd je ons op de hoogte, TS?
Klik om te vergroten...
vollledig met je eens naar dan moet je mentaal wel goed in je vel zitten/sterk in je schoenen staan
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Als je dit wilt, maar zelf niet sterk genoeg in de schoenen staat, kan je hulp meenemen of zelfs een advocaat nemen...
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#5
tuurlijk is er altijd een weg naar toe, maar het doen is moeilijker dan gedacht
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Absoluut. Daar heb je gelijk in.
Maar deze situatie is toch wel ernstig te noemen en er moet iets gebeuren lijkt me zo.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#7
zeker eens

maar in zulk soort situatie doe je niet altijd het meest logische/beste voor jezelf

verder wens ik TS heel veel sterkte in deze moeilijke bullshit tijd

ikzelf heb het nodige meegemaakt, dit kan heel heel erg moeilijk zijn om doorheen te komen
V
VlindertjeLid
01-01-2024, 00:00
#8
De Zandman zei:
Ik snap niet dat de politie geen aangifte van de bedreiging wil opnemen. In wezen moeten ze dit, of ze nu willen of niet.
Als je deze aangifte wilt doorzetten, dan kun je ze dwingen via een artikel 12 procedure...ik vind zelf dat de situatie daar toe aanleiding geeft.
Maar dat moet de TS zelf bepalen.

Houd je ons op de hoogte, TS?
Klik om te vergroten...
Ik wilde aangifte doen wegens stalking maar dat kon niet omdat hij zich nu redelijk gedeinsd houd. Aangifte wegens bedreiging kon niet omdat hij mij niet persoonlijk heeft bedreigd. Hij heeft alleen dreigementen gestuurd dat hij naar mijn huis toe zou komen. Hij heeft niet gedreigd mij iets aan te doen. Dus het is niet erg genoeg. Ja heel krom allemaal
S
Snelheid1234Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Vlindertje zei:
Ik wilde aangifte doen wegens stalking maar dat kon niet omdat hij zich nu redelijk gedeinsd houd. Aangifte wegens bedreiging kon niet omdat hij mij niet persoonlijk heeft bedreigd. Hij heeft alleen dreigementen gestuurd dat hij naar mijn huis toe zou komen. Hij heeft niet gedreigd mij iets aan te doen. Dus het is niet erg genoeg. Ja heel krom allemaal
Klik om te vergroten...
Erg vervelend allemaal. Hoop dat het snel beter wordt !
R
RandlandLid
01-01-2024, 00:00
#10
Vlindertje zei:
Dank je wel!
Ik weet dat ik een goeie beslissing heb genomen maar nu zit ik in angst dat ik mijn kind aan hem moet meegeven. Hij mag hem nu 2x per week een paar uurtjes hebben maar meer durf ik hem echt niet toe te vertrouwen met zijn gebruik en zijn korte lontje en bedreigingen
Klik om te vergroten...
Heb je ex je zoontje eigenlijk wel erkent als zijn kind.

Zo nee, dan ben je niet verplicht je kind met de vader mee te geven. Daar heeft ie dan gewoon geen recht op....en kan je dus dat gewoon weigeren....... theoretisch gezien dus.

Zo ja, dan is er nog zoiets als alimentatie, dus is hij verplicht om financiële bijdragen te leveren voor de onkosten van jullie kind. Dus eigenlijk heeft ie dan helemaal geen geld voor dope 🙃..... ook puur theoretisch gezien dus.

Maar goed ik wens je veel sterkte en wijsheid toe in deze situatie. En hoop dat er snel een moment komt dat je er met een tevreden blik op terug kan kijken........... Dat deze situatie ver achter je ligt...
V
VlindertjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Randland zei:
Heb je ex je zoontje eigenlijk wel erkent als zijn kind.

Zo nee, dan ben je niet verplicht je kind met de vader mee te geven. Daar heeft ie dan gewoon geen recht op....en kan je dus dat gewoon weigeren....... theoretisch gezien dus.

Zo ja, dan is er nog zoiets als alimentatie, dus is hij verplicht om financiële bijdragen te leveren voor de onkosten van jullie kind. Dus eigenlijk heeft ie dan helemaal geen geld voor dope 🙃..... ook puur theoretisch gezien dus.

Maar goed ik wens je veel sterkte en wijsheid toe in deze situatie. En hoop dat er snel een moment komt dat je er met een tevreden blik op terug kan kijken........... Dat deze situatie ver achter je ligt...
Klik om te vergroten...
Mijn ex heeft de kleine wel erkend maar heeft geen gezag. Ik hoef hem daarom nu ook niet mee te geven. Hij mag hem van mij wel zien 1x per week maar dan onder begeleiding van iemand die ik ken. Dit wil ik zo zolang veilig thuis de zaak onderzoekt. Mijn ex heeft geen geduld en wil de kleine vaker zien. Hij heeft nu een advocaat op mij afgestuurd. Die stelt een regeling voor die vanaf maandag al in moet gaan. Daar ga ik natuurlijk niet mee akkoord. Ik ga nu zelf ook een advocaat inschakelen. Hij betaald helemaal niets voor de kleine terwijl hij nu geld genoeg heeft want hij heeft een erfenis gekregen. Jarenlang heeft hij op mijn zak geteerd omdat hij schulden had en nu heeft hij geld en houd het allemaal voor hemzelf.
M
MaryseLid
01-01-2024, 00:00
#12
Vlindertje zei:
Hallo allemaal,

Het is alweer een tijd geleden dat ik hier heb gepost. In de tussentijd is er veel gebeurd. Vorig jaar heb ik mijn relatie verbroken vanwege drugsgebruik. Toen heeft mijn ex hulp gezocht en is naar een kliniek in het buitenland gegaan. Daarna zijn we toch weer bij elkaar gekomen. Ik merkte een heel verschil bij hem, de negatieve gevolgen van het blowen zag ik niet meer. Hij zei ook dat hij zich zoveel beter voelde zonder gebruik en dat hij nooit meer terug wilde. Ook vertelde hij dat hij in de kliniek erachter was gekomen dat de reden van zijn gebruik door de ziekte van zijn moeder kwam en dat hij zich nu veel rustiger voelde omdat zijn moeder is overleden en hij die zorgen niet meer heeft. We hadden het heel fijn samen en spraken over samenwonen en een kindje. Misschien naief van mij maar ik dacht echt dat het klaar was. Helaas bleek anders. In januari kwam ik erachter dat ik zwanger ben, dat is heel snel gegaan. Een week later hadden we afgesproken en kwam hij doodleuk stoned aan bij mij. Dat was voor mij een enorme klap. Ik vroeg of hij vaker blowde en hij zei dat hij het af en toe deed. We hebben in de weken daarna een paar gesprekken gevoerd maar er kwam steeds uit dat hij geen nadelen ziet van het blowen en geen hulp meer wilde zoeken. Ik heb nu wederom de relatie verbroken maar ik ben er kapot van.

Dit wilde ik even kwijt. Gelieve geen reacties als dat het mijn eigen schuld is. Ik voel me al ontzettend stom dat ik erin getrapt ben
Klik om te vergroten...
Natuurlijk ben jij niet stom! Je houdt van hem en hij had je vertrouwen weer gewonnen. En helaas vallen mensen ook weer terug, niet altijd en soms vaker. Dat kun je van tevoren niet weten. Ik herken je verhaal, heb iets soortgelijks meegemaakt.

Als iemand is gestopt, dan willen ze dat ook Echt. Maar door bepaalde factoren, craving, verleiding, geven veel verslaafden weer toe.

Ik heb dezelfde excuses gehoord: ik kan er wel vanaf blijven, wil het nooit meer.... tot Ach af en toe een jointje en dat ik niet miet zeuren. En inderdaad stoned aankomen. Ik heb mijn ex er toen ook uitgezet. Wat doet dat pijn, he.

Verslaving is heel complex, en zodra iemand weer begint met 1 joint, is het hek van de dam. Dan zijn al hun beloften ook meteen verdwenen, helaas werkt het chemisch in het brein zo.

Maar dar betekent niet dat jij stom bent of schuldig! Hij is hier verantwoordelijk voor zijn leven, de mooie relatie die hij kapot maakt met jou en zijn kind.

Blijkbaar kan hii die verantwoordelijkheid niet aan. Wat belangrijk is dat je kiest voor jezelf en je baby en je mag daarbij alles voelen om dit te verwerken en goede regelingen te treffen.

Wat verdrietig voor je. Ik wens je heel veel sterkte, je kan het. Je bent heel sterk.
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Vlindertje zei:
Mijn ex heeft de kleine wel erkend maar heeft geen gezag. Ik hoef hem daarom nu ook niet mee te geven. Hij mag hem van mij wel zien 1x per week maar dan onder begeleiding van iemand die ik ken. Dit wil ik zo zolang veilig thuis de zaak onderzoekt. Mijn ex heeft geen geduld en wil de kleine vaker zien. Hij heeft nu een advocaat op mij afgestuurd. Die stelt een regeling voor die vanaf maandag al in moet gaan. Daar ga ik natuurlijk niet mee akkoord. Ik ga nu zelf ook een advocaat inschakelen. Hij betaald helemaal niets voor de kleine terwijl hij nu geld genoeg heeft want hij heeft een erfenis gekregen. Jarenlang heeft hij op mijn zak geteerd omdat hij schulden had en nu heeft hij geld en houd het allemaal voor hemzelf.
Klik om te vergroten...
Heel goed dat je naar het gehele plaatje kijkt. Zolang je, je acties kan onderbouwen en verantwoorden naar je kind(jezelf en dit geval veilig thuis) is het prima toch? Vooral als het om de veiligheid gaat.
Het geld moet geen reden zijn van wel/niet meegeven natuurlijk, maar snap wel dat je hier wat van vindt (en verwacht als hij betrokken wil zijn).
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Druktemaker zei:
Het geld moet geen reden zijn van wel/niet meegeven natuurlijk, maar snap wel dat je hier wat van vindt (en verwacht als hij betrokken wil zijn).
Klik om te vergroten...
Opm
Nee, puur en alleen het geld moet geen reden zijn om wel, of niet mee te geven.
Maar er is veel meer aan de hand in deze casus!
Veiligheid, en bedreigen onder andere....en dat weegt zwaar!
Voor wat wij weten is deze man zijn positie zeer dubieus en ik zou in dit geval precies zo handelen als de TS.
V
VlindertjeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Maryse zei:
Natuurlijk ben jij niet stom! Je houdt van hem en hij had je vertrouwen weer gewonnen. En helaas vallen mensen ook weer terug, niet altijd en soms vaker. Dat kun je van tevoren niet weten. Ik herken je verhaal, heb iets soortgelijks meegemaakt.

Als iemand is gestopt, dan willen ze dat ook Echt. Maar door bepaalde factoren, craving, verleiding, geven veel verslaafden weer toe.

Ik heb dezelfde excuses gehoord: ik kan er wel vanaf blijven, wil het nooit meer.... tot Ach af en toe een jointje en dat ik niet miet zeuren. En inderdaad stoned aankomen. Ik heb mijn ex er toen ook uitgezet. Wat doet dat pijn, he.

Verslaving is heel complex, en zodra iemand weer begint met 1 joint, is het hek van de dam. Dan zijn al hun beloften ook meteen verdwenen, helaas werkt het chemisch in het brein zo.

Maar dar betekent niet dat jij stom bent of schuldig! Hij is hier verantwoordelijk voor zijn leven, de mooie relatie die hij kapot maakt met jou en zijn kind.

Blijkbaar kan hii die verantwoordelijkheid niet aan. Wat belangrijk is dat je kiest voor jezelf en je baby en je mag daarbij alles voelen om dit te verwerken en goede regelingen te treffen.

Wat verdrietig voor je. Ik wens je heel veel sterkte, je kan het. Je bent heel sterk.
Klik om te vergroten...
Bedankt voor je lieve woorden! Ik heb het nog steeds erg zwaar, elke dag voel ik boosheid en verdriet door alles wat er is gebeurd. Ik had het zo graag anders gezien.

Mijn ex maakt mij overal zwart, ook bij Veilig Thuis. Volgens hem ben ik labiel en is het bij mij thuis een bende. Ook heeft hij mensen gevraagd om valse meldingen over mij te doen bij Veilig Thuis. Gelukkig is dat niet gelukt naar het doet wel veel pijn om te horen wat hij over mij zegt omdat het allemaal gelogen is.

Mijn ex ontkent ook dat hij verslaafd is en zegt dat hij alleen maar af en toe een jointje rookt en verder niet. Ik weet zeker dat er meer in het spel is maar kan dat moeilijk bewijzen.

Met de advocaat zijn we er niet uitgekomen wat betreft de omgang. We hebben nu hulpverlening en die gaan nu met ons met de omgang aan de slag. Dan kan mijn ex de kleine zien met een vrijwilliger erbij. Hopelijk geeft dat straks wat rust.
J
JG111Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Vlindertje zei:
Mijn ex maakt mij overal zwart, ook bij Veilig Thuis. Volgens hem ben ik labiel en is het bij mij thuis een bende. Ook heeft hij mensen gevraagd om valse meldingen over mij te doen bij Veilig Thuis
Klik om te vergroten...
Oh wat erg :(

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."