Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRelatie over door verslaving

Relatie over door verslaving

75 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoe gaat het nu met je?
Voor wat ik gelezen heb, heb je de beste keuze in deze moeilijke situatie gemaakt.
Je kindje is straks nr. 1.
Daarna kom jijzelf.
En pas daarna een goede partner en iemand die verslaafd is en dus nr. 1 de drugs heeft, is vaak een twijfelachtige partner, al helemaal icm een jong mensje....jij en jouw ( en zijn) kind zouden op nr. 1 moeten staan voor hem en je hebt dus ervaren dat dit hier niet het geval is....
Ik wens je veel sterkte toe, en er zijn absoluut goede partners voor jullie beiden die dus niet de drugs op plaats 1 hebben staan.
Jazeker!
V
VlindertjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
dupont zei:
Je hebt de enige juiste keuze gemaakt, dat is wel een hele moeilijke keuze. Ga niet mee in de pogingen tot drama van jouw ex. Blijf je grenzen aangeven en als dat niet helpt verbreek dan het contact. Doe aangifte als de bedreigingen blijven komen. Heel veel sterkte.
Klik om te vergroten...
Ja hij kan het niet hebben dat mijn kleine nu mijn prioriteit heeft en hij niet meer op nr 1 staat bij mij. De afgelopen jaren was ik altijd alleen maar met hem en zijn problemen bezig. En ik heb hem altijd gesteund op de momenten dat hij wilde stoppen met gebruiken. Maar ik heb daar geen zin meer in. Ik ga mijn tijd en energie nu steken in de kleine en in mezelf.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Lid 103682 zei:
Ja en nee
Maar heel eerlijk. Er zijn er zat die wel de strijd aangaan en clean blijven omdat ze zoveel van hun vrouw en kinderen houden. Ook die topics hier.
Dus wie er op nummer 1 staat, jij of de drugs.
Dat antwoord weet je zelf helaas al.

Ik wil niet tegen je schenen schoppen maar zo te zien is de relatie niet voorbij. Het is heel krachtig dat je gestopt bent met hem. Maar ik lees meer de boodschap dat je voor nu gestopt bent en hoopt dat hij daardoor nog meer voor jou kiest.

Heb je nu nog contact met hem? Hij zal dit ook zo ervaren als je nog contact hebt.

Maar als hij voor jou kiest, dan had hij al voor jou gekozen en niet voor de dope. Hij heeft de waarheid tegen je gezegd, hij wil niet stoppen.

Hij wil wel zeggen dat hij later gaat stoppen, dat droombeeld wat jij hebt, dat voed hij maar al te graag. Wat hij zegt zijn gewoon keiharde leugens, het is moeilijk maar gevoelsmatig weet je dit en zo zal ik er ook naar handelen.

Ik denk dat hij wel aanvoelt dat hij welkom is als hij nu alles overboord gooit en vol voor jou kiest. In tussentijd ontstaat er een giftige situatie. Waarbij jij al gewend bent aan deze ups en downs. En zo modderen jullie door. Alleen is er straks een baby in het spel.

Zeker met de hormonen kan je voor de bijl gaan en zo blijven er tijdelijke situaties ontstaan, waarbij hij volop geniet van zijn dope en met 1 been in jullie leven staat. Maar kijk wat dat doet met je.

Ik zou me niet alleen focussen op je kindje, daar ben ik van overtuigd.maar ik zou me meer focussen op hoe je het hoofdstuk met hem echt definitief afsluit.

Ik zou mezelf ook afvragen. Wil je hem terug als hij opnieuw afkickt? Hij kan zich ook bewijzen zonder relatie met jou en..ik noem maar wat..de draad met jou oppakken als de kleine uk 1 of 2 is. Als hij dan zijn geldzaken,verslaving en leven weer compleet op orde heeft kan het een ander verhaal zijn. Maar grote kans dat je dit hele plaatje dan ook anders bekijk.

Mijn advies. Leef in het nu. Maak beslissingen voor nu en de toekomst gebaseerd op wat er gebeurd is in het verleden en het heden. Geen beslissing(deur op een kier houden) gebaseerd op een droombeeld.

Veel sterkte, en kan je wel genieten van je zwangerschap nu
Klik om te vergroten...

Vlindertje zei:
Ja hij kan het niet hebben dat........ Ik ga mijn tijd en energie nu steken in de kleine en in mezelf.
Klik om te vergroten...
Opm
Dit is de enige juiste keuze die je in deze zaak kunt nemen!
Bij hem staan drugs op nr 1, en bij jou je kindje!
De smoes van " ik gebruik maar weinig" houdt geen stand.
Als jij erin trapt, wordt dat vanzelf meer....
Jou bedreigen? Nu leer je de mindere kanten van hem kennen.. absoluut onacceptabel!
Slachtofferrol? Heel erg bekend bij verslaving.....
Trap er niet in! Je hebt wel wat meer aan je hoofd dan te moeten leven met een verslaafde vader....
Houd je rug recht en je hoofd omhoog!
Alle sterkte toe gewenst!
V
VlindertjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
De Zandman zei:
Opm
Dit is de enige juiste keuze die je in deze zaak kunt nemen!
Bij hem staan drugs op nr 1, en bij jou je kindje!
De smoes van " ik gebruik maar weinig" houdt geen stand.
Als jij erin trapt, wordt dat vanzelf meer....
Jou bedreigen? Nu leer je de mindere kanten van hem kennen.. absoluut onacceptabel!
Slachtofferrol? Heel erg bekend bij verslaving.....
Trap er niet in! Je hebt wel wat meer aan je hoofd dan te moeten leven met een verslaafde vader....
Houd je rug recht en je hoofd omhoog!
Alle sterkte toe gewenst!
Klik om te vergroten...
Dank je wel!
Ik weet dat ik een goeie beslissing heb genomen maar nu zit ik in angst dat ik mijn kind aan hem moet meegeven. Hij mag hem nu 2x per week een paar uurtjes hebben maar meer durf ik hem echt niet toe te vertrouwen met zijn gebruik en zijn korte lontje en bedreigingen
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#5
Vlindertje zei:
Hij mag hem nu 2x per week een paar uurtjes hebben maar meer durf ik hem echt niet toe te vertrouwen met zijn gebruik en zijn korte lontje en bedreigingen
Klik om te vergroten...
Oké ik heb gelukkig geen ervaring hiermee.
Ik snap je angst. Hij slaat je, hij bedreigt je.
Je weet dan toch dat het bij hem absoluut geen veilige plek is voor je kind?

Ik hoop dat een ander lid je tips kan geven bij welke instantie je moet zijn.
Jouw kind moet voorlopig beschermd worden.
De veiligheid van je kind staat voorop.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik zou iig melding maken van deze zaak bij de politie. Of: aangifte doen van huiselijke geweldpleging. Zijn er getuigen van die ooit iets aan je gezien hebben? Zoals blauwe plekken en zo?
Maar doe hier iets mee, de politie, want Er dreigt domweg gevaar en huiselijke geweldpleging is niet niks, wie heeft bepaald dat hij zijn kind die uren bij zich mag hebben,?
Zo blijft er toch nog gevaarlijk contact met alle risico van dien...
V
VlindertjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Zeehond zei:
Oké ik heb gelukkig geen ervaring hiermee.
Ik snap je angst. Hij slaat je, hij bedreigt je.
Je weet dan toch dat het bij hem absoluut geen veilige plek is voor je kind?

Ik hoop dat een ander lid je tips kan geven bij welke instantie je moet zijn.
Jouw kind moet voorlopig beschermd worden.
De veiligheid van je kind staat voorop.
Klik om te vergroten...
Hij slaat me niet, maar hij bedreigt me wel en hij stalkt me ook. Vorige week ging hij ruzie maken toen hij de kleine kwam halen. We hadden afgesproken dat we dat niet zouden doen. Er is een melding gedaan bij veilig thuis. Als het goed is krijg ik vandaag de uitslag
V
VlindertjeLid
01-01-2024, 00:00
#8
De Zandman zei:
Ik zou iig melding maken van deze zaak bij de politie. Of: aangifte doen van huiselijke geweldpleging. Zijn er getuigen van die ooit iets aan je gezien hebben? Zoals blauwe plekken en zo?
Maar doe hier iets mee, de politie, want Er dreigt domweg gevaar en huiselijke geweldpleging is niet niks, wie heeft bepaald dat hij zijn kind die uren bij zich mag hebben,?
Zo blijft er toch nog gevaarlijk contact met alle risico van dien...
Klik om te vergroten...
Hij gebruikt geen fysiek geweld maar wel emotioneel. Hij schreeuwt waar de kleine bij is en scheld mij uit. Hij dreigt met dingen en staakt mij. Ik heb de politie al een keer gemeld en heb melding gedaan daar. Vorige week ging hij weer tekeer tegen mij waar de kleine bij was. Daardoor is er een melding gedaan bij veilig thuis
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#9
Vlindertje zei:
Hij gebruikt geen fysiek geweld maar wel emotioneel. Hij schreeuwt waar de kleine bij is en scheld mij uit. Hij dreigt met dingen en staakt mij. Ik heb de politie al een keer gemeld en heb melding gedaan daar. Vorige week ging hij weer tekeer tegen mij waar de kleine bij was. Daardoor is er een melding gedaan bij veilig thuis
Klik om te vergroten...
Kijk of je hier opnames van kunt maken. Verbaal geweld is ook geweld. Geen veilige situatie voor jou en voor je kleintje. Blijf ook melding maken bij de politie, en heel goed dat veilig thuis al is ingeschakeld!
V
VlindertjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mevrouw Pløp zei:
Kijk of je hier opnames van kunt maken. Verbaal geweld is ook geweld. Geen veilige situatie voor jou en voor je kleintje. Blijf ook melding maken bij de politie, en heel goed dat veilig thuis al is ingeschakeld!
Klik om te vergroten...
Ik ga morgen naar de politie toe om te kijken of ik aangifte kan doen. Veilig thuis wil nog meer gesprekken voeren maar hebben nu niemand beschikbaar dus het kan wel een tijdje duren voordat daar een vervolg uit komt. In de tussentijd moet ik het zelf met ex regelen. Ik heb tegen hem gezegd dat hij de kleine 1x per week mag zien als er iemand bij is. Maar dat vind hij veel te weinig en hij eist van alles en nog wat. Heel erg vermoeiend allemaal...
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#11
de politie is verplicht(door de we) een aangifte op ye nemen of ze nu willen of niet
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Zit je nog veilig waar je zit? Zou je bij vrienden of familie kunnen bivakkeren totdat Veilig Thuis een update voor je heeft?
V
VlindertjeLid
01-01-2024, 00:00
#13
robinjoo1 zei:
de politie is verplicht(door de we) een aangifte op ye nemen of ze nu willen of niet
Klik om te vergroten...
Ze hebben een melding gedaan. Een aangifte kon niet omdat hij zich nu redelijk gediend houd. Maar zodra hij weer vervelend gaat doen moet ik ze bellen en dan gaan ze gelijk actie ondernemen
V
VlindertjeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Gisteren is veilig thuis langs geweest. Ik heb ze mijn zorgen geuit. Ze gaan ook nog bij mijn ex langs. Volgende week hoor ik waarschijnlijk meer
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#15
De Zandman zei:
Ik snap niet dat de politie geen aangifte van de bedreiging wil opnemen. In wezen moeten ze dit, of ze nu willen of niet.
Als je deze aangifte wilt doorzetten, dan kun je ze dwingen via een artikel 12 procedure...ik vind zelf dat de situatie daar toe aanleiding geeft.
Maar dat moet de TS zelf bepalen.

Houd je ons op de hoogte, TS?
Klik om te vergroten...
vollledig met je eens naar dan moet je mentaal wel goed in je vel zitten/sterk in je schoenen staan
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Als je dit wilt, maar zelf niet sterk genoeg in de schoenen staat, kan je hulp meenemen of zelfs een advocaat nemen...
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#17
tuurlijk is er altijd een weg naar toe, maar het doen is moeilijker dan gedacht
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Absoluut. Daar heb je gelijk in.
Maar deze situatie is toch wel ernstig te noemen en er moet iets gebeuren lijkt me zo.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#19
zeker eens

maar in zulk soort situatie doe je niet altijd het meest logische/beste voor jezelf

verder wens ik TS heel veel sterkte in deze moeilijke bullshit tijd

ikzelf heb het nodige meegemaakt, dit kan heel heel erg moeilijk zijn om doorheen te komen
V
VlindertjeLid
01-01-2024, 00:00
#20
De Zandman zei:
Ik snap niet dat de politie geen aangifte van de bedreiging wil opnemen. In wezen moeten ze dit, of ze nu willen of niet.
Als je deze aangifte wilt doorzetten, dan kun je ze dwingen via een artikel 12 procedure...ik vind zelf dat de situatie daar toe aanleiding geeft.
Maar dat moet de TS zelf bepalen.

Houd je ons op de hoogte, TS?
Klik om te vergroten...
Ik wilde aangifte doen wegens stalking maar dat kon niet omdat hij zich nu redelijk gedeinsd houd. Aangifte wegens bedreiging kon niet omdat hij mij niet persoonlijk heeft bedreigd. Hij heeft alleen dreigementen gestuurd dat hij naar mijn huis toe zou komen. Hij heeft niet gedreigd mij iets aan te doen. Dus het is niet erg genoeg. Ja heel krom allemaal

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."