Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRelatie over door verslaving

Relatie over door verslaving

75 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
D
Diablo69Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Gefeliciteerd met je zoon 🥳🥳 heftige situatie en alleen jij weet denk ik wat je echt zou willen hiermee. Wat zeggen je gevoel en verstand? Luister naar ze
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Vaak gaa het met een soort van terugval in een verslaving zo, dat het weer begint met "weinig".... Maar na verloop van tijd wordt de oorspronkelijke hoeveelheid alsnog weer bereikt, omdat er geleidelijk aan steeds meer gebruikt wordt...
En dan komt de vicieuze cirkel weer in het geding en kun je jaaaaaren blijven doorgaan met pappen en nathouden.
Ik vind zelf in dit soort gevallen, dat als je ertegen bent dat er gebruikt wordt en je zit weer in die cirkel, dan zal je een keuze moeten maken.
Of: je accepteert dat gebruik,
Of: je accepteert dit gebruik niet, en maakt een einde aan de relatie, hoe moeilijk ook.
Van pappen en nathouden wordt niemand beter, al helemaal niet als er kinderen in het geding zijn....

Gefeliciteerd met je zoontje!!
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#3
Vlindertje zei:
Ben ik weer....
Inmiddels bevallen van een prachtige zoon en helemaal verliefd.
Mijn ex is toendertijd gestopt met blowen en het ging een hele tijd goed. Hij heeft me toen ook erg gesteund aan het einde van de zwangerschap toen ik last had van klachten. Ook bij de bevalling heeft hij me gesteund. Het was erg heftig en daarna had ik veel hulp nodig en deed hij alles voor mij. De laatste weken merk ik dat ik snel geïrriteerd ben en dat komt omdat hij vaak overdag na zijn werk of savonds gaat slapen en mij dan alleen laat met de kleine. En als ik dan savonds op tijd naar bed ga blijft hij nog beneden want hij is niet moe. We hebben daar gesprekken over gehad en hij had me beloofd om niet meer overdag te slapen maar daar houd hij zich niet aan. Ik heb gezegd dat ik zo niet verder kan. Hij stelde voor om relatie therapie te proberen om te kijken of we er samen nog uit kunnen komen voor de kleine. Ik heb ermee ingestemd. Nu biechte hij van de week op dat hij de afgelopen tijd gewoon nog elke dag blowde. Het is niet veel (een 1/2 of hele per dag) maar toch, hij heeft er dus weer over gelogen. Ik heb er nix van gemerkt, waarschijnlijk omdat het niet veel is. Nu zit ik weer met mezelf in de knoop. Ik voel me voor de gek gehouden en ik weet niet of ik zo nog verder kan. Aan de ene kant heb ik er nu niet echt last van omdat hij zo weinig gebruikt maar aan de andere kant heeft hij wel weer gelogen en ik ben bang dat het weer meer word in de toekomst
Klik om te vergroten...
Gefeliciteerd met dit prachtige wonder van de natuur. Het mooiste wat bestaat en waar je onvoorwaardelijke van liefde terug krijgt.
Waar je met 1 blik zo verliefd op kunt worden en wat niemand begrijpt ❤️
Koester dit.

Over jullie relatie vind ik het ontzettend moeilijk om iets over te zeggen.
Oordelen van zo’n afstand als wij is ongelofelijk moeilijk. Elke situatie is anders.

Ik voel aan je verhaal dat je de situatie van twee kanten probeert te bekijken en dat is heel goed en belangrijk.

Belangrijk is om dichtbij jezelf te blijven en je gevoel te volgen.
Stel jezelf de voor jou belangrijke vragen, beantwoord die, wees eerlijk en dan kun je verder.

Geniet vooral ook van jullie zoontje, de tijd vliegt namelijk ❤️❤️❤️
V
VlindertjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Diablo69 zei:
Gefeliciteerd met je zoon 🥳🥳 heftige situatie en alleen jij weet denk ik wat je echt zou willen hiermee. Wat zeggen je gevoel en verstand? Luister naar ze
Klik om te vergroten...
Ik ben er eigenlijk wel een beetje klaar mee. Ik heb het gevoel dat ik nog een kind in huis heb. Ik wil me focussen op de kleine en niet de hele tijd met hem bezig zijn
V
VlindertjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
JG111 zei:
Krijg je hiervoor nog steeds hulp? Ik denk dat dat wel heel goed voor jou is🙂 en de al-anon meetings?


Wat is dat toch met die blowers haha... Zo ken ik er nog 1 🙈.

't leven is natuurlijk ook heel zwaar en vermoeiend :tongueout:


Hij gaat gewoon constant over jouw grenzen heen... Ik denk dat dit een gebed zonder end is.... Al is hij nog zo leuk en lief. 🥺 Focus op je kindje. Die is vast nog veel leuker en liever 🥰
Klik om te vergroten...
Ja ik heb nog steeds gesprekken voor mezelf. En ik ga soms nog naar een al anon meeting.
V
VlindertjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb een paar weken geleden de relatie verbroken. Ik kan zo niet verder. Het vertrouwen is helemaal weg. Mijn ex kan het alleen niet accepteren, hij gaat steeds de discussie aan en wil mij ompraten om hem nog een kans te geven. Hij zegt ook dat hij heel weinig gebruikt en dat het allemaal wel mee valt maar dat word vanzelf weer meer. We proberen nu een regeling te treffen voor de kleine maar hij werkt alles tegen en geeft mij overal de schuld van. Hij zit heel erg in de slachtofferrol. Ook heeft hij me afgelopen week bedreigd. Ik zie nu een kant van hem die ik nog niet kende. Maar misschien gebruikt hij ook wel weer speed waardoor hij zo heftig reageert. Het is in ieder geval een erg verdrietige situatie 😪
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Je hebt de enige juiste keuze gemaakt, dat is wel een hele moeilijke keuze. Ga niet mee in de pogingen tot drama van jouw ex. Blijf je grenzen aangeven en als dat niet helpt verbreek dan het contact. Doe aangifte als de bedreigingen blijven komen. Heel veel sterkte.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#8
Vlindertje zei:
Ik heb een paar weken geleden de relatie verbroken. Ik kan zo niet verder. Het vertrouwen is helemaal weg.
Klik om te vergroten...
Vlindertje zei:
Ik zie nu een kant van hem die ik nog niet kende.
Klik om te vergroten...
Je hebt een moeilijke keuze gemaakt, heel veel respect hiervoor.
Focus op jezelf en je zoon.
Het zal ongetwijfeld een pittige fase voor je zijn, ook omdat je er alleen voor staat.
Het gaat je lukken, want je bent sterk ❤️
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#9
Nou ik heb hier toch wel gemixte gevoelens bij.
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#10
Wat ik me kan voorstellen, wat trouwens niet jouw schuld is(!), is dat doordat het uit is dat er een neerwaartse spiraal is ingezet bij hem waardoor die dit gedrag vertoont.

Misschien weet hij het allemaal niet meer en weet hij niet wat hij doet. Dat doet drugs. :(
V
VlindertjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hallo allemaal,

Het is alweer een tijd geleden dat ik hier heb gepost. In de tussentijd is er veel gebeurd. Vorig jaar heb ik mijn relatie verbroken vanwege drugsgebruik. Toen heeft mijn ex hulp gezocht en is naar een kliniek in het buitenland gegaan. Daarna zijn we toch weer bij elkaar gekomen. Ik merkte een heel verschil bij hem, de negatieve gevolgen van het blowen zag ik niet meer. Hij zei ook dat hij zich zoveel beter voelde zonder gebruik en dat hij nooit meer terug wilde. Ook vertelde hij dat hij in de kliniek erachter was gekomen dat de reden van zijn gebruik door de ziekte van zijn moeder kwam en dat hij zich nu veel rustiger voelde omdat zijn moeder is overleden en hij die zorgen niet meer heeft. We hadden het heel fijn samen en spraken over samenwonen en een kindje. Misschien naief van mij maar ik dacht echt dat het klaar was. Helaas bleek anders. In januari kwam ik erachter dat ik zwanger ben, dat is heel snel gegaan. Een week later hadden we afgesproken en kwam hij doodleuk stoned aan bij mij. Dat was voor mij een enorme klap. Ik vroeg of hij vaker blowde en hij zei dat hij het af en toe deed. We hebben in de weken daarna een paar gesprekken gevoerd maar er kwam steeds uit dat hij geen nadelen ziet van het blowen en geen hulp meer wilde zoeken. Ik heb nu wederom de relatie verbroken maar ik ben er kapot van.

Dit wilde ik even kwijt. Gelieve geen reacties als dat het mijn eigen schuld is. Ik voel me al ontzettend stom dat ik erin getrapt ben
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Vlindertje zei:
Hallo allemaal,

Het is alweer een tijd geleden dat ik hier heb gepost. In de tussentijd is er veel gebeurd. Vorig jaar heb ik mijn relatie verbroken vanwege drugsgebruik. Toen heeft mijn ex hulp gezocht en is naar een kliniek in het buitenland gegaan. Daarna zijn we toch weer bij elkaar gekomen. Ik merkte een heel verschil bij hem, de negatieve gevolgen van het blowen zag ik niet meer. Hij zei ook dat hij zich zoveel beter voelde zonder gebruik en dat hij nooit meer terug wilde. Ook vertelde hij dat hij in de kliniek erachter was gekomen dat de reden van zijn gebruik door de ziekte van zijn moeder kwam en dat hij zich nu veel rustiger voelde omdat zijn moeder is overleden en hij die zorgen niet meer heeft. We hadden het heel fijn samen en spraken over samenwonen en een kindje. Misschien naief van mij maar ik dacht echt dat het klaar was. Helaas bleek anders. In januari kwam ik erachter dat ik zwanger ben, dat is heel snel gegaan. Een week later hadden we afgesproken en kwam hij doodleuk stoned aan bij mij. Dat was voor mij een enorme klap. Ik vroeg of hij vaker blowde en hij zei dat hij het af en toe deed. We hebben in de weken daarna een paar gesprekken gevoerd maar er kwam steeds uit dat hij geen nadelen ziet van het blowen en geen hulp meer wilde zoeken. Ik heb nu wederom de relatie verbroken maar ik ben er kapot van.

Dit wilde ik even kwijt. Gelieve geen reacties als dat het mijn eigen schuld is. Ik voel me al ontzettend stom dat ik erin getrapt ben
Klik om te vergroten...
Stom? Eigen schuld? Nee, je houdt toch van hem. Geef jezelf niet zo op de kop.

Moeilijk, pijnlijk, maar misschien heb je nu de juiste keuze gemaakt. En je weet niet wat de toekomst gaat brengen.

Succes met alles en bedankt voor de update 😙
J
JG111Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Vlindertje zei:
Ik heb ook hulp daarvoor. Ik sta nu al een stuk sterker in mijn schoenen dan een paar jaar geleden maar ik ben er nog niet.
Klik om te vergroten...
Krijg je hiervoor nog steeds hulp? Ik denk dat dat wel heel goed voor jou is🙂 en de al-anon meetings?

Vlindertje zei:
dat komt omdat hij vaak overdag na zijn werk of savonds gaat slapen en mij dan alleen laat met de kleine
Klik om te vergroten...
Wat is dat toch met die blowers haha... Zo ken ik er nog 1 🙈.

't leven is natuurlijk ook heel zwaar en vermoeiend :tongueout:

Vlindertje zei:
Aan de ene kant heb ik er nu niet echt last van omdat hij zo weinig gebruikt maar aan de andere kant heeft hij wel weer gelogen en ik ben bang dat het weer meer word in de toekomst
Klik om te vergroten...
Hij gaat gewoon constant over jouw grenzen heen... Ik denk dat dit een gebed zonder end is.... Al is hij nog zo leuk en lief. 🥺 Focus op je kindje. Die is vast nog veel leuker en liever 🥰
L
Lid 103682Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Natuurlijk is het niet je eigen schuld.
Op papier kan mij ook weleens het gevoel bekruipen dat deze opeenstapeling geen goede afloop heeft.

Maar dat is op papier en het klinkt allemaal erg plausibel dat hij zo goed is afgekickt en heeft gewerkt aan de oorzaak.

Ik heb het zelf ook met vrienden en worstel ook met het dilemma. 'Ben ik nu red flags aan het negeren, of geef ik juist de support waar we beiden gelukkig van worden.


Het is amper een schrale troost te noemen. Maar gelukkig heb je er direct een punt achter gezet.


Ik wens je heel veel sterkte met je zwangerschap ook. Heb je mensen in je omgeving om mee te praten?
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#15
Als je beste jongen niet geholpen wilt worden, dan heb je een hele verstandige keus gemaakt. Heel veel sterkte en ook geluk toegewenst ❤️.
V
VlindertjeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Paddestoel zei:
Natuurlijk is het niet je eigen schuld.
Op papier kan mij ook weleens het gevoel bekruipen dat deze opeenstapeling geen goede afloop heeft.

Maar dat is op papier en het klinkt allemaal erg plausibel dat hij zo goed is afgekickt en heeft gewerkt aan de oorzaak.

Ik heb het zelf ook met vrienden en worstel ook met het dilemma. 'Ben ik nu red flags aan het negeren, of geef ik juist de support waar we beiden gelukkig van worden.


Het is amper een schrale troost te noemen. Maar gelukkig heb je er direct een punt achter gezet.


Ik wens je heel veel sterkte met je zwangerschap ook. Heb je mensen in je omgeving om mee te praten?
Klik om te vergroten...
Ik heb gelukkig veel mensen om me heen die me steunen. Mijn familie, vrienden en ook mijn schoonfamilie is er voor mij. Daar ben ik heel dankbaar voor. Maar ik had het zo graag anders gezien. Hij zei steeds dat hij een gezin met mij wilde en dat hij dan nu toch voor die troep kiest begrijp ik niet. Ik heb nog een klein beetje hoop dat hij het in gaat zien waar hij mee bezig is maar ik reken nergens meer op en stel me er maar op in dat ik een alleenstaande moeder word
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#17
Vlindertje zei:
Ik heb gelukkig veel mensen om me heen die me steunen. Mijn familie, vrienden en ook mijn schoonfamilie is er voor mij. Daar ben ik heel dankbaar voor. Maar ik had het zo graag anders gezien. Hij zei steeds dat hij een gezin met mij wilde en dat hij dan nu toch voor die troep kiest begrijp ik niet. Ik heb nog een klein beetje hoop dat hij het in gaat zien waar hij mee bezig is maar ik reken nergens meer op en stel me er maar op in dat ik een alleenstaande moeder word
Klik om te vergroten...
Nu je er een punt achter hebt gezegd kan je het beter even ‘losgelaten’ hoe moeilijk ook en hem de kans geven om tot bezinnen te komen. Hij zal wellicht op een punt komen dat hij zich realiseert wat hij jou aan doet hiermee en ook dat hij zichzelf in de vingers snijdt met zijn gebruik.
V
VlindertjeLid
01-01-2024, 00:00
#18
dupont zei:
Je hebt de enige juiste keuze gemaakt, dat is wel een hele moeilijke keuze. Ga niet mee in de pogingen tot drama van jouw ex. Blijf je grenzen aangeven en als dat niet helpt verbreek dan het contact. Doe aangifte als de bedreigingen blijven komen. Heel veel sterkte.
Klik om te vergroten...
Ja hij kan het niet hebben dat mijn kleine nu mijn prioriteit heeft en hij niet meer op nr 1 staat bij mij. De afgelopen jaren was ik altijd alleen maar met hem en zijn problemen bezig. En ik heb hem altijd gesteund op de momenten dat hij wilde stoppen met gebruiken. Maar ik heb daar geen zin meer in. Ik ga mijn tijd en energie nu steken in de kleine en in mezelf.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Lid 103682 zei:
Ja en nee
Maar heel eerlijk. Er zijn er zat die wel de strijd aangaan en clean blijven omdat ze zoveel van hun vrouw en kinderen houden. Ook die topics hier.
Dus wie er op nummer 1 staat, jij of de drugs.
Dat antwoord weet je zelf helaas al.

Ik wil niet tegen je schenen schoppen maar zo te zien is de relatie niet voorbij. Het is heel krachtig dat je gestopt bent met hem. Maar ik lees meer de boodschap dat je voor nu gestopt bent en hoopt dat hij daardoor nog meer voor jou kiest.

Heb je nu nog contact met hem? Hij zal dit ook zo ervaren als je nog contact hebt.

Maar als hij voor jou kiest, dan had hij al voor jou gekozen en niet voor de dope. Hij heeft de waarheid tegen je gezegd, hij wil niet stoppen.

Hij wil wel zeggen dat hij later gaat stoppen, dat droombeeld wat jij hebt, dat voed hij maar al te graag. Wat hij zegt zijn gewoon keiharde leugens, het is moeilijk maar gevoelsmatig weet je dit en zo zal ik er ook naar handelen.

Ik denk dat hij wel aanvoelt dat hij welkom is als hij nu alles overboord gooit en vol voor jou kiest. In tussentijd ontstaat er een giftige situatie. Waarbij jij al gewend bent aan deze ups en downs. En zo modderen jullie door. Alleen is er straks een baby in het spel.

Zeker met de hormonen kan je voor de bijl gaan en zo blijven er tijdelijke situaties ontstaan, waarbij hij volop geniet van zijn dope en met 1 been in jullie leven staat. Maar kijk wat dat doet met je.

Ik zou me niet alleen focussen op je kindje, daar ben ik van overtuigd.maar ik zou me meer focussen op hoe je het hoofdstuk met hem echt definitief afsluit.

Ik zou mezelf ook afvragen. Wil je hem terug als hij opnieuw afkickt? Hij kan zich ook bewijzen zonder relatie met jou en..ik noem maar wat..de draad met jou oppakken als de kleine uk 1 of 2 is. Als hij dan zijn geldzaken,verslaving en leven weer compleet op orde heeft kan het een ander verhaal zijn. Maar grote kans dat je dit hele plaatje dan ook anders bekijk.

Mijn advies. Leef in het nu. Maak beslissingen voor nu en de toekomst gebaseerd op wat er gebeurd is in het verleden en het heden. Geen beslissing(deur op een kier houden) gebaseerd op een droombeeld.

Veel sterkte, en kan je wel genieten van je zwangerschap nu
Klik om te vergroten...

Vlindertje zei:
Ja hij kan het niet hebben dat........ Ik ga mijn tijd en energie nu steken in de kleine en in mezelf.
Klik om te vergroten...
Opm
Dit is de enige juiste keuze die je in deze zaak kunt nemen!
Bij hem staan drugs op nr 1, en bij jou je kindje!
De smoes van " ik gebruik maar weinig" houdt geen stand.
Als jij erin trapt, wordt dat vanzelf meer....
Jou bedreigen? Nu leer je de mindere kanten van hem kennen.. absoluut onacceptabel!
Slachtofferrol? Heel erg bekend bij verslaving.....
Trap er niet in! Je hebt wel wat meer aan je hoofd dan te moeten leven met een verslaafde vader....
Houd je rug recht en je hoofd omhoog!
Alle sterkte toe gewenst!
V
VlindertjeLid
01-01-2024, 00:00
#20
De Zandman zei:
Opm
Dit is de enige juiste keuze die je in deze zaak kunt nemen!
Bij hem staan drugs op nr 1, en bij jou je kindje!
De smoes van " ik gebruik maar weinig" houdt geen stand.
Als jij erin trapt, wordt dat vanzelf meer....
Jou bedreigen? Nu leer je de mindere kanten van hem kennen.. absoluut onacceptabel!
Slachtofferrol? Heel erg bekend bij verslaving.....
Trap er niet in! Je hebt wel wat meer aan je hoofd dan te moeten leven met een verslaafde vader....
Houd je rug recht en je hoofd omhoog!
Alle sterkte toe gewenst!
Klik om te vergroten...
Dank je wel!
Ik weet dat ik een goeie beslissing heb genomen maar nu zit ik in angst dat ik mijn kind aan hem moet meegeven. Hij mag hem nu 2x per week een paar uurtjes hebben maar meer durf ik hem echt niet toe te vertrouwen met zijn gebruik en zijn korte lontje en bedreigingen

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."