#1
Gefeliciteerd met je zoon 🥳🥳 heftige situatie en alleen jij weet denk ik wat je echt zou willen hiermee. Wat zeggen je gevoel en verstand? Luister naar ze
Gefeliciteerd met dit prachtige wonder van de natuur. Het mooiste wat bestaat en waar je onvoorwaardelijke van liefde terug krijgt.Ben ik weer....
Inmiddels bevallen van een prachtige zoon en helemaal verliefd.
Mijn ex is toendertijd gestopt met blowen en het ging een hele tijd goed. Hij heeft me toen ook erg gesteund aan het einde van de zwangerschap toen ik last had van klachten. Ook bij de bevalling heeft hij me gesteund. Het was erg heftig en daarna had ik veel hulp nodig en deed hij alles voor mij. De laatste weken merk ik dat ik snel geïrriteerd ben en dat komt omdat hij vaak overdag na zijn werk of savonds gaat slapen en mij dan alleen laat met de kleine. En als ik dan savonds op tijd naar bed ga blijft hij nog beneden want hij is niet moe. We hebben daar gesprekken over gehad en hij had me beloofd om niet meer overdag te slapen maar daar houd hij zich niet aan. Ik heb gezegd dat ik zo niet verder kan. Hij stelde voor om relatie therapie te proberen om te kijken of we er samen nog uit kunnen komen voor de kleine. Ik heb ermee ingestemd. Nu biechte hij van de week op dat hij de afgelopen tijd gewoon nog elke dag blowde. Het is niet veel (een 1/2 of hele per dag) maar toch, hij heeft er dus weer over gelogen. Ik heb er nix van gemerkt, waarschijnlijk omdat het niet veel is. Nu zit ik weer met mezelf in de knoop. Ik voel me voor de gek gehouden en ik weet niet of ik zo nog verder kan. Aan de ene kant heb ik er nu niet echt last van omdat hij zo weinig gebruikt maar aan de andere kant heeft hij wel weer gelogen en ik ben bang dat het weer meer word in de toekomst
Ik ben er eigenlijk wel een beetje klaar mee. Ik heb het gevoel dat ik nog een kind in huis heb. Ik wil me focussen op de kleine en niet de hele tijd met hem bezig zijnGefeliciteerd met je zoon 🥳🥳 heftige situatie en alleen jij weet denk ik wat je echt zou willen hiermee. Wat zeggen je gevoel en verstand? Luister naar ze
Ja ik heb nog steeds gesprekken voor mezelf. En ik ga soms nog naar een al anon meeting.Krijg je hiervoor nog steeds hulp? Ik denk dat dat wel heel goed voor jou is🙂 en de al-anon meetings?
Wat is dat toch met die blowers haha... Zo ken ik er nog 1 🙈.
't leven is natuurlijk ook heel zwaar en vermoeiend
Hij gaat gewoon constant over jouw grenzen heen... Ik denk dat dit een gebed zonder end is.... Al is hij nog zo leuk en lief. 🥺 Focus op je kindje. Die is vast nog veel leuker en liever 🥰
Ik heb een paar weken geleden de relatie verbroken. Ik kan zo niet verder. Het vertrouwen is helemaal weg.
Je hebt een moeilijke keuze gemaakt, heel veel respect hiervoor.Ik zie nu een kant van hem die ik nog niet kende.
Stom? Eigen schuld? Nee, je houdt toch van hem. Geef jezelf niet zo op de kop.Hallo allemaal,
Het is alweer een tijd geleden dat ik hier heb gepost. In de tussentijd is er veel gebeurd. Vorig jaar heb ik mijn relatie verbroken vanwege drugsgebruik. Toen heeft mijn ex hulp gezocht en is naar een kliniek in het buitenland gegaan. Daarna zijn we toch weer bij elkaar gekomen. Ik merkte een heel verschil bij hem, de negatieve gevolgen van het blowen zag ik niet meer. Hij zei ook dat hij zich zoveel beter voelde zonder gebruik en dat hij nooit meer terug wilde. Ook vertelde hij dat hij in de kliniek erachter was gekomen dat de reden van zijn gebruik door de ziekte van zijn moeder kwam en dat hij zich nu veel rustiger voelde omdat zijn moeder is overleden en hij die zorgen niet meer heeft. We hadden het heel fijn samen en spraken over samenwonen en een kindje. Misschien naief van mij maar ik dacht echt dat het klaar was. Helaas bleek anders. In januari kwam ik erachter dat ik zwanger ben, dat is heel snel gegaan. Een week later hadden we afgesproken en kwam hij doodleuk stoned aan bij mij. Dat was voor mij een enorme klap. Ik vroeg of hij vaker blowde en hij zei dat hij het af en toe deed. We hebben in de weken daarna een paar gesprekken gevoerd maar er kwam steeds uit dat hij geen nadelen ziet van het blowen en geen hulp meer wilde zoeken. Ik heb nu wederom de relatie verbroken maar ik ben er kapot van.
Dit wilde ik even kwijt. Gelieve geen reacties als dat het mijn eigen schuld is. Ik voel me al ontzettend stom dat ik erin getrapt ben
Krijg je hiervoor nog steeds hulp? Ik denk dat dat wel heel goed voor jou is🙂 en de al-anon meetings?Ik heb ook hulp daarvoor. Ik sta nu al een stuk sterker in mijn schoenen dan een paar jaar geleden maar ik ben er nog niet.
Wat is dat toch met die blowers haha... Zo ken ik er nog 1 🙈.dat komt omdat hij vaak overdag na zijn werk of savonds gaat slapen en mij dan alleen laat met de kleine
Hij gaat gewoon constant over jouw grenzen heen... Ik denk dat dit een gebed zonder end is.... Al is hij nog zo leuk en lief. 🥺 Focus op je kindje. Die is vast nog veel leuker en liever 🥰Aan de ene kant heb ik er nu niet echt last van omdat hij zo weinig gebruikt maar aan de andere kant heeft hij wel weer gelogen en ik ben bang dat het weer meer word in de toekomst
Ik heb gelukkig veel mensen om me heen die me steunen. Mijn familie, vrienden en ook mijn schoonfamilie is er voor mij. Daar ben ik heel dankbaar voor. Maar ik had het zo graag anders gezien. Hij zei steeds dat hij een gezin met mij wilde en dat hij dan nu toch voor die troep kiest begrijp ik niet. Ik heb nog een klein beetje hoop dat hij het in gaat zien waar hij mee bezig is maar ik reken nergens meer op en stel me er maar op in dat ik een alleenstaande moeder wordNatuurlijk is het niet je eigen schuld.
Op papier kan mij ook weleens het gevoel bekruipen dat deze opeenstapeling geen goede afloop heeft.
Maar dat is op papier en het klinkt allemaal erg plausibel dat hij zo goed is afgekickt en heeft gewerkt aan de oorzaak.
Ik heb het zelf ook met vrienden en worstel ook met het dilemma. 'Ben ik nu red flags aan het negeren, of geef ik juist de support waar we beiden gelukkig van worden.
Het is amper een schrale troost te noemen. Maar gelukkig heb je er direct een punt achter gezet.
Ik wens je heel veel sterkte met je zwangerschap ook. Heb je mensen in je omgeving om mee te praten?
Nu je er een punt achter hebt gezegd kan je het beter even ‘losgelaten’ hoe moeilijk ook en hem de kans geven om tot bezinnen te komen. Hij zal wellicht op een punt komen dat hij zich realiseert wat hij jou aan doet hiermee en ook dat hij zichzelf in de vingers snijdt met zijn gebruik.Ik heb gelukkig veel mensen om me heen die me steunen. Mijn familie, vrienden en ook mijn schoonfamilie is er voor mij. Daar ben ik heel dankbaar voor. Maar ik had het zo graag anders gezien. Hij zei steeds dat hij een gezin met mij wilde en dat hij dan nu toch voor die troep kiest begrijp ik niet. Ik heb nog een klein beetje hoop dat hij het in gaat zien waar hij mee bezig is maar ik reken nergens meer op en stel me er maar op in dat ik een alleenstaande moeder word
Ja hij kan het niet hebben dat mijn kleine nu mijn prioriteit heeft en hij niet meer op nr 1 staat bij mij. De afgelopen jaren was ik altijd alleen maar met hem en zijn problemen bezig. En ik heb hem altijd gesteund op de momenten dat hij wilde stoppen met gebruiken. Maar ik heb daar geen zin meer in. Ik ga mijn tijd en energie nu steken in de kleine en in mezelf.Je hebt de enige juiste keuze gemaakt, dat is wel een hele moeilijke keuze. Ga niet mee in de pogingen tot drama van jouw ex. Blijf je grenzen aangeven en als dat niet helpt verbreek dan het contact. Doe aangifte als de bedreigingen blijven komen. Heel veel sterkte.
Ja en nee
Maar heel eerlijk. Er zijn er zat die wel de strijd aangaan en clean blijven omdat ze zoveel van hun vrouw en kinderen houden. Ook die topics hier.
Dus wie er op nummer 1 staat, jij of de drugs.
Dat antwoord weet je zelf helaas al.
Ik wil niet tegen je schenen schoppen maar zo te zien is de relatie niet voorbij. Het is heel krachtig dat je gestopt bent met hem. Maar ik lees meer de boodschap dat je voor nu gestopt bent en hoopt dat hij daardoor nog meer voor jou kiest.
Heb je nu nog contact met hem? Hij zal dit ook zo ervaren als je nog contact hebt.
Maar als hij voor jou kiest, dan had hij al voor jou gekozen en niet voor de dope. Hij heeft de waarheid tegen je gezegd, hij wil niet stoppen.
Hij wil wel zeggen dat hij later gaat stoppen, dat droombeeld wat jij hebt, dat voed hij maar al te graag. Wat hij zegt zijn gewoon keiharde leugens, het is moeilijk maar gevoelsmatig weet je dit en zo zal ik er ook naar handelen.
Ik denk dat hij wel aanvoelt dat hij welkom is als hij nu alles overboord gooit en vol voor jou kiest. In tussentijd ontstaat er een giftige situatie. Waarbij jij al gewend bent aan deze ups en downs. En zo modderen jullie door. Alleen is er straks een baby in het spel.
Zeker met de hormonen kan je voor de bijl gaan en zo blijven er tijdelijke situaties ontstaan, waarbij hij volop geniet van zijn dope en met 1 been in jullie leven staat. Maar kijk wat dat doet met je.
Ik zou me niet alleen focussen op je kindje, daar ben ik van overtuigd.maar ik zou me meer focussen op hoe je het hoofdstuk met hem echt definitief afsluit.
Ik zou mezelf ook afvragen. Wil je hem terug als hij opnieuw afkickt? Hij kan zich ook bewijzen zonder relatie met jou en..ik noem maar wat..de draad met jou oppakken als de kleine uk 1 of 2 is. Als hij dan zijn geldzaken,verslaving en leven weer compleet op orde heeft kan het een ander verhaal zijn. Maar grote kans dat je dit hele plaatje dan ook anders bekijk.
Mijn advies. Leef in het nu. Maak beslissingen voor nu en de toekomst gebaseerd op wat er gebeurd is in het verleden en het heden. Geen beslissing(deur op een kier houden) gebaseerd op een droombeeld.
Veel sterkte, en kan je wel genieten van je zwangerschap nu
OpmJa hij kan het niet hebben dat........ Ik ga mijn tijd en energie nu steken in de kleine en in mezelf.
Dank je wel!Opm
Dit is de enige juiste keuze die je in deze zaak kunt nemen!
Bij hem staan drugs op nr 1, en bij jou je kindje!
De smoes van " ik gebruik maar weinig" houdt geen stand.
Als jij erin trapt, wordt dat vanzelf meer....
Jou bedreigen? Nu leer je de mindere kanten van hem kennen.. absoluut onacceptabel!
Slachtofferrol? Heel erg bekend bij verslaving.....
Trap er niet in! Je hebt wel wat meer aan je hoofd dan te moeten leven met een verslaafde vader....
Houd je rug recht en je hoofd omhoog!
Alle sterkte toe gewenst!
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."