#1
Ooh gets wat een nare situatie en wat naar dat ondanks het signaal die je afgegeven hebt richting de politie er niets mee is gebeurd is tot op heden. Ik hoop dat het gauw beter gaat!
Ja en neeJa hij stelt het inderdaad uit. Hij wil het liefste en mij en blijven gebruiken. In het begin van onze relatie zei hij dat hij zou stoppen als het serieus tussen ons werd, daarna pas als we zouden samenwonen en later pas als we een kindje zouden krijgen. Daar ben ik toen niet mee akkoord gegaan, ik zeg ik wil dat je stopt voordat we samenwonen en er een kindje komt. Dat was dus gelukt vorig jaar maar hij heeft het niet volgehouden. Soms vraag ik me af of hij dan wel genoeg van mij houd
Ik ben heel blij dat je zo eerlijk bent. Sommige dingen weet ik zelf ook wel maar wil ik liever niet zien denk ik.Ja en nee
Maar heel eerlijk. Er zijn er zat die wel de strijd aangaan en clean blijven omdat ze zoveel van hun vrouw en kinderen houden. Ook die topics hier.
Dus wie er op nummer 1 staat, jij of de drugs.
Dat antwoord weet je zelf helaas al.
Ik wil niet tegen je schenen schoppen maar zo te zien is de relatie niet voorbij. Het is heel krachtig dat je gestopt bent met hem. Maar ik lees meer de boodschap dat je voor nu gestopt bent en hoopt dat hij daardoor nog meer voor jou kiest.
Heb je nu nog contact met hem? Hij zal dit ook zo ervaren als je nog contact hebt.
Maar als hij voor jou kiest, dan had hij al voor jou gekozen en niet voor de dope. Hij heeft de waarheid tegen je gezegd, hij wil niet stoppen.
Hij wil wel zeggen dat hij later gaat stoppen, dat droombeeld wat jij hebt, dat voed hij maar al te graag. Wat hij zegt zijn gewoon keiharde leugens, het is moeilijk maar gevoelsmatig weet je dit en zo zal ik er ook naar handelen.
Ik denk dat hij wel aanvoelt dat hij welkom is als hij nu alles overboord gooit en vol voor jou kiest. In tussentijd ontstaat er een giftige situatie. Waarbij jij al gewend bent aan deze ups en downs. En zo modderen jullie door. Alleen is er straks een baby in het spel.
Zeker met de hormonen kan je voor de bijl gaan en zo blijven er tijdelijke situaties ontstaan, waarbij hij volop geniet van zijn dope en met 1 been in jullie leven staat. Maar kijk wat dat doet met je.
Ik zou me niet alleen focussen op je kindje, daar ben ik van overtuigd.maar ik zou me meer focussen op hoe je het hoofdstuk met hem echt definitief afsluit.
Ik zou mezelf ook afvragen. Wil je hem terug als hij opnieuw afkickt? Hij kan zich ook bewijzen zonder relatie met jou en..ik noem maar wat..de draad met jou oppakken als de kleine uk 1 of 2 is. Als hij dan zijn geldzaken,verslaving en leven weer compleet op orde heeft kan het een ander verhaal zijn. Maar grote kans dat je dit hele plaatje dan ook anders bekijk.
Mijn advies. Leef in het nu. Maak beslissingen voor nu en de toekomst gebaseerd op wat er gebeurd is in het verleden en het heden. Geen beslissing(deur op een kier houden) gebaseerd op een droombeeld.
Veel sterkte, en kan je wel genieten van je zwangerschap nu?
Hij komt inderdaad vaak met woorden maar niet met daden. Hij heeft zo vaak dingen beloofd maar niet gedaan. Ik trap er elke keer weer in. Hij weet precies wat ik wil horen zodat ik me daardoor vast houd aan een plaatje wat ik vervolgens niet krijg. Ik heb ook tegen hem gezegd dat ik het gevoel heb dat hij mij de afgelopen jaren aan een lijntje heeft gehouden door steeds te zeggen dat hij zou gaan stoppen. Hij zei dat hij dat niet bewust heeft gedaan.Toevoeging: een verslaafde moet stoppen omdat hij dat zelf wil.
Hij wil niet stoppen.
Hij wil
1 dope
2 jou terug
Wat jij doet is een klassiek patroon. Nu, eigenlijk probeer jij hem te manipuleren..de boodschap is heel krachtig verwoord. Maar de boodschap tussen de regels door is: ik geef je nu een voorproefje hoe het is als je niet stopt met gebruiken, maar als je stopt dan zetten we onze relatie door.
Ik wil niet te hard zijn naar je. Maar ik denk dat je beter brute eerlijkheid kan hebben. Want dat is iets wat je van hem niet zal krijgen. Want zijn boodschap is zo te lezen: ik snap je voorproefje, dus ik zet alles op alles om jou te overtuigen dat ik ga stoppen.
Zijn belangrijkste boodschap die domineert is: Maar ik overtuig je met woorden maar niet met daden, want eerst wil ik je weer terug en dan zien we wel verder. Ik ga niet stoppen als het moet.
Ik adviseer zijn cravings wel persoonlijk te nemen. Wil je echt een partner die elke dag moet vechten tegen zijn verslaving om bij jou te zijn. Zie het maar als een 3e persoon. Dat als hij bij jou en je kindje blijft hij altijd naar zijn nmr 1 zal verlangen. En heeft bewezen dat het een kwestie van tijd is voordat hij dat ook doet.
Ps: ik sta er rationeler in dan jij, ik wil je niet ontmoedigen te blijven schrijven hier. Het blijft toch een proces.
Bedankt voor je reactie. Ik zal er eens naar kijken. Ik ben vorige week naar een bijeenkomst van al-anon geweest. Daar komen lotgenoten bijeen die iemand in hun nabije omgeving hebben met een verslaving. Ik had hier ook wel veel aan. Ik heb ook een boekje aangeschaft waar ik dingen uit kan halen. Morgen ga ik weer heen.Sterkte!
Wat mij ook erg geholpen heeft is een workshop van stichting naast om grenzen aan te geven. Het contact met anderen was super prettig en daarna nog wat informatie toegestuurd gekregen waar ik heel veel aan heb gehad.. pas toen zijn mijn ogen open gegaan.. dat moment moet je zelf vinden en ervaren, maar het komt.. nogmaals sterkte.
Dit is zo controversieel onwaar, derest van je bericht klopt zeker tot een bepaalde hoogte want niet iedereen zit opgesloten op ze kamer drugs te gebruikenalles draait om het middel
Heel goed van je. In feite geeft hij aan: de situatie is onveranderd, maar ik maak jouw verantwoordelijk voor mijn keuzes en de toekomst.(nouja, hij probeerde het)Mijn ex heeft 5 weken nix van zich laten horen nadat ik het had uitgemaakt. Daarna kwam hij weer op de radar. Hij zegt dat hij nu wel wil stoppen met blowen. Dat hij een goeie vader wil zijn voor onze kleine. Hij wilde van mij weten of ik dan weer met hem verder wil zodat we een gezin kunnen vormen. Ik heb gezegd dat hij zelf met het blowen aan de gang moet, dat ik me wil focussen op de zwangerschap. En dat ik niets kan beloven en hij niets van mij kan verwachten na alles wat er is gebeurd. Dat we toekomst zal uitwijzen of het ooit nog iets word tussen ons
Toen ik verslaafd was aan alcohol, was er maar één ding echt belangrijk. Alcohol.Dit is zo controversieel onwaar, derest van je bericht klopt zeker tot een bepaalde hoogte want niet iedereen zit opgesloten op ze kamer drugs te gebruiken
Klopt helemaal, hij heeft nog niets gedaan maar verwacht wel weer dingen van mij. Hij wilde waarschijnlijk horen dat ik het weer wil proberen samen. Hij vond het niet leuk om te horen wat ik zei. Toen ik zei dat er veel gebeurd is maakte hij een rare opmerking. Hij zei dat er genoeg vrouwen zijn die terug gaan naar hun ex die ze slaat dus dat het wel mee valt. Zo wil hij alles wat hij doet goed praten. En toen ik zei dat ik me op de zwangerschap wil richten zei hij dat ik moet doen wat ik niet laten kan. Hij reageerd als een klein kind die zijn zin niet krijgtHeel goed van je. In feite geeft hij aan: de situatie is onveranderd, maar ik maak jouw verantwoordelijk voor mijn keuzes en de toekomst.(nouja, hij probeerde het)
Het is de wereld op zijn kop en de omgedraaide volgorde( hij moet stoppen voor zichzelf, daaropvolgend zijn kind, al het andere komt daarna) het draait niet om woorden maar daden.
Zolang hij niet gestopt is en onafhankelijk van drugs en van jou een stabiel persoon en vader is, is het enige verschil slechts 1 uitgesproken woord(ik wil WEL stoppen ipv ik wil NIET stoppen) dat kan iedereen zeggen. Supergoed dat jii daar niet in meegaat en wat ik zo toejuich hierin, dat jii hierin dus ook de belangen van je kind beschermt. Veel sterkte en ondanks alles hoop ik ook dat je geniet van je zwangerschap en natuurlijk trots kan blijven op jezelf.
Zo herkenbaar.. toen ik datzelfde zei tegen mijn ex man, zei hij, ja maar hallo niet gebruiken is al de hel, dat is al moeilijk genoeg, laat staan er iets anders bij doen..Klopt helemaal, hij heeft nog niets gedaan maar verwacht wel weer dingen van mij. Hij wilde waarschijnlijk horen dat ik het weer wil proberen samen. Hij vond het niet leuk om te horen wat ik zei. Toen ik zei dat er veel gebeurd is maakte hij een rare opmerking. Hij zei dat er genoeg vrouwen zijn die terug gaan naar hun ex die ze slaat dus dat het wel mee valt. Zo wil hij alles wat hij doet goed praten. En toen ik zei dat ik me op de zwangerschap wil richten zei hij dat ik moet doen wat ik niet laten kan. Hij reageerd als een klein kind die zijn zin niet krijgt
Het gaat wel goed met me. De zwangerschap gaat voorspoedig, ik heb bijna geen klachten gelukkig. Ik heb mijn ex in de afgelopen tijd een paar keer gezien en gesproken. Hij is mee geweest naar de 20 weken echo. Ik dacht dat hij nu wel serieus was maar ik vroeg hem vorige week hoe het gaat met het stoppen. Hij zei dat hij al minder blowt en een avond niet had gedaan. Dat is het enige na een maand. En toen hij wegging zei hij dat hij als hij thuis was gelijk een joint zou gaan opsteken. Dat schiet dus voor geen meter op. Ik houd nog steeds afstand en laat al het contact van hem afkomen. Hij heeft ook nog steeds niets betaald voor dingen voor de baby. Het doet me wel verdriet dat hij nog steeds de drugs op 1 heeft staanHoe gaat het nu met je?
Voor wat ik gelezen heb, heb je de beste keuze in deze moeilijke situatie gemaakt.
Je kindje is straks nr. 1.
Daarna kom jijzelf.
En pas daarna een goede partner en iemand die verslaafd is en dus nr. 1 de drugs heeft, is vaak een twijfelachtige partner, al helemaal icm een jong mensje....jij en jouw ( en zijn) kind zouden op nr. 1 moeten staan voor hem en je hebt dus ervaren dat dit hier niet het geval is....
Ik wens je veel sterkte toe, en er zijn absoluut goede partners voor jullie beiden die dus niet de drugs op plaats 1 hebben staan.
Jazeker!
Ja ze zitten erg in de slachtoffer rol. Ik irriteer me echt aan het lakse en passieve gedrag.Zo herkenbaar.. toen ik datzelfde zei tegen mijn ex man, zei hij, ja maar hallo niet gebruiken is al de hel, dat is al moeilijk genoeg, laat staan er iets anders bij doen..
Fijn dat je iets aan de meeting hebt gehad
Blijf sterk en volg aub je eigen gevoel. Je komt er wel.
Gelukkig maar!Het gaat wel goed met me.
Opm. Ik heb mijn ex in de afgelopen tijd een paar keer gezien en gesproken. Hij is mee geweest naar de 20 weken echo. Ik dacht dat hij nu wel serieus was maar ik vroeg hem vorige week hoe het gaat met het stoppen.
. Dat is het enige na een maand. En toen hij wegging zei hij dat hij als hij thuis was gelijk een joint zou gaan opsteken. Dat schiet dus voor geen meter op. ....
Opm. Het doet me wel verdriet dat hij nog steeds de drugs op 1 heeft staan
Dat geeft enorm veel stress en dat is niet goed voor jullie allebei straks, dunkt me....
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."