#1
Het is niet makkelijk om te stoppen omdat je moet leren hoe je op een gezonde manier met vervelende gevoelens kunt omgaan. Daar kun je best wat hulp bij gebruiken. Je hebt daar al een goeie eerste stap in gezet door vrienden in vertrouwen te nemen. Wat alleen niet zo gezond is, is dat je jezelf kwalijk neemt dat je anderen teleurstelt, wat dan weer nare gevoelens zijn die je ontvlucht met drugs.Heeft iemand hier ervaring me of tips
Het helpt om dat cirkeltje in je gedachten te doorzien. Daarbij kan een zelfhulpboek helpen zoals De Verslaving Voorbij van Jan Geurtz. Maar ik zou aanraden om ook gewoon even de huisarts te bellen en je door te verwijzen naar een verslavingszorginstelling. Daar krijg je goede hulp bij het leren omgaan met vervelende gevoelens, tegenslagen, en eventueel onzekerheid (omdat je jezelf socialer vindt met ketamine op).