#1
Super van jou!!Beste forumleden,
Ik heb lang zitten te twijfelen over dit berichtje,ben de laatste paar dagen me eigen berichten weer aan het teruglezen..ik heb daar veel moeite mee merk ik! Het roept veel herinneringen op van deze periode,waar ik me eigen compleet kwijt was.
Ik zie het positieve er van in, want terug naar die periode wil ik nooit meer!
Ik vind dat ik wat moet laten weten van me.
Ik zal in het kort even vertellen hoe het gaat..
Het gaat super goed met mij!
Ik ben voor een korte periode in de kliniek geweest in limburg,de bedoeling was 6 weken,ik was na 8 dagen weer terug naar huis gegaan.
De heimwee naar me gezin was verschrikkelijk,maar toch ook weer mooi.
In 8 dagen tijd ben ik door bepaalde sessies compleet door midden gehakt door een verschrikkelijk goede psycholoog,die mij is heel goed even naar me eigen liet kijken.
De psycholoog was heel zwart wit in denken en dat werkte bij mij..in mijn periode van gebruik draaide ik alle rollen om,de hele wereld was tegen mij dacht ik ...ik ben in die 8 dagen tijd er gewoon keihard achtergekomen dat ik echt alles zelf veroorzaakt heb ,en dat ik zelf alles kan oplossen door het gewoon niet meer te nemen.
Toen ik na 8 dagen aangaf dat ik gewoon niet meer verder kon met het progamma om dat ik het opgesloten gevoel gewoon niet langer aankon, en ik met heel veel mensen gewoon echt geen klik had, zeiden sommige behandelaren dat het vluchtgedrag was en dat ik binnen de kortste keren weer aan de drugs zou raken.
Ik snapte volledig waarom ze dat dachten maar ik was vastbesloten om naar huis te gaan.
Na een laatste gesprek met de psycholoog die mij als enigste wist te raken met sessies,wist ik het zeker .
Hij zei tegen mij of je nu na 8 dagen al gaat of na 6 weken, de beslissing om weer te gaan gebruiken en echt alles kwijt te raken ligt alleen aan je zelf en aan niemand anders, IK moet die knop gaan omzetten om het gewoon niet meer te doen en dat kan niemand anders voor mij doen!
De dag na thuiskomt ben ik op sleeptouw genomen door familie en ben ik samen met iemand mee gegaan naar een NA meeting.
Ik dacht eigenlijk dat dat niks voor mij zou zijn maar het tegenovergestelde gebeurde ik vind het heerlijk om naar de meetings te gaan en die slepen mij er echt doorheen ! Ik ga sinds dat ik terug ben 2 x per week naar een meeting en ben inmiddels 75 dagen clean! Ik voel me heerlijk en geniet weer van alle momenten met me gezin,geen gelieg en bedrieg meer maar een eerlijke ik die zichzelf weer in de spiegel durft aan te kijken!
Ik wil absoluut niet zeggen dat het super makkelijk is allemaal en dat het wel zo gepiept is om niet meer te gebruiken..ik snap dat veel mensen onderliggende problemen hebben..maar zoals ik het nu ervaar lossen veel problemen zich op door gewoon niet meer te gebruiken.ik zie mijn 8 dagen in de kliniek als een overwinning en niet als vluchtgedrag! Vandaag 10 weken in herstel ik ben trots!