Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn 3-mmc verslaving

Mijn 3-mmc verslaving

36 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#1
ljuv zei:
Denk je hier het zelfde over als je nog maar relatief kort in die shit zit en dus weinig moeite met andere middelen hebt?
Idk ik ben nooit verslaafd geweest aan dergelijke middelen. Maar op mij komt het wel over als een heel goede eerste stap, misschien met ambulante begeleiding ofzo. Samen in de shit gekomen, samen er weer uit proberen te komen. Leave no man behind. Het kan ook net andersom zijn, dat 1 of 2 in je vriendengroep zulke doorzetters zijn dat ze elkaar en de anderen nog meer stimuleren. Offfffeeeeeh zoals ik: nogal wat competitiedrang, dus ook in afkicken niet willen falen? Ik zeg maar wat.
Het verhaal komt zo op me over dat ze dit eerst zo moeten proberen, omdat een maand misbruik nog niet zo idioot klinkt dat je dit niet eerst (zelf) kan aanpakken, en ook omdat TS en zn vrienden aan andere middelen niet verslaafd zijn geweest. Maar misschien heb jij andere ervaringen.

Iets van proffesionele hulp lijkt me wel altijd noodzakelijk. Al is het in eerste instantie de poh ofzo: iemand bij wie je verantwoording moet afleggen en die aan de bellen trekt als het niet lukt.
Klik om te vergroten...
TS kan het proberen natuurlijk. Het heeft wellicht kans van slagen als er eerst open gesproken wordt over hoe ieder er over denkt. Als allen hetzelfde willen kan het steunend werken, maar verslaving is een bitch die je gedachten overneemt en al je goede voornemens inruilt voor een belofte aan kortstondig ultiem genot.

@Levy ik zou het heel cool vinden als je, mits het allemaal doorgaat uiteraard, ons op de hoogte zou willen houden van hoe het jou en de groep vergaat.
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#2
3mmc is een bitch en de verslaving sluipt er langzaam maar zeker in en op het punt dat je je dat beseft ben je te laat.

Je zegt dat jullie de laatste 3-4 weken geen dag zonder 3mmc hebben gehad? Hebben jullie het daarvoor recreatief gebruikt of was het toen bijvoorbeeld ieder weekend?

Zelf ken ik de verslaving aan 3mmc ook en ik weet wat voor rot spul het is. Hoe sneller je eraf bent hoe beter want je gaat alleen maar dieper zinken.

Ontzettend dapper dat jullie samen met elkaar willen gaan stoppen en ik hoop dat het jullie gaat lukken en trek anders aan de bel bij professionele hulp want daar heb je recht op!

Ik ben benieuwd hoe het gaat verlopen!
I
IllegaalinNederlandLid
01-01-2024, 00:00
#3
Noodzakelijk om erbij te zeggen is dat we maar met zijn 5en zijn, een akelig klein vrienden groepje en ik durf wel met zekerheid te zeggen dat dus 3 van de 5 er minder moeite mee gaat hebben en meer “gezond verstand” ervaart over het gebruik van middelen zoals 3-mmc als anderen. Het gevoel van afhankelijkheid van de 3-mmc is nog niet echt zo ver gekomen dat het leven er zonder mee slechter ervaren word; het is meer een feit dat zodra iemand een zak tevoorschijn tovert er geen seconde aan getwijfeld word om mee te gaan doen.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#4
MDMAutist zei:
Heel veel succes met stoppen 🤗 Goed dat je er hulp bij zoekt 👍 Ik ben wel benieuwd hoe het stoppen word begeleid. Moet je 3MMC afbouwen? Krijg je ondersteunende medicatie tijdens het afkicken?
Klik om te vergroten...

De vraag was niet aan mij gericht, maar in principe kan je met 3-mmc cold turkey stoppen. Het zal de eerste één a twee weken wèl even naar kunnen voelen. Met vlagen dat het lijkt alsof je knock-out gaat. Heel lastig gevoel om te omschrijven.

Hetzelfde gevoel krijg je ook als je bepaalde SSRI's afbouwt.

Dit is in elk geval mijn ervaring toen ik voor het eerst even stopte met 3mmc. Ik zat er toen 5 weken dagelijks aan.
M
MDMAutistLid
01-01-2024, 00:00
#5
LucidLucy zei:
De vraag was niet aan mij gericht, maar in principe kan je met 3-mmc cold turkey stoppen. Het zal de eerste één a twee weken wèl even naar kunnen voelen. Met vlagen dat het lijkt alsof je knock-out gaat. Heel lastig gevoel om te omschrijven.

Hetzelfde gevoel krijg je ook als je bepaalde SSRI's afbouwt.

Dit is in elk geval mijn ervaring toen ik voor het eerst even stopte met 3mmc. Ik zat er toen 5 weken dagelijks aan.
Klik om te vergroten...
Bedankt voor de uitleg 🙂 Ik ken mensen die in 1 keer gestopt zijn met bijvoorbeeld amfetamine en daardoor in een psychose raakten. Vandaar dat ik het vroeg. Dat ko gaan achtige gevoel ken ik in de vorm van brain zaps. Dit kreeg ik na het Cold Turkey stoppen met Cymbalta in het verleden.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
LucidLucy zei:
De vraag was niet aan mij gericht, maar in principe kan je met 3-mmc cold turkey stoppen. Het zal de eerste één a twee weken wèl even naar kunnen voelen. Met vlagen dat het lijkt alsof je knock-out gaat. Heel lastig gevoel om te omschrijven.

Hetzelfde gevoel krijg je ook als je bepaalde SSRI's afbouwt.

Dit is in elk geval mijn ervaring toen ik voor het eerst even stopte met 3mmc. Ik zat er toen 5 weken dagelijks aan.
Klik om te vergroten...
Met middelen die zo moreish zijn, en waarbij CT niet gevaarlijk is, zou ik gewoon stoppen.
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#7
LucidLucy zei:
Met vlagen dat het lijkt alsof je knock-out gaat. Heel lastig gevoel om te omschrijven.
Klik om te vergroten...
Jup herkenbaar dit. Alsof je out gaat, voornamelijk bij opstaan en als je ff loopt. Had ik na weekend gebruik met dosissen van 2gram per binge.

@Levy . Nu stoppen voordat het moeilijker wordt en de klachten alleen maar erger. Het is echt dikke dikke troep en geeft nare lange katers.... Brrrr :coldsweat:
T
Trufels123Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Hoelang duurt het voordat je niet meer somber bent van 3mmc ?
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Trufels123 zei:
Hoelang duurt het voordat je niet meer somber bent van 3mmc ?
Klik om te vergroten...
Ligt er aan hoe veel/vaak/lang je hebt gebruikt, maar zou met een paar weken wel beter moeten worden.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#10
LucidLucy zei:
De vraag was niet aan mij gericht, maar in principe kan je met 3-mmc cold turkey stoppen. Het zal de eerste één a twee weken wèl even naar kunnen voelen.
Klik om te vergroten...
Dit klopt. In de verslavingszorg wordt ervan uitgegaan dat je stimulantia zoals 3-mmc niet hoeft af te bouwen, maar je gaat je wel heel naar voelen. Je lichaam is helemaal op en als de stimulatie wegvalt voel je ineens dat je er helemaal doorheen zit. Mentaal is het ook heel zwaar. Probeer een paar dagen echt rust te nemen en zo gezond mogelijk te eten. Sterkte!
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Trufels123 zei:
Hoelang duurt het voordat je niet meer somber bent van 3mmc ?
Klik om te vergroten...

dupont zei:
Ligt er aan hoe veel/vaak/lang je hebt gebruikt, maar zou met een paar weken wel beter moeten worden.
Klik om te vergroten...

Het hangt denk ik ook veel af van waar je op het moment mee bezig bent. Blijf je een beetje bezig met 'goede' dingen zoals een goede dagbesteding, voldoende beweging en voeding.

@Trufels123 heb je enig idee hoe je vitaminehuishouding is op het moment? Als vermoeidheid echt (te) lang aanhoud, kan het eens lonen om algeheel blo donderzoek te laten doen inclusief je vitamines.

Wat ik van mijn vele a-pihp terugvallen toch wel geleerd heb, is dat ik gewoon door moet. Hoe pittig die eerste twee weken ook zijn. Ik kan niet de hele dag in mijn bed blijven liggen. Aan de andere kant kan ik ook niet teveel van mijn lichaam vragen.

Structuur hielp mij hier enorm in. Op eenzelfde tijd naar bed en weer opstaan. Op vaste tijden eten. Iets in het huishouden doen. Al was het vaak maar één klusje, want daarna was ik al he-le-maal gesloopt. Èn, niet geheel onbelangrijk, ook genoeg uren slaap pakken.

Voor mij was dat toch zeker 9 uur snachts en minimaal 1, maar liever nog 2 powernaps gedurende de dag. 30 minuten per powernap. Niet korter, niet langer.

Met terugvallen in 3-mmc had ik meestal een veel minder heftige en lange nasleep. Maar door dezelfde trucs toe te passen, is het wel makkelijker vol te houden.

Ik vond zelf deze video ook wel nuttig. Maar staar je niet blind op de fases en hoeveelheid dagen. Dan wordt het zo'n self-fulfilling prophecy. Maar het kan wel een verklaring geven van hoe je je voelt, zoals je je voelt.
Ik kon altijd erg genieten van de honeymoon phase haha

L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Trufels123 zei:
Hey dankjewel voor het bericht, ik neem elke dag vitamine B3 en vitamine D in, ook vatimine C af en toe. Ik zorg dat ik genoeg eten binnen krijg ook fruit. Bij mij zit het echt met het slapen, ik kan 9 uur slapen maar nog steeds kapot zijn, ook moet ik erbij zeggen dat ik vrijdag, zaterdag en af en toe zondag 3mmc doe. Hoe dan ook is het maar 1 gram 3mmc en, neem ik ong 6 kleine puntjes over heel de avond ( geen hele lijnen). Dit zal rond 175mg per avond zijn.

Maar ik wil wel stoppen met deze zooi want ik word er fysiek heel bleek van en, zie er niet echt fris uit. Ik hou het liever is bij een pilletje op een festival dan voelt het speciaal😁
Klik om te vergroten...

Zolang je (wekelijks) blijft gebruiken, zal je niet herstellen. Voordat je hersenen enigzins weer goed in balans zijn, ben je zo een jaar verder. Al zit de grootste groei 'm wel in het eerste halfjaar.

Heb je al een idee hoe je het aan wilt pakken om te gaan stoppen?
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#13
@Levy hoe gaat het nu?😊
T
Trufels123Lid
01-01-2024, 00:00
#14
LucidLucy zei:
Zolang je (wekelijks) blijft gebruiken, zal je niet herstellen. Voordat je hersenen enigzins weer goed in balans zijn, ben je zo een jaar verder. Al zit de grootste groei 'm wel in het eerste halfjaar.

Heb je al
Klik om te vergroten...

LucidLucy zei:
Zolang je (wekelijks) blijft gebruiken, zal je niet herstellen. Voordat je hersenen enigzins weer goed in balans zijn, ben je zo een jaar verder. Al zit de grootste groei 'm wel in het eerste halfjaar.

Heb je al een idee hoe je het aan wilt pakken om te gaan stoppen?
Klik om te vergroten...
Ja ik ga ten eerste me dealer verwijderen, zodat ik geen toegang meer heb tot 3mmc. en ik ga proberen iets van een afleiding te zoeken. Mijn triggers is voornamelijk op feestjes dan krijg ik er het meest zin in, dus misschien wat minderen met feesten.

Moet tot nu toe zeggen dat ik bijna geen cravings heb, zondag was de laatste dag dat ik heb gebruikt, een week geleden heb ik geprobeerd te stoppen maar toen lukte het niet omdat ik er constant aan dacht.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Trufels123 zei:
Ja ik ga ten eerste me dealer verwijderen, zodat ik geen toegang meer heb tot 3mmc. en ik ga proberen iets van een afleiding te zoeken. Mijn triggers is voornamelijk op feestjes dan krijg ik er het meest zin in, dus misschien wat minderen met feesten.

Moet tot nu toe zeggen dat ik bijna geen cravings heb, zondag was de laatste dag dat ik heb gebruikt, een week geleden heb ik geprobeerd te stoppen maar toen lukte het niet omdat ik er constant aan dacht.
Klik om te vergroten...
Verwijder het nummer van je dealer(s) vandaag maar uit je telefoon, en regel dat je komend weekend iets te doen hebt, bijv. op visite bij vrienden die niet gebruiken, een dagje weg uit je vaste omgeving, of anderszins een veilige plek. Laat de feestjes de komende maanden maar even zitten, en stop een tijd met alcohol drinken. De cravings komen vanzelf terug en als je het niet anders doet ga je weer voor de bijl.

Zet 'm op!

@Levy ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het met het groepsexperiment gaat :wink:
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#16
gelooof met de cravings kunnen echt nog wel komen ik zit nu voorbij mijn 3de week en het komt en gaat
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#17
Tjaa cravings lastige. In mijn eigen omgeving heb ik daar wel regelmatig last van. In het buitenland eigenlijk helemaal niet, in het begin wel met alcohol, maar zag al wel snel in dat het me niks gaat brengen. Drugs word je toch mee opgelicht, geen idee wat je neemt, en meer risico's qua politie. Dus niet echt waard.

Wat ik merk is dat ik in mijn omgeving vaak cravings krijg in het weekend. Na een week werken. Om te ontladen, en van 'dit heb ik verdiend'. En op momenten van verveling. Ik moet mijn weekenden dus bommetje vol plannen en me aan dat schema houden. Pas op met eenzaamheid. Als ik alleen een rondje ga lopen of fietsen kan mijn hoofd echt alle kanten op gaan qua denken. Dus is wel riskant, veel cravings gehad ook toen wel. Bellen met fellows/niet gebruikers op die momenten is een aanrader.

Minste cravings krijg ik als ik goed afgeleid ben. Paar uurtjes gamen, iets leuks met niet gebruikers doen, werken, lezen, schrijven, krachttraining.

Owja en continu jezelf omringen met mensen die het alleen maar over drugs, feestjes en dat soort shit hebben. Mijdt die mensen voorlopig maar even.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Het is ook wel echt lekker. Eindelijk over de helft qua oogsten en lijkt een chille periode te worden. Wat er nu staat voor de volgende oogst is trouwens zo mooi. Grote planten lijken het te worden en zo kom ik tot volgend seizoen goed aan mijn trekken.
Gelukkig ben ik niet echt verslaafd en denk ik na de zomer toch weer een thc-break in te lasten. Vorige blow-pauze was een denderend succes totdat er iets vreemds gebeurde en ik er weer één op heb moeten steken..
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#19
Tipje, voor de leesbaarheid van je verhaal zijn alinea's wel fijn!
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#20
Sorry, flauw grapje. Dank voor t delen van je verhaal. Inderdaad een belangrijke waarschuwing naar anderen.
Er kunnen hier veel mensen met je mee praten, wellicht kan je er wat steun uit halen. Veel zijn er ook vanaf gekomen... Professionele hulp is echt het beste, maar ervaringdeskundigen tips zijn wat laagdrempeliger. Ik hoop dat het jou en je vrienden lukt en wens je het beste!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."