#1
TS kan het proberen natuurlijk. Het heeft wellicht kans van slagen als er eerst open gesproken wordt over hoe ieder er over denkt. Als allen hetzelfde willen kan het steunend werken, maar verslaving is een bitch die je gedachten overneemt en al je goede voornemens inruilt voor een belofte aan kortstondig ultiem genot.Denk je hier het zelfde over als je nog maar relatief kort in die shit zit en dus weinig moeite met andere middelen hebt?
Idk ik ben nooit verslaafd geweest aan dergelijke middelen. Maar op mij komt het wel over als een heel goede eerste stap, misschien met ambulante begeleiding ofzo. Samen in de shit gekomen, samen er weer uit proberen te komen. Leave no man behind. Het kan ook net andersom zijn, dat 1 of 2 in je vriendengroep zulke doorzetters zijn dat ze elkaar en de anderen nog meer stimuleren. Offfffeeeeeh zoals ik: nogal wat competitiedrang, dus ook in afkicken niet willen falen? Ik zeg maar wat.
Het verhaal komt zo op me over dat ze dit eerst zo moeten proberen, omdat een maand misbruik nog niet zo idioot klinkt dat je dit niet eerst (zelf) kan aanpakken, en ook omdat TS en zn vrienden aan andere middelen niet verslaafd zijn geweest. Maar misschien heb jij andere ervaringen.
Iets van proffesionele hulp lijkt me wel altijd noodzakelijk. Al is het in eerste instantie de poh ofzo: iemand bij wie je verantwoording moet afleggen en die aan de bellen trekt als het niet lukt.
@Levy ik zou het heel cool vinden als je, mits het allemaal doorgaat uiteraard, ons op de hoogte zou willen houden van hoe het jou en de groep vergaat.