Hoelang duurt het voordat je niet meer somber bent van 3mmc ?
Ligt er aan hoe veel/vaak/lang je hebt gebruikt, maar zou met een paar weken wel beter moeten worden.
Het hangt denk ik ook veel af van waar je op het moment mee bezig bent. Blijf je een beetje bezig met 'goede' dingen zoals een goede dagbesteding, voldoende beweging en voeding.
@Trufels123 heb je enig idee hoe je vitaminehuishouding is op het moment? Als vermoeidheid echt (te) lang aanhoud, kan het eens lonen om algeheel blo donderzoek te laten doen inclusief je vitamines.
Wat ik van mijn vele a-pihp terugvallen toch wel geleerd heb, is dat ik gewoon door moet. Hoe pittig die eerste twee weken ook zijn. Ik kan niet de hele dag in mijn bed blijven liggen. Aan de andere kant kan ik ook niet teveel van mijn lichaam vragen.
Structuur hielp mij hier enorm in. Op eenzelfde tijd naar bed en weer opstaan. Op vaste tijden eten. Iets in het huishouden doen. Al was het vaak maar één klusje, want daarna was ik al he-le-maal gesloopt. Èn, niet geheel onbelangrijk, ook genoeg uren slaap pakken.
Voor mij was dat toch zeker 9 uur snachts en minimaal 1, maar liever nog 2 powernaps gedurende de dag. 30 minuten per powernap. Niet korter, niet langer.
Met terugvallen in 3-mmc had ik meestal een veel minder heftige en lange nasleep. Maar door dezelfde trucs toe te passen, is het wel makkelijker vol te houden.
Ik vond zelf deze video ook wel nuttig. Maar staar je niet blind op de fases en hoeveelheid dagen. Dan wordt het zo'n self-fulfilling prophecy. Maar het kan wel een verklaring geven van hoe je je voelt, zoals je je voelt.
Ik kon altijd erg genieten van de honeymoon phase haha