#1
Ik vroeg me al een tijdje iets af. Ik heb ADD en ben dus bovengemiddeld verslavingsgevoelig, gezien het altijd op zoek zijn naar die dopaminerush.
Nu zijn er meerdere als zwaar verslavend beschouwde middelen zoals: roken, GHB en coke. Met deze 3 middelen (zelfs met GHB) kan ik soms meerdere dagen achter elkaar gebruiken, maar daarna zonder moeite weer maanden tot een jaar niet. Ik heb er dan ook geen behoefte aan, en dat terwijl GHB bijvoorbeeld na een aantal dagen gebruiken al extreem verslavend kan zijn. Ik heb dat wel eens 5 dagen op rij gebruikt (tijdens een vakantie en festivals) maar daarna was ik het ook voor minimaal een half jaar wel zat. Coke idem, stiekem vind ik dat eigenlijk best saai en kort. Roken: leuk heel af en toe, maar ook nooit die verslaving gehad.
De enige drugs waar ik wel echt verslaafd aan ben geweest zijn speed en 4-FA. Daar kon ik niet vanaf blijven. Terwijl G en coke volgens mij bekend staan als verslavender.
Hoe kan dit? Zijn de hersenen van de ene persoon vatbaarder voor specifieke middelen dan de ander? Want achteraf schrok ik er enorm van toen ik erachter kwam dat een heel groot deel van de mensen echt al binnen een week ernstig verslaafd waren aan GHB. Ik kan me zelf niet voorstellen dat ik daar verslaafd aan zou raken: geinig, maar gewoon niet leuk genoeg eigenlijk.
Nu zijn er meerdere als zwaar verslavend beschouwde middelen zoals: roken, GHB en coke. Met deze 3 middelen (zelfs met GHB) kan ik soms meerdere dagen achter elkaar gebruiken, maar daarna zonder moeite weer maanden tot een jaar niet. Ik heb er dan ook geen behoefte aan, en dat terwijl GHB bijvoorbeeld na een aantal dagen gebruiken al extreem verslavend kan zijn. Ik heb dat wel eens 5 dagen op rij gebruikt (tijdens een vakantie en festivals) maar daarna was ik het ook voor minimaal een half jaar wel zat. Coke idem, stiekem vind ik dat eigenlijk best saai en kort. Roken: leuk heel af en toe, maar ook nooit die verslaving gehad.
De enige drugs waar ik wel echt verslaafd aan ben geweest zijn speed en 4-FA. Daar kon ik niet vanaf blijven. Terwijl G en coke volgens mij bekend staan als verslavender.
Hoe kan dit? Zijn de hersenen van de ene persoon vatbaarder voor specifieke middelen dan de ander? Want achteraf schrok ik er enorm van toen ik erachter kwam dat een heel groot deel van de mensen echt al binnen een week ernstig verslaafd waren aan GHB. Ik kan me zelf niet voorstellen dat ik daar verslaafd aan zou raken: geinig, maar gewoon niet leuk genoeg eigenlijk.