#1
Weet, waar je aan begint is mijn advies.....
Documentjes als spiegel... Die moet je even uitleggen, want ik snap niet helemaal wat je daarmee bedoelt.In de spiegel kijken? Geen problemen mee. Selfies durf ik ook te maken. Maar documentjes gebruik ik nu meer als spiegel. Heb je tips? 5 minuten per dag tegen de spiegel praten?
Mijn knie is wel aan diggelen gegaan en na 3 operaties is ie toch niet geheel betrouwbaar. Ook wat andere mankementen en daarom voel ik me achter tralies in dit leven, maarja, het is maar een gevoel.
Ja, ik kom uit Nederland, in ieder geval mijn studie-periode Rotterdam achter de kiezen. Maar ik zit in de knel, in Barcelona ja.Documentjes als spiegel... Die moet je even uitleggen, want ik snap niet helemaal wat je daarmee bedoelt.
Ik bedoel een figuurlijke spiegel, die soms confronterend kan zijn. Een spiegel op gedrag, rationalisatie en dergelijke.
Edit: spreek je Nederlands of gebruik je een vertaler? Ik zag ergens bij je account info dat je uit Barcelona komt?
Ik ken niemand, maar dan ook niemand die verslaafd is geraakt door rechtzaken en/of financiële problemen. En ik ken toch behoorlijk wat verslaafden (zowel in als buiten herstel).Ik denk dat ik onderliggende probleem heb gevonden. Jammer genoeg neemt de rechter de kant van het het bedrijf. Probleem is dat ik geen geld meekrijg van bedrijf, terwijl ze wel degelijk hebben bijgedragen aan mijn verslavingen. Einde van de maand heb ik nooit geld over en dat al een kleine 10 jaar.
Lang ziekteverlof is bij verslaving nooit een slecht idee. Ik ben zelf inmiddels ook al een aardig tijdje in de ziektewet in dienst van een bedrijf.Ik heb nu als plan, even zo lang mogelijk ziekteverlof en mocht bedrijf me ontslaan, is dat probleem opgelost, anders in November rechtzaak. pff, dat is ver.
Andere rechtzaak vorig jaar schoot niet op en uitspraak is naar hoger beroep.
Ik ben weleens benieuwd wat je zoal terugkoppelt aan die documenten en hoe je daar voor jezelf iets uithaalt. Vooral uit interesse. Heb je hier een soort methodiek voor?Ondertussen maar aan mezelf werken en dagelijks minstens 2x terugkoppelen naar allerlei documenten om een uitweg te vinden. een pad naar de toekomst als het ware.
wow, ik was even van de kaart met je spiegel voorbeeld, actie. Maar dank ondertussen, ik laat het wel even bezinken en kom erop terug is de bedoeling.Ik zal toch maar proberen iets te spiegelen dan. Kijk maar of je er iets mee wilt doen.
Ik ken niemand, maar dan ook niemand die verslaafd is geraakt door rechtzaken en/of financiële problemen. En ik ken toch behoorlijk wat verslaafden (zowel in als buiten herstel).
Onderliggende problemen zijn vrijwel altijd psychisch. Stress kan een onderliggend probleem zijn. Dus stress door rechtzaken en geldproblemen... Zeker, heel erg goed mogelijk!
Echter, een verslaving ontstaat en blijft in stand, vrijwel altijd door een opeenstapeling van problemen. Eigenlijk kan ik je alvast op een presenteerblaadje meegeven, dat er meer speelt dan stress.
Met stress valt namelijk heel goed om te gaan door gezonde copingskills. Maar die ontbreken misschien. En die ontbreken niet voor niets. Daar ligt meer aan ten grond. Hoe beter je dit in kaart kan krijgen, hoe beter je zicht gaat krijgen op die onderliggende problemen. Dat kost veel graven. Om maar eens te beginnen met het opschrijven van een levensverhaal. En vooral de meest pijnlijke momenten goed beschrijven. Het liefst ga je dit dan ook doornemen met iemand die je durft feedback te geven. Die een goede spiegel voor kan houden. Dit kan o.a. in een intensief behandeltraject.
Punt is... Dit wil je niet alleen doen omdat je de feedback over het algemeen nodig hebt. Je ziet soms bij jezelf niet wat een ander wel duidelijk kan zien omdat die er objectiever naar kan kijken.
Lang ziekteverlof is bij verslaving nooit een slecht idee. Ik ben zelf inmiddels ook al een aardig tijdje in de ziektewet in dienst van een bedrijf.
Die rechtzaken... Ja daar heeft @De Zandman al het fijne over gezegd denk ik. Dat vechten kost ontzettend veel energie. Wat gaat het je opleveren? Ik zou je enkel adviseren, weeg dat eens goed af. Zeker als je wilt herstellen van verslaving, zijn dit soort slepende dingen niet echt een helpend iets.
Begrijp ik ook goed dat je claimt dat het bedrijf verantwoordelijk is voor je verslaving? Ik kan me niet voorstellen dat er een rechter is die daarin mee gaat.
Als je het mij vraagt is er niemand verantwoordelijk voor jouw verslaving. Inclusief jijzelf. Je bent wèl zelf verantwoordelijk voor je herstel.
Ik ben weleens benieuwd wat je zoal terugkoppelt aan die documenten en hoe je daar voor jezelf iets uithaalt. Vooral uit interesse. Heb je hier een soort methodiek voor?
Wat knap! Trots op je en een beetje jaloers. Je zal ze vast een poepie laten ruiken als je in NL bent😜 Waarom is het hier lastiger voor je denk je?Precies drie weken sinds ik mijn laatste pure joint heb gerookt. Nu dus drie weken alleen vapen en wietolie druppels. Veel emoties gehad, wat meer stress, maar dinsdag een rechtzaak en dan verwacht ik dat ik begin te wennen aan deze nieuwe gewoonte.
Ik ben wel een beetje bang voor mijn reis van 5 dagen Nederland, geboekt voor December. Dat ga ik zonder THC moeten beleven, dus misschien dat ik wat dagen ga trainen voor die reis.
Het vandaag en de nabije toekomst voelen in ieder geval positief aan inclusief de ups en downs die er weer bij mogen horen.
Oh, ik gebruik nog wel wiet hier momenteel. De vaper met gedrogde wiet, maakt hier overuren en ook druppels met wietolie maken het proces hier makkelijk. In Nederland zal ik geheel geen THC meenemen en zal ik één nacht minstens wat minder makkelijk in slaap vallen.Wat knap! Trots op je en een beetje jaloers. Je zal ze vast een poepie laten ruiken als je in NL bent😜 Waarom is het hier lastiger voor je denk je?
Ooooo scusi dan begreep ik je fout😅 Het jointjes roken is waar je mee gestopt bent dus? Netjus!Oh, ik gebruik nog wel wiet hier momenteel. De vaper met gedrogde wiet, maakt hier overuren en ook druppels met wietolie maken het proces hier makkelijk. In Nederland zal ik geheel geen THC meenemen en zal ik één nacht minstens wat minder makkelijk in slaap vallen.
Maar als dat meezit, zie ik mezelf ook een periode tegemoet gaan zonder THC gebruik in Spanje.
Same hoor… wil gewoon niet echt lukken maar met name omdat ik niet “echt” wil omdat ik gewoon weeeeeinig negatieve effecten merk merp.Mij lukt het nog steeds niet om langere tijd zonder het roken van hasj of wiet te kunnen.
Ik denk ik in december hiervoor met mezelf een uitdaging aan ga.
Ik ben me in ieder geval al meer bewust van de momenten waarop ik toch wiet of hasj rook. De momenten nemen ook af.
Dus ik vind het knap van je. Het is voor mij 'fijn' te lezen dat het wel degelijk verschil maakt of je cannabis rookt, verdampt, in olie inneemt of het op eet.
Dat klinkt ook niet makkelijk, maar mix je de joints niet met tabak?Ik ben gestopt met het willen stoppen met blowen.
In plaats daarvan ben ik gestopt met roken van tabak![]()
Was super makkelijk. ( Ik rookte gelukkig niet heel veel dus dat scheelt en als ik zin heb omte roken kan ik gewoon een jointje rokenDat klinkt ook niet makkelijk, maar mix je de joints niet met tabak?
Maar waarom zou je blowen, als je kunt vapen? En als je alleen vaped, kun je ook makkelijker minderen en of stoppen is mijn gedachtegang.Ben al 3 jaar aan het blowen en mijn enige advies is dat je of gewoon minder moet roken of compleet moet stoppen. Met minder roken bedoel ik max een joint per dag in liefst in de avond. Als je al bij het ontbijt loopt te blowen ga je nergens meer zin in hebben tijdens de dag.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."