#1
Houd je van een spiegel of niet?
Documentjes als spiegel... Die moet je even uitleggen, want ik snap niet helemaal wat je daarmee bedoelt.In de spiegel kijken? Geen problemen mee. Selfies durf ik ook te maken. Maar documentjes gebruik ik nu meer als spiegel. Heb je tips? 5 minuten per dag tegen de spiegel praten?
Mijn knie is wel aan diggelen gegaan en na 3 operaties is ie toch niet geheel betrouwbaar. Ook wat andere mankementen en daarom voel ik me achter tralies in dit leven, maarja, het is maar een gevoel.
Ja, ik kom uit Nederland, in ieder geval mijn studie-periode Rotterdam achter de kiezen. Maar ik zit in de knel, in Barcelona ja.Documentjes als spiegel... Die moet je even uitleggen, want ik snap niet helemaal wat je daarmee bedoelt.
Ik bedoel een figuurlijke spiegel, die soms confronterend kan zijn. Een spiegel op gedrag, rationalisatie en dergelijke.
Edit: spreek je Nederlands of gebruik je een vertaler? Ik zag ergens bij je account info dat je uit Barcelona komt?
Wat knap! Trots op je en een beetje jaloers. Je zal ze vast een poepie laten ruiken als je in NL bent😜 Waarom is het hier lastiger voor je denk je?Precies drie weken sinds ik mijn laatste pure joint heb gerookt. Nu dus drie weken alleen vapen en wietolie druppels. Veel emoties gehad, wat meer stress, maar dinsdag een rechtzaak en dan verwacht ik dat ik begin te wennen aan deze nieuwe gewoonte.
Ik ben wel een beetje bang voor mijn reis van 5 dagen Nederland, geboekt voor December. Dat ga ik zonder THC moeten beleven, dus misschien dat ik wat dagen ga trainen voor die reis.
Het vandaag en de nabije toekomst voelen in ieder geval positief aan inclusief de ups en downs die er weer bij mogen horen.
Oh, ik gebruik nog wel wiet hier momenteel. De vaper met gedrogde wiet, maakt hier overuren en ook druppels met wietolie maken het proces hier makkelijk. In Nederland zal ik geheel geen THC meenemen en zal ik één nacht minstens wat minder makkelijk in slaap vallen.Wat knap! Trots op je en een beetje jaloers. Je zal ze vast een poepie laten ruiken als je in NL bent😜 Waarom is het hier lastiger voor je denk je?
Dat klinkt ook niet makkelijk, maar mix je de joints niet met tabak?Ik ben gestopt met het willen stoppen met blowen.
In plaats daarvan ben ik gestopt met roken van tabak![]()
Maar waarom zou je blowen, als je kunt vapen? En als je alleen vaped, kun je ook makkelijker minderen en of stoppen is mijn gedachtegang.Ben al 3 jaar aan het blowen en mijn enige advies is dat je of gewoon minder moet roken of compleet moet stoppen. Met minder roken bedoel ik max een joint per dag in liefst in de avond. Als je al bij het ontbijt loopt te blowen ga je nergens meer zin in hebben tijdens de dag.
Makkelijker minderen hangt af van persoon tot persoon. Toen ik nog een vape had zat ik heel de dag door hijsjes te nemen, en omdat je minder wiet nodig hebt denk je ook beter bezig te zijn wat niet per se waar is.Maar waarom zou je blowen, als je kunt vapen? En als je alleen vaped, kun je ook makkelijker minderen en of stoppen is mijn gedachtegang.
Ik wil wel stoppen, maar na zoveel pogingen, stop ik nu eerst met stress-pillen. gaat trouwens beter dan verwacht. Wiet vapen ipv blowen staat weer op mijn verlanglijstje deze dagen en opname voor geheelonthouden staat ook in de agenda voor komend jaar. Ik had denk ik vooral een Burn-out en verslaving aan Nicotine was een drama. Maar ok, rond de 3 gram wiet per dag gemiddeld laatste vele jaren.. hmmmmWil je nou stoppen of niet?
Waarom zou je niet nu al stoppen met thc gebruiken? Je hebt er weinig fysieke afkick van. Slapen zal eerste paar dagen minder zijn maar daar kom je wel over heen.Hey @FredKroket , dank voor je reactie en medeleven. Ja, je zou zeggen dat het niet uitmaakt, maar wel degelijk. Ik heb een jaar alleen kunnen vapen. Was eerst even zwaar, maar vooral omdat ik daarvoor blowde met tabak en dat maakt het weer een andere drugs.
Maar zodra je even paar keer blowt, lijkt het super moeilijk weer terug te gaan naar het vapen. Met wel degelijk Echt proberen. Blowen geeft een andere high. Is 2x zoveel gebruik aan wiet, veel zwaarder op de longen...
Maar overstappen van blowen naar vapen, is depressie bestrijden wel ok (zegt mijn verslaafde kop), want de thc geeft wel een andere kijk op het leven.. handig als je door de afkick gaat van voorgeschreven stress pillen, die denk ik groot deel van mijn drama hebben veroorzaakt.
Maar ik sta op de lijst voor opname in ziekenhuis, om even te resetten en helemaal clean de toekomst in te knallen.
Hey @FredKroket. Goede vragen! Ik stop nu niet direct met THC omdat ik na 10 jaar pil gebruik (eerste jaar benzo (xanax) waar ik gelijk verslaafd aan werd en sindsdien Lerica/Pregabalin) THC gebruikte ik, maar niet op dezelfde manier als na de "inzinking". Nooit meer dezelfde geworden, maar nu met specialisten besproken, dat ik best eerst kan proberen te stoppen met de Lerica en dan de THC mocht hij me dan nog in de weg zitten.Waarom zou je niet nu al stoppen met thc gebruiken? Je hebt er weinig fysieke afkick van. Slapen zal eerste paar dagen minder zijn maar daar kom je wel over heen.
Wat gaat een opname veranderen als je nu al niet van de thc kunt afblijven?
In de spiegel kijken? Geen problemen mee. Selfies durf ik ook te maken. Maar documentjes gebruik ik nu meer als spiegel. Heb je tips? 5 minuten per dag tegen de spiegel praten?Houd je van een spiegel of niet?
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."