Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWiet blowen, ik moet ermee stoppen!

Wiet blowen, ik moet ermee stoppen!

46 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Houd je van een spiegel of niet?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Weet, waar je aan begint is mijn advies.....
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Manu76 zei:
In de spiegel kijken? Geen problemen mee. Selfies durf ik ook te maken. Maar documentjes gebruik ik nu meer als spiegel. Heb je tips? 5 minuten per dag tegen de spiegel praten?
Mijn knie is wel aan diggelen gegaan en na 3 operaties is ie toch niet geheel betrouwbaar. Ook wat andere mankementen en daarom voel ik me achter tralies in dit leven, maarja, het is maar een gevoel.
Klik om te vergroten...
Documentjes als spiegel... Die moet je even uitleggen, want ik snap niet helemaal wat je daarmee bedoelt.

Ik bedoel een figuurlijke spiegel, die soms confronterend kan zijn. Een spiegel op gedrag, rationalisatie en dergelijke.

Edit: spreek je Nederlands of gebruik je een vertaler? Ik zag ergens bij je account info dat je uit Barcelona komt?
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#4
LucidLucy zei:
Documentjes als spiegel... Die moet je even uitleggen, want ik snap niet helemaal wat je daarmee bedoelt.

Ik bedoel een figuurlijke spiegel, die soms confronterend kan zijn. Een spiegel op gedrag, rationalisatie en dergelijke.

Edit: spreek je Nederlands of gebruik je een vertaler? Ik zag ergens bij je account info dat je uit Barcelona komt?
Klik om te vergroten...
Ja, ik kom uit Nederland, in ieder geval mijn studie-periode Rotterdam achter de kiezen. Maar ik zit in de knel, in Barcelona ja.

Over vertalers gesproken.., deze dagen ben ik helemaal obsessed met Open AI - ChatGPT . Om snel helemaal van door te draaien.. Ik raakte mijn evenwicht kwijt in 2012, toen de iPad in mijn handen kwam en in kom weer op mijn voetjes terecht met de introductie van die chatbot denk ik.. Oh Oh Oh.. weinig zullen me begrijpen..

Maar de figuurlijke spiegel.. Ja, die is me niet onbekend volgens mij. Laatste maand met minderen van de stresspillen.., Lerica, ben ik met dagboek begonnen en onderzoek ik mijn patronen en pas ze aan. Zoek naar wensen en begin met lange termijn plannen....
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Precies drie weken sinds ik mijn laatste pure joint heb gerookt. Nu dus drie weken alleen vapen en wietolie druppels. Veel emoties gehad, wat meer stress, maar dinsdag een rechtzaak en dan verwacht ik dat ik begin te wennen aan deze nieuwe gewoonte.

Ik ben wel een beetje bang voor mijn reis van 5 dagen Nederland, geboekt voor December. Dat ga ik zonder THC moeten beleven, dus misschien dat ik wat dagen ga trainen voor die reis.

Het vandaag en de nabije toekomst voelen in ieder geval positief aan inclusief de ups en downs die er weer bij mogen horen.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#6
Manu76 zei:
Precies drie weken sinds ik mijn laatste pure joint heb gerookt. Nu dus drie weken alleen vapen en wietolie druppels. Veel emoties gehad, wat meer stress, maar dinsdag een rechtzaak en dan verwacht ik dat ik begin te wennen aan deze nieuwe gewoonte.

Ik ben wel een beetje bang voor mijn reis van 5 dagen Nederland, geboekt voor December. Dat ga ik zonder THC moeten beleven, dus misschien dat ik wat dagen ga trainen voor die reis.

Het vandaag en de nabije toekomst voelen in ieder geval positief aan inclusief de ups en downs die er weer bij mogen horen.
Klik om te vergroten...
Wat knap! Trots op je en een beetje jaloers. Je zal ze vast een poepie laten ruiken als je in NL bent😜 Waarom is het hier lastiger voor je denk je?
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#7
ljuv zei:
Wat knap! Trots op je en een beetje jaloers. Je zal ze vast een poepie laten ruiken als je in NL bent😜 Waarom is het hier lastiger voor je denk je?
Klik om te vergroten...
Oh, ik gebruik nog wel wiet hier momenteel. De vaper met gedrogde wiet, maakt hier overuren en ook druppels met wietolie maken het proces hier makkelijk. In Nederland zal ik geheel geen THC meenemen en zal ik één nacht minstens wat minder makkelijk in slaap vallen.

Maar als dat meezit, zie ik mezelf ook een periode tegemoet gaan zonder THC gebruik in Spanje.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik ben gestopt met het willen stoppen met blowen.
In plaats daarvan ben ik gestopt met roken van tabak :lolol:
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#9
N3K0 zei:
Ik ben gestopt met het willen stoppen met blowen.
In plaats daarvan ben ik gestopt met roken van tabak :lolol:
Klik om te vergroten...
Dat klinkt ook niet makkelijk, maar mix je de joints niet met tabak?
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#10
JanDeBrandweerman zei:
Ben al 3 jaar aan het blowen en mijn enige advies is dat je of gewoon minder moet roken of compleet moet stoppen. Met minder roken bedoel ik max een joint per dag in liefst in de avond. Als je al bij het ontbijt loopt te blowen ga je nergens meer zin in hebben tijdens de dag.
Klik om te vergroten...
Maar waarom zou je blowen, als je kunt vapen? En als je alleen vaped, kun je ook makkelijker minderen en of stoppen is mijn gedachtegang.
J
JanDeBrandweermanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Manu76 zei:
Maar waarom zou je blowen, als je kunt vapen? En als je alleen vaped, kun je ook makkelijker minderen en of stoppen is mijn gedachtegang.
Klik om te vergroten...
Makkelijker minderen hangt af van persoon tot persoon. Toen ik nog een vape had zat ik heel de dag door hijsjes te nemen, en omdat je minder wiet nodig hebt denk je ook beter bezig te zijn wat niet per se waar is.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Deze ochtend begonnen met de vaper en gisteren de laatste vloeitjes en filters weggegooid!
Iet's see, ik geloof erin.. Het is ondertussen ook weer een week sinds ik laatst medicatietoename heb verminderd.

Met volle moed ga ik de komende dagen tegemoet en ik denk dat ik goed voorbereid ben op familiebezoek.

Lang zullen we leven!
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#13
Wil je nou stoppen of niet?
E
ExjunkLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik denk dat je jezelf voor de gek houdt. Als je echt wil stoppen stop je met roken, vapen, cbd, alles. Anders hou je de verslaving alleen maar in stand. Als je met alles stopt is alles over 2 weken een stuk beter. Ga voor korte pijn in plaats van ellenlang alles uitstellen en toch maar wel weer iets nemen of een alternatief om toch maar niet volledig te hoeven stoppen
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#15
FredKroket zei:
Wil je nou stoppen of niet?
Klik om te vergroten...
Ik wil wel stoppen, maar na zoveel pogingen, stop ik nu eerst met stress-pillen. gaat trouwens beter dan verwacht. Wiet vapen ipv blowen staat weer op mijn verlanglijstje deze dagen en opname voor geheelonthouden staat ook in de agenda voor komend jaar. Ik had denk ik vooral een Burn-out en verslaving aan Nicotine was een drama. Maar ok, rond de 3 gram wiet per dag gemiddeld laatste vele jaren.. hmmmm
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#16
Manu76 zei:
Hey @FredKroket , dank voor je reactie en medeleven. Ja, je zou zeggen dat het niet uitmaakt, maar wel degelijk. Ik heb een jaar alleen kunnen vapen. Was eerst even zwaar, maar vooral omdat ik daarvoor blowde met tabak en dat maakt het weer een andere drugs.
Maar zodra je even paar keer blowt, lijkt het super moeilijk weer terug te gaan naar het vapen. Met wel degelijk Echt proberen. Blowen geeft een andere high. Is 2x zoveel gebruik aan wiet, veel zwaarder op de longen...
Maar overstappen van blowen naar vapen, is depressie bestrijden wel ok (zegt mijn verslaafde kop), want de thc geeft wel een andere kijk op het leven.. handig als je door de afkick gaat van voorgeschreven stress pillen, die denk ik groot deel van mijn drama hebben veroorzaakt.
Maar ik sta op de lijst voor opname in ziekenhuis, om even te resetten en helemaal clean de toekomst in te knallen.
Klik om te vergroten...
Waarom zou je niet nu al stoppen met thc gebruiken? Je hebt er weinig fysieke afkick van. Slapen zal eerste paar dagen minder zijn maar daar kom je wel over heen.

Wat gaat een opname veranderen als je nu al niet van de thc kunt afblijven?
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#17
FredKroket zei:
Waarom zou je niet nu al stoppen met thc gebruiken? Je hebt er weinig fysieke afkick van. Slapen zal eerste paar dagen minder zijn maar daar kom je wel over heen.

Wat gaat een opname veranderen als je nu al niet van de thc kunt afblijven?
Klik om te vergroten...
Hey @FredKroket. Goede vragen! Ik stop nu niet direct met THC omdat ik na 10 jaar pil gebruik (eerste jaar benzo (xanax) waar ik gelijk verslaafd aan werd en sindsdien Lerica/Pregabalin) THC gebruikte ik, maar niet op dezelfde manier als na de "inzinking". Nooit meer dezelfde geworden, maar nu met specialisten besproken, dat ik best eerst kan proberen te stoppen met de Lerica en dan de THC mocht hij me dan nog in de weg zitten.
4 jaar geleden zat ik in bijna dezelfde situatie. heb ook 10 dagen opname gehad, maar was aan einde van bijna 4 jaar zonder werken.. (knie-breuk, oor operaties en de Burned Out...) en na de opname behoor je weken dagverblijf te doen, maar ik moest weer werken en 5 maanden later begon ik weer te blowen. Ik geef mijn bedrijf de schuld en ben ondertussen begonnen met rechtzaken en knokken, maar voel me nu wel steeds beter.
Maar de Lerica gebruik ik nu zoveel minder dan 4 jaar geleden en het veranderd toch onze manier van zijn..

We zijn er mee bezich en je vragen kunnen ook met boekwerken beantwoord worden. Ik houd het hierbij, en verwacht dat ik toch op de goede weg zit, anders was ik hier niet gekomen op dit forum deze ochtend. (het staat in de dagplanning me er even over te buigen dagelijks!)

Fijne week toegewenst!
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Zo, nu zit ik even aan de Vaper en als ik dat kan doorzetten, hoop ik op zijn minst, dat de druk op de borstkast verbetert. Ik denk dat het dagelijk beter met me gaat, al mag dat ook wel, na maanden ziekteverlof en dagboek schrijven en dieet en andere gewoontes aanpassen.
Met een positieve kijk op de toekomst, wens ik iedereen een verslavingsloos leven toe.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#19
LucidLucy zei:
Houd je van een spiegel of niet?
Klik om te vergroten...
In de spiegel kijken? Geen problemen mee. Selfies durf ik ook te maken. Maar documentjes gebruik ik nu meer als spiegel. Heb je tips? 5 minuten per dag tegen de spiegel praten?
Mijn knie is wel aan diggelen gegaan en na 3 operaties is ie toch niet geheel betrouwbaar. Ook wat andere mankementen en daarom voel ik me achter tralies in dit leven, maarja, het is maar een gevoel.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Wat zijn de activiteiten van het bedrijf geweest, dat zij schuld zouden hebben aan jouw verslaving ( en)?
Dat is een schuldvraag waarvan ik betwijfel of je een kans tot winnen van de zaak in de rechtszaal maakt....
Zo op het eerste gevoel lijkt het mij zo, dat de keuze om tot middelen gebruik bij jou ligt en dat het bedrijf gaat aanvoeren dat je ook een andere keuze hebt kunnen maken....

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."