Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWiet blowen, ik moet ermee stoppen!

Wiet blowen, ik moet ermee stoppen!

46 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#1
LucidLucy zei:
Je sprak eerder over een korte opname in het ziekenhuis. Ik kan die keuze wel snappen om de cyclus te doorbreken. Ik moest zelf ook echt gescheiden worden van mijn middel(en) om überhaupt te kunnen stoppen. De verslaving was dusdanig sterk aanwezig, dat dat zelf niet lukte.

Wat ik me wel afvraag, wat ga je daarna doen? Want het blowen of vapen is een 'oplossing' voor de problemen die je hebt. Als die problemen niet worden verminderd of weggenomen, is het enorm lastig om gestopt te blijven.

Heb je weleens intensieve behandeling gehad voor je onderliggende problemen of voor verslaving? En met intensief bedoel ik een klinische opname of een ambulante dagbehandeling van ten minste twee volle dagen per week.
Klik om te vergroten...
Dank voor je reactie @LucidLucy Ja ziekenhuisopname doe ik vooral om de pillen onder toezicht te verminderen en ik ga nu zo goed, dat het misschien niet nodig zal zijn. Maar ik kan beter op de lijst staan en als ik toch gestopt zou zijn rond de zomer schat ik.., dan laat ik mijn plaats vrij voor iemand anders.

Ik denk dat ik onderliggende probleem heb gevonden. Jammer genoeg neemt de rechter de kant van het het bedrijf. Probleem is dat ik geen geld meekrijg van bedrijf, terwijl ze wel degelijk hebben bijgedragen aan mijn verslavingen. Einde van de maand heb ik nooit geld over en dat al een kleine 10 jaar.

Ik heb nu als plan, even zo lang mogelijk ziekteverlof en mocht bedrijf me ontslaan, is dat probleem opgelost, anders in November rechtzaak. pff, dat is ver.
Andere rechtzaak vorig jaar schoot niet op en uitspraak is naar hoger beroep.

Ondertussen maar aan mezelf werken en dagelijks minstens 2x terugkoppelen naar allerlei documenten om een uitweg te vinden. een pad naar de toekomst als het ware.

Wat ga ik doen? het is me nog niet duidelijk, maar de laatste dagen ben ik wel springlevend volgens mij.
Dit schrijf ik trouwens nog letter naar letter, maar mijn toekomst gaat richting Chat GPT denk ik.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Houd je van een spiegel of niet?
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#3
LucidLucy zei:
Houd je van een spiegel of niet?
Klik om te vergroten...
In de spiegel kijken? Geen problemen mee. Selfies durf ik ook te maken. Maar documentjes gebruik ik nu meer als spiegel. Heb je tips? 5 minuten per dag tegen de spiegel praten?
Mijn knie is wel aan diggelen gegaan en na 3 operaties is ie toch niet geheel betrouwbaar. Ook wat andere mankementen en daarom voel ik me achter tralies in dit leven, maarja, het is maar een gevoel.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wat zijn de activiteiten van het bedrijf geweest, dat zij schuld zouden hebben aan jouw verslaving ( en)?
Dat is een schuldvraag waarvan ik betwijfel of je een kans tot winnen van de zaak in de rechtszaal maakt....
Zo op het eerste gevoel lijkt het mij zo, dat de keuze om tot middelen gebruik bij jou ligt en dat het bedrijf gaat aanvoeren dat je ook een andere keuze hebt kunnen maken....
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#5
De Zandman zei:
Wat zijn de activiteiten van het bedrijf geweest, dat zij schuld zouden hebben aan jouw verslaving ( en)?
Dat is een schuldvraag waarvan ik betwijfel of je een kans tot winnen van de zaak in de rechtszaal maakt....
Zo op het eerste gevoel lijkt het mij zo, dat de keuze om tot middelen gebruik bij jou ligt en dat het bedrijf gaat aanvoeren dat je ook een andere keuze hebt kunnen maken....
Klik om te vergroten...
het bedrijf ontslaat niet en heeft in de jaren aan mijn inkomen gesleuteld en na meerdere jaren bijkomen van ongeluk, hebben ze me nieuwe funktie gegeven (ik heb geaccepteerd dat ik moest werken en kwam ook net uit ziekenhuis voor afkicken). Ze hebben toen contract aangepast, hetgeen ik nooit heb getekend en niet heb kunnen accepteren. Maar ze zijn zo machtig die mega bedrijven. De rechter had de uitspraak al klaarliggen voor de dag van de rechtzaak. Ik heb te lang gewacht en moet gewoon accepteren, dat we niets meer zijn in deze economie..

En ja, kans om te winnen lijkt minimaal, maar mijn knokpartij tegen Apple, Google en de smerige bedrijfsuitvoering met "winstmaximalisatie" staat boven alles.., ik ben net begonnen!!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Maar ben je niet bang dat alle energie en moeite die je hieraan gaat besteden bij voorbaat niet verspilde energie en moeite is?
Je gaat tegen hele grote en machtige instanties procederen als ik het goed begrijp...heb je net zo een lange adem en goede Advocaten als zij?
Het spreekwoord zegt:
Ken uzelf, en ken uw vijand.
U zult in geen honderd veldslagen verliezen!
M.a.w. weet, waaraan je begint!
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#7
De Zandman zei:
Maar ben je niet bang dat alle energie en moeite die je hieraan gaat besteden bij voorbaat niet verspilde energie en moeite is?
Je gaat tegen hele grote en machtige instanties procederen als ik het goed begrijp...heb je net zo een lange adem en goede Advocaten als zij?
Het spreekwoord zegt:
Ken uzelf, en ken uw vijand.
U zult in geen honderd veldslagen verliezen!
M.a.w. weet, waaraan je begint!
Klik om te vergroten...
tja, ik heb me vergist. Maar ondertussen ben ik al 15 maanden zonder nicotine en dat was het startsignaal. Ik zit ondertussen in procedures en het lijkt niets bij te dragen. Vorige rechter meldde, dat mijn inzinking een gevolg was van het niet bereiken van mijn doelen in het leven. En dat ik daar niet een manager de schuld van kan geven.
En ja, ik heb zeker niet de lange adem die zij hebben en dat weten ze. Maar zolang ik niet de dagen gewoon doorkom, zullen zij van me blijven horen. Apple en Google hebben geluk, want die laten je werken via andere bedrijven en blijven daarom afgeschermd.
Momenteel laat ik de bedrijven even voor wat ze zijn en ga ik stoppen met verdovende middelen die ik gebruikte omdat ik gebukt ging onder hun machtmisbruik.
Als laatste puntje.., ik wens niemand iets negatiefs toe en begrijp best dat bedrijf ook niets liever had dan een gezonde harde werker, die gewoon lekker meedraait in de maatschappij.. Nou, daar blijf ik mijn best voor doen, maar de laatste 10 jaar waren het iets te moeilijk. Damm.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."