Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsErnstige etizolam en phenibut verslaving. Hier mijn verhaal.

Ernstige etizolam en phenibut verslaving. Hier mijn verhaal.

22 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Euhm eerste kennismaking met Etizolam en je spreekt over dosissen van 10mg en daarna zelfs 20mg 😱 Dan ligt het niet persé aan Etizolam, maar jouw giga overdosering en misbruik van dit middel. Ik ben nu ook gekend met benzo's en benzo rc's, maar 3mg Etizolam is bij hoogste dosering en dat is geen standaard. Uw dosissen zijn buiten proportioneel.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
M
Manu76
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
PapaverMan zei:
Maar dit is wel weer typisch dat NA-toontje dat me hier zo tegen staat.
Klik om te vergroten...
Interessant! Waarom ben je daar zo tegen? Lijkt me namelijk goed bedoeld. Confronterend misschien?
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#3
Manu76 zei:
Interessant! Waarom ben je daar zo tegen? Lijkt me namelijk goed bedoeld. Confronterend misschien?
Klik om te vergroten...
Nou in dit geval is het sowieso de put dempen als het kalf verdronken is. TS heeft dit al op de harde manier geleerd. Het is tamelijk aanmatigend om dit nu te zeggen, na wat TS al heeft doorgemaakt. Zeker als je die ervaring zelf niet hebt.

En het irriteert me persoonlijk omdat ik zelf heel goed uit ervaring weet wat al deze middelen doen en hoe naar de ontwenning kan zijn na lange tijd op hoge doseringen. Maar ik weet ook dat het te hanteren is met goede info en de juiste zorg en motivatie. Daar hoor ik veel te weinig over, terwijl er veel meer van dit soort verhalen zijn dan horrorverhalen. Het maakt mensen bang om te stoppen en dat is niet nodig.
G
Ganjasmoker1993Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Inmiddels ben ik al afgekickt en zit ik momenteel nog in de ontwenning.

In het algemeen ben ik erg ongevoelig voor het effect en afkick van benzo's. Zo naïef dat ik was raakte ik uiteindelijk toch verslaafd aan etizolam.

Benzo's waren mij niet onbekend voordat ik aan de etizolam begon. Voordat ik aan de etizolam begon had ik nog nooit enige afkick van welke (rc) benzo dan ook ervaren. Zelfs niet na het cold turkey stoppen van dagelijks maanden lang benzo gebruik. De dossisen die ik gebruikte waren ook absurd hoog. Voordat ik aan de etizolam begon had ik al ruim ander half jaar geen benzo's meer gebruikt.

Ik kamp met onderliggende problematiek. Dat was de aanleiding dat ik begon aan etizolam. Met de gedachte dat ik het maar voor maximaal een week zou gebruiken. Ik zou immers toch niet verslaafd raken aan benzo's..

Zonder enige tolerantie begon ik aan de etizolam. De eerste week zat ik al op dosissen van 10 mg per dag. Uiteraard had ik na deze week etizolam gebruik nog steeds last van mijn onderliggende problematiek. Zo volgde er een tweede week etizolam gebruik, en een derde, en een vierde..

Binnen twee weken zat ik al op 20 mg etizolam per dag. Na 4 weken etizolam gebruik besloot ik cold turkey te stoppen, er vanuit gaande dat ik toch geen ontwenning zou krijgen. Ik had immers nog nooit ontwenning gehad van benzo's, ook niet na langer gebruik en in hogere dosissen dan nu met de etizolam.

Toch kreeg ik ontwenning. De ontwenning voelde aan alsof ik een speed kater had. Ik was angstig, paranoïde, ik zweette, en voelde me extreem ongemakkelijk, nog niet eens gesproken over de hartkloppingen die heel de dag bleven aanhouden. Een normaal gesprek voeren was uitgesloten.

Mijn onderliggende problematiek werd erger en erger, ik kon niet stoppen met overdenken en werd helemaal gek van mezelf. Ik besloot weer etizolam te gebruiken.

Dit hield ongeveer een half jaar aan, met sommige tussenpauzes. Ik besloot na 6 maanden weer cold turkey af te kicken, dit keer met behulp van kratom. Ik zat nog steeds op 20 mg etizolam per dag.

Het feit dat ik weer aan de kratom ging vond ik verschrikkelijk. Hier was ik namelijk ongeveer ander half jaar terug klinisch van afgekickt. Ik gebruikte toen ongeveer 30 gram kratom per dag, 8 jaar(!) lang.

Het afkicken van de etizolam met behulp van kratom ging niet bepaald vlekkeloos. Ik kon niet slapen, eten, en voelde me geestelijk en psychisch verschrikkelijk. Dit heb ik ongeveer 5 dagen volgehouden. Toen begon ik namelijk ook afkick van de kratom te ervaren, de welbekende restless legs, het gewrichtspijn, koud/warm gevoel.. Ik besloot dus te stoppen met de kratom en weer te beginnen met de etizolam.

Hier ging het mis. Zelfs 20 mg etizolam per dag deed niet veel meer. Ik voelde me emotioneel erg klote, ik kon niet meer slapen, en had extreem veel last van mijn maag. Het voelde alsof ik extreem hard aan het detoxen was, op 20mg etizolam per dag.

Ik besloot hulp in te schakelen bij novadic. De eerste intake vond al snel plaats, maar helaas was er een tweede intake nodig waar ik een maand lang op moest wachten. Het vervelende was dat de tweede intake niet langer duurde dan een half uur, en het exact hetzelfde gesprek was als de eerste intake. Dit frustreerde mij enorm, vooral om het feit dat ik in deze maand begonnen was met phenibut, om toch de ontwenning van de etizolam tegen te gaan.

Van moment tot het contacteren van novadic tot uiteindelijke de klinische opname gebruikte ik zo'n 7-10g phenibut per dag. De laatste paar dagen zelfs 15 tot 20 gram. Tijdens het phenibut gebruik gebruikte ik nog steeds zo'n 13 mg etizolam per dag.

Het vervelende was dat ik me ondanks deze verschrikkelijk hoge dosissen me nog steeds rot voelde. Rot is licht uitgedrukt. Ik voelde me verschrikkelijk. Had extreem grote angsten, zat te hyperventileren, huilde heel de dag door, en had grote paniek om de kleinste dingen. Het voelde alsof ik nog steeds kei hard aan het detoxen was. De verslavingsarts vertelde me dat dit geen ontwenning meer was, maar dat me hersenen helemaal ontregeld waren van al het gebruik.

Uiteindelijk werd ik klinisch opgenomen. Ik had grote zorgen of ik wel de juiste medische hulp zou krijgen aangezien beide middelen nog vrij onbekend zijn.
Gelukkig heb ik onwijs goede medische hulp gekregen, maar het was voor de verslavingsarts toch wel wat experimenten om mij de juiste afbouw medicatie te geven, vooral het feit dat ze nog nooit eerder een cliënt hadden die gebruikte wat ik gebruikte.

Uiteindelijk hebben ze na contact gehad te hebben met het radboud umc mij op 150 mg diazepam en 40mg baclofen per dag gezet. Dit adviseerde ik hun ook om te doen.

In 5 weken tijd heb ik de diazepam en baclofen afgebouwd naar 0. Het was na de afbouw voor mij weer tijd om weer naar huis te gaan. Eenmaal op 0 van de baclofen en de diazepam werd de ontwenning voor mij te heftig. Ik voelde me extreem ongemakkelijk op de groep en kon niet meer tegen de drukte. Ik heb toen samen met de verslavingsarts besloten om thuis verder te detoxen, dit in verband met minder prikkels.

Inmiddels ben ik 2 weken clean en gaat het erg goed met me. De eerste week voelde ik me lichamelijk erg ziek. Psychisch was ook een drama. Gelukkig voel ik me sinds een week stukken beter. Mijn eetlust is weer terug (Ik heb tijdens de detox van 5 weken geen een moment van eetlust gehad), ik haal zo'n 10 uur slaap per dag en voel me psychisch voor zo'n 70% in orde.

De verslavingsarts en een andere arts gaan met mijn toestemming een artikel schrijven over phenibut. Zo ook om andere cliënten in de toekomst beter te helpen die ook aan phenibut verslaafd zijn. Dit eigen initiatief vind ik onwijs goed!

Zucht naar phenibut en etizolam staat op 0. Dit omdat ik weet dat als ik hier weer verslaafd aan raak thuis afkicken onmogelijk is. En een klinische opname trek ik niet meer.
Zucht naar blowen is wel vrij groot. Ik blowde namelijk zo'n 2 gram wiet weg tijdens mijn etizolam en phenibut verslaving. Maar gelukkig ben ik nog steeds clean van alles.

Dit was mijn verhaal. Het lucht me enigszins ook op om mijn verhaal te delen met jullie.

Voor degene die struggelen met een verslaving, - mij is het gelukt af te kicken van deze heftige verslaving , dus moet het voor jullie ook haalbaar zijn om af te kicken!

Bedankt voor het lezen, en mochten er vragen zijn, stel ze dan gerust!
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Knap van je dat je er vanaf bent! Heftig hoe je op zulke doseringen terrecht gekomen bent, ik begrijp alleen niet waarom je gelijk zo hoog begon meestal eindig je pas met zulke doseringen... Betekend toch dat je al verdoemd was voor het begon😨 Maar dat het met psychische problemen te maken heeft snap ik dan wel. Sterkte Kerel en volhouden nu! Je bent er al vanaf dus je bent al halverwege daar!
P
PinkHippoLid
01-01-2024, 00:00
#6
Respect man dat je van zulke hoge doseringen hebt kunnen afkicken... je bent een sterk mens, wees trots :clapping:
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik vind dit ook echt een top prestatie. Ik zag deze doseringen altijd alleen maar voorbij komen op Reddit. Damn, dude! You kicked some ass.

Ben trots op je! En vooral, wees trots op jezelf! Hou vol!
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hoho 20 mg is zeker wel een hoge dosis maar dodelijk vind ik nmwat te ver gezocht.
dat is zo een 3x 7 mg per dag…
1,5 mg clonazolam is zowat hetzelfde.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#9
Zeelanddude zei:
Hoho 20 mg is zeker wel een hoge dosis maar dodelijk vind ik nmwat te ver gezocht.
dat is zo een 3x 7 mg per dag…
1,5 mg clonazolam is zowat hetzelfde.
Klik om te vergroten...
Allemaal beestachtig om van af te kicken. :(

Zeker met andere middelen erbij. Gefrituurde receptoren in ieder geval
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Zeelanddude zei:
Hoho 20 mg is zeker wel een hoge dosis maar dodelijk vind ik nmwat te ver gezocht.
dat is zo een 3x 7 mg per dag…
1,5 mg clonazolam is zowat hetzelfde.
Klik om te vergroten...
Ik zat op 5/6mg clonazolam per dag😮
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#11
Spyro zei:
Gefrituurde receptoren
Klik om te vergroten...
mini_megamix_300x200_300dpi_.jpg
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#12
@Dirkjan is té zalig 🤣
D
Danny46Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Nihilist88 zei:
Euhm eerste kennismaking met Etizolam en je spreekt over dosissen van 10mg en daarna zelfs 20mg 😱 Dan ligt het niet persé aan Etizolam, maar jouw giga overdosering en misbruik van dit middel. Ik ben nu ook gekend met benzo's en benzo rc's, maar 3mg Etizolam is bij hoogste dosering en dat is geen standaard. Uw dosissen zijn buiten proportioneel.
Klik om te vergroten...
in principe kun je er wel 30 van nemen zonder dood te gaan maar ga aub niet hpger dan 20 mg
D
Danny46Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Danny46 zei:
in principe kun je er wel 30 van nemen zonder dood te gaan maar ga aub niet hpger dan 20 mg
Klik om te vergroten...
je lichaam vind het niet grappig ook al kun je de volgende dag best functioneren
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#15
Danny46 zei:
in principe kun je er wel 30 van nemen zonder dood te gaan maar ga aub niet hpger dan 20 mg
Klik om te vergroten...
Weer echt gewoon een compleet kutadvies.
D
Danny46Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Mevrouw Pløp zei:
Weer echt gewoon een compleet kutadvies.
Klik om te vergroten...
ik zeg gewoon wat ik doe en wat de effecten zijn en om het niemand aan te raden het is helemaaal geen advies alleen een waarschuwing
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#17
Danny46 zei:
ik zeg gewoon wat ik doe en wat de effecten zijn en om het niemand aan te raden het is helemaaal geen advies alleen een waarschuwing
Klik om te vergroten...
Nee dat doe je niet. Je zegt letterlijk dat je er best 20 van kunt nemen, maar niet hoger gaan dan 30. En hoewel je lichaam het niet leuk vindt kun je de dag erna best functioneren.

Dat zijn jouw woorden, en dat is op geen fucking enkele manier een waarschuwing 'of gewoon wat jij doet'! Als je dat zelf niet ziet zit er iets goed mis in je bovenkamer.
A
AzraëlLid
01-01-2024, 00:00
#18
Door zulke hoge dosering te nemen schiet je tolerantie pijlsnel omhoog.
@ts jij mag nooit meer gabaergische chems nemen. Het is de ergste afkick die er is. Alsof je voor weken elke dag 10 redbulls op hebt.
Hoe gaat het nu met jou?
D
Danny46Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Mevrouw Pløp zei:
Nee dat doe je niet. Je zegt letterlijk dat je er best 20 van kunt nemen, maar niet hoger gaan dan 30. En hoewel je lichaam het niet leuk vindt kun je de dag erna best functioneren.

Dat zijn jouw woorden, en dat is op geen fucking enkele manier een waarschuwing 'of gewoon wat jij doet'! Als je dat zelf niet ziet zit er iets goed mis in je bovenkamer.
Klik om te vergroten...
oke dan zeg ik er niks meer over
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#20
Danny46 zei:
in principe kun je er wel 30 van nemen zonder dood te gaan maar ga aub niet hpger dan 20 mg
Klik om te vergroten...
Dit is echt gevaarlijk advies. Voor mensen met tolerantie lijkt dit me al een erg hoge dosering, voor mensen zonder tolerantie is dit ronduit gevaarlijk. Dit soort ongenuanceerde en gevaarlijke uitspraken passen niet bij de harm-reduction die we hier willen toepassen.

Danny46 zei:
oke dan zeg ik er niks meer over
Klik om te vergroten...
Je mag hier best je eigen ervaringen delen. Ook als deze onverstandig zijn of waren. Maar maak dan in ieder geval heel duidelijk dat wat je hebt gedaan onverstandig was en juist een voorbeeld is van hoe het niet moet. De manier waarop jij het nu formuleert zet juist aan tot gevaarlijk gebruik en dat is echt niet de bedoeling hier.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."