Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"#1993gang Heftig om te lezen wat je heb meegemaakt maar ook dankbaar dat je dit deelt 🙏 Ben je inmiddels gestopt met de stims? En studeer je nog?"
"tony211 zei: Vergelijkbaar meegemaakt. Goed geschreven. Ik heb de stemmen echter nog steeds, ook met antipsychotica. Niet meer dat ik gezellig kan kletsen met niemand behalve de stemmen, maar wel zo ver dat ze me wakker kunnen houden en inderdaad mijn naam roepen en bijvoorbeeld meningen geven over mijn gedrag. Ik ben dan ook schizoaffectief. Dit ook als ik genoeg slaap. Maar inderdaad: slaap is mega belangrijk. Klik om te vergroten... Sorry dat ik ontspoor maar heb je het gevoel dat als je een regelmatig slaapschema aanhoudt dat de psychotische klachten afnemen?"
"Twee weken terug was ik dus aan een 4-FMA binge (draadje) begonnen dat zo'n 4 a 5 dagen duurde en moest daardoor een keiharde comedown/crash/rebound meemaken. Deels heeft dit te maken met grotendeels onverantwoordelijk gedrag (onvoldoende onderzoek, afgaan op anekdoten) en ten tweede denk ik achteraf dat het bijnemen compulsief werd omdat ik niet direct met de nadelen werd geconfronteerd (pas op de laatste dag). Ik zal niet uitvoerig beschrijven wat voor positieve effecten 4-FMA heeft gehad in die week, dat kan je overal vinden van drugsforum tot psychonautwiki, maar het is een stim en dus kan je vooral denken aan gevoelens van verbondenheid, euforie, grenzeloze energie & motivatie. Ik heb in die week heel veel achterstallig werk verricht en hobby's weer opgepakt (die ik nu dus nog steeds doe). Wat ik vooral wil belichten is hoe de comedown, raar genoeg, mijn grondvesten heeft doen schudden en als het ware mentale blokkade's had opgeheven die mij ervan weerhielden bepaalde aspecten van mijn leven onder ogen te zien. Negatieve aspecten die ik maar weggestopt had al jaren terug. Wat er volgde was een periode van spijt, rouw en verdriet. Boosheid (op mijzelf) en teleurstelling. Nu ben ik geen psychiater en neurowetenschapper, maar boeien deze onderwerpen mij al sinds jonge leeftijd enorm (waarom ik ook dus begonnen was met tryptamines). Voor mijn gevoel heb ik deze ervaring kunnen integreren in mijn psyche en het te gebruiken als een extreem waardevolle les. Zo'n houding had ik ook al met bad trips met paddo's en LSD, maar nog nooit was ik qua dopamine & serotonine doodgebloed als afgelopen dagen. Het contrast tussen verbondenheid met de hele wereld en gevoelens van eeuwige eenzaamheid was ook heel nuttig om de grijstinten van het alledaagse beter te begrijpen. In verschillende facetten van mijn leven heb ik al een hoop gedragsveranderingen doorgevoerd en heb ik een hoop trauma's van mijn lijf geschreven en actief doorlopen, ervaringen waar ik voorheen niet makkelijk toegang tot kreeg. Zoals het zo bewust mogelijk te blijven in wat ik ook doe, tijdens goede of slechte tijden. Mijn bewuste of onbewuste coping mechanismes onder het vergrootglas gelegd. Ik voel mij herboren met een nieuw levensperspectief en zal het lang duren totdat ik weer drugs overweeg omdat ik deze les op lange termijn in de praktijk wil beproeven. Sorry als dit wat zweverig overkomt. Met dit bericht wil ik absoluut niet anderen aansporen om zo'n comedown op te zoeken, maar vroeg mij af of anderen een soortgelijke ervaring hebben meegemaakt waarin je interne waardestructuur en je eigen plaats in het leven zo grondig herzien werd? Edit: Om het wat te verduidelijk, lijstje van praktische veranderingen: Ingeschreven voor vervolgopleiding Creatieve najagingen weer opgepakt (bas, lineart) Gestopt met roken (1 week, 10 jaar gerookt, geen enkel probleem want voelde mij toch al klote door comedown) Betere coördinatie van inspanning tijdens werkzaamheden en rust Mijn plaats in het leven herzien (realistisch, niet sugarcoated) Realistische doelen stoelen i.p.v. monster projecten dat onvermijdelijk leidt tot teleurstelling Handelingen in het nu hebben een duidelijke plaats voor in de toekomst Relaties en kennissen hebben een belangrijkere plek in mijn leven gekregen"
"Het is inderdaad erg confronterend.. je komt jezelf wel tegen na meerdaags gebruik. Bedankt voor het delen, voel ik mij niet zo alleen in die ervaring"
"Mooi verhaal man, heel herkenbaar met dat roken trouwens. Vooral tijdens het uitgaan, kan zo aangesloten worden op een beademingsapparaat naast het bed.. Nog nooit aan het gamen gegaan met coke op omdat ik er andere doeleinden in zie, zo verwacht ik ook niet snel een prestatiewinst zeg maar.. (kan amper geconcentreerd blijven op één taak met een volle neus 😂) Let wel een beetje op he, het is geen kinderspeelgoed, maar het klinkt ernaar dat je een verantwoordelijke houding hebt met gebruik 👍 Zelf ooit een beste prestatiewinst behaald met 75mg ketamine nasaal tijdens een (150 microgram) LSD comedown, totale dissociatie, helemaal opgegaan in het spel, drie potjes a la 1 uur elk, top 3 op een 100 player server. Leg alleen je microfoon weg, je klinkt totaal debiel 😂 Fucking predator style man 👽"
"Oke, dat is fijn om te horen want ik ben hartstikke dol op mijn GABA makkers. Gebruik je nog benzo's of GHB?"
"Ik begrijp dat je GHB gebruikt om de effecten van je depressie weg te nemen die misschien voortkomen uit moeilijke ervaringen die je in het verleden mee hebt gemaakt. Een depressie is enorm klote, vooral omdat het alle aspecten van je leven beïnvloed. GHB zal je zeker beter laten voelen en andere prikkels dempen die je misschien neerslachtig zullen laten voelen in je nuchtere toestand. GHB is echter geen permanente oplossing en zal altijd lijden tot geestelijke afhankelijkheid bij langdurig gebruik. Onderzoeken hebben ook aangetoond dat langdurig GHB gebruik zal leiden tot een afname van je cognitieve capaciteiten. GHB is geen wondermiddel, het dempende effect op je hersenen is heerlijk, ook het stimuleren van je seksuele gevoelens kan ik getuigen als zeer prettig. Maar besef wel dat je speelt met GABA-erge systemen in je hoofd, essentieel voor zenuwoverdracht die ook van invloed zijn op tal van andere serotonine en dopamine systemen. GHB heeft een soortgelijk effect op je hersenen als alcohol, zonder de schadelijke metabolieten. Maar spelen met zo'n essentiële neurotransmitter is niet zonder gevaar. Ook kan het gevaar ontstaan van zuurstoftekort in je brein als je herhaaldelijk het out-gaan opzoekt. Mijn advies aan jou is om je GHB gebruik te verminderen puur uit zelfbescherming. Ik gebruik ook GHB maar beperk het gebruik drastisch in. Er zijn andere manieren om je klachten te verhelpen zonder dat je je hersenpan onder zoveel stress zet. Stuur een pb als je erover wilt praten. Edit: Lees alleen maar op deze sub-forum hoeveel mensen problemen ervaren met hun verslaving. Zelfs ik voel mij onwennig als ik een avondje GHB heb gebruikt. Rapport van RIVM gedateerd uit 2012 over de mogelijke neurotoxische effecten van GHB-gebruik: Mogelijke neurotoxische effecten van GHB (rivm.nl)"
"Ok nice! Heb ik overheen gelezen dan. Zolang je maar controle hebt over je gebruik, power to you."
"Hoi hoi, Ik was afgelopen week in een enorm geile bui maar geen zin om daadwerkelijk iemand te ontmoeten, nu was ik al bekend met de libido verhogende werking van GHB maar dat gebruik ik niet meer. Na een beetje scrollen op dit forum het grote masturbatie topic gevonden en besloten 4-FMA te proberen.. Nou heb ik voorheen nog nooit stims gebruikt naast wat ritaline vroeger tijdens moeilijke examens en blijf ik meestal in mijn eigen terreintje van tryptamines en benzo's waar ik goed bekend ben met de risico's / doseringen / bijwerkingen / etc... De afgelopen vier dagen dus elke dag na mijn werk minstens 2 keer 150mg genomen en gisteravond/nacht zo'n 400-500mg in totaal. Ik werd er totaal niet geil van maar jezus heb ik genoten 😂 Nog nooit zo productief geweest sinds jaren Maar goed... klopt het dat de bijwerkingen pas 2 dagen na gebruik optreden zoals MDMA (nooit geprobeerd) ?"
"Thanksss dan had ik het toch fout begrepen, gewoon afwachten en uitzitten dan maar 😩"