Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsStoppen met Blowen. Met de Chat GPT erbij.

Stoppen met Blowen. Met de Chat GPT erbij.

115 antwoorden
20 weergaven
18-5-2026
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mooi dat je al beter begint te slapen @Manu76. De koffie heb ik naar jouw voorbeeld beperkt. Ik heb enkel een heerlijke verse bonen mokka in de ochtend gedronken.

Helaas had ik zelf een slechte nacht met veel pijn van een ontstoken hand. Die had ik namelijk 3 dagen geleden onder invloed van 2-FMA en alcohol per ongeluk in een San Pedro geslingerd. Ondanks dat ik de meeste stekels uit mijn hand kon halen, kan ik hem nu nauwelijks bewegen door de ontsteking.

Verder heb ik vandaag niets gebruikt en ook geen verlangens naar cannabis gehad. Wel merk ik prikkelbaar en een stuk chaotischer te zijn dan voor het stoppen. Zometeen maar proberen op tijd mijn bed in te gaan en hopen dat de pijn minder wordt en mijn dromen niet nog heviger worden dan afgelopen nacht. Wat een gekkigheid was dat.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Hippie Langwaus zei:
Mooi dat je al beter begint te slapen @Manu76. De koffie heb ik naar jouw voorbeeld beperkt. Ik heb enkel een heerlijke verse bonen mokka in de ochtend gedronken.

Helaas had ik zelf een slechte nacht met veel pijn van een ontstoken hand. Die had ik namelijk 3 dagen geleden onder invloed van 2-FMA en alcohol per ongeluk in een San Pedro geslingerd. Ondanks dat ik de meeste stekels uit mijn hand kon halen, kan ik hem nu nauwelijks bewegen door de ontsteking.

Verder heb ik vandaag niets gebruikt en ook geen verlangens naar cannabis gehad. Wel merk ik prikkelbaar en een stuk chaotischer te zijn dan voor het stoppen. Zometeen maar proberen op tijd mijn bed in te gaan en hopen dat de pijn minder wordt en mijn dromen niet nog heviger worden dan afgelopen nacht. Wat een gekkigheid was dat.
Klik om te vergroten...

Mooi en gezellig @Hippie Langwaus , dat je ook al meer dan een week de wiet hebt kunnen weerstaan!
En ik kan me bij die prikkelbaarheid zeker iets voorstellen. Allemaal idioten op de wereld momenteel!
Ik had trouwens in de meest dramatische tijden van mijn leven zoveel pijn van binnen, dat ik fysieke pijn bijna nodig had om het aan te kunnen. Misschien helpt je ontstoken hand je op die manier een paar dagen verder, maar het lijkt me geen pleziertje en hier gaat het momenteel weer goed na een lange middag.
Kun je gewoon peukjes roken deze dagen?

Succes en ik zie af en toe al wat licht aan het einde van de tunnel!
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#3
Manu76 zei:
Kun je gewoon peukjes roken deze dagen?
Klik om te vergroten...
Dat zou kunnen, maar ik rook nooit peukjes. :) Ik heb meerdere keren geprobeerd om sigatetten te roken, maar ik vond het bijna nooit lekker. Heel soms was het wel aangenaam na een lekkere maaltijd met veel drank om er eentje met iemand mee te roken. Ook vind ik het effect van nicotine niet echt fijn, behalve als het heel langzaam mijn bloed in komt zoals bij het roken van een tabakspijp of een sigaar. Dan komt het via het mond- en neusslijmvlies binnen i.p.v. de longen.

Ik rook(te) cannabis altijd puur.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#4
Manu76 zei:
beter!!! Ik dacht dat je misschien ook door nicotine ontwenning moest omdat je hash had gekocht. dan wens ik je een leerzame nacht toe.
Klik om te vergroten...
Die hooguit 3 of 4 keer per jaar dat ik een tabakspijp rook, moet ik gelukkig door de nicotine 'gewenning'. :wink: Ik rookte elke dag meerdere pijpjes hasj en ook wel wiet als ik wat wilde variëren. Als ik op een dag zowel hasjpijp rookte als een tabakspijp vergiste ik me nooit bij welke pijp ik lekker diep en lang inhaleerde en bij welke ik de rook enkel in de mond en retronasaal moest laten. Jij ook alvast een goede nacht toegewenst!
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Dag 12 is wel super zwaar. Desforia noem ik het, maar ik ga lekker verder met mijn spelletje:

8 levels naar succes.
Ik zit nu duidelijk in level 5 en die voelt mentaal niet fijn, maar level 6 voelt weer te goed.. Ik herrinner me nu weer hoe ik in 2018 de mist in ging in level 6.





Geen haast gelukkig, slapen gaat goed en ik sta geheel achter mijn besluit!
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#6
Volhouden @Manu76, ik volg je met enkele dagen achterstand. Het vergaat me deze week nog prima. Afgezien van ontzettend intense dromen, die ik me na ontwaken nog kan herinneren ook, valt het me mee momenteel.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hippie Langwaus zei:
Volhouden @Manu76, ik volg je met enkele dagen achterstand. Het vergaat me deze week nog prima. Afgezien van ontzettend intense dromen, die ik me na ontwaken nog kan herinneren ook, valt het me mee momenteel.
Klik om te vergroten...
Die dromen zijn leip he. Ik heb dat ook altijd na een periode veel blowen.

Heel januari niet geblowd en nu alleen in het weekend zorgt wel voor veel kindrr dromen.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Dag 13.
Begint lekker nu, komende week zon, en dit volgende weekeinde weer testen in de samenleving.. Een intensief weekeinde met sociale gelegenheden, vriendin, slapen in onbekend bed.. Ik heb weinig angst dat ik moet blowen, alleen wil ik me niet te leeg voelen en dat energieloze. Even proberen mezelf niet teveel aandacht te geven die dagen en naar andere luisteren en genieten van feest-stemming en dat soort zaken.

Dromen deze dagen waren echt leip ja. Met één moest ik flink nadenken of het een droom was en gelukkig wel ja, maar bij een andere gebeurde iets zo traumatisch dat ik er gelukkig gelijk uit kon komen op het onmogelijk moment.

Op naar mijn prive dagboekje en wens @Hippie Langwaus ook succesvol proces toe en @FredKroket succes met alleen de weekeindes blowen, dat gaat mij niet lukken. (Ik zie mezelf wel blowen in de toekomst, maar denk dat ik dan ook 3 maanden regel moet hanteren)
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#9
Succes met het vol maken van de tweede week stoppen @Manu76! Ik heb zelf een zweterige nacht met zeer gedetailleerde dromen achter de rug, maar de ontwenningsverschijnselen gaan me niet doen besluiten weer te blowen.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Dag 14. Vanavond, als ik ga slapen zijn de eerste 2 weken succesvol in de broekzak!

Ik pak even Chat GPT erbij en focus even op lusteloosheid/ brainfog of iets wat wel een beetje speelt bij mij:

ook naar aanleidingg van mijn lesje van:
Addiction Mindset - Dr. Frank - Marijuana Addiction Recovery Coaching

--
Brain-Fog is een term die wordt gebruikt om een gevoel van cognitieve traagheid en verwarring te beschrijven, wat kan resulteren in moeite met nadenken, concentreren en informatie verwerken. Mensen die stoppen met het gebruik van cannabis, kunnen deze symptomen ervaren als gevolg van ontwenningsverschijnselen. Dit komt doordat cannabis de manier verandert waarop onze hersenen functioneren en het kan een negatief effect hebben op de cognitieve prestaties, zoals geheugen en concentratie.

Als gevolg hiervan, wanneer mensen stoppen met cannabisgebruik, kunnen ze last krijgen van een soort "mentale mist", waarbij het moeilijk is om helder te denken of zich te concentreren op taken. Dit kan het dagelijks functioneren bemoeilijken en het moeilijker maken om productief te zijn.

Er zijn echter verschillende dingen die mensen kunnen doen om de symptomen van Brain-Fog te verminderen en hun cognitieve prestaties te verbeteren. Hieronder vind je een tabel met enkele tips en hoe ze werken op onze hersenen:

Tabel:
Tips om Brain-Fog te verminderenHoe het werkt op onze hersenen
Regelmatig sporten en bewegenVerhoogt de bloedtoevoer naar de hersenen
Voldoende slaap krijgenHelpt bij het herstellen van de hersenen
Gezond en gebalanceerd etenKan de hersenfunctie ondersteunen
Mentale oefeningen en geheugentrainingKan de cognitieve prestaties verbeteren
Mindfulness en meditatieKan helpen bij het verminderen van stress
Spelletjes spelenKan de cognitieve prestaties verbeteren en stress verminderen
Dagboek schrijvenKan helpen bij het organiseren van gedachten en emoties en kan dienen als uitlaatklep voor emoties
Interessante gesprekken voerenKan helpen bij het verbeteren van de cognitieve prestaties, het verhogen van sociale interactie en het verminderen van stress

Het is belangrijk om op te merken dat deze tips niet alleen helpen om Brain-Fog te verminderen, maar ook bijdragen aan een algemeen gezond welzijn. Door deze tips te integreren in het dagelijks leven, kunnen mensen hun cognitieve prestaties en algehele gezondheid verbeteren.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb de afgelopen dagen ook wat moeite met concentratie en voel me extreem vermoeid. Ik wordt doodmoe wakker na al die intense dromen. Ook lijk ik na elke remslaap even wakker te worden om gelukkig daarna weer een volgend droomavontuur in te worden geworpen. Ik verander verder niets aan mijn dag/nacht structuur. Ga gewoon op tijd naar mijn werk en maak de volledige werkdag vol. Wel ga ik heel vroeg naar bed, maar dat helpt nog niet.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Dag 15 - lekker. Effe Chat GPT erbij:


Beste Jongeman,

Allereerst wil ik je feliciteren met je doorzettingsvermogen en moed om te stoppen met cannabis. Ik begrijp dat het niet makkelijk is om deze gewoonte te doorbreken, maar met elke dag die je zonder THC doorbrengt, bewijs je aan jezelf dat je sterker bent dan de verleidingen van verslaving.

In de woorden van Max Havelaar: "Ik heb mijn leven in de hand genomen en ik zal er iets van maken." Door te kiezen voor een leven zonder cannabis, neem je inderdaad de controle over je leven terug en zet je een belangrijke stap in de richting van een gezonder en gelukkiger bestaan.

Het is begrijpelijk dat de afgelopen twee weken zwaar waren, maar bedenk je dat het einde van de tunnel in zicht is. Elke dag zonder cannabis is een dag waarop je meer vertrouwen krijgt in jezelf en in je vermogen om je doelen te bereiken. En met elke dag groeit ook je veerkracht om eventuele terugvallen te kunnen opvangen en opnieuw de draad op te pikken.

Laat je inspireren door Max Havelaar, die met zijn strijd voor rechtvaardigheid en gelijkheid liet zien dat één persoon wel degelijk een verschil kan maken in de wereld. Zo kun jij met jouw beslissing om te stoppen met cannabis ook een positieve verandering teweegbrengen in je eigen leven en dat van de mensen om je heen.

Blijf volhouden en weet dat je niet alleen bent. Er zijn mensen die om je geven en die je steunen in je beslissing om te stoppen met cannabis. En vergeet niet dat je altijd trots mag zijn op jezelf, ongeacht hoe moeilijk de weg naar herstel soms kan zijn.

Met vriendelijke groet, ChatGPT
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#13
@Manu76 bij mij als ik brain fog krijg helpt het om wat vitamines bij te nemen. Ik merk vooral dat de combinatie van vitamine C en E me echt help om er even eruit te gaan. Dan helpt het me om verder te werken aan mijn herstel.

Misschien dat een multivitamine pil je ook kan helpen in plaats ervan. Weet dat Brain fog vervelend is maar dat het ook weer weg gaat. De dagen nadat de brain fog weer weg zijn, zijn bij mij altijd mooie dagen!
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Chat GPT maakt het misschien net iets mooier en misschien eerder morgen dat ik me zo voel, maar ik geloof er wel echt in:


Beste forumleden,

Het is dag 19 zonder wiet en ik moet bekennen dat ik me beduidend beter voel dan een weekje terug. Het is alsof er een mist opgetrokken is, die mijn zicht op het leven vertroebelde. Nu, zonder deze troebele sluier, kan ik eindelijk weer de kleuren en vormen om mij heen zien.

Het is verbazingwekkend hoe snel ons lichaam en geest kunnen herstellen als we ze de kans geven. Ik voel me fitter, helderder en meer geconcentreerd dan ik me in lange tijd heb gevoeld. Het is alsof ik mezelf opnieuw ontdek.

Natuurlijk zijn er momenten van verleiding geweest, momenten waarop ik bijna terug wilde grijpen naar mijn oude gewoonten. Maar telkens als ik dat gevoel heb, denk ik aan de prachtige wereld die op me wacht aan de andere kant van deze uitdaging. Het is als het beklimmen van een berg: het is moeilijk en soms eng, maar als je eenmaal op de top bent, is het uitzicht adembenemend.

Ik weet niet wat de toekomst voor me in petto heeft, maar ik geloof dat ik nu echt wel licht aan het einde van de tunnel zie. Misschien is het niet de makkelijkste weg, maar het is wel de weg die ik gekozen heb en ik ben er trots op. Wie weet wat voor prachtige ervaringen en ontdekkingen er nog op mijn pad zullen komen? Ik kan niet wachten om erachter te komen.

Met vriendelijke groet!
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#15
Gaat lekker die stoppoging van je @Manu76! Daar mag je best trots op zijn. Het helpt mij ook bij mijn eigen poging om te lezen dat jij het volhoudt.

De ontwenningsverschijnselen lijken wat af te nemen bij me, al is inslapen lastig en is tientallen keren wakker worden na intense dromen als ik eenmaal slaap nog steeds aan de orde van de nacht. Ik snap nu ook dat de fase waar ik nu in zit makkelijk kan uitlokken om weer te beginnen.

Ik denk dan bijvoorbeeld dat ik het blijkbaar 2 weken kan laten en dat ik me best goed voel inmiddels en dus best weer een keertje wat cannabis kan gebruiken. Maar ik weet dat de grip op het gebruik nog zeer pril is en dat 1 pijpje hasj roken, heel snel weer in dagelijks chronisch gebruik kan ontaarden. 1 zo'n lekker ontspannend pijpje hasj is het me niet waard om weer in dezelfde dagelijkse gewoonte te vervallen.

Ik heb echter nog steeds niet besloten om definitief te stoppen. Zelfs niet om te stoppen voor een vooraf voorgenomen periode, zoals jij jezelf een jaar hebt voorgenomen. Ik heb veel gedachten die me proberen te overtuigen dat de nadelen van dagelijks blowen toch allemaal wel mee vielen de afgelopen 30 jaar. Maar zelfs als dat zo is en dat geloof ik eigenlijk ook, dan moet ik me ook afvragen hoe positief dat dagelijks blowen dan is geweest al die jaren. Ook dat valt namelijk erg tegen als ik eerlijk ben.

Zolang ik die twee krachten voel strijden met elkaar, is het te vroeg om het er weer op te wagen om echt recreatief cannabis te gebruiken en te verwachten dat ik niet binnen de korte keren weer dagelijks ga blowen. Dus ik blijf het voorlopig nog langer volhouden om ervan af te blijven.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Hippie Langwaus zei:
Zolang ik die twee krachten voel strijden met elkaar, is het te vroeg om het er weer op te wagen om echt recreatief cannabis te gebruiken en te verwachten dat ik niet binnen de korte keren weer dagelijks ga blowen. Dus ik blijf het voorlopig nog langer volhouden om ervan af te blijven.
Klik om te vergroten...
Het gaat goed hier, al heb ik laatste uren de sterkste craving van de hele periode!! Ik heb trek om effe the blowen en zal me zo tot rust brengen.. Maar ik vertel mijzelf maar dat dat een goed teken is. Zodra dit gevoel wegtrekt kom ik in een echt positieve periode! Maar oh oh oh, ik heb iets te vieren en denk dus alleen maar aan wiet!!
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#17
Manu76 zei:
Het gaat goed hier, al heb ik laatste uren de sterkste craving van de hele periode!! Ik heb trek om effe the blowen en zal me zo tot rust brengen..
Klik om te vergroten...
Dat effe blowen geeft je in het beste geval heel even een rustmomentje. Daarna zul je er waarschijnlijk spijt van hebben. Dus als denkt aan het moment dat het weer uitgewerkt is als je het zou doen en hoe je je dan voelt, kan dat hopelijk helpen om er niet aan te beginnen. Succes en ik doe nog steeds met je mee. 🙂
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#18
New Dawn zei:
Zou ik het wellicht ooit weer bij een eenmalige sessie kunnen houden?
Zou het voor mij werken als ik alleen op een meerdaags festival gebruik?
Zou het voor mij werken als ik gewoon nooit meer achter mijn PC gebruik?
Zou het kwaad kunnen als ik wat wietolie gebruik, samen met mijn partner?
Klik om te vergroten...
Ik denk bij mezelf dat ik eerst een periode geheel zonder moet functioneren en dan heb ik ook een beter perspectief. Verder weet ik dat ik gewoon nooit meer moet gaan roken en dat ik nicotine niet aankan. Wel 2x in mijn leven na 3 jaar zonder, toch weer terug gevallen op constant gebruik. Nu weer 20 maanden zonder!
Wiet is ook niet te onderschatten, maar is toch een andere verslaving. Mijn gedachte is meer de 3 maanden regel hanteren en als ik thc ga gebruiken, dan eerder een spacecake maken voor een speciaal moment. Alcohol ga ik ook niet meer dan een aantal keer per jaar nemen. Ik drink dan ook om me dronken te voelen en momenteel 1x per jaar schat ik.
Maar voorlopig genoeg plezier van het "High On Life" trippy! En met mijzelf afgesproken minstens 1 jaar geen thc. In huis heb ik trouwens wel wiet, maar ik snak er geheel niet naar. Wel naar het planten van de autoflowers omdat mijn vriendin nog wel veel uitgeeft aan de wiet en we daarom minder arm zijn met onze plantjes op het terras. Ik blijf het een prachtige hobby vinden en geniet van het groei-proces.
Succes @New Dawn !
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#19
New Dawn zei:
Zou het kwaad kunnen als ik wat wietolie gebruik, samen met mijn partner?
Klik om te vergroten...
Als wiet verslaafde was ik verknocht aan wietolie. Het werd echt heel makkelijk om wiet erdoor te gebruiken en is ook een goedkope manier om wiet te consumeren. Ik ging makkelijker bij druppelen om een bepaald effect na te streven en op gegeven moment vond ik het ook lekker om wiet te roken en te druppelen.

Recreatief vind ik roken beter. Medicinaal is olie wel ideaal.

Maar als je wil stoppen, niet eraan zitten idd.
N
New DawnLid
01-01-2024, 00:00
#20
Manu76 zei:
Ik denk bij mezelf dat ik eerst een periode geheel zonder moet functioneren en dan heb ik ook een beter perspectief.
Klik om te vergroten...

Had ik ook, en dat lukt ook lange tijd uitstekend, maar na die "periode van een jaar" ben ik wel steeds weer begonnen.
Wat op zich niet erg is, want het contrast wel / niet wordt steeds duidelijker, elke keer wil ik nog intenser gestopt blijven.

Manu76 zei:
Wiet is ook niet te onderschatten, maar is toch een andere verslaving.
Klik om te vergroten...

Ja, ik heb het nooit als een verslaving gezien en doe dat nog steeds niet, al werkt het wel zo.
Het is in mijn ogen "Gewoon een slechte gewoonte die ik naast me neer zou moeten leggen".

Manu76 zei:
In huis heb ik trouwens wel wiet, maar ik snak er geheel niet naar.
Klik om te vergroten...

Heb het een jaar lang op 40cm van mijn hoofd in mijn blow-doosje gehad, niet naar omgekeken tot ik dacht: Achja, kan wel weer toch?

Manu76 zei:
Wel naar het planten van de autoflowers omdat mijn vriendin nog wel veel uitgeeft aan de wiet en we daarom minder arm zijn met onze plantjes op het terras. Ik blijf het een prachtige hobby vinden en geniet van het groei-proces.
Klik om te vergroten...

Een eigen plant is zijn gewicht in goud waard voor een dagelijkse gebruiker, ik vond het kweken ook erg leuk, uiteindelijk de opbrengst maar weggegeven.

Don Draper zei:
Maar als je wil stoppen, niet eraan zitten idd.
Klik om te vergroten...

Ik wil vooral stoppen met het regelmatig bedwelmen van mezelf, het middel doet dan alleen maar schade.
Dat kluisje idee geeft me wel hoop dat zowel mijn partner als ikzelf het middel verantwoord kunnen inzetten.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."