Ik denk bij mezelf dat ik eerst een periode geheel zonder moet functioneren en dan heb ik ook een beter perspectief.
Had ik ook, en dat lukt ook lange tijd uitstekend, maar na die "periode van een jaar" ben ik wel steeds weer begonnen.
Wat op zich niet erg is, want het contrast wel / niet wordt steeds duidelijker, elke keer wil ik nog intenser gestopt blijven.
Wiet is ook niet te onderschatten, maar is toch een andere verslaving.
Ja, ik heb het nooit als een verslaving gezien en doe dat nog steeds niet, al werkt het wel zo.
Het is in mijn ogen "Gewoon een slechte gewoonte die ik naast me neer zou moeten leggen".
In huis heb ik trouwens wel wiet, maar ik snak er geheel niet naar.
Heb het een jaar lang op 40cm van mijn hoofd in mijn blow-doosje gehad, niet naar omgekeken tot ik dacht: Achja, kan wel weer toch?
Wel naar het planten van de autoflowers omdat mijn vriendin nog wel veel uitgeeft aan de wiet en we daarom minder arm zijn met onze plantjes op het terras. Ik blijf het een prachtige hobby vinden en geniet van het groei-proces.
Een eigen plant is zijn gewicht in goud waard voor een dagelijkse gebruiker, ik vond het kweken ook erg leuk, uiteindelijk de opbrengst maar weggegeven.
Maar als je wil stoppen, niet eraan zitten idd.
Ik wil vooral stoppen met het regelmatig bedwelmen van mezelf, het middel doet dan alleen maar schade.
Dat kluisje idee geeft me wel hoop dat zowel mijn partner als ikzelf het middel verantwoord kunnen inzetten.