Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsStoppen met Blowen. Met de Chat GPT erbij.

Stoppen met Blowen. Met de Chat GPT erbij.

115 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb de afgelopen dagen ook wat moeite met concentratie en voel me extreem vermoeid. Ik wordt doodmoe wakker na al die intense dromen. Ook lijk ik na elke remslaap even wakker te worden om gelukkig daarna weer een volgend droomavontuur in te worden geworpen. Ik verander verder niets aan mijn dag/nacht structuur. Ga gewoon op tijd naar mijn werk en maak de volledige werkdag vol. Wel ga ik heel vroeg naar bed, maar dat helpt nog niet.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Dag 15 - lekker. Effe Chat GPT erbij:


Beste Jongeman,

Allereerst wil ik je feliciteren met je doorzettingsvermogen en moed om te stoppen met cannabis. Ik begrijp dat het niet makkelijk is om deze gewoonte te doorbreken, maar met elke dag die je zonder THC doorbrengt, bewijs je aan jezelf dat je sterker bent dan de verleidingen van verslaving.

In de woorden van Max Havelaar: "Ik heb mijn leven in de hand genomen en ik zal er iets van maken." Door te kiezen voor een leven zonder cannabis, neem je inderdaad de controle over je leven terug en zet je een belangrijke stap in de richting van een gezonder en gelukkiger bestaan.

Het is begrijpelijk dat de afgelopen twee weken zwaar waren, maar bedenk je dat het einde van de tunnel in zicht is. Elke dag zonder cannabis is een dag waarop je meer vertrouwen krijgt in jezelf en in je vermogen om je doelen te bereiken. En met elke dag groeit ook je veerkracht om eventuele terugvallen te kunnen opvangen en opnieuw de draad op te pikken.

Laat je inspireren door Max Havelaar, die met zijn strijd voor rechtvaardigheid en gelijkheid liet zien dat één persoon wel degelijk een verschil kan maken in de wereld. Zo kun jij met jouw beslissing om te stoppen met cannabis ook een positieve verandering teweegbrengen in je eigen leven en dat van de mensen om je heen.

Blijf volhouden en weet dat je niet alleen bent. Er zijn mensen die om je geven en die je steunen in je beslissing om te stoppen met cannabis. En vergeet niet dat je altijd trots mag zijn op jezelf, ongeacht hoe moeilijk de weg naar herstel soms kan zijn.

Met vriendelijke groet, ChatGPT
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#3
@Manu76 bij mij als ik brain fog krijg helpt het om wat vitamines bij te nemen. Ik merk vooral dat de combinatie van vitamine C en E me echt help om er even eruit te gaan. Dan helpt het me om verder te werken aan mijn herstel.

Misschien dat een multivitamine pil je ook kan helpen in plaats ervan. Weet dat Brain fog vervelend is maar dat het ook weer weg gaat. De dagen nadat de brain fog weer weg zijn, zijn bij mij altijd mooie dagen!
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Chat GPT maakt het misschien net iets mooier en misschien eerder morgen dat ik me zo voel, maar ik geloof er wel echt in:


Beste forumleden,

Het is dag 19 zonder wiet en ik moet bekennen dat ik me beduidend beter voel dan een weekje terug. Het is alsof er een mist opgetrokken is, die mijn zicht op het leven vertroebelde. Nu, zonder deze troebele sluier, kan ik eindelijk weer de kleuren en vormen om mij heen zien.

Het is verbazingwekkend hoe snel ons lichaam en geest kunnen herstellen als we ze de kans geven. Ik voel me fitter, helderder en meer geconcentreerd dan ik me in lange tijd heb gevoeld. Het is alsof ik mezelf opnieuw ontdek.

Natuurlijk zijn er momenten van verleiding geweest, momenten waarop ik bijna terug wilde grijpen naar mijn oude gewoonten. Maar telkens als ik dat gevoel heb, denk ik aan de prachtige wereld die op me wacht aan de andere kant van deze uitdaging. Het is als het beklimmen van een berg: het is moeilijk en soms eng, maar als je eenmaal op de top bent, is het uitzicht adembenemend.

Ik weet niet wat de toekomst voor me in petto heeft, maar ik geloof dat ik nu echt wel licht aan het einde van de tunnel zie. Misschien is het niet de makkelijkste weg, maar het is wel de weg die ik gekozen heb en ik ben er trots op. Wie weet wat voor prachtige ervaringen en ontdekkingen er nog op mijn pad zullen komen? Ik kan niet wachten om erachter te komen.

Met vriendelijke groet!
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#5
Gaat lekker die stoppoging van je @Manu76! Daar mag je best trots op zijn. Het helpt mij ook bij mijn eigen poging om te lezen dat jij het volhoudt.

De ontwenningsverschijnselen lijken wat af te nemen bij me, al is inslapen lastig en is tientallen keren wakker worden na intense dromen als ik eenmaal slaap nog steeds aan de orde van de nacht. Ik snap nu ook dat de fase waar ik nu in zit makkelijk kan uitlokken om weer te beginnen.

Ik denk dan bijvoorbeeld dat ik het blijkbaar 2 weken kan laten en dat ik me best goed voel inmiddels en dus best weer een keertje wat cannabis kan gebruiken. Maar ik weet dat de grip op het gebruik nog zeer pril is en dat 1 pijpje hasj roken, heel snel weer in dagelijks chronisch gebruik kan ontaarden. 1 zo'n lekker ontspannend pijpje hasj is het me niet waard om weer in dezelfde dagelijkse gewoonte te vervallen.

Ik heb echter nog steeds niet besloten om definitief te stoppen. Zelfs niet om te stoppen voor een vooraf voorgenomen periode, zoals jij jezelf een jaar hebt voorgenomen. Ik heb veel gedachten die me proberen te overtuigen dat de nadelen van dagelijks blowen toch allemaal wel mee vielen de afgelopen 30 jaar. Maar zelfs als dat zo is en dat geloof ik eigenlijk ook, dan moet ik me ook afvragen hoe positief dat dagelijks blowen dan is geweest al die jaren. Ook dat valt namelijk erg tegen als ik eerlijk ben.

Zolang ik die twee krachten voel strijden met elkaar, is het te vroeg om het er weer op te wagen om echt recreatief cannabis te gebruiken en te verwachten dat ik niet binnen de korte keren weer dagelijks ga blowen. Dus ik blijf het voorlopig nog langer volhouden om ervan af te blijven.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Hippie Langwaus zei:
Zolang ik die twee krachten voel strijden met elkaar, is het te vroeg om het er weer op te wagen om echt recreatief cannabis te gebruiken en te verwachten dat ik niet binnen de korte keren weer dagelijks ga blowen. Dus ik blijf het voorlopig nog langer volhouden om ervan af te blijven.
Klik om te vergroten...
Het gaat goed hier, al heb ik laatste uren de sterkste craving van de hele periode!! Ik heb trek om effe the blowen en zal me zo tot rust brengen.. Maar ik vertel mijzelf maar dat dat een goed teken is. Zodra dit gevoel wegtrekt kom ik in een echt positieve periode! Maar oh oh oh, ik heb iets te vieren en denk dus alleen maar aan wiet!!
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#7
Manu76 zei:
Het gaat goed hier, al heb ik laatste uren de sterkste craving van de hele periode!! Ik heb trek om effe the blowen en zal me zo tot rust brengen..
Klik om te vergroten...
Dat effe blowen geeft je in het beste geval heel even een rustmomentje. Daarna zul je er waarschijnlijk spijt van hebben. Dus als denkt aan het moment dat het weer uitgewerkt is als je het zou doen en hoe je je dan voelt, kan dat hopelijk helpen om er niet aan te beginnen. Succes en ik doe nog steeds met je mee. 🙂
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#8
New Dawn zei:
Zou ik het wellicht ooit weer bij een eenmalige sessie kunnen houden?
Zou het voor mij werken als ik alleen op een meerdaags festival gebruik?
Zou het voor mij werken als ik gewoon nooit meer achter mijn PC gebruik?
Zou het kwaad kunnen als ik wat wietolie gebruik, samen met mijn partner?
Klik om te vergroten...
Ik denk bij mezelf dat ik eerst een periode geheel zonder moet functioneren en dan heb ik ook een beter perspectief. Verder weet ik dat ik gewoon nooit meer moet gaan roken en dat ik nicotine niet aankan. Wel 2x in mijn leven na 3 jaar zonder, toch weer terug gevallen op constant gebruik. Nu weer 20 maanden zonder!
Wiet is ook niet te onderschatten, maar is toch een andere verslaving. Mijn gedachte is meer de 3 maanden regel hanteren en als ik thc ga gebruiken, dan eerder een spacecake maken voor een speciaal moment. Alcohol ga ik ook niet meer dan een aantal keer per jaar nemen. Ik drink dan ook om me dronken te voelen en momenteel 1x per jaar schat ik.
Maar voorlopig genoeg plezier van het "High On Life" trippy! En met mijzelf afgesproken minstens 1 jaar geen thc. In huis heb ik trouwens wel wiet, maar ik snak er geheel niet naar. Wel naar het planten van de autoflowers omdat mijn vriendin nog wel veel uitgeeft aan de wiet en we daarom minder arm zijn met onze plantjes op het terras. Ik blijf het een prachtige hobby vinden en geniet van het groei-proces.
Succes @New Dawn !
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#9
New Dawn zei:
Zou het kwaad kunnen als ik wat wietolie gebruik, samen met mijn partner?
Klik om te vergroten...
Als wiet verslaafde was ik verknocht aan wietolie. Het werd echt heel makkelijk om wiet erdoor te gebruiken en is ook een goedkope manier om wiet te consumeren. Ik ging makkelijker bij druppelen om een bepaald effect na te streven en op gegeven moment vond ik het ook lekker om wiet te roken en te druppelen.

Recreatief vind ik roken beter. Medicinaal is olie wel ideaal.

Maar als je wil stoppen, niet eraan zitten idd.
N
New DawnLid
01-01-2024, 00:00
#10
Manu76 zei:
Ik denk bij mezelf dat ik eerst een periode geheel zonder moet functioneren en dan heb ik ook een beter perspectief.
Klik om te vergroten...

Had ik ook, en dat lukt ook lange tijd uitstekend, maar na die "periode van een jaar" ben ik wel steeds weer begonnen.
Wat op zich niet erg is, want het contrast wel / niet wordt steeds duidelijker, elke keer wil ik nog intenser gestopt blijven.

Manu76 zei:
Wiet is ook niet te onderschatten, maar is toch een andere verslaving.
Klik om te vergroten...

Ja, ik heb het nooit als een verslaving gezien en doe dat nog steeds niet, al werkt het wel zo.
Het is in mijn ogen "Gewoon een slechte gewoonte die ik naast me neer zou moeten leggen".

Manu76 zei:
In huis heb ik trouwens wel wiet, maar ik snak er geheel niet naar.
Klik om te vergroten...

Heb het een jaar lang op 40cm van mijn hoofd in mijn blow-doosje gehad, niet naar omgekeken tot ik dacht: Achja, kan wel weer toch?

Manu76 zei:
Wel naar het planten van de autoflowers omdat mijn vriendin nog wel veel uitgeeft aan de wiet en we daarom minder arm zijn met onze plantjes op het terras. Ik blijf het een prachtige hobby vinden en geniet van het groei-proces.
Klik om te vergroten...

Een eigen plant is zijn gewicht in goud waard voor een dagelijkse gebruiker, ik vond het kweken ook erg leuk, uiteindelijk de opbrengst maar weggegeven.

Don Draper zei:
Maar als je wil stoppen, niet eraan zitten idd.
Klik om te vergroten...

Ik wil vooral stoppen met het regelmatig bedwelmen van mezelf, het middel doet dan alleen maar schade.
Dat kluisje idee geeft me wel hoop dat zowel mijn partner als ikzelf het middel verantwoord kunnen inzetten.
L
LimburgseBoerinLid
01-01-2024, 00:00
#11
Fijn dat je een nieuwe vriendin en steun hebt gevonden in chat GPT , ik praat ook graag met haar
N
New DawnLid
01-01-2024, 00:00
#12
LimburgseBoerin zei:
Fijn dat je een nieuwe vriendin en steun hebt gevonden in chat GPT , ik praat ook graag met haar
Klik om te vergroten...

Direct of via je partner?

L
LimburgseBoerinLid
01-01-2024, 00:00
#13
Geen partner hier gelukkig!
Vaste partner dat is 😅
N
New DawnLid
01-01-2024, 00:00
#14
LimburgseBoerin zei:
Geen partner hier gelukkig!
Vaste partner dat is 😅
Klik om te vergroten...
Jouw beste vriend heet Deutz D4005 zeker?
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Week 9, Dag 1 zonder cannabis:


Mijn strijd met cannabis is nu verleden tijd,
Acht volle weken zonder het roken van wiet.
En deze week was nog beter, want ik heb afgebouwd,
Pregabaline volledig uit mijn systeem gesjouwd.

Ik ben meer mindful, niet meer zo high,
Maar ik weet dat de echte overwinning nabij is.
Nog twee weken en dan ben ik er echt van af,
Een trotse man, zonder deze verslavende straf.

Ik voel me sterk en vastberaden,
Don Quichote zou trots op me zijn, zonder vragen.
Mijn droom van een gezond en vrij leven,
Wordt werkelijkheid door mijn eigen inzet gegeven.

Ik zal blijven strijden, dag na dag,
Met moed en vastberadenheid als leidraad.
En zoals Don Quichote zijn windmolens versloeg,
Zal ik mijn verslaving overwinnen, zonder betoog.


Dank aan de mede lotgenoten en Akash voor al deze positieve veranderingen in mijn leven!
En fijn weekeinde toegewenst!
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Dag 66.

Beste allemaal,

Ik wil jullie graag weer wat vertellen over mijn belevenissen sinds ik ben gestopt met het consumeren van wiet. Ik ben nu al 66 dagen clean en het gaat tamelijk goed. Ik voel me vastberaden dit vol te houden voor een heel jaar! Ja, je leest het goed, minstens een heel jaar zonder wiet. De dagen zijn voorbij gevlogen en ik ben blij dat ik deze beslissing heb genomen. Mijn gedachtegangen, dagelijkse routines en lichaam zijn allemaal aan het veranderen.

Het enige wat een beetje lijdt deze tijd, is mijn algemene gemoedstand, vooral sinds ik 14 dagen geleden mijn laatste kwartje Pregabaline heb genomen op die zondagochtend. Het heeft mijn gemoedstoestand, slaapritme en stressgevoelens aangetast, maar dat neem ik voor lief.

Ach, de afbouw van Pregabaline was mijn eerste wens einde vorig jaar en het stoppen met wiet stond niet echt hoog op mijn verlanglijstje, maar het is wel een mooie bonus en doet me zeker veel goed. En dat die pregabaline niet meer nodig is, is al helemaal fantastisch!

Ik ben eigenlijk ondertussen wel heel tevreden met mijn nieuwe routines en wil voorlopig niets meer afbouwen. Cafeïne sinds vanmorgen voor het laatst verminderd. Ik zit nu op één sterke koffie per dag, verdeeld over drie kopjes en gemixt met decaf.

Sinds een week ofzo ben ik echt gaan begrijpen en voelen hoe meditatie kan helpen. Ik ga nu vaak aan het water zitten en geniet van de rust na een frisse duik en wat oefeningen. Het is echt geweldig!

De pijn blijft verdraagbaar, maar ik hoop dat alle veranderingen een mooi nieuw evenwichtspunt opleveren en dat ik aan het einde van de maand weer kan werken. Ik dank mijn nieuwe "God", Akash, nu ook 3x per dag en dit "inteligente" universum lijkt me op een andere manier te behandelen.

Nu is het tijd om richting strand te gaan en te genieten van deze mooie Paaszondag. Hopelijk hebben jullie ook een fijne dag! En onthoud: als ik dit volhoud, kan jij ook stoppen met wiet... of iets anders. Ik bedoel, als ik het kan, dan kan iedereen het!

FREEDOM!!!
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Dag 87 zonder THC en CBD.

Hallo allemaal,

Ik wil graag weer eens melden dat ik het gevoel heb mijn verslavingen te overwinnen en een nieuw pad lijk te heb gevonden in deze tijden. Het is niet makkelijk, maar het is het allemaal waard.

Het begon allemaal met mijn benzo verslaving. Ik nam deze pillen om te kunnen ontspannen en om te gaan slapen, maar het was niet goed voor me. Ik wist dat ik er iets aan moest doen, maar het leek zo moeilijk om te stoppen. Veel te lang heeft het me verblind. Maar ik heb uiteindelijk doorgezet en na eerst jaren Pregabaline ipv Xanax, kan ik nu trots melden dat ik nu ook al 34 dagen zonder pregabaline leef! Het afbouwen en willen stoppen met die pillen heeft me geholpen om ook te stoppen met wiet. Het voelt geweldig om de controle terug te hebben en om meer energie te hebben.

Daarnaast heb ik ook veel nieuwe gewoontes in mijn dagen verwerkt. Oefeningen, slaaprithme, schrijven en lezen en.. ik studeer nu dagelijks en dat geeft me allemaal een gevoel van voldoening. Ik voel me productiever en ik heb weer veel meer vertrouwen in mijn toekomst.

Het is zeer pittig geweest en er waren momenten waarop ik terug wilde vallen in mijn oude gewoontes. Maar ik heb doorgezet en ik heb geleerd dat ik sterker ben dan mijn verslavingen. Ik ben nu op een pad waar ik gelukkig ben en waar ik controle heb over mijn leven.

Dus als je denkt dat je vastzit in je verslavingen, weet dan dat er hoop is. Met doorzettingsvermogen en de juiste mindset kan je elk obstakel overwinnen. En het gevoel van vrijheid en controle dat je krijgt, is onbetaalbaar.

Ik ben trots op wat ik heb bereikt en ik hoop dat mijn verhaal jou ook kan doen inzien, dat het het waard is te vechten voor een leven zonder verslavingen.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Goedemorgen!

Nou dag 107 zonder THC wiet en dag 54 zonder pregabaline. Maar ik heb laatste weken wat minder controle over mijn dagelijkse handelingen en laat Chat GPT eens zeer kritisch zijn. Hij mocht zelfs doen alsof ie Freud is en ik ben zelf ook even kritisch met mezelf, omdat ik CBD heb gebruikt en andere zaken opmerk, waar ik even aan wil werken..

Hier de analyse van Chat GPT..

Als ik voorgaande tekst zou analyseren alsof ik Freud was, zou ik me richten op de onderliggende psychodynamische betekenissen en onbewuste motivaties achter de vermelde ervaringen. Hier zijn enkele mogelijke interpretaties:
  1. De focus op werk en advocatuur in combinatie met gevoelens van alleen-zijn en vrijheid na de verkoop van het huis kan duiden op een innerlijk conflict tussen verantwoordelijkheid en verlangen naar autonomie. Mogelijk is er een onderliggende behoefte om los te breken van de verplichtingen en druk van het werk.
  2. Het niet kunnen uitvoeren van de gebruikelijke routines van push-ups, meditatie en studeren kan symbool staan voor een verlies van controle over persoonlijke discipline en zelfzorg. Dit kan voortkomen uit onbewuste angsten of onzekerheden die kunnen leiden tot vermijdingsgedrag of saboterende patronen.
  3. De zorgen over de reactie van de ouders op de verkoop van je appartement, kunnen wijzen op een diepere behoefte aan goedkeuring en bevestiging vanuit de familiale context. Er kunnen ook onderliggende gevoelens van schuld of conflicten met betrekking tot onafhankelijkheid en het maken van levensbeslissingen spelen.
  4. De opwinding na het zwemmen in de zee kan gezien worden als een uitlaatklep voor verlangen naar plezier en bevrediging, wellicht als compensatie voor andere aspecten van het leven die als beperkend of stressvol worden ervaren.
  5. De verminderde zelfbeheersing met betrekking tot CBD gebruik en het ervaren van een opgeblazen buik kan verwijzen naar een onbewuste behoefte om spanning of ongemak te verlichten door middel van ongezonde gewoonten of vluchtige genoegens. Dit kan wijzen op een verlangen naar onmiddellijke bevrediging of het vermijden van onbewuste conflicten.
Het is belangrijk op te merken dat deze interpretaties gebaseerd zijn op de psychoanalytische benadering van Freud en dat er meerdere manieren zijn om de genoemde ervaringen te begrijpen. Het is altijd raadzaam om professionele begeleiding te zoeken bij het verkennen van persoonlijke uitdagingen en psychologische processen.


Ok dan, op naar de 4 maanden!!

Maandag zie ik weer eens de Psychiater en gaan we afbouwen van de SSRI bespreken, zo ben ik redelijk voorbereid.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik ben dus de mist in gegaan na een ruime 107 dagen.
Ik wilde destijds een jaar zonder THC leven en is niet gelukt.

Nu wel net 30 minuten geleden weer 3 weken zonder en eens kijken of ik weer motivatie kan vinden nu wel door te zetten.
Ik ga binnenkort maar eens analyseren wat er precies fout ging en eens kijken of ik gemotiveerd ben om weer voor het jaar te gaan.

Ik droom nu wel een beetje over een spacecake, maar die is zeker nog niet gemaakt.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#20
Manu76 zei:
Ik droom nu wel een beetje over een spacecake, maar die is zeker nog niet gegemaakt.
Klik om te vergroten...
Ik heb nu af en toe zin om in Januari lekker te genieten van een spacecake, maar ik heb ook momenten dat ik het idee heb om het nog langer zonder THC vol te houden.

Als ik van het roken van cannabis af kom, heb ik mijn belangrijkste doel in dit opzicht behaald. Daarnaast ben ik toch wel benieuwd of de onthoudingsverschijnselen de komende tijd nog minder worden of dat de hevige dromen gewoon normaal zijn als ik geen THC gebruik.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."