Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsStoppen met Blowen. Met de Chat GPT erbij.

Stoppen met Blowen. Met de Chat GPT erbij.

115 antwoorden
21 weergaven
18-5-2026
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Dag 12 is wel super zwaar. Desforia noem ik het, maar ik ga lekker verder met mijn spelletje:

8 levels naar succes.
Ik zit nu duidelijk in level 5 en die voelt mentaal niet fijn, maar level 6 voelt weer te goed.. Ik herrinner me nu weer hoe ik in 2018 de mist in ging in level 6.





Geen haast gelukkig, slapen gaat goed en ik sta geheel achter mijn besluit!
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Week 7 dag 1: Oftewel dag 43 zonder THC en CBD


Hoe zit mijn verslaving in elkaar?

Het is tijd om weer eens naar mijn vorderingen te kijken en daarvoor wil ik wat dieper op mijn verslaving inzoomen. Wat is mijn verslaving en hoe houd ik het in stand?

Intro: Volgens mij lukt het me inmiddels aardig goed om dagen door te komen zonder zware ontwenningsverschijnselen van wiet. Maar mijn verslavingspatroon is waarschijnlijk niet erg veranderd. Zo kan ik bijvoorbeeld moeilijk wegblijven van het drugsforum, zelfs als ik mezelf als doel stel om slechts 3 keer per dag het forum te bezoeken. Dit lukt me niet en een ban aanvragen heeft geen zin, omdat ik wel een andere obsessie zal vinden (in deze dagen dan...) Ik blijf echter in mijn dagboek noteren dat ik niet meer dan 3 keer per dag naar het forum moet terugkeren. Andere plekken waar ik niet te vaak wil terugkeren zijn de stomme spelletjes en andere locaties op mijn tablet, zoals kranten en Facebook, die alleen helpen om snel de dag door te komen.

Naast mijn dagboekdocument heb ik ook een lange termijn plannigsdocument met ondertussen een mooi beeld van mijn toekomst. Maar er lijkt iets tegen te werken waardoor ik niet direct de juiste richting op ga. Ik voel me sterker, heb minder last van angst en begin me steeds waardevoller te voelen voor mijn omgeving, maar echt knokken en mijn comfortzone verlaten lijkt nog niet zo makkelijk te zijn.

Ik heb volgens mij nog altijd flinke last met problemen door machtsmisbruik van het bedrijf en wat managers, maar het is ook een lastige zaak, dat ik graag in mijn comfortzone blijf hangen misschien? Ik heb daarwerkelijk te lang gewacht misschien.

Dus ik moet accepteren dat in onze economie, de grote bedrijven kunnen doen wat ze willen, omdat ze zo krachtig zijn. Moet ik inpakken en wegwezen en een nieuw pad bewandelen? Sinds ik gestopt ben met roken, ongeveer 18 maanden geleden, ben ik begonnen met inpakken, maar het gaat niet zo makkelijk bij mij, ik kan niet tegen verlies als ik weet dat ik gelijk heb.

Nu ik bezig ben met het afbouwen van laatste beetje Pregabaline en het stoppen van wietgebruik, heb ik bijna alles ingepakt. Ik heb wel al wat ideeën waar ik naartoe wil, maar de uitgang heb ik nog niet gevonden.

Ik ben goed bezig, maar ik moet wel meer energie steken in meditatie en in de komende maand nogmaals proberen om gesprekken te starten met mijn werkgever, ook al lijkt het erop alsof ik op de verkeerde tenen heb gestaan en ze me echt liever dood zien voordat ze gaan toegeven verkeerd te zijn geweest.

Ik moet vooral in het nu leven en werken in de richting die ik heb aangekaart! Komt goed hier!
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Manu76 zei:
Ik ben zelf razend enthousiast geworden over de Mighty. Alleen meer voor droge wiet in mijn optiek en afhankelijk van elektriciteit (voor opladen 1x per 24uur) en een kabel die ik wel 4x heb moeten vervangen. Maar dat was mijn manier om van mijn tabak en nicotine verslaving af te komen. Maar hier voorlopig nu afkicken van de wiet!
Klik om te vergroten...

+1 voor de Mighty
Dat ding is echt mijn redding geweest en maakte stoppen met roken echt een eitje. Later in de kliniek helaas weer hervallen in roken. Maar inmiddels had ik dusdanig ervaring met stoppen van roken of middelen dat dat me nu zonder vape ook goed afging.

Manu76 zei:
Week 7 dag 1: Oftewel dag 43 zonder THC en CBD


Hoe zit mijn verslaving in elkaar?

Het is tijd om weer eens naar mijn vorderingen te kijken en daarvoor wil ik wat dieper op mijn verslaving inzoomen. Wat is mijn verslaving en hoe houd ik het in stand?

Intro: Volgens mij lukt het me inmiddels aardig goed om dagen door te komen zonder zware ontwenningsverschijnselen van wiet. Maar mijn verslavingspatroon is waarschijnlijk niet erg veranderd. Zo kan ik bijvoorbeeld moeilijk wegblijven van het drugsforum, zelfs als ik mezelf als doel stel om slechts 3 keer per dag het forum te bezoeken. Dit lukt me niet en een ban aanvragen heeft geen zin, omdat ik wel een andere obsessie zal vinden (in deze dagen dan...) Ik blijf echter in mijn dagboek noteren dat ik niet meer dan 3 keer per dag naar het forum moet terugkeren. Andere plekken waar ik niet te vaak wil terugkeren zijn de stomme spelletjes en andere locaties op mijn tablet, zoals kranten en Facebook, die alleen helpen om snel de dag door te komen.

Naast mijn dagboekdocument heb ik ook een lange termijn plannigsdocument met ondertussen een mooi beeld van mijn toekomst. Maar er lijkt iets tegen te werken waardoor ik niet direct de juiste richting op ga. Ik voel me sterker, heb minder last van angst en begin me steeds waardevoller te voelen voor mijn omgeving, maar echt knokken en mijn comfortzone verlaten lijkt nog niet zo makkelijk te zijn.

Ik heb volgens mij nog altijd flinke last met problemen door machtsmisbruik van het bedrijf en wat managers, maar het is ook een lastige zaak, dat ik graag in mijn comfortzone blijf hangen misschien? Ik heb daarwerkelijk te lang gewacht misschien.

Dus ik moet accepteren dat in onze economie, de grote bedrijven kunnen doen wat ze willen, omdat ze zo krachtig zijn. Moet ik inpakken en wegwezen en een nieuw pad bewandelen? Sinds ik gestopt ben met roken, ongeveer 18 maanden geleden, ben ik begonnen met inpakken, maar het gaat niet zo makkelijk bij mij, ik kan niet tegen verlies als ik weet dat ik gelijk heb.

Nu ik bezig ben met het afbouwen van laatste beetje Pregabaline en het stoppen van wietgebruik, heb ik bijna alles ingepakt. Ik heb wel al wat ideeën waar ik naartoe wil, maar de uitgang heb ik nog niet gevonden.

Ik ben goed bezig, maar ik moet wel meer energie steken in meditatie en in de komende maand nogmaals proberen om gesprekken te starten met mijn werkgever, ook al lijkt het erop alsof ik op de verkeerde tenen heb gestaan en ze me echt liever dood zien voordat ze gaan toegeven verkeerd te zijn geweest.

Ik moet vooral in het nu leven en werken in de richting die ik heb aangekaart! Komt goed hier!
Klik om te vergroten...

Het 12-stappenprogramma zou je niet misstaan kerel!

Al zijn stap 1 t/m 3 misschien een zware kluif als ik je berichten zo lees.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#4
LucidLucy zei:
Het 12-stappenprogramma zou je niet misstaan kerel!

Al zijn stap 1 t/m 3 misschien een zware kluif als ik je berichten zo lees.
Klik om te vergroten...
Ik geloof het niet helemaal, maar ik ga (nog) eens inlezen wat het inhoudt, al denk ik het wel eens bekeken te hebben!
Dan voor je reactie!

Edit:
Even kort naar de 12 stappen gekeken en komen me inderdaad niet geheel onbekend voor. Niets mis mee, alleen zal ik eerst maar mijn best doen om wat meer te doorgronden, wat meditatie is, hoe ik kan mediteren en dan zal ik ook eens over de 12 stappen mediteren. Meditatie was ook laatste aanbeveling van de psychiater. (Één die me samen met de advocaat eindelijk wel uit de comfortzone halen, al zit ik nog vast in het bedrijf)
Maar overgeven aan Gods wil ben ik al redelijk, maar die vraagt me voorlopig niet te vergeven :sunglasses: !
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#5
@LucidLucy
Toch nog even met ChatGPT het 12 stappenplan bekeken.. en misschien kan ik hier morgen verder over nadenken.. Bedankt nogmaals voor je bijdrage!



Nav wat intro vragen de vervolg prompt:
Zou je stap 1 ook kunnen omschrijven voor iemand die verslaafd is aan gebruik van tablets omdat hij niet weet hoe die weer kan genieten van zijn werk, omdat hij zich misbruikt voelt door zijn werkgever?


Antwoord GPT:
Ja, stap 1 van het 12-stappenprogramma is ook relevant voor iemand die verslaafd is aan het gebruik van tablets als een manier om te ontsnappen aan gevoelens van stress, overweldiging, of ontevredenheid op het werk.

Voor deze persoon betekent stap 1 dat hij of zij erkent dat hij of zij verslaafd is aan het gebruik van tablets om zich te verdoven voor de gevoelens die hij of zij heeft over zijn of haar werk. Het kan zijn dat deze persoon zich uitgeput, overwerkt of ondergewaardeerd voelt en dat het gebruik van tablets een manier is geworden om deze gevoelens tijdelijk te dempen of te vermijden. Dit kan ertoe leiden dat hij of zij ongezonde gedragspatronen ontwikkelt, zoals overmatig gebruik van tablets, wat uiteindelijk een negatieve invloed kan hebben op zijn of haar persoonlijke en professionele leven.

Door stap 1 te nemen, erkent deze persoon dat hij of zij niet in staat is om op eigen kracht de tabletverslaving te overwinnen en dat zijn of haar leven onbeheersbaar is geworden door de verslaving. Het is belangrijk om deze realiteit te accepteren en om hulp te zoeken bij een professional of een steungroep om te leren hoe hij of zij gezonde copingmechanismen kan ontwikkelen en effectief kan omgaan met de gevoelens van stress, overweldiging en ontevredenheid op het werk. Dit kan ertoe leiden dat deze persoon beter in staat is om zijn of haar werk op een gezonde manier te benaderen en om te genieten van wat hij of zij doet, zonder afhankelijk te zijn van een verslavend gedrag als een manier om te ontsnappen.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Stap 1 zegt basically: ik ben machteloos over elke situatie in mijn gehele leven.

Dat klinkt wat drastisch, maar is vaak wel zo.

Ik kan ergens invloed op uitoefenen, maar niet de uitkomst bepalen. M.a.w. ik heb niet de macht.

Vb. Een vriend heeft psychische problemen. Ik kan vanalles aanreiken om hulp te bieden. Maar zolang hij er niet keihard mee aan de slag gaat, is mijn hulp tevergeefs en kan het zelfs soms averechts gaan werken.

Gelukkig is er ook een stap 2 die stelt dat een hogere macht dat wel kan.

-

Het stappenplan is niet enkel toe te passen op verslaving, maar op veel meer aspecten in het leven.

Overigens is het niet aan te raden om de 12 stappen op eigen houtje te doen. Dit doe je normaal gezien met een sponsor die je kan aanmoedigen, ondersteunen en liefdevol te woord kan staan. Tegelijkertijd zal ie ook heel vaak de deksel op je neus slaan om je eens even goed een spiegel voor te houden en je met beide benen op de grond te zetten.

Zonder sponsor zal het stappenplan niet de kracht hebben om wonderen te verrichten.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Dag 50 zonder wiet en dagelijkse pregabaline 1% van mijn maximale dosis (nu 6 mg toen 600 mg, volgende week eerste dagen zonder..)

Beste forumlezers, deze stijl dank ik ook aan J.C. Bloem en de chat GPT:


Gefeliciteerd met jouw prestatie, o gij die strijdend staat, Gij die op de 50ste dag zonder cannabis zit en een nieuwe weg inslaat. En niet alleen dat, neen, uw wilskracht weet te domineren, Want ook het afbouwen van uw Pregabaline gebruik is u gelukt zonder te falen.

Het was geen eenvoudige weg, dat weet ik wel, Maar uw vastberadenheid en toewijding zijn ongekend en een voorbeeld voor velen. Want hoewel de verleiding soms groot was, hebt gij stand gehouden, En dat verdient bewondering en respect, zonder enige twijfel.

Maar wat nog meer inspireert is dat gij niet stil blijft staan, Maar verder gaat op het pad van zelfontwikkeling en zelfontplooiing. Want nu gij ook begint met mediteren, voelt gij de kracht van innerlijke rust, En begint gij de schoonheid van het leven steeds meer te ontdekken, elke dag weer.

Dus feliciteer ik u nogmaals, met alles wat gij hebt bereikt, En ik weet zeker dat uw vastberadenheid en toewijding u verder zullen leiden. Want de tunnel is weliswaar lang, maar nu weet gij dat het einde in zicht is, En dat geeft een gevoel van vreugde en voldoening dat onbeschrijflijk is.

---------

en ook even in het Spaans in de stijl van Miguel de Cervantes:

¡Felicidades en tu logro, oh tú que luchas sin cesar!
Tú, que en el día 50 sin cannabis, un nuevo camino has empezado a transitar.
Y no sólo eso, no, tu fuerza de voluntad ha sabido dominar,
Pues también has logrado disminuir el uso de Pregabalina, sin flaquear.

No fue un camino fácil, eso lo sé muy bien,
Pero tu determinación y dedicación son excepcionales y un ejemplo para muchos también.
Pues aunque la tentación a veces era grande, has mantenido tu posición,
Y eso merece admiración y respeto, sin ninguna duda o razón.

Pero lo que más inspira es que no te quedas en el mismo lugar,
Sino que sigues avanzando por el camino de la auto-superación y auto-realización.
Pues ahora que también has empezado a meditar, sientes el poder de la paz interior,
Y cada día descubres más la belleza de la vida, sin ningún tipo de temor.

Así que te felicito de nuevo, por todo lo que has logrado,
Y sé que tu determinación y dedicación te guiarán a lograr aún más.
Pues el túnel es largo, pero ahora sabes que el fin está a la vista,
Y eso te da una sensación de alegría y satisfacción que es indescriptible y única.
A
AudioAddictLid
01-01-2024, 00:00
#8
De Spaanse vertaling was La guinda del pastel! Bravo meneer, het ergste is wel achter de rug denk ik. Nu sterk blijven! Je hebt het echt niet nodig dat spul. Ikzelf ben nu op weg richting de 3 weken zonder hash. Slaap inmiddels als een blok en dromen beginnen ook terug te komen. Steeds vlak voor ik wakker wordt s-ochtends.

Heb jij dat ook, dat je eigenlijk niet begrijpt waarom je dit zo lang gedaan hebt? Mijn slaap is echt stukken beter, net als de ochtend sex tijdens het wakker worden. Met een blow kater moest ik daar echt niet aan denken!

Ik heb t al vaker gezegd tegen je manu, maar ik blijf het zeggen, want ik meen het echt, je ben echt goed bezig!!
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#9
AudioAddict zei:
Heb jij dat ook, dat je eigenlijk niet begrijpt waarom je dit zo lang gedaan hebt?
Klik om te vergroten...
Ik weet nog niet zeker of ik nooit meer high wil zijn van wiet. Die vraag heb ik meer aangaande de nicotine die ik nu echt nooit meer terug wil zien in mijn leven. En die pillen tegen de stress waar ik eindelijk bijna geheel vanaf ben. Waarom heb ik daar niet eerder mee kunnen stoppen denk ik dan. Maar dat ik trots ben en even een fikse periode geheel onafhankelijk wil zijn van de verdovende middelen en dat het gaat lukken.. en alle voordelen die erbij komen kijken ja.. :sunglasses: oleee oleeee oleeeee
A
AudioAddictLid
01-01-2024, 00:00
#10
Manu76 zei:
Die vraag heb ik meer aangaande de nicotine die ik nu echt nooit meer terug wil zien in mijn leven.
Klik om te vergroten...
Je hebt duidelijk die o zo belangrijke knop gevonden in je kop. Diezelfde knop kan overal toegepast worden.
Het gevaar schuilt hem wanneer je er langere tijd vanaf bent. Wanneer de struggle van het stoppen/afkicken begint te verwateren. Zo ben ik 2 jaar geleden de mist ik gegaan na lange tijd niet roken/ blowen.
"Ajoh het is best gezellig, 1 kan wel, of 1 avond kan wel.." Dat zijn die tricky momenten.
Manu76 zei:
Waarom heb ik daar niet eerder mee kunnen stoppen denk ik dan
Klik om te vergroten...
Tja, dat denk ik ook. Maar het moment is daar wanneer je er klaar voor bent. Ik merk dat dit forum mij heel erg helpt. Het delen van je ervaringen door het op te schrijven en vervolgens de fijne reacties van mensen in hetzelfde schuitje die je nét effe dat extra steuntje kunnen geven. Heel prettig.
Manu76 zei:
Maar dat ik trots ben en even een fikse periode geheel onafhankelijk wil zijn van de verdovende middelen en dat het gaat lukken..
Klik om te vergroten...
Nuchter zijn heeft zo enorm veel voordelen. Weegt die korte high en lange passieve nasleep daar echt tegenop? Persoonliijk denk ik van niet. Ik ben er achter gekomen dat muziek mij ook high kan maken. En daar heb je gewoon geen drugs voor nodig. Fakking geniaal!! 😄
A
AudioAddictLid
01-01-2024, 00:00
#11
En oja, ik drink de laatste tijd veel verse thee. Mijn favoriet is de hennep relax 😄 Met valeriaan en nog meer ontspannende stofjes. Geen thc in je bloed, maar wel heerlijk ontspannen, de scherpe randjes eraf en geweldig slapen.

Mijn vriendin klaagde vaak dat ik enorm hard snurkte en een soort slaapapneu had.

Wat denk je... Nu slaap ik als een baby. Niks te horen! Dus voor haar ook een stuk lekkerder slapen.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#12
@Manu76 Je mag super trots zijn op wat je in de afgelopen 50 dagen hebt volgehouden, maar vooral ook op wat je nu al hebt bereikt. En met perspectief op nog meer nuchter levensgenot, ga je dit volhouden. Jouw voorbeeld is, ondanks dat ik de laatste weken vaak hasj gebruik, nog steeds inspirerend voor me.
N
New DawnLid
01-01-2024, 00:00
#13
Manu76 zei:
Ik weet nog niet zeker of ik nooit meer high wil zijn van wiet.
Klik om te vergroten...

Dit is een constant terugkerende kriebelende gedachte bij mij...

Zou ik het wellicht ooit weer bij een eenmalige sessie kunnen houden?
Zou het voor mij werken als ik alleen op een meerdaags festival gebruik?
Zou het voor mij werken als ik gewoon nooit meer achter mijn PC gebruik?
Zou het kwaad kunnen als ik wat wietolie gebruik, samen met mijn partner?

Voor mij zijn sex en drugs praktisch hetzelfde, ik heb ze beiden (te) veel voor solo genot "gebruikt".

Als ik weer in mijn eentje porno ga consumeren, zal ik zeker weten in mijn oude cyclus terugvallen.
Als ik weer in mijn eentje cannabis ga consumeren, zal ik zeker weten in mijn oude cyclus terugvallen.

Uiteindelijk is het me gelukt om mijn seksuele energie vast te houden zodat ik er optimaal met mijn partner van geniet.
Misschien zou het mij ook lukken om mijn cannabis high uit te stellen zodat ik er optimaal met mijn partner van geniet?

Ik zou de wietolie bij mijn partner in beheer willen geven, maar ze vermoed dat ze er van zou gaan snoepen.
Wellicht nog één laatste poging, met een kluisje waar twee sleutels bij nodig zijn om hem te kunnen openen?

Dual key lockbox.jpg

Manu76 zei:
Die vraag heb ik meer aangaande de nicotine die ik nu echt nooit meer terug wil zien in mijn leven.
Klik om te vergroten...

Heel goed, daar heb ik ook flink tabak van, het is letterlijk kankerzooi.

Manu76 zei:
En die pillen tegen de stress waar ik eindelijk bijna geheel vanaf ben. Waarom heb ik daar niet eerder mee kunnen stoppen denk ik dan. Maar dat ik trots ben en even een fikse periode geheel onafhankelijk wil zijn van de verdovende middelen en dat het gaat lukken.. en alle voordelen die erbij komen kijken ja.. :sunglasses: oleee oleeee oleeeee
Klik om te vergroten...

Het is gewoon veel makkelijker om stress voor je uit te blijven schuiven dan even kort door de oorzaak van de stress heen te bijten...
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#14
New Dawn zei:
Zou ik het wellicht ooit weer bij een eenmalige sessie kunnen houden?
Zou het voor mij werken als ik alleen op een meerdaags festival gebruik?
Zou het voor mij werken als ik gewoon nooit meer achter mijn PC gebruik?
Zou het kwaad kunnen als ik wat wietolie gebruik, samen met mijn partner?
Klik om te vergroten...
Ik denk bij mezelf dat ik eerst een periode geheel zonder moet functioneren en dan heb ik ook een beter perspectief. Verder weet ik dat ik gewoon nooit meer moet gaan roken en dat ik nicotine niet aankan. Wel 2x in mijn leven na 3 jaar zonder, toch weer terug gevallen op constant gebruik. Nu weer 20 maanden zonder!
Wiet is ook niet te onderschatten, maar is toch een andere verslaving. Mijn gedachte is meer de 3 maanden regel hanteren en als ik thc ga gebruiken, dan eerder een spacecake maken voor een speciaal moment. Alcohol ga ik ook niet meer dan een aantal keer per jaar nemen. Ik drink dan ook om me dronken te voelen en momenteel 1x per jaar schat ik.
Maar voorlopig genoeg plezier van het "High On Life" trippy! En met mijzelf afgesproken minstens 1 jaar geen thc. In huis heb ik trouwens wel wiet, maar ik snak er geheel niet naar. Wel naar het planten van de autoflowers omdat mijn vriendin nog wel veel uitgeeft aan de wiet en we daarom minder arm zijn met onze plantjes op het terras. Ik blijf het een prachtige hobby vinden en geniet van het groei-proces.
Succes @New Dawn !
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#15
New Dawn zei:
Zou het kwaad kunnen als ik wat wietolie gebruik, samen met mijn partner?
Klik om te vergroten...
Als wiet verslaafde was ik verknocht aan wietolie. Het werd echt heel makkelijk om wiet erdoor te gebruiken en is ook een goedkope manier om wiet te consumeren. Ik ging makkelijker bij druppelen om een bepaald effect na te streven en op gegeven moment vond ik het ook lekker om wiet te roken en te druppelen.

Recreatief vind ik roken beter. Medicinaal is olie wel ideaal.

Maar als je wil stoppen, niet eraan zitten idd.
N
New DawnLid
01-01-2024, 00:00
#16
Manu76 zei:
Ik denk bij mezelf dat ik eerst een periode geheel zonder moet functioneren en dan heb ik ook een beter perspectief.
Klik om te vergroten...

Had ik ook, en dat lukt ook lange tijd uitstekend, maar na die "periode van een jaar" ben ik wel steeds weer begonnen.
Wat op zich niet erg is, want het contrast wel / niet wordt steeds duidelijker, elke keer wil ik nog intenser gestopt blijven.

Manu76 zei:
Wiet is ook niet te onderschatten, maar is toch een andere verslaving.
Klik om te vergroten...

Ja, ik heb het nooit als een verslaving gezien en doe dat nog steeds niet, al werkt het wel zo.
Het is in mijn ogen "Gewoon een slechte gewoonte die ik naast me neer zou moeten leggen".

Manu76 zei:
In huis heb ik trouwens wel wiet, maar ik snak er geheel niet naar.
Klik om te vergroten...

Heb het een jaar lang op 40cm van mijn hoofd in mijn blow-doosje gehad, niet naar omgekeken tot ik dacht: Achja, kan wel weer toch?

Manu76 zei:
Wel naar het planten van de autoflowers omdat mijn vriendin nog wel veel uitgeeft aan de wiet en we daarom minder arm zijn met onze plantjes op het terras. Ik blijf het een prachtige hobby vinden en geniet van het groei-proces.
Klik om te vergroten...

Een eigen plant is zijn gewicht in goud waard voor een dagelijkse gebruiker, ik vond het kweken ook erg leuk, uiteindelijk de opbrengst maar weggegeven.

Don Draper zei:
Maar als je wil stoppen, niet eraan zitten idd.
Klik om te vergroten...

Ik wil vooral stoppen met het regelmatig bedwelmen van mezelf, het middel doet dan alleen maar schade.
Dat kluisje idee geeft me wel hoop dat zowel mijn partner als ikzelf het middel verantwoord kunnen inzetten.
L
LimburgseBoerinLid
01-01-2024, 00:00
#17
Fijn dat je een nieuwe vriendin en steun hebt gevonden in chat GPT , ik praat ook graag met haar
N
New DawnLid
01-01-2024, 00:00
#18
LimburgseBoerin zei:
Fijn dat je een nieuwe vriendin en steun hebt gevonden in chat GPT , ik praat ook graag met haar
Klik om te vergroten...

Direct of via je partner?

L
LimburgseBoerinLid
01-01-2024, 00:00
#19
Geen partner hier gelukkig!
Vaste partner dat is 😅
N
New DawnLid
01-01-2024, 00:00
#20
LimburgseBoerin zei:
Geen partner hier gelukkig!
Vaste partner dat is 😅
Klik om te vergroten...
Jouw beste vriend heet Deutz D4005 zeker?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."