Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsStoppen met Blowen. Met de Chat GPT erbij.

Stoppen met Blowen. Met de Chat GPT erbij.

115 antwoorden
22 weergaven
18-5-2026
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Goedemorgen!

Nou dag 107 zonder THC wiet en dag 54 zonder pregabaline. Maar ik heb laatste weken wat minder controle over mijn dagelijkse handelingen en laat Chat GPT eens zeer kritisch zijn. Hij mocht zelfs doen alsof ie Freud is en ik ben zelf ook even kritisch met mezelf, omdat ik CBD heb gebruikt en andere zaken opmerk, waar ik even aan wil werken..

Hier de analyse van Chat GPT..

Als ik voorgaande tekst zou analyseren alsof ik Freud was, zou ik me richten op de onderliggende psychodynamische betekenissen en onbewuste motivaties achter de vermelde ervaringen. Hier zijn enkele mogelijke interpretaties:
  1. De focus op werk en advocatuur in combinatie met gevoelens van alleen-zijn en vrijheid na de verkoop van het huis kan duiden op een innerlijk conflict tussen verantwoordelijkheid en verlangen naar autonomie. Mogelijk is er een onderliggende behoefte om los te breken van de verplichtingen en druk van het werk.
  2. Het niet kunnen uitvoeren van de gebruikelijke routines van push-ups, meditatie en studeren kan symbool staan voor een verlies van controle over persoonlijke discipline en zelfzorg. Dit kan voortkomen uit onbewuste angsten of onzekerheden die kunnen leiden tot vermijdingsgedrag of saboterende patronen.
  3. De zorgen over de reactie van de ouders op de verkoop van je appartement, kunnen wijzen op een diepere behoefte aan goedkeuring en bevestiging vanuit de familiale context. Er kunnen ook onderliggende gevoelens van schuld of conflicten met betrekking tot onafhankelijkheid en het maken van levensbeslissingen spelen.
  4. De opwinding na het zwemmen in de zee kan gezien worden als een uitlaatklep voor verlangen naar plezier en bevrediging, wellicht als compensatie voor andere aspecten van het leven die als beperkend of stressvol worden ervaren.
  5. De verminderde zelfbeheersing met betrekking tot CBD gebruik en het ervaren van een opgeblazen buik kan verwijzen naar een onbewuste behoefte om spanning of ongemak te verlichten door middel van ongezonde gewoonten of vluchtige genoegens. Dit kan wijzen op een verlangen naar onmiddellijke bevrediging of het vermijden van onbewuste conflicten.
Het is belangrijk op te merken dat deze interpretaties gebaseerd zijn op de psychoanalytische benadering van Freud en dat er meerdere manieren zijn om de genoemde ervaringen te begrijpen. Het is altijd raadzaam om professionele begeleiding te zoeken bij het verkennen van persoonlijke uitdagingen en psychologische processen.


Ok dan, op naar de 4 maanden!!

Maandag zie ik weer eens de Psychiater en gaan we afbouwen van de SSRI bespreken, zo ben ik redelijk voorbereid.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik ben dus de mist in gegaan na een ruime 107 dagen.
Ik wilde destijds een jaar zonder THC leven en is niet gelukt.

Nu wel net 30 minuten geleden weer 3 weken zonder en eens kijken of ik weer motivatie kan vinden nu wel door te zetten.
Ik ga binnenkort maar eens analyseren wat er precies fout ging en eens kijken of ik gemotiveerd ben om weer voor het jaar te gaan.

Ik droom nu wel een beetje over een spacecake, maar die is zeker nog niet gemaakt.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#3
Manu76 zei:
Ik droom nu wel een beetje over een spacecake, maar die is zeker nog niet gegemaakt.
Klik om te vergroten...
Ik heb nu af en toe zin om in Januari lekker te genieten van een spacecake, maar ik heb ook momenten dat ik het idee heb om het nog langer zonder THC vol te houden.

Als ik van het roken van cannabis af kom, heb ik mijn belangrijkste doel in dit opzicht behaald. Daarnaast ben ik toch wel benieuwd of de onthoudingsverschijnselen de komende tijd nog minder worden of dat de hevige dromen gewoon normaal zijn als ik geen THC gebruik.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Morgen bereik ik nogmaals de 60 dagen zonder thc volgens mijn telling en ik ben daar natuurlijk niet ontevreden over. Maar...

Laatste dagen loop ik moeilijk te doen over de hitte in de slaap/woonkamer waar vriendin en ik in principe meeste tijd spenderen.
Natuurlijk is het veel te heet als je 28⁰c ziet staan op de thermometer, maar ik heb ook last van prikkende ogen, extra vermoeid (denk ik, al heb ik daar al een tijdje last van), tevens ietswat minder goed humeur en ik lig nu weer in een andere kamer en heb het denk ik helemaal gehad met die goed verwarmde in principe romantische ruimte.

Maar misschien komt mijn "onrust" niet eens zozeer door de hitte en de kachel, maar omdat mijn vriendin er veel blowt en ik daardoor passief blower word en ik daar toch meerdere negatieve effecten van ondervind.

Ik ga die kamer komende dagen maar voor haar laten.

Jammer wel, dat ze niet een beetje meer respect heeft voor mijn periode zonder wiet deze dagen, maar er zijn hier genoeg andere ruimtes waar ik me kan verschuilen en als het moet gaat er op deze verdieping nog een kachel aan.

Op naar dag 60 (die begint over 20 minuten)
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#5
Manu76 zei:
Morgen bereik ik nogmaals de 60 dagen zonder thc volgens mijn telling en ik ben daar natuurlijk niet ontevreden over. Maar...

Laatste dagen loop ik moeilijk te doen over de hitte in de slaap/woonkamer waar vriendin en ik in principe meeste tijd spenderen.
Natuurlijk is het veel te heet als je 28⁰c ziet staan op de thermometer, maar ik heb ook last van prikkende ogen, extra vermoeid (denk ik, al heb ik daar al een tijdje last van), tevens ietswat minder goed humeur en ik lig nu weer in een andere kamer en heb het denk ik helemaal gehad met die goed verwarmde in principe romantische ruimte.

Maar misschien komt mijn "onrust" niet eens zozeer door de hitte en de kachel, maar omdat mijn vriendin er veel blowt en ik daardoor passief blower word en ik daar toch meerdere negatieve effecten van ondervind.

Ik ga die kamer komende dagen maar voor haar laten.

Jammer wel, dat ze niet een beetje meer respect heeft voor mijn periode zonder wiet deze dagen, maar er zijn hier genoeg andere ruimtes waar ik me kan verschuilen en als het moet gaat er op deze verdieping nog een kachel aan.

Op naar dag 60 (die begint over 20 minuten)
Klik om te vergroten...
28 graden binnen??
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#6
FredKroket zei:
Je blijft toch vapen dus je hebt geen thc ontwenning. Hoogstens nicotine.
Klik om te vergroten...
Hey @FredKroket,
Leuk je weer tegen te komen.
Nee, ik heb de wiet met thc achter slot en grendel. ik heb nog 2 dagen CBG plantje voor de vaper, maar daat zit geen THC in. Nu moet ik wel toegeven, dat ik nog een capsule tegenkwam die ik wilde vullen, maar al gevuld bleek. En ja, nu voel ik de verhoging van hersenbeweging plots wel. Ik denk dat daar nog wel THC in zat. Maar ik noem dit tot dusver, mijn eerste dag zonder THC en spanning, misselijkheid, en lack off.. kom ik wel tegen. Nu even niet trouwens, maar ligt aan die vreemd gevulde capsule.

THC ontwenning met CBD is trouwens een vreemde gedachte misschien, maar dat is wel wat ik probeer deze eerste 2 dagen van dit hoofdstuk.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ooh oké, gelukkig zat ik er naast!
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Dag 4

Ok, dit gaat redelijk lijkt me, maar ik had het denk ik makkelijker verwacht. Het zal me niets verbazen, dat ik over een tijdje denk, dat stoppen met nicotine gebruik, toch makkelijker kan zijn dan stoppen met wiet.
Maar ondertussen ben ik een dag verder en wist ik gisteren het strand te bereiken. Het lastige vond ik gisteren die spanning op de bovenbuik en het niet kunnen genieten: ik kan geen tv kijken of lezen of niets zonder te denken.. Fuck that. Slapen was ook moeilijk en misselijkheid in de ochtend kan ik nog vermelden. En ik heb weer wat dromen, geen gezellige, maar ook geen nachtmerries te noemen!

Stoppen met blowen is verder een kwestie van accepteren wie je bent en wat je voelt en daar heb ik flink naar toe kunnen werken dit laatste jaar: Mijn stappen:

1) Stoppen met nicotine: het was zeker een gesloten gordijn en toen ik gordijn opende kon ik al redelijk zien wat er gebeurde. en volhouden hielp me vervolgens met acties ondernemen.
2) Economische stress is iets verminderd door eigen wiet te kweken en niet meer te roken.
3) Vechten tegen machtsmisbruik van het bedrijf waar ik voor werk, mee begonnen in de maanden na stoppen met roken (wel kansloos lijkt mijn strijd, want laatste rechter leek gewoon een medewerker van ons bedrijf en ik heb te lang gewacht met doorhebben wat er gebeurd is met me. Tevens heb ik de rechtzaak voorbereid in een periode dat ik geheel de kluts kwijt was met een advocaat van de staat die zijn best doet, maar we hebben even een heldere Manu nodig neem ik aan.)
4) Dan mijn dokter kunnen overtuigen dat ik zo lang mogelijk weg moet blijven bij bedrijf.
5) Langzaam maar zeker ben ik gaan taperen van stresspillen en lukt deze maanden goed, omdat ik mijn Guts ben gaan volgen en doktoren me de kans geven. De professionele hulp denkt nu ook, dat mijn probleem voor een groot deel ligt aan de relatie met de werkgever en de economische stress. Mijn gebruik van de pillen is dan nergens goed voor.
5) Nu ook kunnen stoppen met wiet lijkt me geheel wakker te maken (ik heb last gehad van een vorm van psychose laatste 10 jaar is mijn conclussie deze week)

nou nou, laat ik maar effe lachen om het geheel en weer lekker naar mijn eigen dagboekje over springen.

Morgen weer wat gezelligere gedachtes misschien!
E
EliugesLid
01-01-2024, 00:00
#9
Wat goed dat je wil stoppen en interessant om chatGPT te gebruiken.

Ik ben zelf uiteindelijk na jaren dagelijks wiet roken gestopt doordat ik vooral geen geld meer wou uitgeven in de coffeeshops, dus eerst zelf kweken en mildere medicinale soorten ontdekken en uiteindelijk helemaal gestopt.

Ik wil nu echt niet meer terug, maar toch blijven de gedachten van "high zijn zou nu heel lekker zijn" af en toe opwellen. Maar dan bedenk ik me dat het in gedachte altijd beter is dan het zou zijn om toe te geven en terug te vallen. En dan denk ik bij mezelf, nu getransporteerd worden naar een strand aan de andere kant van de wereld zou ook heel lekker zijn, maar dat moet ik ook missen, er zijn gewoon heel veel fijne dingen die niet naar believen toegankelijk zijn, want dat is het leven. Er zijn nu eenmaal heel veel dingen waarvan je weet dat is onder ideale omstandigheden op zichzelf een fijne ervaring of gedachte waar je naar kunt verlangen, waarvan je ook wel weet dat je nooit alleen die ervaring krijgt zonder andere negatieve effecten er bij.
Dus met de strand analogie, je komt nou eenmaal niet met een soort sci fi transportatie machine op een exotisch strand, dan moet je eerst een dure ticket kopen, je moet er dagen voor vrij nemen, het kost geld en het reizen kost je energie.
Dat steeds weer realiseren is iets wat mij echt helpt bij cravings, want bij verlaving werkt het uiteindelijk ook een beetje zo. Je verlangt op momenten van cravings naar dat fijne deel wat je mist en je hersenen kunnen je dan voor de gek gaan houden en doen vergeten dat je om een reden wou stoppen, namelijk dat het niet (meer) alleen maar een fijne ervaring was, maar dat afhankelijkheid en verslaving de negatieve bij effecten zijn en daar niet tegen op wegen.

Ik wens je veel succes in ieder geval. :)
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Dagje zonder Chat GPT..:

Dag 5

Vanmorgen kan ik stellen, dat ik weer vol met positieve gedachten zit.

Ik viel ietswat moeilijk is slaap, maar niet met een gestrest gevoel wakker gelegen.

Het molentje dat in de nacht gaat draaien, is altijd hetzelfde deze jaren: “het niet accepteren van machtsmisbruik van het bedrijf, waar ik voor behoor te werken”. Maar ook dat komt goed en met meerdere rechtszaken die lopen, voel ik dat dit nu ook goed gaat komen.

Puntje dat ik wil vermelden vandaag, zijn de nu zeer levendige dromen: Prachtig vind ik ze. Alsof mijn onderbewuste me naar de meest vreselijke situaties brengt, maar ik heb er geen problemen mee. Ik heb echt niets te verliezen lijkt. Ik ben niet meer bang te maken. “Geen aanvallen van groep vossen, vrienden die armen zijn verloren, wakker worden op het werk met een baas die vraagt wat ik daar doe..” Allemaal toch zeer realistische dromen, die ik niet eens aanvoel als nachtmerries.

Nu was gistermiddag nog wel lastig, maar volgens mij moet ik even dubbel oppassen met gebruik van koffie en komende dagen kan leegte en wat stress er natuurlijk nog gewoon bij horen. (dagen, weken of maanden, maakt me niet uit)

Zin om te blowen heb ik in ieder geval niet. Ook geen last van geheugenverlies in de vorm van: “waarom stop je nu?” of “neem er nog 1 dat zou je goed doen” of “ben je wel goed bezig?”.

Om eerlijk te zijn, ik heb gewoon wiet in de kast liggen, maar die ligt daar voor mijn vriendin en absoluut geen behoefte aan. Ik kon er zelfs aan ruiken en er kwamen geen cravings naar boven. En dit terwijl ik er wel eentje ben die zeker 1000 keer heeft voorgenomen niet te blowen en dat gemiddeld een paar uur vol wist te houden.

Oleee, Oleee, Oleee!
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Dag 7 zonder wiet

De afgelopen week heb ik mezelf op een hele nieuwe uitdaging begeven: ondertussen al dagje 7 zonder wiet. En hoewel ik nog steeds worstel met vermoeidheid, leegte en stress, kan ik zeggen dat ik al een aantal verbeteringen heb gemerkt. Ik val gemakkelijker in slaap, heb minder last van misselijkheid en kriebels en heb geen vreemde verschijnselen. Zelfs mijn koffieconsumptie is flink verminderd!

Na het bekijken van talloze YouTube-filmpjes over het stoppen met blowen, weet ik nu dat veel mensen de tweede week wat extra moeite hebben met hun algehele gemoedstoestand, focus en fysieke krachten. Dus, ik heb mijn verwachtingen aangepast en verwacht dat de komende week nog een uitdaging zal zijn. Maar ik weet ook dat ik het niet allemaal in één keer moet verwachten en ben dankbaar voor de kleine verbeteringen die ik tot nu toe heb ervaren.
Ondertussen gaat het goed met me, en mijn dagelijkse plannen zijn weer redelijk haalbaar, vooral nu ik rekening houd met de onrust die nog steeds aanwezig is gedurende delen van de dag.

En ik ga nu niet meer verwachten, de eerste 4 weken zonder wiet, het 'halleluja'-gevoel al te ervaren! Het begint te komen en ik geniet steeds meer van het nu en zo.. Dit is mijn reis naar mentale en fysieke renewal.

This feels good!
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Dag 1 van week 2/ oftewel dag 8!

Wat een gevoel! Niet eens het niet blowen, maar eindelijk gisteren iets gevonden, waar ik uren naar kan kijken en van kan genieten.
Een soort van goede tijden, slechte tijden, maar dan een moderne versie en met interessante lessen. Ik had nooit van het programma gehoord, maar oh wat heerlijk:

"Dream School 2023": Ik kon vannacht bijna niet stoppen met de afleveringen en deze ochtend na een ontbijtje verder gaan kijken.

Morgen waarschijnlijk een andere aflevering uit het verleden bekijken.

Living the now! Ik begrijp dat ik vlucht van mijn gevoelens, maar het is wel educatief en confronterend deze dagen dus no worries!

Toppie!!
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Mijn liefste,

Je bent nu meer dan een week zonder de liefdevolle omhelzing van je geliefde marihuana. De afscheiding is pijnlijk, de leegte is overweldigend en de trieste gedachtes houden je geest gevangen.

Je dopamine receptoren smeken om verlossing en het herstel van hun eens zo vrolijke dans. Maar ze zijn nog steeds gevangen in een neerwaartse spiraal van verdriet en onzekerheid. Je energie is verdwenen en je voelt je uitgeput, zelfs bij de kleinste inspanningen.

De gedachte aan wat eens was, aan de vreugde en de high die je voelde, is nu vervangen door een tastbare leegte. Je beschrijft deze gevoelens als een donkere wolk die je blijft volgen, en de gedachte aan herstel lijkt ver weg.

Maar wees gerust, mijn liefste, dit is slechts een tijdelijke fase. Je dopamine receptoren zullen weer sterk worden en de vreugde van het leven zal weer binnenkomen. Houd vol, mijn lief, en wees vriendelijk voor jezelf tijdens deze moeilijke periode. Want op een dag zal de zon weer schijnen en zul je weer lachen met volle borst.

Met liefde,
ChatGPT.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Manu76 zei:
Mijn liefste,

Je bent nu meer dan een week zonder de liefdevolle omhelzing van je geliefde marihuana. De afscheiding is pijnlijk, de leegte is overweldigend en de trieste gedachtes houden je geest gevangen.

Je dopamine receptoren smeken om verlossing en het herstel van hun eens zo vrolijke dans. Maar ze zijn nog steeds gevangen in een neerwaartse spiraal van verdriet en onzekerheid. Je energie is verdwenen en je voelt je uitgeput, zelfs bij de kleinste inspanningen.

De gedachte aan wat eens was, aan de vreugde en de high die je voelde, is nu vervangen door een tastbare leegte. Je beschrijft deze gevoelens als een donkere wolk die je blijft volgen, en de gedachte aan herstel lijkt ver weg.

Maar wees gerust, mijn liefste, dit is slechts een tijdelijke fase. Je dopamine receptoren zullen weer sterk worden en de vreugde van het leven zal weer binnenkomen. Houd vol, mijn lief, en wees vriendelijk voor jezelf tijdens deze moeilijke periode. Want op een dag zal de zon weer schijnen en zul je weer lachen met volle borst.

Met liefde,
ChatGPT.
Klik om te vergroten...
Ik heb geen idee wat voor prompt je aan chat gpt gevoerd hebt, maar pas op met verheerlijken van je middel. Dat is vaak een van de fases richting terugval. Fase 2 van de 5 om precies te zijn.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#15
LucidLucy zei:
Ik heb geen idee wat voor prompt je aan chat gpt gevoerd hebt, maar pas op met verheerlijken van je middel. Dat is vaak een van de fases richting terugval. Fase 2 van de 5 om precies te zijn.
Klik om te vergroten...
Ik moet heel erg oppassen omdat ik totaal leeg was en depressieve gevoelens heb. Maar ik had het gewoon zwaar en moeilijk vandaag en dat heeft ie verwoord. Ik moet verder alleen doorzetten.. dank voor je feedback wel @LucidLucy

Trouwens.. hier de prompt:

Kun je een tekst schrijven in een romantische maar trieste vorm, over hoe mensen het omschrijving als ze door marihuana ontwenning gaan en dan vooral op de gevoelens die mensen hebben wanneer hun dopamine receptoren zich weer moeten herstellen. Gevoelens als leegte, gebrek aan energie, trieste gedachtes en anderen die mensen omschrijven. Zeg de gevoelens die men heeft in de tweede week zonder THC.
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#16
LucidLucy zei:
Ik heb geen idee wat voor prompt je aan chat gpt gevoerd hebt, maar pas op met verheerlijken van je middel. Dat is vaak een van de fases richting terugval. Fase 2 van de 5 om precies te zijn.
Klik om te vergroten...
Poëtisch snap ik het wel. Toevallig ga ik op dit moment door een vrij lege en gewoontjes gevoel voor een zaterdagavond. Ik romantiseerde ook net even dat ik nog vol op onder de mensen was, met middelen gebruik en het uitgeven van geld waardoor ik het de laatste weken weer enorm moeilijk had.

Nu heb ik het beter. Maar niet altijd leuker. Maar ik moet niet meer terugverlangen om te werken naar hoe het toen was. (Heb het over mezelf)
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Dag 10

Pfff, zware dagen zijn me dit. Ik heb wat minder leuke gevoelens, maar nu vooral toch last van wat misselijkheid en duizeligheid.
Ook een beetje boos op dingen die me als blower niet zo bezig zouden houden. En ik kan niet even een filmpje opzetten en door de tijd vliegen. Even accepteren maar weer.

Met een beetje geluk voel ik me fysiek wat beter morgen en wordt het snel warmer want die kou is ook niet fijn.

Genoeg om naar vooruit te kijken, maar stress, leegte en misselijkheid moeten wat dalen.

Het is niet altijd feest en ik wist dat deze tweede week extra pittig ging worden. Al was ik liever verrast, door makkelijk door dit proces te vliegen..

Na regen komt zonneschijn en laat het maar effe regenen dan.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik ga morgen mijn 8ste dag zonder cannabis proberen. Bovendien ga ik in tegenstelling tot de afgelopen week ook proberen geen surrogaat voor cannabis te nemen. Ik vind het knap en inspirerend hoe je het tot nu toe volhoudt @Manu76. Ik moet er zelf ook maar rekening mee houden dat de tweede week nog erg lastig zal zijn, maar ik heb goede moed. Nu eerst maar weer in slaap komen en de super intense dromen trotseren.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Hippie Langwaus zei:
Ik rook(te) cannabis altijd puur.
Klik om te vergroten...
beter!!! Ik dacht dat je misschien ook door nicotine ontwenning moest omdat je hash had gekocht. dan wens ik je een leerzame nacht toe.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#20
Manu76 zei:
Dag 10

Pfff, zware dagen zijn me dit. Ik heb wat minder leuke gevoelens, maar nu vooral toch last van wat misselijkheid en duizeligheid.
Ook een beetje boos op dingen die me als blower niet zo bezig zouden houden. En ik kan niet even een filmpje opzetten en door de tijd vliegen. Even accepteren maar weer.

Met een beetje geluk voel ik me fysiek wat beter morgen en wordt het snel warmer want die kou is ook niet fijn.

Genoeg om naar vooruit te kijken, maar stress, leegte en misselijkheid moeten wat dalen.

Het is niet altijd feest en ik wist dat deze tweede week extra pittig ging worden. Al was ik liever verrast, door makkelijk door dit proces te vliegen..

Na regen komt zonneschijn en laat het maar effe regenen dan.
Klik om te vergroten...
Goed bezig manu. Hoe is je slaap nu?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."