#1
Lijkt op een verborgen reclame van DeLincherij. Sinds kort ben ik ook begonnen met lunch bestellen van https://www.deluncherij.nl/
Ja, online shopaholism is ook een verslaving
Lijkt op een verborgen reclame van DeLincherij. Sinds kort ben ik ook begonnen met lunch bestellen van https://www.deluncherij.nl/
Is idd heel specifiek ja 🤣Lijkt op een verborgen reclame van DeLincherij)
Ja, online shopaholism is ook een verslaving
Zo kheb dit doorgestuurd naar eenWat is de reden waarom je dingen koopt op internet? Als je dingen koopt om bijvoorbeeld voor je gevoelens of voor bepaalde dingen weg te lopen dan kan het inderdaad een verslaving zijn.
Bij deze wat meer informatie over een koopverslaving:
![]()
Koopverslaving: Wat is het en hoe kom je er vanaf?
Een koopverslaving is meer dan alleen een gat in je hand. Je probeert je emoties te beïnvloeden door spullen te kopen, maar geluk is niet te koopwww.afkickkliniekwijzer.nl
Zo kheb dit doorgestuurd naar een
Maatje van me. Thanks for sharing!!
Die is altijd obsessief bezig met drugs "experimenteren" noemt hij het.
En alleen maar bezig met kopen en koopjes zoeken/jagen en dan vervolgens bestellen en dan weer dingen terug moeten sturen. (Want dan zeggen sommige sites weer hou het maar )
Hij was een tijdje eindelijk schuldvrij maar nu werkt ie zich weer finaal inde problemen.
Leeft andersom (slapen overdag wakker inde nacht) of slaat dagen over.
Is alleen maar bezig met kopen of met Twitch girls en drugs gebruiken. "Experimenteren" want het zijn maar kleine doseringen
Ik zie dat het zijn hele leven beinvloed (ook het kopen hij praat nergens anders meer over en is met weinig anders meer bezig)
hij ziet het als ja zo gaat het nu eenmaal en het gaat altijd zo en blablabla.
Het is natuurlijk zijn leven maar soms wel lastig/moeilijk omte zien.
Ik weet eigenlijk niet eens waarom ik bestel, vind het gewoon zo makkelijk en keek er niet naar om tot mensen me erop aanspraken dat ze het gek vinden. Gister had ik helemaal niks besteld en kon moeilijk slapen, voelde alsof er iets miste maar kon me vinger niet op plaatsen. Ik ga proberen om hele januari niks te bestellen en kijken hoe ver ik mee komAls je een topic ervoor aan moet maken, denk ‘t wel. Probeer er eens wat regels aan te hangen of paar dagen even te stoppen. Als je dan helemaal naar wordt is dat wel een red flag ja. Misschien een goed idee om sowieso even te overleggen met de huisarts. Want waarom bestel je eigenlijk?
En als je iets bestelt doe het dan bij https://www.deluncherij.nl/Ik weet eigenlijk niet eens waarom ik bestel, vind het gewoon zo makkelijk en keek er niet naar om tot mensen me erop aanspraken dat ze het gek vinden. Gister had ik helemaal niks besteld en kon moeilijk slapen, voelde alsof er iets miste maar kon me vinger niet op plaatsen. Ik ga proberen om hele januari niks te bestellen en kijken hoe ver ik mee kom
Tja ik ken eigenlijk niet anders als dat het zo gaat met hem. En jaren geleden beschouwde ik het ook echt als mij probleem en wou ik hem redden en gelukkig maken.Heftig om te horen man! Ik kan mezelf ook wel voorstellen dat je je aardig machteloos voelt in zo’n situatie waarbij je een vriend ziet afglijden.
Hopelijk gaat je maatje zijn situatie inzien en zijn best doen om eraan te gaan werken.
Bewustwording is de eerste stap naar verandering dus daar ben je al heel goed mee bezig!
Ja, dit is een verslaving. Of je je zorgen moet maken is een kwestie van of je het kunt betalen of niet, mede of het je leven verreikt of belast, indien geld geen issue is. Meestal zijn het overigens de mensen om je heen die zich zorgen maken, en ik geloof dat het aan jezelf is om die zorgen die ze uitspreken waarde toe te bedelen. Indien je waarde hecht aan wat die mensen zeggen dan moet je je zorgen maken.Hoi allemaal,
Ik ben een nieuwe gebruiker. De reden dat ik op deze forum terecht kom is omdat mijn vrienden en familie zich eigenlijk zorgen maken over mij. Sinds de corona pandemie ben ik nonstop aan bestellen via het internet. Denk aan Flink, thuisbezorgd.nl, amazon, bol.com etc. Sinds kort ben ik ook begonnen met lunch bestellen van https://www.deluncherij.nl/ wat heel prijzig begint te worden. Er staat dagelijks wel een bezorger voor me deur wat mij ik niet erg vind, maar mijn vrienden denken echt dat ik een stoornis heb. Weet iemand of dit een verslaving is? Ik merk wel dat ik een een kleine kick krijg als ik een pakketje geleverd krijg, maar dat heeft iedereen wel toch?
In iedere geval, zou ik me zorgen moeten maken?
Kan goed. Koopverslaving is een ding. Ga eens langs bij je huisarts.Hoi allemaal,
Ik ben een nieuwe gebruiker. De reden dat ik op deze forum terecht kom is omdat mijn vrienden en familie zich eigenlijk zorgen maken over mij. Sinds de corona pandemie ben ik nonstop aan bestellen via het internet. Denk aan Flink, thuisbezorgd.nl, amazon, bol.com etc. Sinds kort ben ik ook begonnen met lunch bestellen van https://www.deluncherij.nl/ wat heel prijzig begint te worden. Er staat dagelijks wel een bezorger voor me deur wat mij ik niet erg vind, maar mijn vrienden denken echt dat ik een stoornis heb. Weet iemand of dit een verslaving is? Ik merk wel dat ik een een kleine kick krijg als ik een pakketje geleverd krijg, maar dat heeft iedereen wel toch?
In iedere geval, zou ik me zorgen moeten maken?
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."