#1
Het is nu 1 uur geleden dat ik de lorazepam heb genomen en ik voel me eigenlijk nog steeds hetzelfde. Onrust, last van spieren, en toch ook wel wat paniek. Misschien omdat ik meer rust had verwacht.
Dit. Heel goed idee. Bel maar @User7824Het is ook een optie om vandaag al de huisartsenpost te bellen. Sterkte alvast!
Dank voor je bericht! Ga ik morgen zeker benoemen. Ik hoop alleen niet dat ze het niet aandurven met mijn situatie en ik te horen krijg dat ik klinisch moet gaan afkicken. Dat gaat nog weken, dan wel maanden duren. Al ben ik 1,5 jaar geleden wel goed geholpen op afstand met medicatie. Ik hoop nu ook3 dagen is niet echt veel. Bel verslavingsarts en je HA en leg hun duidelijk uit dat je NU hulp nodig hebt, omdat jij maar 4 dagen aan ghb zit en hoe sneller je hulp krijgt hoe makkelijker het voor iedereen zal worden.
Phenibut zou je ook kunnen helpen net als baclofen . Phenibut is mogelijk online kopen. Maar je moet phenibut niet als vervanger van ghb beginnen te gebruiken maar als een middel die je terugval kan smooth beëindigen.
Wederom dank. Ik heb gebeld en dat voelt toch fijn. Ik ben soms zo ongefocust van de moeheid en paniek dat ik de logische stappen niet eens meer zieIk zou je toch willen aanraden om niet op eigen houtje over te stappen op een vervangend middel. Dan ben je namelijk zo weer verslaafd aan een ander middel.
En ik ben geen arts maar het zou me niets verbazen als je (tijdelijk) medicatie nodig hebt voor slaap en tegen onrust en paniek. Een arts kan die medicatie desnoods telefonisch voorschrijven en je kunt het dan meestal direct ophalen. Dus als je morgenochtend vroeg belt komt het waarschijnlijk wel goed.
Het is ook een optie om vandaag al de huisartsenpost te bellen. Sterkte alvast!
Ik denk dat met behulp van diazepam zou je binnen een paar dagen kunnen stopen. Maar dit moet de verslaving arts bepalen hoor. Het belangrijkste is niet blijven wachten, jij zit nog in redelijk “ veilig” fase kwa gebruik.Dank voor je bericht! Ga ik morgen zeker benoemen. Ik hoop alleen niet dat ze het niet aandurven met mijn situatie en ik te horen krijg dat ik klinisch moet gaan afkicken. Dat gaat nog weken, dan wel maanden duren. Al ben ik 1,5 jaar geleden wel goed geholpen op afstand met medicatie. Ik hoop nu ook
Het eerste wat ik morgenochtend doe is sowieso de arts bellen
Het is nu 1 uur geleden dat ik de lorazepam heb genomen en ik voel me eigenlijk nog steeds hetzelfde. Onrust, last van spieren, en toch ook wel wat paniek. Misschien omdat ik meer rust had verwacht.
Hier zijn artsen voor, ga niet zelf kloten met medicatie.Wat zouden jullie voor medicatie voorstellen
Zou kunnen. Maar alles in overleg hoor . Ook als hij niet zoveel ervaring met ghb heeft ,vraag of hij met een andere die het wel heeft wilt overleggen.Stel ik spreek straks een arts die niet zo veel ervaring heeft met thuis ghb afbouwen met medicatie. Wat zouden jullie voor medicatie voorstellen ter ondersteuning bij de afbouw? Hij kan daar dan wel van inschatten met een afbouwschema of dat veilig is. Ik zit zelf te denken aan 1 strip baclofen en diazepam en de ghb alleen vandaag nog te nemen zo nodig (terwijl ik die medicatie al slik). Jullie ideeën?
lijkt me logisch dat ze dan overleggen tochZou kunnen. Maar alles in overleg hoor . Ook als hij niet zoveel ervaring met ghb heeft ,vraag of hij met een andere die het wel heeft wilt overleggen.
1 Ze heeft al ervaring met stoppenHier zijn artsen voor, ga niet zelf kloten met medicatie.
Ze gaat toch overleggen met een arts?1 Ze heeft al ervaring met stoppen
2 ze gaat erover met de arts praten. Ze is niet van plan om helemaal zelfstandig te doen.
3 Op zich is zij nog in fase wanneer het zelfstandig mogelijk is met een goede schema.
Je advies is niet zelf kloten terwijl ze het sws niet van plan was.Ze gaat toch overleggen met een arts?
Ze doet eerst al een veronderstelling, namelijk "stel dat de arts geen ervaring heeft met thuis afbouw ghb".
Mijn advies is alleen om eerst met de arts te overleggen en niet zelf allemaal dingen te gaan bedenken of hier op het forum voor te leggen met zoveel meningen.
Het lijkt mij dat een arts prima weet wat eventueel nodig is bij de afbouw van ghb. Ik ben zeker geen ervaringsdeskundige op ghb afbouw gebied.
Geen probleem als we hierover van mening verschillen.
@Javelin dit is wat ze schrijft en heb ik opgevat als 'zelf kloten'.Wat zouden jullie voor medicatie voorstellen ter ondersteuning bij de afbouw?
Ik zeg dit eigenlijk omdat in mijn vorige terugval mijn arts van toen weinig ervaring had en ik toen zelf met een idee ben gekomen (van baclofen en gabapentine met een klein beetje diazepam) na veel onderzoek online te hebben gedaan. Zij was akkoord met dat voorstel, ook gezien ik toen pas 5 dagen aan het gebruiken was en zelf thuis al had afgebouwd naar 3 of 2. Ik heb toen wel elke dag telefonisch contact met haar gehad om te checken of alles goed ging. Maar nu is het toch weer een andere situatie (elke terugval wordt het erger, maar ben ik iets minder ver in dagen). Maar als degene nu gewoon een plan voor me heeft dan neem ik dat natuurlijk ter harte.Ze gaat toch overleggen met een arts?
Ze doet eerst al een veronderstelling, namelijk "stel dat de arts geen ervaring heeft met thuis afbouw ghb".
Mijn advies is alleen om eerst met de arts te overleggen en niet zelf allemaal dingen te gaan bedenken of hier op het forum voor te leggen met zoveel meningen.
Het lijkt mij dat een arts prima weet wat eventueel nodig is bij de afbouw van ghb. Ik ben zeker geen ervaringsdeskundige op ghb afbouw gebied.
Geen probleem als we hierover van mening verschillen.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."