Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGraag hulp

Graag hulp

50 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
U
User7824Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Het is nu 1 uur geleden dat ik de lorazepam heb genomen en ik voel me eigenlijk nog steeds hetzelfde. Onrust, last van spieren, en toch ook wel wat paniek. Misschien omdat ik meer rust had verwacht.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#2
OtherShore zei:
Het is ook een optie om vandaag al de huisartsenpost te bellen. Sterkte alvast!
Klik om te vergroten...
Dit. Heel goed idee. Bel maar @User7824
U
User7824Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb net gebeld. Ze schrijven me voor vandaag 1 lorazepam voor, tegen de paniek en slapeloosheid. Ik ga mijn moeder vragen om dat voor me op te halen en te brengen want ik kan niet m’n huis uit. Verder moet ik het gesprek met de verslavingsarts morgen afwachten zeiden ze. Ze kon ook geen antwoord geven op m’n vraag of ik met de lorazepam de ghb hetzelfde moet blijven doseren. Zou ik het gewoon aankijken hoe het voelt met die lorazepam, en echt pas weer een dosis op gevoel nemen als ik toch ontwenning merk? Ik ben wel echt blij dat ik straks wat rustiger ga worden en hopelijk ook wat kan slapen. Ze drukte me wel op het hart dat ik d’r meteen moest bellen als het toch niet gaat
U
User7824Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Javelin zei:
3 dagen is niet echt veel. Bel verslavingsarts en je HA en leg hun duidelijk uit dat je NU hulp nodig hebt, omdat jij maar 4 dagen aan ghb zit en hoe sneller je hulp krijgt hoe makkelijker het voor iedereen zal worden.
Phenibut zou je ook kunnen helpen net als baclofen . Phenibut is mogelijk online kopen. Maar je moet phenibut niet als vervanger van ghb beginnen te gebruiken maar als een middel die je terugval kan smooth beëindigen.
Klik om te vergroten...
Dank voor je bericht! Ga ik morgen zeker benoemen. Ik hoop alleen niet dat ze het niet aandurven met mijn situatie en ik te horen krijg dat ik klinisch moet gaan afkicken. Dat gaat nog weken, dan wel maanden duren. Al ben ik 1,5 jaar geleden wel goed geholpen op afstand met medicatie. Ik hoop nu ook
U
User7824Lid
01-01-2024, 00:00
#5
OtherShore zei:
Ik zou je toch willen aanraden om niet op eigen houtje over te stappen op een vervangend middel. Dan ben je namelijk zo weer verslaafd aan een ander middel.

En ik ben geen arts maar het zou me niets verbazen als je (tijdelijk) medicatie nodig hebt voor slaap en tegen onrust en paniek. Een arts kan die medicatie desnoods telefonisch voorschrijven en je kunt het dan meestal direct ophalen. Dus als je morgenochtend vroeg belt komt het waarschijnlijk wel goed.

Het is ook een optie om vandaag al de huisartsenpost te bellen. Sterkte alvast!
Klik om te vergroten...
Wederom dank. Ik heb gebeld en dat voelt toch fijn. Ik ben soms zo ongefocust van de moeheid en paniek dat ik de logische stappen niet eens meer zie
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#6
User7824 zei:
Dank voor je bericht! Ga ik morgen zeker benoemen. Ik hoop alleen niet dat ze het niet aandurven met mijn situatie en ik te horen krijg dat ik klinisch moet gaan afkicken. Dat gaat nog weken, dan wel maanden duren. Al ben ik 1,5 jaar geleden wel goed geholpen op afstand met medicatie. Ik hoop nu ook
Klik om te vergroten...
Ik denk dat met behulp van diazepam zou je binnen een paar dagen kunnen stopen. Maar dit moet de verslaving arts bepalen hoor. Het belangrijkste is niet blijven wachten, jij zit nog in redelijk “ veilig” fase kwa gebruik.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#7
User7824 zei:
Het eerste wat ik morgenochtend doe is sowieso de arts bellen
Klik om te vergroten...

Dat is het beste wat je kan doen.
Belangrijke stap is dat je de terugval / probleem in ziet, en je kan je verwoorden is te zien in de openingspost. Hoop dat je de juiste hulp krijgt morgen.


User7824 zei:
Het is nu 1 uur geleden dat ik de lorazepam heb genomen en ik voel me eigenlijk nog steeds hetzelfde. Onrust, last van spieren, en toch ook wel wat paniek. Misschien omdat ik meer rust had verwacht.
Klik om te vergroten...

Zal dadelijk wel in slaan. Kan bv ook na 1,5 uur gebeuren.
Probeer rustig te blijven/worden. Dan werkt het beter. Zet bv rustgevende muziek op
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#8
hopelijk voel je je inmiddels wat beter ? :redheart:
of slaap je hopelijk in ieder geval een flink paar uurtjes
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#9
Beetje kunnen slapen 😴?
U
User7824Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik werd gelukkig na 1,5 uur toch moe en ben meteen proberen te gaan slapen. Eerst 3 uur geslapen (toen toch beetje onrustig wakker geworden) en 2,5 ml gepakt. Toen weer 3 uur slaap gevolgd met 2,5 ml en net nog 1 uur slaap. Ik spreek rond 10:00 de verslavingsarts en ben nu dus al van 3,5 naar 2,5 ml gezakt en voel me echt al een stuk beter dan met die 3,5. Maar zal nog wel de nawerking van de lorazepam zijn.

edit: ik kan om 13:00 pas de arts spreken
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#11
Goed gedaan, en fijn dat je geslapen hebt.
Hopelijk kan de verslavingsarts je straks verder helpen.
Je hebt in iedergeval de koe bij de horens gevat, en dat verdient alleen maar een schouderklopje voor nu!
U
User7824Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Stel ik spreek straks een arts die niet zo veel ervaring heeft met thuis ghb afbouwen met medicatie. Wat zouden jullie voor medicatie voorstellen ter ondersteuning bij de afbouw? Hij kan daar dan wel van inschatten met een afbouwschema of dat veilig is. Ik zit zelf te denken aan 1 strip baclofen en diazepam en de ghb alleen vandaag nog te nemen zo nodig (terwijl ik die medicatie al slik). Jullie ideeën?
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#13
User7824 zei:
Wat zouden jullie voor medicatie voorstellen
Klik om te vergroten...
Hier zijn artsen voor, ga niet zelf kloten met medicatie.
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#14
User7824 zei:
Stel ik spreek straks een arts die niet zo veel ervaring heeft met thuis ghb afbouwen met medicatie. Wat zouden jullie voor medicatie voorstellen ter ondersteuning bij de afbouw? Hij kan daar dan wel van inschatten met een afbouwschema of dat veilig is. Ik zit zelf te denken aan 1 strip baclofen en diazepam en de ghb alleen vandaag nog te nemen zo nodig (terwijl ik die medicatie al slik). Jullie ideeën?
Klik om te vergroten...
Zou kunnen. Maar alles in overleg hoor . Ook als hij niet zoveel ervaring met ghb heeft ,vraag of hij met een andere die het wel heeft wilt overleggen.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#15
Javelin zei:
Zou kunnen. Maar alles in overleg hoor . Ook als hij niet zoveel ervaring met ghb heeft ,vraag of hij met een andere die het wel heeft wilt overleggen.
Klik om te vergroten...
lijkt me logisch dat ze dan overleggen toch
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#16
Zeehond zei:
Hier zijn artsen voor, ga niet zelf kloten met medicatie.
Klik om te vergroten...
1 Ze heeft al ervaring met stoppen
2 ze gaat erover praten met de arts . Ze is niet van plan om helemaal zelfstandig te doen.
3 Op zich is zij nog in fase wanneer het zelfstandig mogelijk is met een goede schema.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#17
Javelin zei:
1 Ze heeft al ervaring met stoppen
2 ze gaat erover met de arts praten. Ze is niet van plan om helemaal zelfstandig te doen.
3 Op zich is zij nog in fase wanneer het zelfstandig mogelijk is met een goede schema.
Klik om te vergroten...
Ze gaat toch overleggen met een arts?
Ze doet eerst al een veronderstelling, namelijk "stel dat de arts geen ervaring heeft met thuis afbouw ghb".
Mijn advies is alleen om eerst met de arts te overleggen en niet zelf allemaal dingen te gaan bedenken of hier op het forum voor te leggen met zoveel meningen.

Het lijkt mij dat een arts prima weet wat eventueel nodig is bij de afbouw van ghb. Ik ben zeker geen ervaringsdeskundige op ghb afbouw gebied.
Geen probleem als we hierover van mening verschillen.
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#18
Zeehond zei:
Ze gaat toch overleggen met een arts?
Ze doet eerst al een veronderstelling, namelijk "stel dat de arts geen ervaring heeft met thuis afbouw ghb".
Mijn advies is alleen om eerst met de arts te overleggen en niet zelf allemaal dingen te gaan bedenken of hier op het forum voor te leggen met zoveel meningen.

Het lijkt mij dat een arts prima weet wat eventueel nodig is bij de afbouw van ghb. Ik ben zeker geen ervaringsdeskundige op ghb afbouw gebied.
Geen probleem als we hierover van mening verschillen.
Klik om te vergroten...
Je advies is niet zelf kloten terwijl ze het sws niet van plan was.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#19
User7824 zei:
Wat zouden jullie voor medicatie voorstellen ter ondersteuning bij de afbouw?
Klik om te vergroten...
@Javelin dit is wat ze schrijft en heb ik opgevat als 'zelf kloten'.
U
User7824Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Zeehond zei:
Ze gaat toch overleggen met een arts?
Ze doet eerst al een veronderstelling, namelijk "stel dat de arts geen ervaring heeft met thuis afbouw ghb".
Mijn advies is alleen om eerst met de arts te overleggen en niet zelf allemaal dingen te gaan bedenken of hier op het forum voor te leggen met zoveel meningen.

Het lijkt mij dat een arts prima weet wat eventueel nodig is bij de afbouw van ghb. Ik ben zeker geen ervaringsdeskundige op ghb afbouw gebied.
Geen probleem als we hierover van mening verschillen.
Klik om te vergroten...
Ik zeg dit eigenlijk omdat in mijn vorige terugval mijn arts van toen weinig ervaring had en ik toen zelf met een idee ben gekomen (van baclofen en gabapentine met een klein beetje diazepam) na veel onderzoek online te hebben gedaan. Zij was akkoord met dat voorstel, ook gezien ik toen pas 5 dagen aan het gebruiken was en zelf thuis al had afgebouwd naar 3 of 2. Ik heb toen wel elke dag telefonisch contact met haar gehad om te checken of alles goed ging. Maar nu is het toch weer een andere situatie (elke terugval wordt het erger, maar ben ik iets minder ver in dagen). Maar als degene nu gewoon een plan voor me heeft dan neem ik dat natuurlijk ter harte.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."