Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGraag hulp

Graag hulp

50 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
U
User7824Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Javelin zei:
3 dagen is niet echt veel. Bel verslavingsarts en je HA en leg hun duidelijk uit dat je NU hulp nodig hebt, omdat jij maar 4 dagen aan ghb zit en hoe sneller je hulp krijgt hoe makkelijker het voor iedereen zal worden.
Phenibut zou je ook kunnen helpen net als baclofen . Phenibut is mogelijk online kopen. Maar je moet phenibut niet als vervanger van ghb beginnen te gebruiken maar als een middel die je terugval kan smooth beëindigen.
Klik om te vergroten...
Dank voor je bericht! Ga ik morgen zeker benoemen. Ik hoop alleen niet dat ze het niet aandurven met mijn situatie en ik te horen krijg dat ik klinisch moet gaan afkicken. Dat gaat nog weken, dan wel maanden duren. Al ben ik 1,5 jaar geleden wel goed geholpen op afstand met medicatie. Ik hoop nu ook
U
User7824Lid
01-01-2024, 00:00
#2
OtherShore zei:
Ik zou je toch willen aanraden om niet op eigen houtje over te stappen op een vervangend middel. Dan ben je namelijk zo weer verslaafd aan een ander middel.

En ik ben geen arts maar het zou me niets verbazen als je (tijdelijk) medicatie nodig hebt voor slaap en tegen onrust en paniek. Een arts kan die medicatie desnoods telefonisch voorschrijven en je kunt het dan meestal direct ophalen. Dus als je morgenochtend vroeg belt komt het waarschijnlijk wel goed.

Het is ook een optie om vandaag al de huisartsenpost te bellen. Sterkte alvast!
Klik om te vergroten...
Wederom dank. Ik heb gebeld en dat voelt toch fijn. Ik ben soms zo ongefocust van de moeheid en paniek dat ik de logische stappen niet eens meer zie
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#3
User7824 zei:
Dank voor je bericht! Ga ik morgen zeker benoemen. Ik hoop alleen niet dat ze het niet aandurven met mijn situatie en ik te horen krijg dat ik klinisch moet gaan afkicken. Dat gaat nog weken, dan wel maanden duren. Al ben ik 1,5 jaar geleden wel goed geholpen op afstand met medicatie. Ik hoop nu ook
Klik om te vergroten...
Ik denk dat met behulp van diazepam zou je binnen een paar dagen kunnen stopen. Maar dit moet de verslaving arts bepalen hoor. Het belangrijkste is niet blijven wachten, jij zit nog in redelijk “ veilig” fase kwa gebruik.
U
UlixesLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wat fijn! Succes!
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#5
User7824 zei:
Net met de verslavingsarts gebeld. Voordat ik kon vertellen dat het sinds de lorazepam een stuk beter gaat, wou hij me meteen hetzelfde uitschrijven als 1,5 jaar geleden (dat kon hij nog in het systeem zien en heeft er tzt mee ingestemd). Wat ik echt al super meewerkend vond. Het is een oudere man met veel ervaring in ghb-afkick. Toen ik vertelde van de lorazepam (1mg) en dat ik nu al bijna 8 uur niks heb gebruikt en me best goed voel, heeft hij me alleen lorazepam (2,5mg) geadviseerd voor nog ongeveer 3-5 dagen. Omdat ik 3,5 dag heb gebruikt, zei hij dat als ik de medicatie heb meteen de ghb kan weggooien. Hij heeft een schema gemaakt. Ik mag de komende dagen niet gaan fietsen of echt m’n huis uit zei die, omdat ik erg suf ga zijn. Gelukkig heb ik vrij. Morgen en woensdag bel ik nog telefonisch met hem om te checken of alles goed gaat.
Onwijs dankbaar voor deze hulp.. ben met de schrik vrij gekomen denk ik.

Iedereen die de moeite heeft genomen om een reactie te plaatsen, jullie ook heel erg bedankt. Vooral ook de tip en het extra zetje om toch de huisartsenpost te bellen gister waardoor ik nu al eerder heb kunnen stoppen met de ghb. Dank!
Klik om te vergroten...
Geweldig om te zien dat mensen je hier hebben kunnen helpen maar ook dat je die hulpvraag hier hebt gepost en je verhaal met ons wilde delen!
Heel heel veel sterkte!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Super mooi @User7824 dat je echt met de adviezen aan de slag bent gegaan. Trots op jou!
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#7
Goed bezig, keep it up!
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#8
@User7824 hoe gaat ie nu ? :redheart:
g
gekkedwerg93Lid
01-01-2024, 00:00
#9
User7824 zei:
Beste lezers,


Ik lees al jaren af en toe op DrugsForum maar ik heb vandaag toch maar zelf een account aangemaakt. Dit komt helaas voort uit stress die ik heb om mijn GHB terugval.

Ik ben een vrouw van 27, ik ben nu 2 jaar ambulant in behandeling en ben sinds donderdagavond (23-11) teruggevallen in ghb-gebruik na 1,5 jaar clean te zijn. Afgelopen 1,5 jaar ben ik wel een aantal keer teruggevallen in alcohol- en cocaïnegebruik (mijn DOC). Maar over het algemeen leef ik dus clean/sober.

Deze terugval gaat gepaard met veel verdriet. En ook met veel angst om nu te stoppen. Ik merk dat ik me echt slecht voel en heel snel fysiek en mentaal ben afgetakeld sinds donderdag. Ik heb afgelopen dagen (nu dus op dag 3) bijna 24/7 3,5 ml gebruikt per 2 uur. Vandaag ben ik afgebouwd naar 3ml en wil dit vandaag volhouden. Ik wil heel graag stoppen en dit achter me laten. Maar het lukt me niet om nu helemaal te stoppen met de ghb want ik krijg zo veel paniek als het uitwerkt.. echt om te huilen, heel beangstigend. Verder ook last van slapeloosheid; kan totaal geen slaap vatten, rillerig en paniek/onrust wanneer de ghb uitwerkt.

Mijn vorige terugval was dus 1,5 jaar geleden, die duurde een week (24/7 4ml elke 2 uur) en daar ben ik toen uit gekomen met baclofen en gabapentine. Ik heb beide nu alleen niet voorhanden. Ik ga morgen bellen met mijn verslavingsarts, die heb ik afgelopen vrijdag (24-11) al gesproken omdat ik me zorgen maakte en zij adviseerde me om te stoppen en de ghb weg te gooien. Ik had al last van ontwenning en vond het te pittig, omdat ik ook verplichtingen had. Nu is de ontwenning stukken erger (logisch) maar ik wil zo graag hier uit komen. Ik ben ontzettend angstig en vol verdriet dat ik mezelf dit toch weer aan heb gedaan.

Alleen al mijn verhaal hier delen lucht me al iets op. Niemand in mijn omgeving weet dat ik hier in zit, en ik voel me ontzettend alleen wat niet goed is voor mijn paniek. Als iemand me advies kan geven wat ik nu het beste kan doen, ik wil heel graag stoppen en zo snel mogelijk. Ik wil geen klinische opname en mijn ghb is morgenmiddag op.

Ben ook bereid om me dagen onprettig te voelen maar als de ghb nu uitwerkt voelt het mis. En niet alleen onprettig. Ik wil het zo goed als het kan veilig thuis doen.

Alle hulp is welkom, alvast ontzettend bedankt!
Klik om te vergroten...
Ik heb een heroïne verslaving gehad en ook weleens een terugval gehad.. wil je een keer gewoon kletsen dan mag je me altijd een privébericht sturen.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#10
User7824 zei:
Het eerste wat ik morgenochtend doe is sowieso de arts bellen
Klik om te vergroten...

Dat is het beste wat je kan doen.
Belangrijke stap is dat je de terugval / probleem in ziet, en je kan je verwoorden is te zien in de openingspost. Hoop dat je de juiste hulp krijgt morgen.


User7824 zei:
Het is nu 1 uur geleden dat ik de lorazepam heb genomen en ik voel me eigenlijk nog steeds hetzelfde. Onrust, last van spieren, en toch ook wel wat paniek. Misschien omdat ik meer rust had verwacht.
Klik om te vergroten...

Zal dadelijk wel in slaan. Kan bv ook na 1,5 uur gebeuren.
Probeer rustig te blijven/worden. Dan werkt het beter. Zet bv rustgevende muziek op
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#11
hopelijk voel je je inmiddels wat beter ? :redheart:
of slaap je hopelijk in ieder geval een flink paar uurtjes
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#12
Beetje kunnen slapen 😴?
U
User7824Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik werd gelukkig na 1,5 uur toch moe en ben meteen proberen te gaan slapen. Eerst 3 uur geslapen (toen toch beetje onrustig wakker geworden) en 2,5 ml gepakt. Toen weer 3 uur slaap gevolgd met 2,5 ml en net nog 1 uur slaap. Ik spreek rond 10:00 de verslavingsarts en ben nu dus al van 3,5 naar 2,5 ml gezakt en voel me echt al een stuk beter dan met die 3,5. Maar zal nog wel de nawerking van de lorazepam zijn.

edit: ik kan om 13:00 pas de arts spreken
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#14
Goed gedaan, en fijn dat je geslapen hebt.
Hopelijk kan de verslavingsarts je straks verder helpen.
Je hebt in iedergeval de koe bij de horens gevat, en dat verdient alleen maar een schouderklopje voor nu!
U
User7824Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Stel ik spreek straks een arts die niet zo veel ervaring heeft met thuis ghb afbouwen met medicatie. Wat zouden jullie voor medicatie voorstellen ter ondersteuning bij de afbouw? Hij kan daar dan wel van inschatten met een afbouwschema of dat veilig is. Ik zit zelf te denken aan 1 strip baclofen en diazepam en de ghb alleen vandaag nog te nemen zo nodig (terwijl ik die medicatie al slik). Jullie ideeën?
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#16
User7824 zei:
Wat zouden jullie voor medicatie voorstellen
Klik om te vergroten...
Hier zijn artsen voor, ga niet zelf kloten met medicatie.
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#17
User7824 zei:
Stel ik spreek straks een arts die niet zo veel ervaring heeft met thuis ghb afbouwen met medicatie. Wat zouden jullie voor medicatie voorstellen ter ondersteuning bij de afbouw? Hij kan daar dan wel van inschatten met een afbouwschema of dat veilig is. Ik zit zelf te denken aan 1 strip baclofen en diazepam en de ghb alleen vandaag nog te nemen zo nodig (terwijl ik die medicatie al slik). Jullie ideeën?
Klik om te vergroten...
Zou kunnen. Maar alles in overleg hoor . Ook als hij niet zoveel ervaring met ghb heeft ,vraag of hij met een andere die het wel heeft wilt overleggen.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#18
Javelin zei:
Zou kunnen. Maar alles in overleg hoor . Ook als hij niet zoveel ervaring met ghb heeft ,vraag of hij met een andere die het wel heeft wilt overleggen.
Klik om te vergroten...
lijkt me logisch dat ze dan overleggen toch
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#19
Zeehond zei:
Hier zijn artsen voor, ga niet zelf kloten met medicatie.
Klik om te vergroten...
1 Ze heeft al ervaring met stoppen
2 ze gaat erover praten met de arts . Ze is niet van plan om helemaal zelfstandig te doen.
3 Op zich is zij nog in fase wanneer het zelfstandig mogelijk is met een goede schema.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#20
Javelin zei:
1 Ze heeft al ervaring met stoppen
2 ze gaat erover met de arts praten. Ze is niet van plan om helemaal zelfstandig te doen.
3 Op zich is zij nog in fase wanneer het zelfstandig mogelijk is met een goede schema.
Klik om te vergroten...
Ze gaat toch overleggen met een arts?
Ze doet eerst al een veronderstelling, namelijk "stel dat de arts geen ervaring heeft met thuis afbouw ghb".
Mijn advies is alleen om eerst met de arts te overleggen en niet zelf allemaal dingen te gaan bedenken of hier op het forum voor te leggen met zoveel meningen.

Het lijkt mij dat een arts prima weet wat eventueel nodig is bij de afbouw van ghb. Ik ben zeker geen ervaringsdeskundige op ghb afbouw gebied.
Geen probleem als we hierover van mening verschillen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."