Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Beste lezers, Ik lees al jaren af en toe op DrugsForum maar ik heb vandaag toch maar zelf een account aangemaakt. Dit komt helaas voort uit stress die ik heb om mijn GHB terugval. Ik ben een vrouw van 27, ik ben nu 2 jaar ambulant in behandeling en ben sinds donderdagavond (23-11) teruggevallen in ghb-gebruik na 1,5 jaar clean te zijn. Afgelopen 1,5 jaar ben ik wel een aantal keer teruggevallen in alcohol- en cocaïnegebruik (mijn DOC). Maar over het algemeen leef ik dus clean/sober. Deze terugval gaat gepaard met veel verdriet. En ook met veel angst om nu te stoppen. Ik merk dat ik me echt slecht voel en heel snel fysiek en mentaal ben afgetakeld sinds donderdag. Ik heb afgelopen dagen (nu dus op dag 3) bijna 24/7 3,5 ml gebruikt per 2 uur. Vandaag ben ik afgebouwd naar 3ml en wil dit vandaag volhouden. Ik wil heel graag stoppen en dit achter me laten. Maar het lukt me niet om nu helemaal te stoppen met de ghb want ik krijg zo veel paniek als het uitwerkt.. echt om te huilen, heel beangstigend. Verder ook last van slapeloosheid; kan totaal geen slaap vatten, rillerig en paniek/onrust wanneer de ghb uitwerkt. Mijn vorige terugval was dus 1,5 jaar geleden, die duurde een week (24/7 4ml elke 2 uur) en daar ben ik toen uit gekomen met baclofen en gabapentine. Ik heb beide nu alleen niet voorhanden. Ik ga morgen bellen met mijn verslavingsarts, die heb ik afgelopen vrijdag (24-11) al gesproken omdat ik me zorgen maakte en zij adviseerde me om te stoppen en de ghb weg te gooien. Ik had al last van ontwenning en vond het te pittig, omdat ik ook verplichtingen had. Nu is de ontwenning stukken erger (logisch) maar ik wil zo graag hier uit komen. Ik ben ontzettend angstig en vol verdriet dat ik mezelf dit toch weer aan heb gedaan. Alleen al mijn verhaal hier delen lucht me al iets op. Niemand in mijn omgeving weet dat ik hier in zit, en ik voel me ontzettend alleen wat niet goed is voor mijn paniek. Als iemand me advies kan geven wat ik nu het beste kan doen, ik wil heel graag stoppen en zo snel mogelijk. Ik wil geen klinische opname en mijn ghb is morgenmiddag op. Ben ook bereid om me dagen onprettig te voelen maar als de ghb nu uitwerkt voelt het mis. En niet alleen onprettig. Ik wil het zo goed als het kan veilig thuis doen. Alle hulp is welkom, alvast ontzettend bedankt!"
"Dankje voor je reactie. En wat fijn dat het uiteindelijk zo goed heeft uitgepakt voor je. Sterk van je. Ik heb afgelopen augustus in de kliniek gezeten, na terugvallen in alcohol en cokegebruik. Ik dacht uberhaupt niet meer aan GHB, dus daar toen geen focus op gelegd. Maar dat ik nu al terugval zegt inderdaad dat het nog niet goed met me gaat, jammer genoeg. Niemand in mijn omgeving weet van mijn ghb-gebruik dus de drempel is ontzettend hoog om dit iemand te vertellen, laat staan naar de kliniek hiervoor. En omdat het me vorig jaar is gelukt thuis, hoop ik echt dat het me nu met medicatie weer kan lukken. Schaamte speelt (altijd al) een grote rol. Sorry als ik kortaf of dood reageer, ghb zuigt echt het leven uit je Nee, geen fan? Ik heb wel altijd fijne en goede zorg gehad, het ligt meer aan mezelf dat het niet lukt. Ben benieuwd naar jouw ervaring. En nee, ik ga nog niet naar meetings, wel van plan als ik hieruit kom."
"Damius zei: Ik zou je op het hart willen drukken om iemand in je nabije omgeving in vertrouwen te willen nemen. Deel je verhaal en struggle. Ghb is natuurlijk tricky spul, met gevaarlijke fysieke ontwenning. Someone’s gotta have your back. Klik om te vergroten... Ik heb het net aan een vriend die ik heb leren kennen in de kliniek verteld. Dat was even fijn maar hij kan weinig voor me doen verder. Ik moet dit echt zelf oplossen en hieruit komen, ik ben echt bang"
"OtherShore zei: Als ik je goed begrijp @User7824 heb je op dit moment een terugval in ghb gebruik. Je gebruikt al weer sinds donderdag en morgen is de ghb hoe dan ook op. Dus je bent eigenlijk op zoek naar een manier om voor een zachte landing te zorgen. Ik denk idd dat het verstandig is om morgen te overleggen met de verslavingsarts, want die kan namelijk beoordelen of het gevaarlijk is om nu zonder afbouwen te stoppen en eventueel iets voorschrijven om de klap op te vangen. Verder zijn je handen gebonden ben ik bang, want je zit niet morgen in een kliniek (en je wilt sowieso niet naar een kliniek) en voor zelfstandig afbouwen is het waarschijnlijk ook te laat. Of zoek je de oplossing vooral in het bemachtigen van een tijdelijk vervangend middel? Klik om te vergroten... Heel erg bedankt voor je duidelijke bericht, waardeer het extra omdat ik nu nogal vaag en in paniek/verdriet ben door de afgelopen dagen. Ik gebruik inderdaad sinds donderdagavond 21:00 (3,5ml vaak om de 2uur, maar ook paar tussenpozen gehad van 4 a 5 uur). Ik kan in nood denk ik nog aan ghb komen, maar ik wil het gewoon eigenlijk niet meer in huis hebben. Het eerste wat ik morgenochtend doe is sowieso de arts bellen, ook om haar meteen te vragen voor medicatie (baclofen en gabapentine). Ik heb alleen geen idee of ze me dit gaan geven en wanneer ik dit dan zou kunnen ophalen. Dus het is allemaal nog onzeker. Dus ik heb inderdaad advies nodig als dat niet gaat lukken, en ik het thuis (even) moet volhouden. De optie ‘afbouwen’ is er dus eventueel, en ben ik toe bereid (nu ook al aan het doen met wat ik nog heb). Maar het liefst heb ik advies welke medicatie mij anders zou kunnen helpen met slaap en wat verlichting van de onrust en paniek. Ik heb geen ervaring met phenibut, ik ken het ook niet goed genoeg om het te gaan bestellen denk ik. Dus eigenlijk al het advies vanuit mijn situatie nu is heel erg welkom. liefs"
"Zeehond zei: Ze gaat toch overleggen met een arts? Ze doet eerst al een veronderstelling, namelijk "stel dat de arts geen ervaring heeft met thuis afbouw ghb". Mijn advies is alleen om eerst met de arts te overleggen en niet zelf allemaal dingen te gaan bedenken of hier op het forum voor te leggen met zoveel meningen. Het lijkt mij dat een arts prima weet wat eventueel nodig is bij de afbouw van ghb. Ik ben zeker geen ervaringsdeskundige op ghb afbouw gebied. Geen probleem als we hierover van mening verschillen. Klik om te vergroten... Ik zeg dit eigenlijk omdat in mijn vorige terugval mijn arts van toen weinig ervaring had en ik toen zelf met een idee ben gekomen (van baclofen en gabapentine met een klein beetje diazepam) na veel onderzoek online te hebben gedaan. Zij was akkoord met dat voorstel, ook gezien ik toen pas 5 dagen aan het gebruiken was en zelf thuis al had afgebouwd naar 3 of 2. Ik heb toen wel elke dag telefonisch contact met haar gehad om te checken of alles goed ging. Maar nu is het toch weer een andere situatie (elke terugval wordt het erger, maar ben ik iets minder ver in dagen). Maar als degene nu gewoon een plan voor me heeft dan neem ik dat natuurlijk ter harte."
"OtherShore zei: Eerlijk gezegd ben ik gaan fan van ondersteunende medicatie bij ghb afbouw vanwege het risico op een nieuwe verslaving. Afbouwen gaat prima met alleen ghb dus je hebt geen ander medicijn nodig. In dit geval ligt het een beetje anders omdat er sprake is van angstklachten. Dus ik denk dat het volgende gaat gebeuren: Afbouwen is misschien niet nodig (pas 5 dagen gebruikt). Als wel, vrij snel afbouwen met ghb. Daarnaast kijken naar een geschikt medicijn voor de angstklachten. Normaal zou de keus vallen op een benzo, maar wellicht pakken ze dat anders aan omdat je gevoelig bent voor verslaving. En dan snel werken aan de onderliggende problemen. (Aangezien @User7824 gaat spreken met een verslavingsarts lijkt het me eerlijk gezegd uitgesloten dat hij of zij niet kundig zou zijn op het gebied van ghb afbouw. Wellicht heeft hij of zij een andere mening dan ik. Vertrouw dan vooral je arts.) Klik om te vergroten... Ik heb nu 4,5 uur voor het laatst 2,5 ml genomen en vannacht en gisteravond ook al minder met langere tussenpozen en ik voel me nu eigenlijk best oké. Heb gek genoeg het idee dat als ik nu weer ghb ga nemen ik me slechter ga voelen. Ik heb nu stuk minder last van onrust, paniek en beangstigend gevoel. Ook iets meer focus. Ik ga kijken hoe lang ik dit volhoud zonder ghb, maar het lijkt me wel een goed teken. Voor de rest wacht ik gewoon het advies van de arts af maar ik ben al iets geruster."
"Net met de verslavingsarts gebeld. Voordat ik kon vertellen dat het sinds de lorazepam een stuk beter gaat, wou hij me meteen hetzelfde uitschrijven als 1,5 jaar geleden (dat kon hij nog in het systeem zien en heeft er tzt mee ingestemd). Wat ik echt al super meewerkend vond. Het is een oudere man met veel ervaring in ghb-afkick. Toen ik vertelde van de lorazepam (1mg) en dat ik nu al bijna 8 uur niks heb gebruikt en me best goed voel, heeft hij me alleen lorazepam (2,5mg) geadviseerd voor nog ongeveer 3-5 dagen. Omdat ik 3,5 dag heb gebruikt, zei hij dat als ik de medicatie heb meteen de ghb kan weggooien. Hij heeft een schema gemaakt. Ik mag de komende dagen niet gaan fietsen of echt m’n huis uit zei die, omdat ik erg suf ga zijn. Gelukkig heb ik vrij. Morgen en woensdag bel ik nog telefonisch met hem om te checken of alles goed gaat. Onwijs dankbaar voor deze hulp.. ben met de schrik vrij gekomen denk ik. Iedereen die de moeite heeft genomen om een reactie te plaatsen, jullie ook heel erg bedankt. Vooral ook de tip en het extra zetje om toch de huisartsenpost te bellen gister waardoor ik nu al eerder heb kunnen stoppen met de ghb. Dank!"
"Het is nu 1 uur geleden dat ik de lorazepam heb genomen en ik voel me eigenlijk nog steeds hetzelfde. Onrust, last van spieren, en toch ook wel wat paniek. Misschien omdat ik meer rust had verwacht."
"Ik heb net gebeld. Ze schrijven me voor vandaag 1 lorazepam voor, tegen de paniek en slapeloosheid. Ik ga mijn moeder vragen om dat voor me op te halen en te brengen want ik kan niet m’n huis uit. Verder moet ik het gesprek met de verslavingsarts morgen afwachten zeiden ze. Ze kon ook geen antwoord geven op m’n vraag of ik met de lorazepam de ghb hetzelfde moet blijven doseren. Zou ik het gewoon aankijken hoe het voelt met die lorazepam, en echt pas weer een dosis op gevoel nemen als ik toch ontwenning merk? Ik ben wel echt blij dat ik straks wat rustiger ga worden en hopelijk ook wat kan slapen. Ze drukte me wel op het hart dat ik d’r meteen moest bellen als het toch niet gaat"
"Javelin zei: 3 dagen is niet echt veel. Bel verslavingsarts en je HA en leg hun duidelijk uit dat je NU hulp nodig hebt, omdat jij maar 4 dagen aan ghb zit en hoe sneller je hulp krijgt hoe makkelijker het voor iedereen zal worden. Phenibut zou je ook kunnen helpen net als baclofen . Phenibut is mogelijk online kopen. Maar je moet phenibut niet als vervanger van ghb beginnen te gebruiken maar als een middel die je terugval kan smooth beëindigen. Klik om te vergroten... Dank voor je bericht! Ga ik morgen zeker benoemen. Ik hoop alleen niet dat ze het niet aandurven met mijn situatie en ik te horen krijg dat ik klinisch moet gaan afkicken. Dat gaat nog weken, dan wel maanden duren. Al ben ik 1,5 jaar geleden wel goed geholpen op afstand met medicatie. Ik hoop nu ook"