Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGebruiken omdat je het hebt..

Gebruiken omdat je het hebt..

47 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Nee ik ervaar dat niet zo ik kan vanalles in huis halen en het dan niet gebruiken. ( geen sarcasme)

Maar mijn vader zei altijd:

"We hebben het niet gekocht omte bewaren"

En daarna

" het hoeft niet op als het lekker is"

Maar als je dit weet van jouzelf, waarom dan het jezelf zo moeilijk maken? Dat is toch nergens voor nodig?
i
ikzouhetechtnietwetenLid
01-01-2024, 00:00
#2
Roze Olifant zei:
Ik herken dit ‘gebruiken omdat je het hebt’ zelf helemaal niet.

Ben wel gevoelig(er) voor bepaalde middelen. Zo weet ik bijvoorbeeld dat ik als angstige, moeizame slaper altijd moet oppassen met - frequentie van - benzogebruik.

Maar dat ‘ik heb het, dus het moet op’ heb ik echt nog nooit en met geen enkele drug gehad. Ik lees er wel vaak over hier.
Klik om te vergroten...
heb ook niet persee gehad dat ik dacht oke ik heb het dus het moet op, maar meer gewoon dat ik dacht ja weetje waarom niet
i
ikzouhetechtnietwetenLid
01-01-2024, 00:00
#3
Koffieb00n zei:
Ja volgens mij was mijn gedachte destijds ook 'ik ga hem snuiven want dan voel ik hem eerder'. Tja...

Succes @ikzouhetechtnietweten gaat wel fucking zwaar worden eerste paar weken hoop dat je het volhoudt. Na een aantal weken zul je je wel wat beter voelen. Maar het gaat echt alle kanten op hoor. Na 4 maand clean is het dan weer goede dagen, dan weer periodes van echt kut dagen. Fysiek weer last ervan en mentaal blijft ook altijd een struggle.
Klik om te vergroten...
yes thanks man het moet lukken, is niet alsof ik er nu afhankelijk van ben tis meer mentaal, en ik heb sowieso geen geld om het te halen ook dus dat is beter
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#4
ikzouhetechtnietweten zei:
heb ook niet persee gehad dat ik dacht oke ik heb het dus het moet op, maar meer gewoon dat ik dacht ja weetje waarom niet
Klik om te vergroten...

Ik snap de gedachte wel, als je de volgende dag(en) echt niks gepland hebt. Dan heb ik ook heus wel eens zoiets gedaan. Echter maar zelden, en nooit volledig impulsief, heb er altijd wel eventjes over nagedacht dan… ik ben daar toch iets te controlfreakerig voor, ik wil er vertrouwen in hebben dat IK beslissingen neem over het middel in plaats van andersom.

Maar vooral ook gewoon praktisch: als ik wel íets vervelend vind, dan is het dat gevoel hebben, onder invloed, dat ik de dag erop brak en moe nog iets ‘moet doen’ (om het nog maar even niet te hebben hoe irritant het is om dat de dag erop ook daadwerkelijk half of compleet gaar uit te moeten voeren, dan bedoel ik afspraken, sociale verplichtingen etc.).
i
ikzouhetechtnietwetenLid
01-01-2024, 00:00
#5
ja ik heb gelukkig niet gehad dat ik een nacht wakker bleef ervan en dan me werk erdoor beïnvloed raakte, ik deed alsnog alles gewoon zoals t hoorde maar alsnog is gw vreselijkk
P
PietlulLid
01-01-2024, 00:00
#6
Altijd moet alles op bij mij, vroeger was ik nog verslaafd aan XTC (nog ergere craving dan cocaine voor mij)dat is helemaal de grootste hel op aarde, die katers zijn NIET te doen. en dan moet je 3 dagen later werken echt horror en hell.
Wat kan het leven gruwelijk hard zijn
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik vind het juist moeilijk om drugs op te maken. Ik moet altijd (veel) meer hebben dan ik binnen korte tijd op kan maken. Zelfs met cocaïne, hield ik na een sessie het liefst nog wat over.

Maar er is een kryptoniet voor iedereen. Ik heb ooit enkele grammen 'amfetaminesulfaat pro analyse' gehad en die gingen er binnen 3 vrijwel slapeloze weken volledig doorheen.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#8
MR_CHIP zei:
volgens mij heeft hij het wel vaker thuis gebruikt
Klik om te vergroten...
Klopt zeker!
En gelukkig voor ons geen probleem.
s
spekbekLid
01-01-2024, 00:00
#9
Yup. Heb ik ook maar enkel met stimulerende middelen. Met alcohol zeker ook maar ja, dat is ook een lelijke verslaving geweest voor me. Maar als ik iets stimulerend in huis haal, moet het op... dat trekt zo erg aan mij. In het verleden ook eens 10g speed in huis gehad, dat dagelijks gebruikt tot het op was... dat is een paar keer gebeurt toen. Is echt een vies gevoel. Maarja. Rationeel is het natuurlijk allemaal niet. Ook coke, iets dat ik eigenlijk niet eens zo leuk vind en veel te duur en vaak zeer vervuild is, moet op als ik het in huis had om de een of andere reden. Ik kon daar ook niet afblijven dan. (Is gelukkig iets wat ik gewoon niet meer in huis haal, ik vind het geen interessante drug, gelukkig). Tegenwoordig heb ik toch al iets meer verstand en als ik weer dom genoeg ben geweest om iets in huis te halen dat zo aan me trekt, dan vernietig ik wat ik over heb (wegspoelen, zakje spoelen met water en dan nog zelfs dat kapot knippen). Stoppen lukt mij met stimulerende middelen meestal alleen als ik het niet meer heb/op is/vernietigd is...
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#10
Volledig herkenbaar. Ik haal niets voordien of bestelde enkel wat ik nodig had en die avond zou gebruiken. Bestelde ik 2 gram coke of 2 gram mmc dan gaat dat sowieso in 1 sessie (dag of 2 dagen na elkaar) op. Met wiet was dat ook elke avond een joint zonder een avond pauze tot het zakje leeg is.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#11
Totaal geen last van.
Kluis ligt goed vol met van alles en o.a. lifetime voorraad 3-mmc voor verbod ingeslagen.
Fijn gevoel om voorraad in huis te hebben. Alles netjes gelabeld met data van aankoop erbij.
We kunnen er prima vanaf blijven en voelen geen drang om iets te nemen.
Realiseer me dat dit niet voor iedereen zo makkelijk zal zijn.
i
ikzouhetechtnietwetenLid
01-01-2024, 00:00
#12
Zeehond zei:
Totaal geen last van.
Kluis ligt goed vol met van alles en o.a. lifetime voorraad 3-mmc voor verbod ingeslagen.
Fijn gevoel om voorraad in huis te hebben. Alles netjes gelabeld met data van aankoop erbij.
We kunnen er prima vanaf blijven en voelen geen drang om iets te nemen.
Realiseer me dat dit niet voor iedereen zo makkelijk zal zijn.
Klik om te vergroten...
totdat je het 1 keer gebruikt thuis, dan is eraf blijven moeilijk
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#13
ikzouhetechtnietweten zei:
totdat je het 1 keer gebruikt thuis, dan is eraf blijven moeilijk
Klik om te vergroten...
volgens mij heeft hij het wel vaker thuis gebruikt
i
ikzouhetechtnietwetenLid
01-01-2024, 00:00
#14
MR_CHIP zei:
volgens mij heeft hij het wel vaker thuis gebruikt
Klik om te vergroten...
dan verschilt het idd van persoon tot persoon, ook beetje hoe je mentale staat is
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#15
ikzouhetechtnietweten zei:
totdat je het 1 keer gebruikt thuis, dan is eraf blijven moeilijk
Klik om te vergroten...
Hoe kom je daarbij?
Dat is dus niet zo voor ons.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#16
ikzouhetechtnietweten zei:
dan verschilt het idd van persoon tot persoon, ook beetje hoe je mentale staat is
Klik om te vergroten...
Dat klopt en zal niet voor iedereen makkelijk zijn. Snap ik goed.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#17
Zeehond zei:
Klopt zeker!
En gelukkig voor ons geen probleem.
Klik om te vergroten...
ik lees je trip report met een grote glimlach in ieder geval
S
Sniffle88Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Zeehond zei:
Totaal geen last van.
Kluis ligt goed vol met van alles en o.a. lifetime voorraad 3-mmc voor verbod ingeslagen.
Fijn gevoel om voorraad in huis te hebben. Alles netjes gelabeld met data van aankoop erbij.
We kunnen er prima vanaf blijven en voelen geen drang om iets te nemen.
Realiseer me dat dit niet voor iedereen zo makkelijk zal zijn.
Klik om te vergroten...
Mocht dat gevoel van drang nou wel opkomen zou je het dan weggooien?

Ik heb zelf wel voorraad omdat ik ze groot inkoop. Pep koop ik per ons bijv. Pillen verkopen ze hier liefst minimaal per 10.
Met veel dingen gaat dat prima. Pep ging alleen ff mis. Maar weer druk bezig om daar ook weer mee te minderen/ stoppen.
G
Gelato43Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Over miauw hoor je bijna elke gebruiker hier wel over, helemaal als het eenmaal in hun systeem zit, dan moet en zal dat zakje op gaan.

Persoonlijk heb ik hier geen last van, behalve met tabak/nicotine, ik kan gewoon 1 snuifje of whatever nemen en het daar bij laten voor een avond maar als er tabak in huis ligt dan krijg ik gelijk de neiging om te roken.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#20
Sniffle88 zei:
Mocht dat gevoel van drang nou wel opkomen zou je het dan weggooien?
Klik om te vergroten...
Nogmaals, ik heb dat gevoel niet en kan me niet voorstellen dat het ooit komt.
Voordeel van wat ouder zijn en thuiswonende kinderen hebben. Veel verantwoordelijkheid, wellicht scheelt dat.

Mocht ik er niet mee om kunnen gaan, dan geef ik het in bewaring bij mijn beste vriend. Die vertrouw ik en die kent mij ook heel goed.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."