Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVan 1P-LSD naar A pihp en alles wat er tussen zat.

Van 1P-LSD naar A pihp en alles wat er tussen zat.

88 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
W
WeirdoWLid
01-01-2024, 00:00
#1
Nou, 14 jaar geleden dat ik wat gepost heb op deze website. Ik was wat huiverig om wat te posten, maar ik heb in de tussen tijd zoveel mooie en emotionele verhalen gelezen, dat ik ook maar een poging ga doen. (Ik schrijf dit trouwens onder invloed van A-Pihp).

2023 was voor mij een heel ruig kutjaar als ik me zo vrij mag uitspreken. Ik begon met een vechtscheiding en alle veranderingen die dat met zich mee bracht. Nieuw huis, nieuwe baan, nieuwe stad en omgeving.

Ik was al een befaamd drinker, zo’n 2 á 3 alcoholische drankjes per dag. Maar toen de vechtscheiding begon, begon mijn drankgebruik ook aanzienlijk toe te nemen, zogenaamd onder de noemer “anders kan ik niet slapen”, misschien wel een uitdrukking die sommige van jullie kennen. Door de drukkende situatie (want we ‘woonden’ nog samen) kwam het na een halfjaar tot ongeveer een halve fles vodka per dag. Dit alles trouwens ook gezellig met ADHD medicatie. Want soms dronk ik net teveel dat ik niet meer helemaal kon functioneren zoals dat ik eigenlijk nog wilde en ging er een pilletje in. Dit werd een gewoonte tot vele maanden en ik kwam tot het ‘besef’ dat ik het moest aanpakken. Het drinken? Nee joh, de ADHD medicatie. (Want tja, als je verslaafd bent, dan denk je gewoon raar).

Entree Dexamfetamine! Oh dit sloeg wel goed in! Voelde me minder depressief en het zorgde er kortstondig voor dat ik zelfs minder dronk. Maar toch kwamen de negatieve gevoelens langzaam weer om de hoek kijken.

Ah ik heb het! Eureka! Als ik nou aan de slaappillen ga, dan hoef ik niet meer te drinken. (Ja, ik was 100% overtuigd dat dit me ging helpen). Mijn moed bij elkaar geraapt en naar de dokter gegaan, waar ik als antwoord “nee” kreeg vanwege mijn ADHD, en zij al genoeg verslaafde ADHDers heeft gezien in de klinieken. Ik ga verslagen naar huis en ik ga even op internet struinen, en ik denk dat jullie al weten, lieve lezers, wat op mijn pad kwam. Jawel, de hel ingeprezen research chemicals. Maar op dát moment dacht ik dat deze site al mijn problemen ging oplossen! Alles lag voor het grijpen! Benzos, methylfenidaat, amfetamines, allemaal namen die ook in mijn medicatie voorkwamen dat kan toch niet verkeerd zijn? en.. huh LSD? Naja, daar ging nog niet mijn aandacht heen.. nog niet..

Deze jongen was als een kind in een snoepwinkel. Eerst maar even van alles een beetje proeven. 10 benzos, 10 4F-MPH. Dat sloeg wel aan zeg! Wat goed! Toch ff proberen hoe het is als ik het ‘per ongeluk’ een keer vergeet dat ik benzos heb ingenomen en dat ik dan alcohol drink, want ja, dat kan je dan maar beter weten hoe dat voelt, toch? Ik denk dat jullie nu aardig een patroon zien in mijn denkwijze. Een erg destructieve denkwijze. De eerste keer met de benzos (zonder alcohol) sliep ik klokje rond, wat heel goed voelde. En overdag lekker aan de 4F-MPH! Nou, deze jongen was in zijn nopjes!

Maar niet voor lang helaas.

Toen kwamen er momenten van combinaties tussen alcohol, 4F-MPH en benzos. Wat resulteerde in hele slechte nachten en nog slechtere dagen. Weer achter het net gevist! Terug naar de website, even kijken wat mij nog meer kan ‘helpen’. Hmm, wat is dit? 6-APB pellets? De beschrijving lijkt op een ‘soort van’ als die van een anti-depressiva, oh en ik bén depressief! Hiep hoi! 10 in mijn winkelmandje.

Na een paar dagen klappertandend op bed te hebben gelegen van die namaak xtc, begon me weer te dagen dat dit het ook niet was. Maar wacht! Ik herinnerde me toen ineens dat er ook LSD te koop was.

(Klein beetje context: toen ik 15-19 jaar oud was waren mijn ouders gescheiden en probeerde ik wat middelen uit omdat ik overal schijt aan had (je kan de berichten nog terug lezen op deze site, vergeef me alsjeblieft de grammatica die ik gebruikte toen, als je het al grammatica wilt noemen). Een van die middelen was LSD, de echte. En daar ben ik toen zo ontzettend hard en goed op gegaan, maar dat is misschien een keer leuk om op trip reports te zetten, want dat heb ik toen niet gedaan. Misschien zelfs tezamen met de trips van 2023, afijn, verder met verhaal!))

Terugdenkende aan mijn heerlijke ervaring met LSD in mijn jongere jaren; 5 zegels 1P-LSD in het winkelmandje. Wederom, want hoe kan het ook anders, 100% overtuigd dat dit wel de oplossing kon bieden voor mijn verslavingen. Eerst was ik nog een beetje huiverig, want ik was natuurlijk een goeie 15 jaar ouder en misschien kan ik het wel helemaal niet meer aan. Dus twijfel de twijfel. Maar toen op een avond, dat ik er wat moed in had gedronken (niet al teveel, maar wel genoeg om me lichtelijk overmoedig te voelen), dacht ik van: “ah joh, een kwart kan wel toch?”

Ik weet niet of jullie dat kennen, dat je net niet een LSD trip triggered, maar je brein wel aanvoelt alsof hij alle moeite doet om die trip werkelijkheid te maken? 3x niks dus, plus ik kon niet slapen, want gek genoeg had ik wel CEV’s van 4 dimensies. Afijn, het werdt morgen en toen nog een keer morgen. Allebei de dagen geen alcohol gedronken trouwens, dus het deed me toch wat.

En toen werd het weekend. Kwam een vriend bij me langs, en meteen weer veel teveel gedronken, want ook hij had een hekel aan de hele wereld op dat moment, tot half 6 ‘s ochtends gepraat en gedronken, toen maar gaan slapen. Hij was weer naar huis de volgende dag, maar die zaterdagavond zat ik toch ff te denken. “2 dagen niet gedronken.. hm.. voor mij was dat heel wat. Ik ga morgen een Microdose van 1/8 nemen voor overdag. Kijken hoe dat gaat”

Het werd zondag, ik was vroeg wakker geworden omdat ik best opgewonden was, 5:45 10ug ingenomen, kort daarna 8ug. Dus een totaal van 18ug. Maar ik had de zegels geknipt dus het was waarschijnlijk net ff wat meer, want had lichte hallucinaties, maar niet te gek. Ben die dag ook gewoon wezen rijden (niet te ver, maar toch onverantwoordelijk ik weet het) en naar een andere vriend gegaan. Alles wel, huis opgeruimd, dingen gedaan en gesocialiseerd. Vergeleken met een paar maanden geleden was dit al een hele ommezwaai! Voelde me op en top.

Goed, paar weken in de toekomst was het eind november, en een van m’n beste maten zou langskomen. Hij had ook in de gaten, zoals een vriend betaamd, dat het allemaal niet zo goed met mij ging, en dat ik allerlei dingen probeerde om me beter te voelen. Toen vertelde hij dat hij ook weleens LSD wilde proberen, want dat had hij nog nooit gedaan, en ALS hij de kans zich zou voordoen hij dat met mij wilde doen, want EN ik had ervaring ermee, EN we waren de beste maatjes. Dus 1 plus 1 = weekendje geplant om ff samen te trippen op LSD en op a-pihp en 2-MMC, omdat het eigenlijke plan was dit ‘s nachts te doen, maar dat wilde hij niet, wat goed te begrijpen was. (Dit gaat nog een beetje een rol spelen na dit weekend, want de stims kwamen verlaat na dit weekend, wanneer ik weer alleen zou zijn)

Maar goed, ik had nu een extra verantwoordelijkheid, wat mij een beetje huiverig maakte. Hij had ook wat dingen gaande in zijn leven, en ik wilde natuurlijk niet dat hij een badtrip zou krijgen. Dus we namen ieder een halve 1cP-LSD. (Die had hij gekocht)

We hadden beter een hele kunnen nemen of later nog bijpakken want deze trip was nog zwakker dan die ene keer dat ik een kwart nam van die 1P-LSD van mij. Maar goed, niet gedaan, vanwege mijn zorgen voor hem. Maar we baalden wel de volgende dag.

Afijn dat weekend was het niet geworden, en er ging wat tijd overheen (helaas met die a-pihp en 2-mmc). Tot eind december dat ik bij mezelf dacht “ik wil nu toch wel even een goeie eyeopener van een trip hebben, die er hopelijk mij er toe gaat aanzetten dat alcohol probleem (want ik had het eindelijk beseft in de tussentijd) eens goed aan te pakken.”

23 december was de dag! Waarom weet ik ook niet, maar dat was de dag dat ik het voelde! Ik had een afspraak die zou duren tot een uur of 20:00u, en daarna neem ik lekker, jawel, anderhalf zegel. Vraag me niet waarom, maar daar had ik trek in alsof ik dagen niet gegeten had. Maar natuurlijk heb ik geleerd van voorgaande ervaringen en had de set en setting verbetert. Had me aangekleed in comfortabele kleding, had wat filmpjes en muziek klaargezet, en gewoon lekker gegeten. Een trip om trots op te zijn is wat volgde. (Binnenkort in tripreports, als ik het niet vergeet) het was zo een goeie trip dat ik zo een week geen alcohol meer heb gedronken. (Kleine voetnoot, deze LSD trip was 2,5 zegel en was icm 4f-mph en ook benzos op een wat later moment, voelde allemaal heel erg goed gek genoeg, maar ik mag het niet aanraden natuurlijk).

Nou deze jongen had de smaak wel te pakken en de ervaring in zijn zak zitten. Ik ben nu een volleerd psychonaut!

Totdat.. ik bad ging

Oud en nieuw, ik had geen plannen. Ik dacht “2,5 zegel was afgelopen week, laat ik lekker 3 zegels pakken met al dat vuurwerk, dat lijkt me echt lachen!”

*Beetje context voor het komende segmentje. Niet al mijn vrienden weten dat ik drugs gebruik, omdat sommige er mee content zijn en andere niet zo zeer.*

Een vriend, waar ik heel veel van hou, wilde afspreken op oud en nieuw en samen ff eten en vuurwerk kijken. “Kak, daar gaan mijn plannen” dacht ik, maar ‘gelukkig’ kon ik het een dag naar voren verschuiven.
Zo gelukkig was het niet helaas, door het verschuiven van de dag, dat die dag niet lekker ging, ik was vergeten te eten, en de set en setting daardoor helemaal verknalt, ging ik bad op, jawel, maar liefst 3 zegels. (Ook binnenkort op trip reports, wederom als ik het niet vergeet).

Zoveel negatieve gevoelens kwamen naar boven en hele agressieve patronen vulden mijn visie. Maar gek genoeg leek ik misschien op dat moment dat net nodig te hebben. Ik werd geconfronteerd met mijn depressie, met mijn drank gebruik en de connectie daar tussen. Wat resulteerde in een bijna anderhalf maand geen alcohol drinken, maar ook abrupt gestopt met alle andere middelen. (Want ik had toen ook de smaak te pakken van a-pihp, zoals reeds eerder werd vermeld)

Nou een dikke anderhalve maand geen benzos, geen 4f-mph, geen a-pihp, geen alcohol. Ik voelde me goed! Ik begon beter te slapen, ik begon echt mn leven een beetje om te gooien. Totdat ik ziek werd, ik kreeg de griep! 2 weken thuis, helemaal alleen. Verveeld. Nou 3x raden wat er gebeurde. In de 2e week kreeg ik de craving voor een fles drank onder de noemer “ja, ik wil grog maken, voor mijn keel” (grog: thee, rum, citroen en honing). Verdraaid heb het nog niet afgeleerd die manier van denken! Dat werd een anderhalf liter fles rum voor de helft leeg. Daardoor met m’n dronken kop a-pihp besteld.

En dat is gister binnengekomen.
En heb me niet kunnen inhouden.
M’n eerste terugval.

En de terugval is nog in volle gang, want ik ben nu nog onder invloed van die zooi. Maar goed, morgen weer een dag. Dit wilde ik graag met jullie delen. Als verhaal, als waarschuwing, als ervaring. Geef het niet op als je op dezelfde manier aan het worstelen bent! Als je een terugval hebt, voel je je niet te rot! Want dan wil je maar meer en meer. Accepteer dat je gevallen bent, herpak je weer, en we gaan weer verder lopen! Het gaat ons lukken! Als je dat maar weet!

De verhalen van k1ttyc4t en haar bromazolam verslaving en mevrouw pløp en haar bad trip van 50ug hebben mij ertoe aangezet dit met jullie te delen. Ik weet niet of jullie dit lezen maar dank jullie wel, en hoop dat het goed met jullie gaat. Met mij gaat het na dit weekend weer goed komen.
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mooi geschreven. Herken me wel in de stukken dat je de oplossing voor interne problemen gaat zoeken in externe middelen. En vooral proberen alles zelf te willen oplossen. Maar het is geen langdurige oplossing en ik geloof dat je je daar wel redelijk bewust van bent.

Wat ga je nu doen?
W
WeirdoWLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hey, bedankt voor je bericht en voor je tijd voor het lezen van mijn verhaal.
Nou in principe was ik dus vanaf 1 januari cold turkey gestopt (laatste maand van 2023 wel afgebouwd met alcohol en had al eerder de a-pihp en 2-MMC weggegooid met succes), en had echt de juiste mindset gekregen. Want anders had me dat ook echt niet gelukt die anderhalf maand. Maar goed, ik had totaal niet ingecalculeerd wat er met me gebeurt als ik alleen ben en me ga vervelen. Dus na dit weekend, gewoon weer cold turkey. Want ik werk dan weer en kan weer andere vaste afspraken met vrienden oppakken die ik elke week heb. (dit zijn trouwens de vrienden die ik vernoem in mijn verhaal als “degene die er NIET mee content zijn”, dus ik probeer echt met mensen om te gaan die een goede invloed op me hebben en met wie ik kan praten).
Maar goed, ik moet in de tijd dat ik werk wel even goed nadenken wat ik ga doen met eventuele verveling als ik voor lange tijd alleen kom te zitten. Ik weet niet of jij of jullie enige tips hebben? Ik heb wel hobbies, maar motivatie ligt op de grond al sinds vorig jaar.

bedankt
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#4
Verveling mag er zijn. Heb daar ook veel last van gehad toen ik net was gestopt met middelen. Drugs was zo mijn leven geworden, jaren lang, dat ik niet goed wist wat ik met de tijd aan moest toen ik stopte. Alles wat ik leuk vond deed ik ook onder invloed, dus ja dat heeft wel tijd gekost om daarin te schakelen zeg maar.

Ben je al eens op een meeting geweest? Kan je zeker aanbevelen om daar eens te gaan kijken en luisteren naar mensen die in hetzelfde schuitje zitten / hebben gezeten.
W
WeirdoWLid
01-01-2024, 00:00
#5
Koffieb00n zei:
Alles wat ik leuk vond deed ik ook onder invloed, dus ja dat heeft wel tijd gekost om daarin te schakelen zeg maar.
Klik om te vergroten...
Mag ik vragen hoe je dat hebt gedaan? Maar als het te persoonlijk is, voel je je niet bezwaard hoor.

Nee, niet een meeting. Maar heb wel 1 vriend die al 20 jaar clean is. Dus daar bespreek ik alles mee. Dat helpt enorm. Voel me alleen weer zo waardeloos dat ik er zo makkelijk weer ben ingetuind, en dat keer 2. Want niet alleen een terugval in de alcohol (wat ik trouwens sinds die dag wel weer heb laten staan), maar ook een terugval in een drugs die ik letterlijk maar 1x gebruikt heb vorig jaar en weg heb gespoeld, vanwege het feit dat ik inzag dat het erg verslavend was. En dan toch nog juist DIE drugs weet je.
Ook om het feit dat dit ook zo goed voelde bij m’n adhd. Ging meteen mn hele huis opruimen enzo 😂. Dat maakt het ook niet makkelijker.
bedankt voor je reactie
R
RnB_fanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Bedankt voor je eerlijke en open verhaal.

Ik denk alleen dat je het nuchter worden vooral uit jezelf moet gaan halen, in plaats van uit diepe LSD-trips. Die inzichten zijn helaas vaak maar kortstondig. In mijn ervaring kun je enkel volledig nuchter pas tot de echte levensveranderende inzichten komen.
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#7
Weird_Tripping zei:
Mag ik vragen hoe je dat hebt gedaan? Maar als het te persoonlijk is, voel je je niet bezwaard hoor.
Klik om te vergroten...
Zoals ik zei accepteren dat verveling er mag zijn. Gewoon de dingen blijven doen die ik deed, ook al ondervond ik er geen plezier in. Soms stopte ik dan na een halfuur al hoor.

Ik heb ook weekenden weggebinged op youtube op de bank onder een dekentje omdat ik mezelf niet tot iets kon zetten. Dus geef het vooral tijd. Het wordt beter, maar daarvoor moet je wel clean blijven.
W
WeirdoWLid
01-01-2024, 00:00
#8
RnB_fan zei:
Bedankt voor je eerlijke en open verhaal.

Ik denk alleen dat je het nuchter worden vooral uit jezelf moet gaan halen, in plaats van uit diepe LSD-trips. Die inzichten zijn helaas vaak maar kortstondig. In mijn ervaring kun je enkel volledig nuchter pas tot de echte levensveranderende inzichten komen.
Klik om te vergroten...
Bedankt voor je reactie. En inderdaad ik geef je gelijk dat het zeker uit mezelf moet komen, en ik weet dat het er zit, ergens diep weliswaar. Want hoe kon ik anders die anderhalf maand zo heerlijk volhouden toch? Maar het andere is ook waar dat die verslaafde er dus ook nog rondhuppelt. 😂 Daarom dat ik vanaf morgen weer cold turkey ga. Dat helpt gewoon bij mij. Ik ga elke dag tellen en trots op mezelf zijn.
W
WeirdoWLid
01-01-2024, 00:00
#9
Koffieb00n zei:
Zoals ik zei accepteren dat verveling er mag zijn. Gewoon de dingen blijven doen die ik deed, ook al ondervond ik er geen plezier in. Soms stopte ik dan na een halfuur al hoor.

Ik heb ook weekenden weggebinged op youtube op de bank onder een dekentje omdat ik mezelf niet tot iets kon zetten. Dus geef het vooral tijd. Het wordt beter, maar daarvoor moet je wel clean blijven.
Klik om te vergroten...

Wauw, dat laatste ben precies ik. Ook urenlang YouTube kijken. Het is toch inderdaad die acceptatie van “verveling is oké”. Want zolang je je verveelt, zit je in ieder geval niet aan de drugs. 😅
m
milesLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hmm redelijk veel bekende stukjes in je verhaal, ik ben 1,5 jaar terug gescheiden, dat was toen voor mij de aanleiding om weer af en toe wat te gebruiken, hoewel alcohol mijn grootste handicap is, (niet verslaafd, maar als ik drink is er vaak geen grens) was coke ook hard op weg om een gewoonte te worden.
Daarna ontdekte ik ook de wondere wereld van de research chemicals, dat was gelukkig voor mij wel het moment dat ik limieten aan mijn gebruik heb gezet, max 1 weekeind per maand, dat houd ik tot nu toe goed vol
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb wel veel herkenning in je verhaal. Het destructieve en vooral obsessieve denken aan gebruik. Of in elk geval daar je heil in zoeken.

Ik hoop dat je snel uit je terugval weet te komen. Alfa is one hell of a drug. Ik heb er ontzettend veel moeite mee (gehad) om daar vanaf te raken. Maar het is mogelijk, net als alle andere middelen. En zoals je zelf zegt, gewoon de draad weer oppakken.

Uiteindelijk gaat het niet zozeer om de middelen, maar om alle gedragingen daaronder. Die doorgronden zullen je helpen om clean te blijven. Maar ik zou je willen adviseren dat niet alleen te doen.
W
WeirdoWLid
01-01-2024, 00:00
#12
Koffieb00n zei:
Vertrouw je eigen gedachtes de komende tijd maar ff niet
Klik om te vergroten...
Dit vind ik ECHT een hele goeie, zeker voor mij. In mijn verhaal en alle andere reacties hier zie je zo duidelijk dat de verslaving goed met woorden is, om alles wat je doet goed te laten lijken. Echt bizar. Dank jullie wel jongens voor de aanmoedigende woorden. Maar ik ben ook blij voor mezelf dat ik dit allemaal heel snel gedeeld heb. Vraag me af wat er met me gebeurt zou zijn als ik dit maar had laten gaan. De gedachte alleen al boezemt mij angst in.
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#13
Misschien lees ik het niet goed: maar is de reden dat je naar de huisarts gaat nu enkel omdat je er geel uitziet en hartkloppingen hebt? Of ook om al je gebruik op tafel te leggen en hulp te vragen?
W
WeirdoWLid
01-01-2024, 00:00
#14
Damius zei:
Misschien lees ik het niet goed: maar is de reden dat je naar de huisarts gaat nu enkel omdat je er geel uitziet en hartkloppingen hebt? Of ook om al je gebruik op tafel te leggen en hulp te vragen?
Klik om te vergroten...
Voor me geelheid en hart. Die beste vriend van mij, gaat me nu elke dag begeleiden.
W
WeirdoWLid
01-01-2024, 00:00
#15
Oh sorry dan heb ik jouw bericht ook verkeerd begrepen. Ik ga zeker vertellen dat ik 4 dagen A-pihp heb gebruikt. En dat ik daardoor juist bang ben dat dat mijn lever en hart heeft aangetast. Die beste vriend van me wordt mijn verslavings verzorger. En geloof mij, die is kapot streng.
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#16
WeirdoW zei:
Voor me geelheid en hart. Die beste vriend van mij, gaat me nu elke dag begeleiden.
Klik om te vergroten...
Het is geheel aan jou, maar ik zou het hele verhaal aan je huisarts vertellen. Dus de echte aanleiding, hoeveelheden drugs, de frequentie en een tijdlijn. Al is het maar voor hem of haar om in staat te worden gesteld een goede inschatting te maken ten aanzien van de fysieke problemen die jij ondervindt. Huisarts heeft beroepsgeheim, niets te vrezen.

Mijn huisarts heeft mij destijds opweg geholpen naar verslavingszorg. 1 van de beste besluiten die ik in mijn leven heb genomen. Ik ben nu uit die ratrace met mijzelf na een jaar. Dit kun jij ook. En dat begint met openheid, zoals je dat eigenlijk hier al heel goed doet.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#17
WeirdoW zei:
Oh sorry dan heb ik jouw bericht ook verkeerd begrepen. Ik ga zeker vertellen dat ik 4 dagen A-pihp heb gebruikt. En dat ik daardoor juist bang ben dat dat mijn lever en hart heeft aangetast. Die beste vriend van me wordt mijn verslavings verzorger. En geloof mij, die is kapot streng.
Klik om te vergroten...
Hoe veel ervaring heeft jouw vriend met herstellen van verslaving?
W
WeirdoWLid
01-01-2024, 00:00
#18
Jarenlang verslaafd geweest aan heroïne, nu zeker al 10 jaar clean.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#19
Koffieb00n zei:
Vertrouw je eigen gedachtes de komende tijd maar ff niet,
Klik om te vergroten...
Niet alleen de komende tijd hoor haha

Als we kijken naar het concept van de ziekte verslaving, dan zit die vooral in denken. Je geeft het zelf al aan:

WeirdoW zei:
zie je zo duidelijk dat de verslaving goed met woorden is, om alles wat je doet goed te laten lijken. Echt bizar.
Klik om te vergroten...

Die verslaving kan echt hele sluwe trucjes uithalen. Ook als ie al een tijdje gestopt bent, is mijn ervaring. Het stopt dus niet bij geen drugs meer gebruiken.

Ik hoorde laatst zoiets moois van een fellow. Het ging specifiek over de bullshit in zijn hoofd. Ook na 5 jaar clean. Hij vroeg aan een oldtimer: "When does it stop?" (De bullshit in je hoofd)

"Three days after they bury you."

"If you're lucky!"

Ik moest hier wel echt om lachen haha

Maar de kunst is denk ik dat je de bullshit weet te onderscheiden van wat er wel toe doet. En dat je op een gegeven moment om je eigen onzin kan lachen, maar er niet naar hoeft te handelen.

Dit is in elk geval een zienswijze waar ik me wel mooi in kan vinden.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#20
WeirdoW zei:
Jarenlang verslaafd geweest aan heroïne, nu zeker al 10 jaar clean.
Klik om te vergroten...
Mooi! Dan komt ‘t wel goed met jullie 2 :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."