#1
Dag 3 ging goed. Dag 4 niet, want ik heb zojuist een jointje gerookt. Ik heb het voor nu goed volgehouden vind k zelf. Morgen beginnen we weer opnieuw š
Ja, herkenbaar. 1tje en dan is het weer gedaan met maat houden. Vraag eens bijnje huisarts of hij of zij iets voor je kan doen of regelen. En anders zijn er ook nog meeting (zie mijn handtekening).Hallo,
Aangezien er een topic is met verslaving ben ik ook wel bereid om mijn verslaving hier te delen.
Ik ben toen ik 18 werd begonnen met weed roken. Ik kwam in aanmerking met weed door mijn nicht. Altijd als ik bij haar kwam chillen dan nam ik een paar trekjes van haar joint.
Toen die tijd kon ik nog niet zoveel hebben. Ze had haze en bij het 3e trekje werd ik al mega stoned. Toen ik 19 was leerde ik de vader van mijn kind kennen (Ondertussen mijn ex.)
Hij blowde elke dag wel 5 of 6 jointjes op een dag. Ik ben met hem mee gaan blowen en zo ben ik er verslaafd aan geraakt. 2 jaar later werd ik zwanger en toen dacht ik nu moet ik ermee stoppen. Het is me gelukt om ermee te stoppen. Toen mijn kind 2 jaar oud werd begon ik weer drang te krijgen om even een avondje zen te zijn en even weg te zijn van de wereld. Ik heb dit gedaan. Achteraf mega dom want nu ben ik weer verslaafd. Ik rookte eerder toen mijn kind 2 jaar oud was tot aan ongeveer 4 of 5 maanden geleden alleen in de weekenden in de avond 2 jointjes en door de weeks kon ik er prima vanaf blijven. Maar ik heb paar maanden geleden 1 keer door de weeks een jointje gerookt en dat was de domste set ever! Nu rook ik elke avond 1 jointje en ik wil hier vanaf. Ik ben moeder en heb een verantwoordelijkheid, maar kan ook geen hulp vragen wegens privƩ omstandigheden. Ik zit een beetje vast.. Vandaag is het maandag en ga ik weer proberen na 4 pogingen om het niet meer door de weeks te doen. Ik ben benieuwd hoelang ik het volhoud.
Misschien niet wat je wilt horen:Hallo,
Aangezien er een topic is met verslaving ben ik ook wel bereid om mijn verslaving hier te delen.
Ik ben toen ik 18 werd begonnen met weed roken. Ik kwam in aanmerking met weed door mijn nicht. Altijd als ik bij haar kwam chillen dan nam ik een paar trekjes van haar joint.
Toen die tijd kon ik nog niet zoveel hebben. Ze had haze en bij het 3e trekje werd ik al mega stoned. Toen ik 19 was leerde ik de vader van mijn kind kennen (Ondertussen mijn ex.)
Hij blowde elke dag wel 5 of 6 jointjes op een dag. Ik ben met hem mee gaan blowen en zo ben ik er verslaafd aan geraakt. 2 jaar later werd ik zwanger en toen dacht ik nu moet ik ermee stoppen. Het is me gelukt om ermee te stoppen. Toen mijn kind 2 jaar oud werd begon ik weer drang te krijgen om even een avondje zen te zijn en even weg te zijn van de wereld. Ik heb dit gedaan. Achteraf mega dom want nu ben ik weer verslaafd. Ik rookte eerder toen mijn kind 2 jaar oud was tot aan ongeveer 4 of 5 maanden geleden alleen in de weekenden in de avond 2 jointjes en door de weeks kon ik er prima vanaf blijven. Maar ik heb paar maanden geleden 1 keer door de weeks een jointje gerookt en dat was de domste set ever! Nu rook ik elke avond 1 jointje en ik wil hier vanaf. Ik ben moeder en heb een verantwoordelijkheid, maar kan ook geen hulp vragen wegens privƩ omstandigheden. Ik zit een beetje vast.. Vandaag is het maandag en ga ik weer proberen na 4 pogingen om het niet meer door de weeks te doen. Ik ben benieuwd hoelang ik het volhoud.
Even los van je verslaving aan weed schrijf je in andere topics ook over veelvuldig gebruik van xtc/mdma, 3-mmc gebruik en heb je volgens mij afgelopen weekend nog lsd gebruikt. Is er niet meer aan de hand dan wat je schrijft?Ik zit een beetje vast.. Vandaag is het maandag en ga ik weer proberen na 4 pogingen om het niet meer door de weeks te doen. Ik ben benieuwd hoelang ik het volhoud.
Helemaal eens met bovenstaande redeneerlijn. Je zult jezelf veel tijd en moeite besparen door er voor bepaalde tijd een streep onder te zetten. Je zit dan niet continu met jezelf in onderhandeling. Misschien werkt een termijn goed: bijvoorbeeld een jaar. Dat is niet āvoor altijdā en daarmee minder spannend / definitief. Wel voldoende lang om nieuwe herinneringen over de huidige patronen heen te leggen.Misschien niet wat je wilt horen:
Niet deels stoppen, niet alleen nog in het weekend, maar helemaal stoppen. Doe je het in het weekend of op andere speciale gelegenheden, dan zal het altijd weer overvloeien naar dagen dat je met jezelf af hebt gesproken het niet te doen. Dat is de listige wiet geest. Die heeft geen enkel probleem jou te overtuigen dat het okƩ is om "uitzonderingen" te maken.
Helemaal stoppen klinkt eerst als veel moeilijker dan deels stoppen, omdat het zo definitief is. In werkelijkheid is het echt 100 keer makkelijker zo. Na een paar weken tot een maand voel je de drang niet meer. Na een paar maanden denk je er letterlijk niet meer aan. Terwijl je met minderen straks jaren, decennia verder bent en de wiet jou nog steeds controleert.
Heb ook geprobeerd te minderen. 50 keer, 100 keer, misschien nog meer. Het is een illusie, het gaat niet gebeuren. Zo houdt het je in zijn greep.
Helemaal stoppen is niet moeilijk, maar je moet even die definitieve beslissing maken.
Scherp @Zeehond Goede vraag. Daar ben ik ook benieuwd naar @DrugsmattiesIs er niet meer aan de hand dan wat je schrijft?
Kun je hier iets meer over zeggen? Zou je professionele hulp willen maar is er iets dat je tegenhoudt?Ik ben moeder en heb een verantwoordelijkheid, maar kan ook geen hulp vragen wegens privƩ omstandigheden.
Dat is misschien wel een mooie middenweg ja. Voelt wat minder definitief, maar na een jaar geen wiet voel je wel hoeveel fijner dat is, hoeveel helderder je bent. En hoeveel geld je bespaart, ook niet onbelangrijk.Helemaal eens met bovenstaande redeneerlijn. Je zult jezelf veel tijd en moeite besparen door er voor bepaalde tijd een streep onder te zetten. Je zit dan niet continu met jezelf in onderhandeling. Misschien werkt een termijn goed: bijvoorbeeld een jaar. Dat is niet āvoor altijdā en daarmee minder spannend / definitief. Wel voldoende lang om nieuwe herinneringen over de huidige patronen heen te leggen.
En helaas: eens verslaafd is wat mij betreft altijd verslaafd - voor dat betreffende middel dan.
Oh, goede. Ik lees nu idd ook over maandelijks xtc en sinds kort ook 3mmc gebruik.Even los van je verslaving aan weed schrijf je in andere topics ook over veelvuldig gebruik van xtc/mdma, 3-mmc gebruik en heb je volgens mij afgelopen weekend nog lsd gebruikt. Is er niet meer aan de hand dan wat je schrijft?
Woepsie sorry Mindless. Maar EXACTTTTT dit dus.Misschien niet wat je wilt horen:
Niet deels stoppen, niet alleen nog in het weekend, maar helemaal stoppen. Doe je het in het weekend of op andere speciale gelegenheden, dan zal het altijd weer overvloeien naar dagen dat je met jezelf af hebt gesproken het niet te doen. Dat is de listige wiet geest. Die heeft geen enkel probleem jou te overtuigen dat het okƩ is om "uitzonderingen" te maken.
Dios mio ik kan mezelf wel voor mān kop slaan: DIT IS ZO HERKENBAAR WAAROM BEN/WAS IK ZO EIGENWIJS.Helemaal eens met bovenstaande redeneerlijn. Je zult jezelf veel tijd en moeite besparen door er voor bepaalde tijd een streep onder te zetten. Je zit dan niet continu met jezelf in onderhandeling. Misschien werkt een termijn goed: bijvoorbeeld een jaar. Dat is niet āvoor altijdā en daarmee minder spannend / definitief. Wel voldoende lang om nieuwe herinneringen over de huidige patronen heen te leggen.
En helaas: eens verslaafd is wat mij betreft altijd verslaafd - voor dat betreffende middel dan.
Nee van het weekend schreef ik over de LSD in een ik vorm, maar een vriend van me heeft LSD gebruikt niet ik.. Ik vind LSD niet mijn soort drugs.. Ik heb nog maar 1 keer 3mmc gehad en dat was vorig jaar dec en XTC wel te vaak gehad iddEven los van je verslaving aan weed schrijf je in andere topics ook over veelvuldig gebruik van xtc/mdma, 3-mmc gebruik en heb je volgens mij afgelopen weekend nog lsd gebruikt. Is er niet meer aan de hand dan wat je schrijft?
Wegens prive omstandigheden kan ik geen professionele hulp krijgen. Dat is te riskantScherp @Zeehond Goede vraag. Daar ben ik ook benieuwd naar @Drugsmatties
Kun je hier iets meer over zeggen? Zou je professionele hulp willen maar is er iets dat je tegenhoudt?
Wegens prive omstandigheden kan ik geen professionele hulp krijgen. Dat is te riskant
Duidelijk wil je hier niet over uitwijken, want exact dit zei je al, maar heb je de opties al eens onderzocht met je huisarts?Wegens prive omstandigheden kan ik geen professionele hulp krijgen. Dat is te riskant
Het klinkt of je hier bezig bent met goedpraten/ je problemen niet erkennen. Als je dat niet kan, wordt het ook moeilijk om aan je problemen te werken.Nee van het weekend schreef ik over de LSD in een ik vorm, maar een vriend van me heeft LSD gebruikt niet ik.. Ik vind LSD niet mijn soort drugs.. Ik heb nog maar 1 keer 3mmc gehad en dat was vorig jaar dec en XTC wel te vaak gehad idd
En los van de wiet: Gun jezelf meer dan vluchten in middelen. Echte rust, ontspanning en geluk krijg je door je problemen bij de roots aan te pakken.
Vandaag is het maandag en ga ik weer proberen na 4 pogingen om het niet meer door de weeks te doen.
Aangezien je al meerdere keren zonder succes geprobeerd hebt om te minderen, kan ik me voorstellen dat je professionele hulp nodig hebt om te minderen/stoppen. Als je er alleen niet uitkomt maar professionele hulp afwijst kan ik me voorstellen dat je, zoals je zelf al zegt, āvastā komt te zitten.Wegens prive omstandigheden kan ik geen professionele hulp krijgen.
Ben meermaals meerdere maanden gestopt en dan opnieuw begonnen: dat ging altijd weer terug naar hoe het was. Nu 2 jaar geleden definitief gestopt en ik weet zelfs nu - ondanks dat ik helemaal geen trek heb naar wiet - niet of ik het zo weer even 1 keertje zou kunnen doen zonder weer terug te gaan naar hoe het was. Want wiet heeft altijd mijn gedachten veranderd (een extra dagje kan ook wel, het is allemaal niet zo schadelijk, misschien is het juist goed voor me, etc, etc). Waarom zou het dat niet weer gaan doen.Ik heb in het verleden jarenlang dagelijks een aantal joints gerookt, maar vond het op een gegeven moment genoeg en ben toen in een keer gestopt.
Wel een paar weken wat lastiger de slaap kunnen vatten en last van verveling, maar gelukkig geen lichamelijke klachten of iets dergelijks gehad.
Ik heb toen een paar jaar geen joint aangeraakt.
Daarna wel weer incidenteel een jointje roken, vaak in combinatie met iets anders (kratom of een RC), maar hooguit een keer of vijf per maand.
Ben daar wel gelukkig mee, want ik besef dat het niet iedereen zo makkelijk zal vallen.
Ik bedoel vooral te zeggen dat als je op termijn weer heel beperkt wilt roken, het volgens mij alleen gaat lukken als je eerst een aantal maanden helemaal stopt. Daarna voelt het alleen in het weekend roken als een bonus, terwijl het anders waarschijnlijk als een straf voelt dat je niet doordeweeks mag roken.
Dan natuurlijk wel belangrijk om niet opnieuw in de valkuil te vallen om doordeweeks te roken (niet direct iets mis mee, maar wel in jouw situatie).
Knikken is te riskant. Knipper 1 keer met je ogen voor āneeā, 2 keer voor ājaā.Je bent een bekende Nederlander? Of een politiek kopstuk?
Knikken is genoeg![]()
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."