Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsik ben het padje kwijt...

ik ben het padje kwijt...

159 antwoorden
18 weergaven
18-5-2026
m
moetnietmagwelLid
01-01-2024, 00:00
#1
moetnietmagwel zei:
Er is dus een goede vriend naar mij gekomen. Waarbij ik de mogelijkheid ( en ik wil het ook niet) om te gebruiken. Ik ga proberen mijn best doen om geleik mijn bed in te kruipen als hij door moet. Maar meegeven aan hem is geen optie, (door zijn eigen situatie)
Klik om te vergroten...
Mogelijkheid niet heb bedoel ik uiteraard.
m
moetnietmagwelLid
01-01-2024, 00:00
#2
N3K0 zei:
Waar ben je mee bezig.
Hierom wil die psycholoog jou dus niet helpen.

Wil je zelf wel iets doen of blijf je gewoon aankloten met drugs enzo?
Klik om te vergroten...
Wil ik zelf wel iets doen? Is dat een serieuze vraag? Ik heb mss 1 procent verteld van wat ik in die 7 jaar heb meegemaakt. En geloof me op men woord dat als ik zeg dat ik voor men drugs probleem al heftige dingen heb meegemaakt. Ik wil zeker niet men drugsprobleem aan de kant schuiven. Maar jij kent mij niet. En heb zeker geen nood aan dit soort opmerkingen. Ik weet waar sta, ik weet wat ik heb meegemaakt, en ik weet ook dat ik nooit drugs heb gebruikt voor is een keertje te doen want OH ik doe het toch maar 1 keer ( wat bij veel mensen voorkomt) bij mij was het depressie+ de combinatie van ptss. Die zorgde voor het zoeken naar een oplossing en dat was drugs ja maar heb eerst een 4 tal jaren andere mogelijkheden geprobeerd en op een duur besef je gewoon, dat je in een gevangenis zit in gedachten.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Wat weet je allemaal over 3mmc? Want je doet het jezelf aan toch, die angstaanvallen?
m
moetnietmagwelLid
01-01-2024, 00:00
#4
Manu76 zei:
Wat weet je allemaal over 3mmc? Want je doet het jezelf aan toch, die angstaanvallen?
Klik om te vergroten...
Eerlijk. Weinig tot niets, maar lees even die bijbel van wat ik stuurde. Eerst angstaanvallen. Dan drugs gebruiken en niet omgekeerd
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#5
moetnietmagwel zei:
Wil ik zelf wel iets doen? Is dat een serieuze vraag? Ik heb mss 1 procent verteld van wat ik in die 7 jaar heb meegemaakt. En geloof me op men woord dat als ik zeg dat ik voor men drugs probleem al heftige dingen heb meegemaakt. Ik wil zeker niet men drugsprobleem aan de kant schuiven. Maar jij kent mij niet. En heb zeker geen nood aan dit soort opmerkingen. Ik weet waar sta, ik weet wat ik heb meegemaakt, en ik weet ook dat ik nooit drugs heb gebruikt voor is een keertje te doen want OH ik doe het toch maar 1 keer ( wat bij veel mensen voorkomt) bij mij was het depressie+ de combinatie van ptss. Die zorgde voor het zoeken naar een oplossing en dat was drugs ja maar heb eerst een 4 tal jaren andere mogelijkheden geprobeerd en op een duur besef je gewoon, dat je in een gevangenis zit in gedachten.
Klik om te vergroten...
Jajajaja klopt ik ken jou niet.
Ik ken jou alleen via de dingen die je hier verteld.

Maar je roept dat je hulp wil en wil stoppen met drugs om vervolgens te zeggen dat je al 0 uur hebt geslapen en aande 3MMC zit. Sorry maar dan kan ik het niet meer serieus nemen.

Ik hoor alleen maar dingen die niet goed gaan en hoe ellendig alles is.
Dus ja ga vooral zo door het is jou leven en jou keuzes.
m
moetnietmagwelLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik wil even melden, dat het niet oke is wat ik gisteren mee heb mee gemaakt & nu pas het besef er is (na een goede nachtrust) dat ik dit mezelf dit allemaal aandoe. Sorry voor iedereen, Bij wie het leek alsof ik jullie niet geloofde en alleen maar dacht wat ik wou denken. Was dus enorm psychotisch door de 3m. Bah bah vettige troep (voor mij dan toch)
m
moetnietmagwelLid
01-01-2024, 00:00
#7
moetnietmagwel zei:
Ik wil even melden, dat het niet oke is wat ik gisteren mee heb mee gemaakt & nu pas het besef er is (na een goede nachtrust) dat ik dit mezelf dit allemaal aandoe. Sorry voor iedereen, Bij wie het leek alsof ik jullie niet geloofde en alleen maar dacht wat ik wou denken. Was dus enorm psychotisch door de 3m. Bah bah vettige troep (voor mij dan toch)
Klik om te vergroten...
Uiteindelijk heeft iedereen het beste met me voor hier! En dat zeg ik even niet meer in.
m
moetnietmagwelLid
01-01-2024, 00:00
#8
Maarja, beter vandaag dan morgen, om hulp te zoeken
m
moetnietmagwelLid
01-01-2024, 00:00
#9
hielp het bij jou voor psychotishe verschijnselen? bij mij echt enorm. heb rond 17u 1tje genomen. voel me behoorlijk stabiel.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#10
moetnietmagwel zei:
Uiteindelijk heeft iedereen het beste met me voor hier! En dat zeg ik even niet meer in.
Klik om te vergroten...
Dat is zeker zo. Stel je open.
P
PistebullyLid
01-01-2024, 00:00
#11
moetnietmagwel zei:
nja...ondertussen heb ik zoveel dingen geprobeerd om van angst en permanente stress af te komen of mee leren omgaan. maar niets heeft mij geholpen.
Klik om te vergroten...
Lees een cursus in wonderen. Accepteer je gevoelens. Mediteer en probeer de waarnemer te worden van je gedachten en je zult progressie boeken. Alles gebeurt met een reden, mede cursist :wink:
m
moetnietmagwelLid
01-01-2024, 00:00
#12
terug richting padje? ik denk dat ik teveel tijd heb gestoken in mijn "problemen", waardoor het allemaal nog een beetje erger word. ik ga proberen me meer te focussen op de positieve dingen, ook al is dat moeilijk, moeilijk gaat ook. was de afgelopen dagen de realiteit aan het verliezen. ik heb dan quetiapine gekregen, 12.5mg
m
moetnietmagwelLid
01-01-2024, 00:00
#13
als iemand ervaringen heeft met quetiapine/seraquel. laat het dan even weten aub.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik heb het maar heel even genomen. Vooral bij start van nieuwe medicatie en om te kunnen slapen die eerste nachten.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik heb wel eens die hoeveelheden genomen. Ik werd erg moe, sliep goed, maar werd wel moe wakker.
m
moetnietmagwelLid
01-01-2024, 00:00
#16
ik moet me trouwens echt beter informeren over de combinatie medicatie/drugs.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#17
moetnietmagwel zei:
ik moet me trouwens echt beter informeren over de combinatie medicatie/drugs.
Klik om te vergroten...
Komt goed, we helpen je wel! Goed dat je je nu hebt aangemeld iig!
m
moetnietmagwelLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik heb weer een helder beeld!
Super blij wakker geworden en het opeens allemaal goed zien komen, ja dat is hoe ik ben opgestaan. En dat gevoel werd alleen maar beter door de dag. Beetje bij beetje beseft dat die "gevangenis" in mezelf dus veroorzaakt word door die abilify. Ik neem nog abilify, maar die quetiapine werkt veel beter op die klachten/symptomen die ik ervaarde. En dit was een periode van 4 jaar om precies te zijn.
O
Okelol678Lid
01-01-2024, 00:00
#19
moetnietmagwel zei:
Ja dat is ook zo. Ze heeft er ook bij verteld, dat ze geen mensen behandelen die dagelijks gebruiken. Omdat die niet meer hetzelfde zijn en er zo foute diagnoses zouden gesteld kunnen worden. Zo iets toch in die richting.dus als ik volledig clean ben, mag ik wel terug naar daar. Maar op dit moment weet zei het zelf niet wat ze moet doen bij dus heeft ze besproken met de psychiater dat ik in opname zou moeten gaan maar specific voor detox . Een aantal maanden. Daarna zou ik dan verder kunne en de draad weer een beetje kunnen oppikken.
Klik om te vergroten...
Het is (ook in nederland) op veel plekken als je hulp van de GGZ wilt moet je eerst clean zijn. Als je bij een psycholoog aankomt met een verslaving zullen ze je hier in NL doorverwijzen naar Jellinek. Pas als dat probleem is opgelost is er een betere basis om therapie te Starten.
O
Okelol678Lid
01-01-2024, 00:00
#20
moetnietmagwel zei:
En juist die ex gebruikers met ervaring, die me uitleggen wat hun hadden gedaan als ze ongeveer in mijn situatie zitten. Daar ben ik op dit moment naar opzoek. Omdat ik al zoveel verschillende professionals/jeugdzorg/opnames en al die shit heb ervaren, en hoe ik daar over denk is dat je zeker een stap vooruit gaat met die hulp maar ik zette er altijd 2 terug. Niet omdatk er voor koos, maar omdat er dan weer iets anders op m'n pad kwam (PTSS).
Klik om te vergroten...
Ik heb natuurlijk niet dezelfde ervaringen als jij, maar wel soortgelijke. Ik heb al heel mn leven last gehad van depressie, angst en adhd. Een halfjaar terug is daar ook ptss en heftige angst bijgekomen, met ook flinke toename in depressie. Ik gebruikte daarvoor al best regelmatig drugs op feestjes en soms misschien iets te veel maar dat was niet zo het probleem. Het probleem lag er vooral bij dat ik lange tijd dagelijks wiet smokede en dat niet als een big deal zag en het hielp me op veel vlakken. Sinds te ptss en toegenomen angst en depressie begon ik gewoon zoveel mogelijk stoned te zijn en als dat niet kon dan dronk ik flink alcohol. Ook, zoals je zegt, om maar van die gevoelens af te zijn.

Ik had het voordeel dat ik al lange tijd bij mijn behandelaar zat en toen dingen dus “erger” verder ze me niet meer konden weigeren, maar wel hebben ze toen ook tegen me gezegd dat ik moest stoppen of naar Jellinek (verslavingszorg). Je merkt zelf ook dat het geen langetermijn oplossing is en steeds meer damage gaat doen als je zo doorgaat.

Ik ben nu al een paar maanden (deels) clean, waardoor ik ook de juiste medicatie kon krijgen (drugs verstoren vaak de werking en kan zelfs gevaarlijk zijn) en die medicatie helpt uiteindelijk echt wel beter dan de drugs believe me! En dan heb je ook weer een helder hoofd om aan de slag te gaan met therapie zodat je de oorzaken van het probleem kan aanpakken.

Ik hoop echt dat je de juiste keuzes maakt en hopelijk geeft dit je een beetje een inzicht in hoe het beter kan worden!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...45678
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."