Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsik ben het padje kwijt...

ik ben het padje kwijt...

159 antwoorden
21 weergaven
18-5-2026
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#1
moetnietmagwel zei:
ohja oke, maar iedereen begrijpt toch wat ik daarmee bedoel? of niet?
Klik om te vergroten...
zeker ik vind het persoonelijk een wat ongepaste afbeelding , kijkend naar waar je mee struggelt in het leven
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Goed om te horen dat je je wat beterder voelt.
Vasthouden.

En het is geen schande om de psycholoog te bellen als je eerder op consult wilt.
Het is juist krachtig van je als je dat doet als je merkt dat je dat kan helpen / nodig hebt.
m
moetnietmagwelLid
01-01-2024, 00:00
#3
Update vandaag:

Goed geslapen vorige nacht maar wel nog een enorm vermoeid hoofd. Ik had de psycholoog gebeld maar eigenlijk alleen in het kort mijn verhaal gedaan maar ook gezegd dat ik niet op consultatie wou, puur omdat mijn hoofd uitgeput was, van al die extreme gedachten. Vandaag besef ik ook dat ik gisteren even uit de realiteit ben geweest. Er kwamen (dwang)gedachten waar ik enorm tegen moest vechten om het niet te doen.
Pff was echt heftig allemaal
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#4
moetnietmagwel zei:
Pff was echt heftig allemaal
Klik om te vergroten...

Dat geloof ik.
Ook goed dat je contact hebt gehad met de psycholoog. Mijn advies is ook om die lijnen kort te houden. En desgewenst wel op consult te gaan. Je hoeft het niet alleen te doen. Nu niet. Nooit niet.
m
moetnietmagwelLid
01-01-2024, 00:00
#5
Kan iemand ff privé aub
m
moetnietmagwelLid
01-01-2024, 00:00
#6
ik moet toch nog even iets kwijt via hier:

al heel men leven ben ik extreem gevoelig, voornamelijk voor opmerkingen en kritiek. denken jullie dat dit te maken kan hebben met die schaamte wat ik eerder zei? schaamte om mijn problemen op tafel te gooien.
m
moetnietmagwelLid
01-01-2024, 00:00
#7
heb even jullie raad nodig wat ik het beste kan doen in deze situatie:

vandaag ook met men andere psycholoog gebeld. ( ik heb 2 verschillende ja lang verhaal) maar dus die andere psycholoog waar ik vooral vroeger naar toe ging, had ik al een tijdje niet meer gehoord of gezien. maar zei hielp me norm met mijn problemen. tot dat ze vandaag belde en eigenlijk duidelijk maakte dat ik maar 2 opties heb; of ik word clean( en mag nog langs gaan voor een na-traject nadat ik ben afgekickt) of, ik doe da niet. maar ze heeft me heel duidelijk gemaakt dat ze geen opties meer in mij zag.
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#8
Perenijsje zei:
Bekijk bijlage 55508
Klik om te vergroten...
Ik gniffelde ngl. :sob:

moetnietmagwel zei:
tot dat ze vandaag belde en eigenlijk duidelijk maakte dat ik maar 2 opties heb; of ik word clean( en mag nog langs gaan voor een na-traject nadat ik ben afgekickt) of, ik doe da niet. maar ze heeft me heel duidelijk gemaakt dat ze geen opties meer in mij zag
Klik om te vergroten...
Ik vind dat echt zoiets bizars om te zeggen tegen iemand die zo jong is, simpelweg gemeen. Dat is echt dé manier om al het laatste hoop dat iemand heeft in de schoenen te laten zakken. Ik ken je niet natuurlijk, maar ik geloof er helemaal niks van dat dat werkelijk de enige twee opties zouden zijn voor je. In Nederland heb je therapievormen van alle soorten en maten en je hebt echt nog niet alles geprobeerd dat er is. Ik vind zo'n opmerking echt niet kunnen. Mijn baan is letterlijk om mee te denken met jongeren die helemaal vastlopen en aangepraat krijgen dat zogenaamd alles al geprobeerd zou zijn. Wij hebben hele moeilijke casussen op ons bord gekregen en bij iedereen hebben we meerdere dingen gevonden om die jongeren nieuwe perspectieven te bieden o.g.v. hun zorgtraject.

Als je het fijn vindt mag je me zeker een berichtje sturen. Ik denk graag met je mee.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#9
moetnietmagwel zei:
heb even jullie raad nodig wat ik het beste kan doen in deze situatie:

vandaag ook met men andere psycholoog gebeld. ( ik heb 2 verschillende ja lang verhaal) maar dus die andere psycholoog waar ik vooral vroeger naar toe ging, had ik al een tijdje niet meer gehoord of gezien. maar zei hielp me norm met mijn problemen. tot dat ze vandaag belde en eigenlijk duidelijk maakte dat ik maar 2 opties heb; of ik word clean( en mag nog langs gaan voor een na-traject nadat ik ben afgekickt) of, ik doe da niet. maar ze heeft me heel duidelijk gemaakt dat ze geen opties meer in mij zag.
Klik om te vergroten...

Wat is precies je vraag?

Ik snap het ook niet helemaal; eerst zeg je dat je psycholoog je twee opties heeft gegeven en dan zeg je dat je psycholoog geen opties ziet. Je bedoelt dat ze geen behandelopties ziet zolang je niet afgekickt bent?
m
moetnietmagwelLid
01-01-2024, 00:00
#10
Roze Olifant zei:
Wat is precies je vraag?

Ik snap het ook niet helemaal; eerst zeg je dat je psycholoog je twee opties heeft gegeven en dan zeg je dat je psycholoog geen opties ziet. Je bedoelt dat ze geen behandelopties ziet zolang je niet afgekickt bent?
Klik om te vergroten...
Ja inderdaad
m
moetnietmagwelLid
01-01-2024, 00:00
#11
Zweevteev zei:
Ik gniffelde ngl. :sob:


Ik vind dat echt zoiets bizars om te zeggen tegen iemand die zo jong is, simpelweg gemeen. Dat is echt dé manier om al het laatste hoop dat iemand heeft in de schoenen te laten zakken. Ik ken je niet natuurlijk, maar ik geloof er helemaal niks van dat dat werkelijk de enige twee opties zouden zijn voor je. In Nederland heb je therapievormen van alle soorten en maten en je hebt echt nog niet alles geprobeerd dat er is. Ik vind zo'n opmerking echt niet kunnen. Mijn baan is letterlijk om mee te denken met jongeren die helemaal vastlopen en aangepraat krijgen dat zogenaamd alles al geprobeerd zou zijn. Wij hebben hele moeilijke casussen op ons bord gekregen en bij iedereen hebben we meerdere dingen gevonden om die jongeren nieuwe perspectieven te bieden o.g.v. hun zorgtraject.

Als je het fijn vindt mag je me zeker een berichtje sturen. Ik denk graag met je mee.
Klik om te vergroten...
Ik zeg het je, dat ik het meen. En ik enorm was verschoten. Ik dacht op dat moment, fijn dat je word afgewezen door je oude psycholoog. Maar ik zou dus eerst een paar maanden moeten afkicken daarbij zegt zo ook duidelijk, Dat 4 weken echt niet genoeg is. Als ik clean ben dan mag ik terug aankloppen maar nu heeft ze letterlijk gezegd, sorry maar ik zie geen mogelijkheid meer in jou. NIET mijn woorden WEL woorden van een erkende psycholoog. Triestig. Ben niet boos maar gewoon verdrietig
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#12
je had me ookal dm's gestuurd hoe stom is het daar geregeld in belgie ?!
m
moetnietmagwelLid
01-01-2024, 00:00
#13
MR_CHIP zei:
je had me ookal dm's gestuurd hoe stom is het daar geregeld in belgie ?!
Klik om te vergroten...
Als het op mentale problemen aankomt? Dat wil je echt niet weten volgens mij.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#14
moetnietmagwel zei:
Ik zeg het je, dat ik het meen. En ik enorm was verschoten. Ik dacht op dat moment, fijn dat je word afgewezen door je oude psycholoog. Maar ik zou dus eerst een paar maanden moeten afkicken daarbij zegt zo ook duidelijk, Dat 4 weken echt niet genoeg is. Als ik clean ben dan mag ik terug aankloppen maar nu heeft ze letterlijk gezegd, sorry maar ik zie geen mogelijkheid meer in jou. NIET mijn woorden WEL woorden van een erkende psycholoog. Triestig. Ben niet boos maar gewoon verdrietig
Klik om te vergroten...
Maar wat als ze jou alleen maar kan helpen/ondersteunen als jij clean bent??
Dat je voor nu eerst een anders soort hulp nodig hebt.

Ik neem aan dat ze het niet zomaar zegt ze kent je al langer dan vandaag.
m
moetnietmagwelLid
01-01-2024, 00:00
#15
N3K0 zei:
Maar wat als ze jou alleen maar kan helpen/ondersteunen als jij clean bent??
Dat je voor nu eerst een anders soort hulp nodig hebt.

Ik neem aan dat ze het niet zomaar zegt ze kent je al langer dan vandaag.
Klik om te vergroten...
Ja dat is ook zo. Ze heeft er ook bij verteld, dat ze geen mensen behandelen die dagelijks gebruiken. Omdat die niet meer hetzelfde zijn en er zo foute diagnoses zouden gesteld kunnen worden. Zo iets toch in die richting.dus als ik volledig clean ben, mag ik wel terug naar daar. Maar op dit moment weet zei het zelf niet wat ze moet doen bij dus heeft ze besproken met de psychiater dat ik in opname zou moeten gaan maar specific voor detox . Een aantal maanden. Daarna zou ik dan verder kunne en de draad weer een beetje kunnen oppikken.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#16
dan weet je wat je moet doen ga die opname in snap dat dat heel eng is , maar dit wil je toch ook niet
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#17
moetnietmagwel zei:
Ja dat is ook zo. Ze heeft er ook bij verteld, dat ze geen mensen behandelen die dagelijks gebruiken. Omdat die niet meer hetzelfde zijn en er zo foute diagnoses zouden gesteld kunnen worden.
Klik om te vergroten...
Ze heeft dan het beste met je voor lijkt me.

Ze wil je een eerlijke behandeling geven en de echte jou zien. IPV de under the influence you.

Emotie regulatie is al moeilijk als je dat nooit geleerd hebt en daar nog steeds mee struggled. Drugs (en meds) maakt dat nog vele malen lastiger en bezorgd je alleen maar meer ellende en gedoe. Voor korte termijn lijkt dat miss een oplossing "omdat je minder last hebt van dingen" maar het komt 1000x zo hard terug. Waardoor je in een vicieuze cirkel beland.
m
moetnietmagwelLid
01-01-2024, 00:00
#18
MR_CHIP zei:
dan weet je wat je moet doen ga die opname in snap dat dat heel eng is , maar dit wil je toch ook niet
Klik om te vergroten...
Nee dit wil ik inderdaad niet. Ik zie dat nog als enigste oplossing eerlijk gezegd. Want ben nog niet zolang uit opnamen. Maarja.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#19
moetnietmagwel zei:
Als het op mentale problemen aankomt? Dat wil je echt niet weten volgens mij.
Klik om te vergroten...

Persoonlijk heb ik juist een betere ervaring met de geestelijke gezondheidszorg in België (psychologen, psychiaters) dan so far in Nederland. Ik ben Nederlands, maar heb jaren in België gewerkt en gewoond. Maar denk niet dat de problematiek te vergelijken is - ik werd en word niet behandeld voor verslaving, met name angst en burn-out/depressie (+ medicatie voor ADD-symptomen).

Ik heb een tijdje in de ziektewet gezeten in België. Vooral de tijd die huisartsen en psychiaters voor je nemen in België (even los van de vrijheid die je daar hebt in het zelf kiezen van je behandelaren), is i.m.o. echt niet te vergelijken met het schamele 10 minuten-huisartsenconsultje in Nederland, om het nog maar niet over de periodieke/maandelijkse follow-ups bij een psychiater te hebben die in Belgenland normaal waren wanneer psychiatrische medicijnen werden voorgeschreven (duurden soms wel drie kwartier, werd echt ruimte voor gemaakt). Dat hele deel wordt hier in Nederland als het even kan gewoon overgeslagen en aan de huisarts (die veel minder specifieke kennis van zaken heeft) overgelaten.

Just my experience en wellicht dus niet vergelijkbaar met de jouwe… sorry voor dit off-topic bericht dan… maar het is dus zeker niet zo dat België per definitie kutter is wanneer het mentale problemen betreft.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#20
N3K0 zei:
Maar wat als ze jou alleen maar kan helpen/ondersteunen als jij clean bent??
Dat je voor nu eerst een anders soort hulp nodig hebt.

Ik neem aan dat ze het niet zomaar zegt ze kent je al langer dan vandaag.
Klik om te vergroten...

En dit kan ik beamen. Ze zal dat echt niet zonder reden zeggen. Ik zou haar advies opvolgen en je eerst richten op je verslaving. Sterkte.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...45678
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."