Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsToch weer gestimfapt na twee weken gestopt te zijn met porno

Toch weer gestimfapt na twee weken gestopt te zijn met porno

146 antwoorden
24 weergaven
18-5-2026
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#1
"vermaak me maar". Kreeg je dat echt letterlijk te horen?

1674235828199.png
W

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...8
Walterego
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoi,
Ik ben Walterego en ik ben verslaafd aan speed/coke en porno. Daar praat ik eigenlijk nooit met iemand over. Daarom heb ik dit account aangemaakt. Ik wil graag anoniem vertellen waarom ik verslaafd ben aan porno in combinatie met speed/coke en hoe die verslaving is ontstaan.

Twee weken geleden had ik vrij resoluut besloten dat ik nu echt wil stoppen met porno kijken, ook als ik nuchter ben. Porno is namelijk een trigger voor mij om in mijn eentje nachten door te halen met stimulerende drugs (vaak speed of coke) en daarbij non-stop porno te kijken. Maar gisteren heb ik toch weer de hele nacht en dag achter de computer zitten stimfappen.

Op de dag dat ik besloot om te stoppen was ik alleen thuis aan het trippen. Het was eigenlijk niet zo slim van me, om op dat moment 2C-B te nemen. Want ik nam de pil uit verveling terwijl ik nog een kater had van de speed die ik een paar dagen daarvoor had genomen. Toch leidde het tot een positieve doorbraak. Er borrelde ineens een heel heldere vraag op: "wat wil je nou liever? Jezelf de vernieling in helpen met drugs en masturberen, of voor jezelf zorgen zodat je tijd, geld, aandacht en passie hebt voor de dingen die je graag met je leven wil doen?"

Qua carrière gaat het namelijk best wel goed. Een tijdje terug ben ik aangenomen als promovendus bij een universiteit. Ik heb afgelopen zomer met afgerond een 9 gemiddeld mijn universitaire master afgerond en mijn scriptie had het hoogste cijfer van ons leerjaar gekregen.

Maar het probleem is dat ik moeite heb met het aangaan van liefdesrelaties, vanwege trauma's uit mijn jeugd en een verstoorde seksuele ontwikkeling die daarvan het gevolg is.

Mijn oudere zus is verkracht toen ik ongeveer 12 jaar oud was. Maar dat heeft 10 jaar lang niemand aan me verteld. Ik kom niet echt uit een gezin van praters zeg maar. Mijn ouders en zus gingen ervanuit dat iemand anders wel zou zeggen wat er was gebeurd. Maar dat dacht dus iedereen, waardoor niemand wat had gezegd.

Dus precies toen ik de leeftijd had dat je seksuele gevoelens en verliefdheid begint te ontdekken, hoorde ik elke dag aan de eettafel mijn zus paniekerige opmerkingen maken over 'vieze' en 'enge' mannen die weer eens op seks belust bleken te zijn. Omdat ik de achtergrond van zulke opmerkingen niet kende, begon ik door de jaren heen het idee te ontwikkelen dat vrouwen gewoon zo denken. Dat mannen gore viespeuken zijn die alleen maar in je broek willen. In reactie op die overtuiging heb ik dus geleerd om nooit vrouwen 'lastig te vallen' met gedrag waaruit seksuele aantrekkingskracht afgeleid kan worden. Want ik hoorde de angst en walging in de stem van mijn zus. Dat wilde ik niemand aandoen.

Tegelijkertijd heb ik als jongen altijd wel een sterke sociale druk gevoeld om je mannelijkheid te bewijzen. Ik werd door leeftijdsgenoten op de middelbare school vaak spotterig 'homo' genoemd omdat ik nooit interesse in vrouwen toonde. In de films die populair waren toen ik opgroeide, zoals American Pie, werd het als doodnormaal voorgespiegeld dat mannen gewoon alleen seks willen, maar dat mannen seks moeten verkrijgen door vrouwen te overtuigen om, met tegenzin, jou maar te geven wat je nou eenmaal wil als man. Maar ik mocht van mezelf niet openlijk erkennen dat ik iemand aantrekkelijk vond, want ik wilde geen vieze man zijn die vrouwen lastig valt.

Tegelijkertijd begon het in die tijd net mogelijk te worden om gratis en anoniem, zonder dat iemand het doorhad of er last van kon hebben, seksuele opwinding te ervaren en bevredigen via online porno.

Mijn masculiene omgeving ondersteunde ook de gedachte dat het voor jongens doodnormaal is om elke dag porno te kijken. Jongens en mannen zijn nou eenmaal biologisch aangelegd om constant seksuele bevrediging na te streven, toch?

Hoewel ik wel elke dag porno keek, ervaarde ik daar de eerste tien jaar eigenlijk geen problemen mee. De problemen begonnen pas te ontstaan toen ik verliefd werd op de vriendin van mijn beste vriend en ik daardoor alles verloor: mijn eigen relatie, mijn huis waarin ik samenwoonde, en een groot deel van mijn vriendengroep.
Met mijn ex had ik in de loop der jaren een heel goed seksleven ontwikkeld, waar ik ook echt trots op was (want als man moet je je mannelijkheid bewijzen door vaak vrouwen te overtuigen dat ze seks met je moeten hebben, toch?).

Nou, je kunt dus wel zeggen dat ik in een diep dal belandde toen dat allemaal ineens wegviel. Zeker omdat ik eigenlijk totaal geen kans maakte bij degene op wie ik zo verliefd was geworden.

Het was in die tijd dat ik voor het eerst speed gebruikte. Dat was op een feestje waar mijn ex-vriendin ook voor het eerst aan de speed zat. We werden daarvan allebei zo botergeil dat we onze relatiebreuk even op pauze hadden gezet om toen letterlijk de hele dag seks te hebben.

Toen ik eenmaal had ontdekt hoe geil ik werd van speed, ging ik dat ook doen om toch nog iets van seksuele bevrediging te ervaren zonder vriendin, en met de angst dat andere vrouwen erachter zouden komen dat ik ze mogelijk aantrekkelijk vond.

Die periode is nu bijna tien jaar geleden. In de tussentijd gebruikte ik ongeveer een keer per maand porno en speed (of andere stimulerende middelen) als een uitlaatklep voor seksuele gevoelens die ik van mezelf aan niemand anders mocht laten merken. Door met een strakke planning momenten uit te kiezen waarop ik speed en porno kon kijken, kon ik zo toch een beetje verlangens bevredigen die ik van mezelf moest wegstoppen. Maar ik raakte er ook steeds meer geïsoleerd door. En het heeft een sterke invloed op mijn mentale gesteldheid en mijn concentratievermogen, waardoor ik veel minder goed voor mezelf zorg dan ik eigenlijk zou moeten doen.

Door angstvallig seksueel contact te vermijden heb ik in die tien jaar verder heel weinig intimiteit ervaren. Ik heb nog een half jaartje een vriendin gehad, maar dat is inmiddels ook weer 2,5 jaar geleden.

Vooral die intimiteit mis ik wel. Ik kan daar soms best gefrustreerd over raken omdat ik die verlangens wel heb, maar dat ik geleerd heb om die gevoelens te verbergen, plus dat ik een sterke angst ervaar om ongewenste avances te maken en dat ik dan misschien gezien zal worden als vieze man. Wat ik daar vooral lastig aan vind is dat we in een cultuur leven waarin eigenlijk van mannen verwacht wordt dat ze de eerste stap zetten, en het liefst ook vol zelfvertrouwen. Want ik vind mezelf relatie-waardig, daar ben ik niet onzeker over. Maar dat begin van iemand leren kennen en een vertrouwensband op een romantische manier opbouwen, dat vind ik gewoon lastig omdat ik dan allerlei interne conflicten ervaar. Dus dat gaat niet vanzelf bij mij, nee.

Het probleem is vooral dat ik de laatste tijd vaker ben gaan stimfappen. Ik kan me daardoor ook regelmatig niet concentreren op mijn werk. Ik ben zelfs bang dat mijn contract straks niet verlengd gaat worden omdat ik eigenlijk maar functioneer op 50% van wat ik kan.

Dus het was wel echt duidelijk: ik wil dit anders doen.

Met dat plan was ik ook zeker aan de slag gegaan. Ik heb twee weken geen porno gekeken, hoewel ik dat vanaf mijn vroege tienerjaren eigenlijk elke avond doe om daarna makkelijk in slaap te kunnen vallen. Dat was dan ook gelijk de grootste uitdaging van stoppen met porno: hoe kan ik dan op tijd in slaap komen?
Ik had besloten dat ik wel gewoon mag masturberen, want in principe past dat ook gewoon prima in een mentaal gezond leven. Het is in het begin wel nogal onwennig om mezelf op te winden met gedachtes en fantasieën, maar dat kun je wel leren over tijd. Wat het lastiger maakt is dat als ik nog niet zo lang daarvoor een volle dag heb gestimfapt, dat het dan best lastig is om een erectie te krijgen. En een erectie is wel handig als je wil klaarkomen om daarna als een blok in slaap te vallen.

Zo ben ik uiteindelijk toch weer terug gevallen. Ik kon niet slapen, en een orgasme bereiken lukte ook niet. Toen ben ik op mijn telefoon porno gaan kijken.

Dat was natuurlijk een sterke trigger. Dus toen ik vlak daarna een paar dagen vrij had na de Kerstdagen, heb ik meteen die kans benut en heb ik weer bijna 24 uur speed gesnoven, porno gekeken, en gemasturbeerd.

Dusja, de kater is wel weer lekker zwaar vandaag. Ik was daarnet een paar online artikelen aan het lezen over tips met daten, en een gids van VICE, geschreven door vrouwen, hoe je als man op sociaal acceptabele manieren een vrouw kunt versieren. Bij die tips wordt altijd genoemd dat het (voor vrouwen) 'ongeforceerd' moet voelen, alsof het allemaal vanzelf gaat omdat jullie twee nou eenmaal voor elkaar bestemd zijn. Toen moest ik wel even huilen, want juist dat ongeforceerde gevoel kan ik niet ervaren als ik iemand net leer kennen en ik dus niet weet of de interesse wederzijds is.

Ik ben al eerder in therapie geweest voor deze problemen, en dat heeft ook wel geholpen hoor. Dankzij confrontatie-therapie en met veel tegenzin oefenen heb ik nu één move die voor mij nog net een beetje comfortabel voelt. Ik kijk gewoon naar de energie die ik van iemand terug krijg. Als die positief is, dan stuur ik erop in door meer interesse te tonen. Gaat dat een avondje/middag/tijdje goed, dan vraag ik of ze het leuk vindt om misschien een keertje af te spreken. En als dat afspraakje soepel verloopt dan kan ik misschien al mijn moed bij elkaar schrapen en aan het einde van de date vragen of ik haar een kus mag geven.

Het afgelopen jaar heb ik dat nu vier keer gedaan, waarvan een keer met 'succes'. Dat is echt enorme progressie voor mij. Wel zet ik succes tussen aanhalingstekens, want ik ben eigenlijk op zoek naar een relatie. Maar meer dan een scharrel is ze helaas niet geworden. Of het toeval is of niet, dat weet ik niet. Ik kan me namelijk voorstellen dat ze merken dat er bij mij veel druk achter zit en daardoor interesse verliezen. Maar het heeft niet zoveel zin om daarover te piekeren. De uitdaging is om me te concentreren op de dingen die goed gaan.

Ik weet ook dat ik gewoon weer verder kan gaan met stoppen. Maar het is wel balen dat die diepe overtuiging die ik tijdens de 2C-B ervaarde niet zo duurzaam bleek te zijn. En de kater van speed is ook behoorlijk onprettig.

In ieder geval bedankt voor het lezen, als je nog niet bent afgehaakt :wink:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Heftig man...

Ik kan me ook wel vinden in veel dingen die je zegt. Ook ik heb een porno verslaving gehad, al was dat dan zonder stimulanten.

De rush die je alleen al krijgt van porno (en daarop masturberen) is al een soort drug te noemen. Je dopamine/beloningscentrum wordt overmatig gestimuleerd, waardoor je daarna heel erg moeilijk voldoening kunt putten uit momenten waarop je niet zo heftig gestimuleerd wordt. Met stimulanten in de mix is dit allemaal nog een stuk heftiger.

Ik kan je alleen meegeven: terugvallen is onvermijdelijk bij het stoppen van een (porno) verslaving. Wees ook niet té hard voor jezelf wanneer het gebeurd. Want zelfs dat kan ervoor zorgen dat je in de mindset komt van: het gaat me allemaal toch niet lukken, dus kan ik er net zo goed mee doorgaan. Wees op de momenten van terugval juist begripvol tegenover jezelf, maar wees er daarnaast ook streng op dat je wel weer op het goede pad komt. Uiteindelijk is de grip die porno op mij had op die manier verdwenen.

Bij jou speelt echter ook verslaving aan stimulanten mee. Wellicht is externe professionele hulp hierbij aan te raden(?)

Daarnaast nog:

Ik herken de frustratie die er kan zijn als je niet makkelijk zo even "toegang" hebt tot intimiteit met een vrouw. En daarnaast herken ik ook het idee dat je hebt dat anderen je misschien zullen zien als een "viezerik". Dat is wat porno onder andere met je doet: Je leert vrouwen te objectificeren en zo wordt het moeilijker om ze gewoon te zien als net als jou: mensen. Om echt contact met vrouwen te maken, zul je (imo) die porno verslaving moeten overwinnen. Stoppen met je brein aanleren vrouwen als (lust-)objecten te zien, maar gewoon als mensen. Maar ik begrijp hoe moeilijk het kan lijken om van porno af te komen. Het is gratis en overal te krijgen. Je zult hierin door moeten zetten op je weg uit deze verslaving. En dus eventueel externe hulp zoeken, mocht dat nodig zijn(?)
A
AlwaysTryingLid
01-01-2024, 00:00
#4
Walterego zei:
Hoi,
Ik ben Walterego en ik ben verslaafd aan speed/coke en porno. Daar praat ik eigenlijk nooit met iemand over. Daarom heb ik dit account aangemaakt. Ik wil graag anoniem vertellen waarom ik verslaafd ben aan porno in combinatie met speed/coke en hoe die verslaving is ontstaan.

Twee weken geleden had ik vrij resoluut besloten dat ik nu echt wil stoppen met porno kijken, ook als ik nuchter ben. Porno is namelijk een trigger voor mij om in mijn eentje nachten door te halen met stimulerende drugs (vaak speed of coke) en daarbij non-stop porno te kijken. Maar gisteren heb ik toch weer de hele nacht en dag achter de computer zitten stimfappen.

Op de dag dat ik besloot om te stoppen was ik alleen thuis aan het trippen. Het was eigenlijk niet zo slim van me, om op dat moment 2C-B te nemen. Want ik nam de pil uit verveling terwijl ik nog een kater had van de speed die ik een paar dagen daarvoor had genomen. Toch leidde het tot een positieve doorbraak. Er borrelde ineens een heel heldere vraag op: "wat wil je nou liever? Jezelf de vernieling in helpen met drugs en masturberen, of voor jezelf zorgen zodat je tijd, geld, aandacht en passie hebt voor de dingen die je graag met je leven wil doen?"

Qua carrière gaat het namelijk best wel goed. Een tijdje terug ben ik aangenomen als promovendus bij een universiteit. Ik heb afgelopen zomer met afgerond een 9 gemiddeld mijn universitaire master afgerond en mijn scriptie had het hoogste cijfer van ons leerjaar gekregen.

Maar het probleem is dat ik moeite heb met het aangaan van liefdesrelaties, vanwege trauma's uit mijn jeugd en een verstoorde seksuele ontwikkeling die daarvan het gevolg is.

Mijn oudere zus is verkracht toen ik ongeveer 12 jaar oud was. Maar dat heeft 10 jaar lang niemand aan me verteld. Ik kom niet echt uit een gezin van praters zeg maar. Mijn ouders en zus gingen ervanuit dat iemand anders wel zou zeggen wat er was gebeurd. Maar dat dacht dus iedereen, waardoor niemand wat had gezegd.

Dus precies toen ik de leeftijd had dat je seksuele gevoelens en verliefdheid begint te ontdekken, hoorde ik elke dag aan de eettafel mijn zus paniekerige opmerkingen maken over 'vieze' en 'enge' mannen die weer eens op seks belust bleken te zijn. Omdat ik de achtergrond van zulke opmerkingen niet kende, begon ik door de jaren heen het idee te ontwikkelen dat vrouwen gewoon zo denken. Dat mannen gore viespeuken zijn die alleen maar in je broek willen. In reactie op die overtuiging heb ik dus geleerd om nooit vrouwen 'lastig te vallen' met gedrag waaruit seksuele aantrekkingskracht afgeleid kan worden. Want ik hoorde de angst en walging in de stem van mijn zus. Dat wilde ik niemand aandoen.

Tegelijkertijd heb ik als jongen altijd wel een sterke sociale druk gevoeld om je mannelijkheid te bewijzen. Ik werd door leeftijdsgenoten op de middelbare school vaak spotterig 'homo' genoemd omdat ik nooit interesse in vrouwen toonde. In de films die populair waren toen ik opgroeide, zoals American Pie, werd het als doodnormaal voorgespiegeld dat mannen gewoon alleen seks willen, maar dat mannen seks moeten verkrijgen door vrouwen te overtuigen om, met tegenzin, jou maar te geven wat je nou eenmaal wil als man. Maar ik mocht van mezelf niet openlijk erkennen dat ik iemand aantrekkelijk vond, want ik wilde geen vieze man zijn die vrouwen lastig valt.

Tegelijkertijd begon het in die tijd net mogelijk te worden om gratis en anoniem, zonder dat iemand het doorhad of er last van kon hebben, seksuele opwinding te ervaren en bevredigen via online porno.

Mijn masculiene omgeving ondersteunde ook de gedachte dat het voor jongens doodnormaal is om elke dag porno te kijken. Jongens en mannen zijn nou eenmaal biologisch aangelegd om constant seksuele bevrediging na te streven, toch?

Hoewel ik wel elke dag porno keek, ervaarde ik daar de eerste tien jaar eigenlijk geen problemen mee. De problemen begonnen pas te ontstaan toen ik verliefd werd op de vriendin van mijn beste vriend en ik daardoor alles verloor: mijn eigen relatie, mijn huis waarin ik samenwoonde, en een groot deel van mijn vriendengroep.
Met mijn ex had ik in de loop der jaren een heel goed seksleven ontwikkeld, waar ik ook echt trots op was (want als man moet je je mannelijkheid bewijzen door vaak vrouwen te overtuigen dat ze seks met je moeten hebben, toch?).

Nou, je kunt dus wel zeggen dat ik in een diep dal belandde toen dat allemaal ineens wegviel. Zeker omdat ik eigenlijk totaal geen kans maakte bij degene op wie ik zo verliefd was geworden.

Het was in die tijd dat ik voor het eerst speed gebruikte. Dat was op een feestje waar mijn ex-vriendin ook voor het eerst aan de speed zat. We werden daarvan allebei zo botergeil dat we onze relatiebreuk even op pauze hadden gezet om toen letterlijk de hele dag seks te hebben.

Toen ik eenmaal had ontdekt hoe geil ik werd van speed, ging ik dat ook doen om toch nog iets van seksuele bevrediging te ervaren zonder vriendin, en met de angst dat andere vrouwen erachter zouden komen dat ik ze mogelijk aantrekkelijk vond.

Die periode is nu bijna tien jaar geleden. In de tussentijd gebruikte ik ongeveer een keer per maand porno en speed (of andere stimulerende middelen) als een uitlaatklep voor seksuele gevoelens die ik van mezelf aan niemand anders mocht laten merken. Door met een strakke planning momenten uit te kiezen waarop ik speed en porno kon kijken, kon ik zo toch een beetje verlangens bevredigen die ik van mezelf moest wegstoppen. Maar ik raakte er ook steeds meer geïsoleerd door. En het heeft een sterke invloed op mijn mentale gesteldheid en mijn concentratievermogen, waardoor ik veel minder goed voor mezelf zorg dan ik eigenlijk zou moeten doen.

Door angstvallig seksueel contact te vermijden heb ik in die tien jaar verder heel weinig intimiteit ervaren. Ik heb nog een half jaartje een vriendin gehad, maar dat is inmiddels ook weer 2,5 jaar geleden.

Vooral die intimiteit mis ik wel. Ik kan daar soms best gefrustreerd over raken omdat ik die verlangens wel heb, maar dat ik geleerd heb om die gevoelens te verbergen, plus dat ik een sterke angst ervaar om ongewenste avances te maken en dat ik dan misschien gezien zal worden als vieze man. Wat ik daar vooral lastig aan vind is dat we in een cultuur leven waarin eigenlijk van mannen verwacht wordt dat ze de eerste stap zetten, en het liefst ook vol zelfvertrouwen. Want ik vind mezelf relatie-waardig, daar ben ik niet onzeker over. Maar dat begin van iemand leren kennen en een vertrouwensband op een romantische manier opbouwen, dat vind ik gewoon lastig omdat ik dan allerlei interne conflicten ervaar. Dus dat gaat niet vanzelf bij mij, nee.

Het probleem is vooral dat ik de laatste tijd vaker ben gaan stimfappen. Ik kan me daardoor ook regelmatig niet concentreren op mijn werk. Ik ben zelfs bang dat mijn contract straks niet verlengd gaat worden omdat ik eigenlijk maar functioneer op 50% van wat ik kan.

Dus het was wel echt duidelijk: ik wil dit anders doen.

Met dat plan was ik ook zeker aan de slag gegaan. Ik heb twee weken geen porno gekeken, hoewel ik dat vanaf mijn vroege tienerjaren eigenlijk elke avond doe om daarna makkelijk in slaap te kunnen vallen. Dat was dan ook gelijk de grootste uitdaging van stoppen met porno: hoe kan ik dan op tijd in slaap komen?
Ik had besloten dat ik wel gewoon mag masturberen, want in principe past dat ook gewoon prima in een mentaal gezond leven. Het is in het begin wel nogal onwennig om mezelf op te winden met gedachtes en fantasieën, maar dat kun je wel leren over tijd. Wat het lastiger maakt is dat als ik nog niet zo lang daarvoor een volle dag heb gestimfapt, dat het dan best lastig is om een erectie te krijgen. En een erectie is wel handig als je wil klaarkomen om daarna als een blok in slaap te vallen.

Zo ben ik uiteindelijk toch weer terug gevallen. Ik kon niet slapen, en een orgasme bereiken lukte ook niet. Toen ben ik op mijn telefoon porno gaan kijken.

Dat was natuurlijk een sterke trigger. Dus toen ik vlak daarna een paar dagen vrij had na de Kerstdagen, heb ik meteen die kans benut en heb ik weer bijna 24 uur speed gesnoven, porno gekeken, en gemasturbeerd.

Dusja, de kater is wel weer lekker zwaar vandaag. Ik was daarnet een paar online artikelen aan het lezen over tips met daten, en een gids van VICE, geschreven door vrouwen, hoe je als man op sociaal acceptabele manieren een vrouw kunt versieren. Bij die tips wordt altijd genoemd dat het (voor vrouwen) 'ongeforceerd' moet voelen, alsof het allemaal vanzelf gaat omdat jullie twee nou eenmaal voor elkaar bestemd zijn. Toen moest ik wel even huilen, want juist dat ongeforceerde gevoel kan ik niet ervaren als ik iemand net leer kennen en dus niet weet of de interesse wederzijds is.

Ik ben al eerder in therapie geweest voor deze problemen, en dat heeft ook wel geholpen hoor. Dankzij confrontatie-therapie en met veel tegenzin oefenen heb ik nu één move die voor mij nog net een beetje comfortabel voelt. Ik kijk gewoon naar de energie die ik van iemand terug krijg. Als die positief is, dan stuur ik erop in door meer interesse te tonen. Gaat dat een avondje/middag/tijdje goed, dan vraag ik of ze het leuk vindt om misschien een keertje af te spreken. En als dat afspraakje soepel verloopt dan kan ik misschien al mijn moed bij elkaar schrapen en aan het einde van de date vragen of ik haar een kus mag geven.

Het afgelopen jaar heb ik dat nu vier keer gedaan, waarvan een keer met 'succes'. Dat is echt enorme progressie voor mij. Wel zet ik succes tussen aanhalingstekens, want ik ben eigenlijk op zoek naar een relatie. Maar meer dan een scharrel is ze helaas niet geworden. Of het toeval is of niet, dat weet ik niet. Ik kan me namelijk voorstellen dat ze merken dat er bij mij veel druk achter zit en daardoor interesse verliezen. Maar het heeft niet zoveel zin om daarover te piekeren. De uitdaging is om me te concentreren op de dingen die goed gaan.

Ik weet ook dat ik gewoon weer verder kan gaan met stoppen. Maar het is wel balen dat die diepe overtuiging die ik tijdens de 2C-B ervaarde niet zo duurzaam bleek te zijn. En de kater van speed is ook behoorlijk onprettig.

In ieder geval bedankt voor het lezen, als je nog niet bent afgehaakt :wink:
Klik om te vergroten...
Hay! 🙂
Zeker niet afgehaakt, je hebt dit echt ontzettend goed beschreven.
Heel erg moedig van je.
Ik hoop dat het je in eerste instantie oplucht dat je dit van je af geschreven hebt.
Ik kom misschien later op je bericht terug, maar wilde sowieso even reageren, want het is natuurlijk super spannend als je eenmaal op "plaatsen" hebt geklikt en je verhaal staat er ineens. 🙂

Dus voor nu wens ik je in ieder geval alle kracht die je nodig zult hebben en die zal je ook nodig hebben.
Maar zo te zien bezit je die, anders had je verhaal hier nu niet gestaan, dus een sterke wil naar verandering is er ook. 🙂

Je zult merken hier, dat je hier niet alleen in bent, dus ik hoop dat je ook hier tips/steun en het begrip kunt vinden die je nodig hebt in deze sterke, maar ook interessante reis met jezelf aan te gaan.
Wat ik in ieder geval nog wel even wil zeggen is.. Blijf nieuwsgierig naar hoe het kan worden, zoals je graag zou willen.
Het is waarschijnlijk niet makkelijk, maar..zeker niet onmogelijk! 🙂

Ik geloof nu al dat dit je gaat lukken. 🙂🍀
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ga op zoek naar hulp. Stimfappen is een hardnekkige verslaving. Ik heb er ook lang mee gezeten (zie https://drugsforum.nl/threads/tips-voor-3mmc-binge.73491/#post-1809646). Als je open en eerlijk een goede behandeling aangaat, en alles vertelt dan kun je er echt prima mee leren omgaan. Wij lijken erg op elkaar, en ik heb van mijn behandelingen en de 12 stappen geleerd dat ik mijzelf nooit de moeite waard vond. Heeft wel rond de 7 tot 8 behandelingen geduurd tot ik dat inzicht kreeg en er serieus mee aan de slag ging. Als je alles op alles zet kun je jezelf bevrijden van de lasten die je meedraagt. Hard werken maar oh zo de moeite waard. Het is waarschijnlijk het handigst als je jezelf ziek meldt voor een jaar en alleen met herstel bezig gaat. Ja, dit roept direct weerstand op en je denkt dat het onmogelijk is, maar dat is het niet. Als je er echt van overtuigd bent om te willen stoppen dan kan dit. Denk er tijdens de feestdagen maar eens goed over na, en gooi een voorzichtig balletje op bij jouw leidinggevende. Ik durf te wedden dat je begrip zult krijgen. Als je door blijft gebruiken wordt promoveren ook niets.

Je bent zeker niet alleen, stimfappers zat hier op het forum.
W
WalteregoLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mindless zei:
Heftig man...

Ik kan me ook wel vinden in veel dingen die je zegt. Ook ik heb een porno verslaving gehad, al was dat dan zonder stimulanten.

De rush die je alleen al krijgt van porno (en daarop masturberen) is al een soort drug te noemen. Je dopamine/beloningscentrum wordt overmatig gestimuleerd, waardoor je daarna heel erg moeilijk voldoening kunt putten uit momenten waarop je niet zo heftig gestimuleerd wordt. Met stimulanten in de mix is dit allemaal nog een stuk heftiger.

Ik kan je alleen meegeven: terugvallen is onvermijdelijk bij het stoppen van een (porno) verslaving. Wees ook niet té hard voor jezelf wanneer het gebeurd. Want zelfs dat kan ervoor zorgen dat je in de mindset komt van: het gaat me allemaal toch niet lukken. Wees op de momenten van terugval juist begripvol tegenover jezelf, maar wees er daarnaast ook streng op dat je wel weer op het goede pad komt. Uiteindelijk is de grip die porno op mij had op die manier verdwenen.

Bij jou speelt echter ook verslaving aan stimulanten mee. Wellicht is externe professionele hulp hierbij aan te raden(?)

Daarnaast nog:

Ik herken de frustratie die er kan zijn als je niet makkelijk zo even "toegang" hebt tot intimiteit met een vrouw. En daarnaast herken ik ook het idee dat je hebt dat anderen je misschien zullen zien als een "viezerik". Dat is wat porno onder andere met je doet: Je leert vrouwen te objectificeren en zo wordt het moeilijker om ze gewoon te zien als net als jou: mensen. Om echt contact met vrouwen te maken, zul je (imo) die porno verslaving moeten overwinnen. Stoppen met je brein aanleren vrouwen als (lust-)objecten te zien, maar gewoon als mensen. Maar ik begrijp hoe moeilijk het kan lijken om van porno af te komen. Het is gratis en overal te krijgen. Je zult hierin door moeten zetten op je weg uit deze verslaving. En dus eventueel externe hulp zoeken, mocht dat nodig zijn(?)
Klik om te vergroten...

Thanks, goeie tips =)

Ik denk alleen niet dat ik vrouwen objectificeer als lustobject, integendeel zelfs. Mijn angst draait juist volledig om hen onprettige ervaringen te bezorgen. Maar ik kan geen gedachten lezen. Dus vermijd ik angstvallig elk gedrag wat een vrouw mogelijk als onprettig zou kunnen ervaren.

In de post hierboven heb ik het ook over dat ik juist intimiteit mis. Ik bedoel, seks in een relatie is natuurlijk super en vind ik tot op zekere hoogte wel belangrijk. Maar dat is niet waar het om draait. Wat ik graag zou willen is gewoon fysiek contact en een emotionele band met een leuk iemand die om dezelfde reden ook tijd met mij wil doorbrengen.

Een belangrijke extra reden voor mij om te stoppen met porno is ook omdat ik vind dat het een industrie is die draait op uitbuiting, en dat wil ik niet steunen. Maar het probleem is dat ik geen goede andere copingmechanismen heb voor de gevoelens die ik heb, juist omdat ik zo streng ben voor mezelf om vrouwen respectvol te behandelen. Dat leidt er dan toe dat ik grijp naar porno; waarmee ik mezelf kan distanciëren van eventuele verantwoordelijkheid voor seksuele gedragingen.
W
WalteregoLid
01-01-2024, 00:00
#7
dupont zei:
Ga op zoek naar hulp. Stimfappen is een hardnekkige verslaving. Ik heb er ook lang mee gezeten (zie https://drugsforum.nl/threads/tips-voor-3mmc-binge.73491/#post-1809646). Als je open en eerlijk een goede behandeling aangaat, en alles vertelt dan kun je er echt prima mee leren omgaan. Wij lijken erg op elkaar, en ik heb van mijn behandelingen en de 12 stappen geleerd dat ik mijzelf nooit de moeite waard vond. Heeft wel rond de 7 tot 8 behandelingen geduurd tot ik dat inzicht kreeg en er serieus mee aan de slag ging. Als je alles op alles zet kun je jezelf bevrijden van de lasten die je meedraagt. Hard werken maar oh zo de moeite waard. Het is waarschijnlijk het handigst als je jezelf ziek meldt voor een jaar en alleen met herstel bezig gaat. Ja, dit roept direct weerstand op en je denkt dat het onmogelijk is, maar dat is het niet. Als je er echt van overtuigd bent om te willen stoppen dan kan dit. Denk er tijdens de feestdagen maar eens goed over na, en gooi een voorzichtig balletje op bij jouw leidinggevende. Ik durf te wedden dat je begrip zult krijgen. Als je door blijft gebruiken wordt promoveren ook niets.

Je bent zeker niet alleen, stimfappers zat hier op het forum.
Klik om te vergroten...
Bedankt voor de tips =)

Ik ben al een keer eerder in behandeling geweest bij een verslavingszorginstelling voor deze problemen. Dat heeft dus ook wel vooruitgang gebracht, maar (nog) geen ultieme oplossing geboden.

Die behandeling deed ik tijdens het begin van mijn studie en kon ik gewoon ernaast doen. Een jaar stoppen met alles lijkt me juist niet zo gezond. Ik bedoel; ik ben nu bezig om een dokterstitel te halen in een vakgebied wat ik interessant vind, waardoor ik misschien als professor/onderzoeker op een universiteit kan gaan werken, wat me heel vet lijkt. Dat is wel even vier jaar je best doen, maar dat is altijd voor dingen die het leven waard maken.

Stress is natuurlijk een risicofactor, dat ben ik met je eens. Maar verveling is voor mij een nog veel grotere valkuil. Want als ik niks te doen heb dan maakt het toch niet zoveel uit als ik een week lang een kater heb van de speed. Mezelf vind ik wat dat betreft inderdaad niet zo belangrijk dat ik het onacceptabel vind om mezelf bewust een week lang een kutgevoel te bezorgen.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Prima kerel, misschien dat een ambulante behandeling voldoende voor jou is, dat kan. Het is ook een grote stap om naar een kliniek te gaan, maar dat was voor mij nog de enige optie nadat ik mijn werk was verloren door gebruik. Wat je ook doet, zet je goed in en houd niets achter.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#9
Purplext zei:
Alle hangt toch als aannames aan elkaar, zo zijn we verbonden 💕
Klik om te vergroten...
True maar dit is wel heel polariserend. Totaal niet mijn ervaring als hetero man.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#10
FredKroket zei:
Wat een aannames over vrouwen zeg. Waar baseer je dat allemaal op? Andrew Tate als hoofdbron zeker?
Klik om te vergroten...
Alles hangt toch van aannames aan elkaar, zo zijn we verbonden 💕

Edit; jeetje, dat was krom geschreven, sorry... Ik hoop ook dat het duidelijk was dat hier het sarcasme van af droop....
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mindless zei:
O daar hebben we de meneer die de persoon niet los kan zien van de dingen die hij/zij zegt. :)
Klik om te vergroten...
Bron: oplichter, mogelijke mensenhandelaar, mogelijke verkrachter en mogelijke witwasser. En bewezen fake guru.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
FredKroket zei:
Bron: oplichter, mogelijke mensenhandelaar, mogelijke verkrachter en mogelijke witwasser. En bewezen fake guru.
Klik om te vergroten...
Wat is er gebeurd met innocent until proven guilty...

Zo irritant dat dat tegenwoordig vaak omgedraaid wordt
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mindless zei:
Wat is er gebeurd met innocent until proven guilty...

Zo irritant dat dat tegenwoordig vaak omgedraaid wordt
Klik om te vergroten...
Er staat toch mogelijk. Daarnaast is hij een bewezen oplichter en fake guru. En extreem vrouwonvriendelijk.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
FredKroket zei:
Er staat toch mogelijk. Daarnaast is hij een bewezen oplichter en fake guru. En extreem vrouwonvriendelijk.
Klik om te vergroten...
So what dat hij een bewezen oplichter is?

Maakt dat meteen álle uitspraken die hij doet per definitie onwaar? Je kunt toch zelf reflecteren op een bepaald idee of perspectief? En dan zien: nee, dat is echt onzin of ja, daar zit (deels) waarheid in. Het lijkt me sowieso de bedoeling om niets aan te nemen, maar er open naar te kijken en zelf over te reflecteren.

Ik vind hem ook een arrogant figuur en denk dat hij ergens aan het compenseren is voor een diep minderwaardigheidscomplex. Maar dat allemaal kan toch los gezien worden van ideeën die op zichzelf waarde bevatten? Daarnaast dringt hij op een bepaalde manier bij heel veel mensen door, waardoor ze stilstaan bij bepaalde maatschappelijke kwesties die wellicht zorgen voor diepe problemen in onze maatschappij. Persoonlijk vind ik Tate vaak heel erg doorschieten in zijn macho gedrag, maar met wat relativeringsvermogen kan ik voorbij die dingen kijken.

Je kunt toch niet zeggen dat álles wat hij zegt en wat hij betekent voor mensen per definitie compleet onwaar en/of waardeloos is?

Je mag hem niet, i get it... Ik erger me op bepaalde vlakken ook stevig aan hem. Bijvoorbeeld het punt dat hij heeft over dat een vrouw het maar moet pikken als hij vreemd zou gaan met een ander, omdat hij de "top G", een "1 percenter" (:kots:) zou zijn... Dat vind ik persoonlijk onzin, super arrogant, walgelijk en ook een verkeerd idee om populair te maken. Maar dat heeft helemaal niks te maken met andere dingen die hij zegt. Alles moet toch überhaupt per kwestie bekeken en beoordeeld worden?


Zelfs als hij straks schuldig blijkt te zijn van mensenhandel (wat ik persoonlijk niet geloof, maar dat terzijde, dat is maar mijn mening), dan verandert dat helemaal niets aan de ideeën op zichzelf.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mindless zei:
So what dat hij een bewezen oplichter is?

Maakt dat meteen álle uitspraken die hij doet per definitie onwaar? Je kunt toch zelf reflecteren op een bepaald idee of perspectief? En dan zien: nee, dat is echt onzin of ja, daar zit (deels) waarheid in. Het lijkt me sowieso de bedoeling om niets aan te nemen, maar er open naar te kijken en zelf over te reflecteren.

Ik vind hem ook een arrogant figuur en denk dat hij ergens aan het compenseren is voor een diep minderwaardigheidscomplex. Maar dat allemaal kan toch los gezien worden van ideeën die op zichzelf waarde bevatten? Daarnaast dringt hij op een bepaalde manier bij heel veel mensen door, waardoor ze stilstaan bij bepaalde maatschappelijke kwesties die wellicht zorgen voor diepe problemen in onze maatschappij. Persoonlijk vind ik Tate vaak heel erg doorschieten in zijn macho gedrag, maar met wat relativeringsvermogen kan ik voorbij die dingen kijken.

Je kunt toch niet zeggen dat álles wat hij zegt en wat hij betekent voor mensen per definitie compleet onwaar en/of waardeloos is?

Je mag hem niet, i get it... Ik erger me op bepaalde vlakken ook stevig aan hem. Bijvoorbeeld het punt dat hij heeft over dat een vrouw het maar moet pikken als hij vreemd zou gaan met een ander, omdat hij de "top G", een "1 percenter" (:kots:) zou zijn... Dat vind ik persoonlijk onzin, super arrogant, walgelijk en ook een verkeerd idee om populair te maken. Maar dat heeft helemaal niks te maken met andere dingen die hij zegt. Alles moet toch überhaupt per kwestie bekeken en beoordeeld worden?


Zelfs als hij straks schuldig blijkt te zijn van mensenhandel (wat ik persoonlijk niet geloof, maar dat terzijde, dat is maar mijn mening), dan verandert dat helemaal niets aan de ideeën op zichzelf.
Klik om te vergroten...
Alles wat hij zegt doet hij met een bepaalde reden. Het is 1 groot toneelstuk.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
FredKroket zei:
Alles wat hij zegt doet hij met een bepaalde reden. Het is 1 groot toneelstuk.
Klik om te vergroten...
Oké laat maar.

Jij kunt dus gewoon niet onderscheid maken tussen inhoud op zichzelf evalueren en de persoon die het zegt. Nooit zal iets dat Andrew Tate zal zeggen ook maar iets van waarheid kunnen bevatten, want het komt van... Andrew Tate.

Goed/kwaad, zwart/wit. Niets ertussenin.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mindless zei:
Ik ben wel benieuwd naar jouw kijk. :)

Laat anders later maar weten, als je wilt.
Klik om te vergroten...
Oké, bij deze:

Zoals ik al eerder schreef, vind ik het niet prettig om te praten over 'mannen' en 'vrouwen' omdat ik liever elk persoon als een individu beschouw, maar helaas ontkom ik er niet aan, wil ik er hier iets over zeggen. Nu we de disclaimer hebben gehad, zal ik beginnen met dat ik vooral getriggerd werd door het stukje wat je schreef over dat vrouwen zich steeds mannelijker (moeten) opstellen.

Ik heb zelf bijna altijd het initiatief moeten nemen door voor een man te gaan. Dit heb ik altijd wel jammer gevonden. Ik ben denk ik best wel ruimdenkend, maar er zit een stukje in mij dat 'ouderwets' is, of zoals jij het noemt: je biologie.

Ik heb contacten met mannen gehad, waarin ik me behoorlijk mannelijk opstelde, en dat werd denk ik toch wel opgeroepen door het feit dat het hen daar aan ontbrak. Ik krijg dan de neiging over zo iemand heen te walsen en als diegene me dan niet 'op m'n nummer zet', raakt het evenwicht verstoord. Wat dat betreft voel ik me toch wel meer aangetrokken tot Alfa mannen.

Als voorbeeld, ik ontmoette laatst een man, bijna 2 meter lang, 110 kg, ex para trooper en professioneel tienkamper, even om een beeld te schetsen en dan hebben we ook meteen een soort stereotype te pakken.... Hij sprak me aan en vroeg me daarna direct mee voor een middagje wandelen. Gewoon bam. Dit ben ik helemaal niet gewend. Tijdens die middag veel gepraat en het bleek een heel slimme, ontwikkelde man te zijn, die zichzelf goed kent, ook goed in contact met zijn gevoel staat, weinig om uiterlijk vertoon en bullshit geeft en vooral niet onzeker was.
Ik merkte dat ik het fijn vond dat hij initiatief toonde, een krachtige uitstraling had en ik voelde me veilig bij hem. En dat wrong bij me. Want ik ben zo'n 'onafhankelijke' vrouw die geen man nodig heeft (is ook zo 😉) maar dit was puur m'n 'oer' die zo reageerde.

De wat meer traditionele rolverdeling is ook nog vaker terug te vinden in bijvoorbeeld de Mediteraanse of Zuid-Amerikaanse cultuur. Of een ander voorbeeld; de tango. De man leidt, de vrouw volgt. Maar is het zo zwart-wit? Nee, het is een dans, een samenspel. Dat iemand leidt, betekent niet dat iemand de baas is.

De deur openhouden voor een vrouw, ik kan prima zelf een deur openmaken en houden, misschien wel beter dan de meeste mannen 😜 maar tóch vind ik het fijn als een man dat voor me doet. Hij 'zorgt' dan voor mij. En nogmaals, ik kan prima voor mezelf zorgen, maar als het gaat om een relatie, wil je toch dat stukje aanvulling? En voor mij zit dat zelfs in dat soort kleine dingen. Ik zou bijna zeggen dat ik me er voor schaam, maar dan zou ik liegen.

Ik mis het als mannen niet 'man' durven te zijn en me niet het gevoel kunnen geven dat ik een 'vrouw' ben.

Wat betreft het dating gebeuren, ik heb wel een idee hoe dat gaat en daarom heb ik dat nooit gedaan. Ik kom wel iemand tegen (of niet, ik vind het allemaal prima) en dan hoop ik maar dat diegene 'de ballen' heeft om voor me te gaan. Ik heb er geen zin meer in degene te zijn die initiatief moet tonen, ik ben ook niet van de spelletjes spelen, dus als een vent lef toont, zal ik duidelijk zijn en wel of geen interesse tonen, dat lijkt me dan ook wel zo eerlijk.

Als ik op een aantal punten niet ben in gegaan of iets nog meer verhelderd moet worden, vragen staat vrij. Ik raak altijd een beetje de draad kwijt als ik een monoloog opvoer... (Ook nogal een vrouwelijke eigenschap geloof ik 😉)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
Purplext zei:
Oké, bij deze:

Zoals ik al eerder schreef, vind ik het niet prettig om te praten over 'mannen' en 'vrouwen' omdat ik liever elk persoon als een individu beschouw, maar helaas ontkom ik er niet aan, wil ik er hier iets over zeggen. Nu we de disclaimer hebben gehad, zal ik beginnen met dat ik vooral getriggerd werd door het stukje wat je schreef over dat vrouwen zich steeds mannelijker (moeten) opstellen.

Ik heb zelf bijna altijd het initiatief moeten nemen door voor een man te gaan. Dit heb ik altijd wel jammer gevonden. Ik ben denk ik best wel ruimdenkend, maar er zit een stukje in mij dat 'ouderwets' is, of zoals jij het noemt: je biologie.

Ik heb contacten met mannen gehad, waarin ik me behoorlijk mannelijk opstelde, en dat werd denk ik toch wel opgeroepen door het feit dat het hen daar aan ontbrak. Ik krijg dan de neiging over zo iemand heen te walsen en als diegene me dan niet 'op m'n nummer zet', raakt het evenwicht verstoord. Wat dat betreft voel ik me toch wel meer aangetrokken tot Alfa mannen.

Als voorbeeld, ik ontmoette laatst een man, bijna 2 meter lang, 110 kg, ex para trooper en professioneel tienkamper, even om een beeld te schetsen en dan hebben we ook meteen een soort stereotype te pakken.... Hij sprak me aan en vroeg me daarna direct mee voor een middagje wandelen. Gewoon bam. Dit ben ik helemaal niet gewend. Tijdens die middag veel gepraat en het bleek een heel slimme, ontwikkelde man te zijn, die zichzelf goed kent, ook goed in contact met zijn gevoel staat, weinig om uiterlijk vertoon en bullshit geeft en vooral niet onzeker was.
Ik merkte dat ik het fijn vond dat hij initiatief toonde, een krachtige uitstraling had en ik voelde me veilig bij hem. En dat wrong bij me. Want ik ben zo'n 'onafhankelijke' vrouw die geen man nodig heeft (is ook zo 😉) maar dit was puur m'n 'oer' die zo reageerde.

De wat meer traditionele rolverdeling is ook nog vaker terug te vinden in bijvoorbeeld de Mediteraanse of Zuid-Amerikaanse cultuur. Of een ander voorbeeld; de tango. De man leidt, de vrouw volgt. Maar is het zo zwart-wit? Nee, het is een dans, een samenspel. Dat iemand leidt, betekent niet dat iemand de baas is.

De deur openhouden voor een vrouw, ik kan prima zelf een deur openmaken en houden, misschien wel beter dan de meeste mannen 😜 maar tóch vind ik het fijn als een man dat voor me doet. Hij 'zorgt' dan voor mij. En nogmaals, ik kan prima voor mezelf zorgen, maar als het gaat om een relatie, wil je toch dat stukje aanvulling? En voor mij zit dat zelfs in dat soort kleine dingen. Ik zou bijna zeggen dat ik me er voor schaam, maar dan zou ik liegen.

Ik mis het als mannen niet 'man' durven te zijn en me niet het gevoel kunnen geven dat ik een 'vrouw' ben.

Wat betreft het dating gebeuren, ik heb wel een idee hoe dat gaat en daarom heb ik dat nooit gedaan. Ik kom wel iemand tegen (of niet, ik vind het allemaal prima) en dan hoop ik maar dat diegene 'de ballen' heeft om voor me te gaan. Ik heb er geen zin meer in degene te zijn die initiatief moet tonen, ik ben ook niet van de spelletjes spelen, dus als een vent lef toont, zal ik duidelijk zijn en wel of geen interesse tonen, dat lijkt me dan ook wel zo eerlijk.

Als ik op een aantal punten niet ben in gegaan of iets nog meer verhelderd moet worden, vragen staat vrij. Ik raak altijd een beetje de draad kwijt als ik een monoloog opvoer... (Ook nogal een vrouwelijke eigenschap geloof ik 😉)
Klik om te vergroten...
O... Ik dacht dat we nu een discussie gingen hebben, maar ik ben het compleet met je eens. :sweatsmile:

Dat wat je opnoemt was eigenlijk precies mijn punt:

Veel vrouwen tegenwoordig zien zichzelf als "onafhankelijk". Dit is beïnvloedt door culturele trends: voorbeelden/influencers in media en dan ideëen die gaan leven in de maatschappij. Maar vrouwen blijven biologisch vrouwen (en mannen blijven mannen). Die oerinstincten zijn geen klein dingetje op de achtergrond, of zoals jij het zegt "een stukje in jou dat 'ouderwets' is". Het is je natuur. Het is hetgene dat het sterkste en uiteindelijk leidend is. Al kunnen sommige lang in ontkenning blijven leven en compleet tegen hun natuur ingaan en op die manier destructieve relaties en situaties creëeren die helemaal niet goed voor hen (en hun omgeving) zijn. Je biologische intelligentie is wel een stukje slimmer dan de huidige trend dat je een "independent wahmen" bent. :wink: Al is het ook zo egostrelend hè:

"I don't need no man!"


Ik weet dat dit controversieel overkomt voor veel mensen, maar ik zeg het niet om maar controversieel/provocerend te zijn.

En natuurlijk, er zal die uitzondering, die tomboy zijn, die van zichzelf meer mannelijke energie heeft. Maar dat zijn toch uitzonderingen? Is de doorsnee vrouw echt gelukkig als zij heel mannelijk wordt in haar energie, haar rol, haar functie, etc? Natuurlijk, het geeft een kick om zelfstandig of succesvol te zijn en dat te bewijzen tegenover anderen. Maar wat voor man wil een vrouw die zich min of meer gedraagt als een man: een mannelijke energie heeft? Opposites attract... Dus energetisch heel mannelijke vrouwen zullen achterblijven met energetisch vrouwelijke mannen. En zijn vrouwen nou écht gelukkig om de alpha van het stel te zijn? Of om helemaal geen partner te hebben? I don't think so... (ik heb het over de meesten, er zijn altijd uitzonderingen)

Dit soort dingen kunnen ook alleen in een (relatief) welvarende maatschappij hè. In een maatschappij met echte ontberingen zullen mannen en vrouwen automatisch weer terugkomen naar hun natuurlijke energieën/rollen. Omdat dat 1: de meeste kans op overleving geeft en 2: het fijnste/makkelijkste is. De natuur stroomt op een bepaalde manier. Meestromen is fijner/makkelijker dan tegen de stroom in proberen te gaan.

Nu is het ook al het fijnste, alleen zijn velen gehersenspoelt dat dat niet zo is en dat dat allemaal ouderwets is ("ik ben een moderne vrouw! Ik laat me niet onderdrukken!"). En daarnaast hebben we door onze welvaart dus de mogelijkheid om tegen onze natuur in te gaan. Maar is dat werkelijk het beste voor ons?

Nog een disclaimer:

Natuurlijk zijn er ook nog steeds veel vrouwen die wél vrouwelijk zijn!
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mindless zei:
O... Ik dacht dat we nu een discussie gingen hebben, maar ik ben het compleet met je eens. :sweatsmile:
Klik om te vergroten...
Ik ben niet zo van de discussies, ik houd van gedachten uitwisselen. En ja, we zijn het het behoorlijk eens, ik wilde als vrouw zijnde dat nog even benadrukken, dat ik er ook zo in sta.
Mindless zei:
Dat wat je opnoemt was eigenlijk precies mijn punt:

Veel vrouwen tegenwoordig zien zichzelf als "onafhankelijk". Dit is beïnvloedt door culturele trends: voorbeelden/influencers in media en dan ideëen die gaan leven in de maatschappij. Maar vrouwen blijven biologisch vrouwen (en mannen blijven mannen). Die oerinstincten zijn geen klein dingetje op de achtergrond, of zoals jij het zegt "een stukje in jou dat 'ouderwets' is". Het is je natuur. Het is hetgene dat het sterkste en uiteindelijk leidend is. Al kunnen sommige lang in ontkenning blijven leven en compleet tegen hun natuur ingaan en op die manier destructieve relaties en situaties creëeren die helemaal niet goed voor hen (en hun omgeving) zijn. Je biologische intelligentie is wel een stukje slimmer dan de huidige trend dat je een "independent wahmen" bent. :wink: Al is het ook zo egostrelend hè:

"I don't need no man!"


Ik weet dat dit controversieel overkomt voor veel mensen, maar ik zeg het niet om maar controversieel/provocerend te zijn.
Klik om te vergroten...
Het is jammer dat dit als controversieel/provocerend word weggezet, daarom wilde ik het ook beamen.
Mindless zei:
En natuurlijk, er zal die uitzondering, die tomboy zijn, die van zichzelf meer mannelijke energie heeft. Maar dat zijn toch uitzonderingen? Is de doorsnee vrouw echt gelukkig als zij heel mannelijk wordt in haar energie, haar rol, haar functie, etc? Natuurlijk, het geeft een kick om zelfstandig of succesvol te zijn en dat te bewijzen tegenover anderen. Maar wat voor man wil een vrouw die zich min of meer gedraagt als een man: een mannelijke energie heeft? Opposites attract... Dus energetisch heel mannelijke vrouwen zullen achterblijven met energetisch vrouwelijke mannen. En zijn vrouwen nou écht gelukkig om de alpha van het stel te zijn? Of om helemaal geen partner te hebben? I don't think so... (ik heb het over de meesten, er zijn altijd uitzonderingen)

Dit soort dingen kunnen ook alleen in een (relatief) welvarende maatschappij hè. In een maatschappij met echte ontberingen zullen mannen en vrouwen automatisch weer terugkomen naar hun natuurlijke energieën/rollen. Omdat dat 1: de meeste kans op overleving geeft en 2: het fijnste/makkelijkste is. De natuur stroomt op een bepaalde manier. Meestromen is fijner/makkelijker dan tegen de stroom in proberen te gaan.
Klik om te vergroten...

Eens, eens, eens. En vooral dat laatste. Flow is the way to go lol 😅
Mindless zei:
Nu is het ook al het fijnste, alleen zijn velen gehersenspoelt dat dat niet zo is en dat dat allemaal ouderwets is ("ik ben een moderne vrouw! Ik laat me niet onderdrukken!"). En daarnaast hebben we door onze welvaart dus de mogelijkheid om tegen onze natuur in te gaan. Maar is dat werkelijk het beste voor ons?

Nog een disclaimer:

Natuurlijk zijn er ook nog steeds veel vrouwen die wél vrouwelijk zijn!
Klik om te vergroten...
Ik probeer dus weer contact te krijgen met die vrouwelijke
energie in me, want ik heb me vrij mannelijk opgesteld altijd, omdat ik dacht dat ik zo kon overleven in de huidige maatschappij. Mannelijke energie wordt namelijk wel meer geprezen en beloond.
Ik heb het gevoel dat de vrouwelijke energie wel veel onderdrukt is geweest en daar nu meer ruimte voor komt, er is een soort omslag gaande. Maar ik beleef de wereld vanuit mijn perspectief, dus misschien is het wel mijn kanteling die ik nu zie.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#20
waarom zou je een vrouw nodig hebben haha ik ben al 26 jaar single en maagd, vind het voor nu wel prima zo 😅
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."