Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn verhaal - overgenomen door mijn verslaving

Mijn verhaal - overgenomen door mijn verslaving

320 antwoorden
39 weergaven
18-5-2026
D
DiamantLid
01-01-2024, 00:00
#1
Torchic zei:
Weet je al wat voor behandeling je gaat krijgen? Want als je het over zwaardere behandeling hebt dan kan ik me voorstellen dat het bijvoorbeeld een dagbehandeling of wellicht een behandelopname is?
Klik om te vergroten...
Geen behandelopname en ook geen dagbehandeling. Het had meer met de locatie te maken en dat het online was, toen mijn vorige behandeling zou starten, maar dat ik nu toch beter fysiek aanwezig kan zijn. 1x per week ACT therapie. Heb hier ook al het eea over ingelezen.

Ik ben echt in shock dat 2fma meth is - dus daar waag ik me niet meer aan. Benzos heb ik ook niet meer besteld. En nu ben ik online aan t zoeken naar supplementen waar je energie van krijgt, misschien werkt dit voor mij ook een beetje als placebo “stims”.

Hebben jullie suggesties voor supplementen om overdag te slikken? Ik heb van mijn moeder wel eens hypericum, ginkgo, eleutherococcus gehad en daar werd ik vaak wel wat blijer van (volgens mij iets met Sint janskruid?) en dus energieker.

Ook zoek ik iets voor het slapen, melatonine etc haalt bij mij natuurlijk helemaal niks uit en alle vormen van slaaplekker, nighty night en zen thee heb ik al geprobeerd.

Volgens mij is er ook een apart topic over supplementen, zal daar ook eens naar kijken.

Door mijn terugval naar 2fma, is eigenlijk mijn hele verslavingscirkel aangeslingerd. Maar dat wil ik gewoon echt niet meer. Ik vond t altijd al junken spul maar dat is t dus ook echt. Dus ik hoop dat ik de feestdagen nog even doorkomen met natuurlijke alternatieven om zo’n goed mogelijke start te maken met mijn behandeling.

Ik ben al eerder cold turkey van de 2fma gegaan en toen werkte ik gewoon nog, dus ik heb er vertrouwen in dat het me nu ook lukt.
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ga het gewoon aan zonder naar iets externs te grijpen. Er bestaat geen wonder middeltje. Ook niet in supplementen. Leer te accepteren dat je moe bent en je kut voelt. Haal desnoods je energie uit voeding: dus meer gaan eten, maar ook meer rust momentjes gedurende de dag te nemen om op te laden. Dus een kop thee pakken, telefoon weg en gewoon eens een kwartier uit het raam gaan kijken. Slaap doet ook wonderen. Dus elke dag op een vaste tijd naar bed, tussen half 10 en 11, waar jij je prettig bij voelt.
D
DiamantLid
01-01-2024, 00:00
#3
Nee dat snap ik ook wel - maar als verslaafde grijp ik natuurlijk alle externe hulpmiddelen die er beschikbaar zijn aan. Ik heb de afgelopen periode veel gehad dat ik gewoon dagen achter elkaar sliep. En ik wil inderdaad juist dat dagritme er meer inkrijgen en lekker wandelen / yoga gaan doen. Maar ik kom gewoon m’n bed niet uit dan. Dus vandaar dat ik in deze “transitie” periode het fijn zou vinden als ik met supplementen al iets kan doen om meer rust reinheid en regelmaat te creëren.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik denk ook dat ik aanraad om even naar een periode toe te werken zonder middelen. Paar kopjes koffie doe ik zelf wel, maar zelfs die kan ik niet echt aanraden.
Vervelen en toch zonder middelen de dag door komen. Mediteren, schrijven, lezen, sporten en mensen ontmoeten. Meetings, goed eten... Werken aan jezelf en niet verdoven maar voelen wat je wil gaan doen zonder drugs.
En dan zal werken je nog meer voldoening bieden in de toekomst.

Moeilijk zal het zijn, maar zo snel mogelijk weer werken gaat je waarschijnlijk niet blij maken op de middellange termijn.

Hoe ziet je mooie toekomst eruit zonder verslavingen? Kun je daar naartoe werken?

Veel succes toegewenst en daarna natuurlijk ook geluk!
D
DiamantLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik heb afgelopen periode ook nuchtere weken gehad en dan hield ik t ook ik t ook bij 2 koffies per dag, en dan kon de tweede kop koffie nog echt verkeerd vallen ook 😅
Manu76 zei:
Paar kopjes koffie doe ik zelf wel, maar zelfs die kan ik niet echt aanraden.
Klik om te vergroten...
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#6
Diamant zei:
Nee dat snap ik ook wel - maar als verslaafde grijp ik natuurlijk alle externe hulpmiddelen die er beschikbaar zijn aan.
Klik om te vergroten...
En dat moet je nu juist afleren.


Diamant zei:
Ik heb de afgelopen periode veel gehad dat ik gewoon dagen achter elkaar sliep.
Klik om te vergroten...
Jouw lichaam is zo uitgeput en heeft die rust nodig. Ga dat nou eens inzien!
D
DiamantLid
01-01-2024, 00:00
#7
Koffieb00n zei:
En dat moet je nu juist afleren.
Klik om te vergroten...
Dat wil ik ook. Maar Rome is ook niet in één dag gebouwd en elk stapje in de goede richting is er een toch? Als ik mijn drugs kan vervangen voor middelen die ik gewoon bij de drogist kan aanschaffen vind ik dat al een behoorlijke stap. Dan is de stap naar een middelvrij leven minder groot - lijkt me.
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#8
Je kan eventueel bloed laten prikken bij de huisarts om je vitD, B12 en ijzergehalte te laten checken. Deze hebben ook een positieve invloed op je energie/gemoedstoestand en kunnen als een fijne ondersteuning werken als er daadwerkelijk tekorten zijn. Mijn lichaam kan geen voldoende B12 halen uit een afwisselend eetpatroon en daarom is suppleren voor mij belangrijk. Maar daarvoor is bloedonderzoek wel noodzakelijk in plaats van zelf te gaan dokteren. En magnesium is bij veel processen betrokken in je lichaam, en in tijden van stress verbruikt je lichaam meer magnesium dan het weer aan kan maken. Dus daar zou je je ook in kunnen verdiepen.
D
DiamantLid
01-01-2024, 00:00
#9
HappyMind zei:
Je kan eventueel bloed laten prikken bij de huisarts om je vitD, B12 en ijzergehalte te laten checken. Deze hebben ook een positieve invloed op je energie/gemoedstoestand en kunnen als een fijne ondersteuning werken als er daadwerkelijk tekorten zijn. Mijn lichaam kan geen voldoende B12 halen uit een afwisselend eetpatroon en daarom is suppleren voor mij belangrijk. Maar daarvoor is bloedonderzoek wel noodzakelijk in plaats van zelf te gaan dokteren. En magnesium is bij veel processen betrokken in je lichaam, en in tijden van stress verbruikt je lichaam meer magnesium dan het weer aan kan maken. Dus daar zou je je ook in kunnen verdiepen.
Klik om te vergroten...
Ja ik heb vanuit verslavingszorg een uitgebreide fysiologisch onderzoek gehad waarbij m’n bloedwaarden ook zijn gemeten - alles goed, alleen ijzer aan de lage kant. Heb nu Davitamon energieboost forte in de winkelwagen, dus ben benieuwd hoor.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Diamant zei:
Ja ik heb vanuit verslavingszorg een uitgebreide fysiologisch onderzoek gehad waarbij m’n bloedwaarden ook zijn gemeten - alles goed, alleen ijzer aan de lage kant. Heb nu Davitamon energieboost forte in de winkelwagen, dus ben benieuwd hoor.
Klik om te vergroten...
Als je alleen ijzertekort hebt zijn die pillen behoorlijk overkill. Maargoed, het is jouw portemonnaie :)
D
DiamantLid
01-01-2024, 00:00
#11
dupont zei:
Als je alleen ijzertekort hebt zijn die pillen behoorlijk overkill. Maargoed, het is jouw portemonnaie :)
Klik om te vergroten...
Ja kan mn geld beter besteden aan energieboost pillen dan cocaïne lijkt me
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#12
Diamant zei:
Ik ben echt in shock dat 2fma meth is - dus daar waag ik me niet meer aan. Benzos heb ik ook niet meer besteld. En nu ben ik online aan t zoeken naar supplementen waar je energie van krijgt, misschien werkt dit voor mij ook een beetje als placebo “stims”.

[ … ]

Door mijn terugval naar 2fma, is eigenlijk mijn hele verslavingscirkel aangeslingerd. Maar dat wil ik gewoon echt niet meer. Ik vond t altijd al junken spul maar dat is t dus ook echt.
Klik om te vergroten...

De chemische stofnaam van MDMA is 3,4-methyleendioxymethamfetamine, en MDMA is niet hetzelfde als de stof methamfetamine. 2-FMA ook niet.

Maakt het natuurlijk niet perse minder ongezond. Die stimulanten zijn uiteindelijk allemaal familie van elkaar. Het gevaarlijke van 2-FMA is dat het zo functioneel te gebruiken is, en daardoor verslavend, wat je dus hebt kunnen merken. Daarbij is het een RC, je bent je eigen proefkonijn, dan is het niet handig om iets vaak te gebruiken. Dus erg goed dat je ermee stopt.

Veel succes met je herstel. Lijkt me inderdaad het beste om even helemaal geen middelen te gebruiken. 😘
L
LieskeLid
01-01-2024, 00:00
#13
He @Diamant , ik heb dit topic in 1 ruk gelezen. Ik zie ergens veel herkenning van mezelf in jou. Je weet wat het probleem is, ergens wil je er echt iets aan doen. En ergens wint t duiveltje nog steeds. Ik heb bewondering voor je openheid in dit topic en dat je ergens niet voor alles een excuus probeert te zoeken (oké miss beetje wel, maar dat doen zo velen). Ondanks alle goede adviezen blijf je wel eerlijk opschrijven wat er telkens mis gaat. Dat vind ik knap!

ten tweede wil ik even tegen een ieder die hierop heeft gereageerd zeggen dat jullie reacties enorm helpend, opbouwend en oordeelloos zijn. Dat mag ook gezegd worden! Denk dat het voor @Diamant ergens enorm helpend is. Ook al is ze er nog niet, maar jullie eerlijke woorden doen haar denk ik goed. En omdat ik zelf veel herken in haar verhaal doen deze ondersteunende reacties mezelf ook ergens goed.
Dit topic laat me serieus zien wat voor een mooi forum dit eigenlijk is! 🫶🏼

@Diamant Blijf ervoor gaan! Ups en downs horen erbij. Uiteindelijk gaan de ups echt winnen. Daar geloof ik in bij je. Ik heb je overigens een pb gestuurd ook, mocht je daar willen kletsen.
D
DiamantLid
01-01-2024, 00:00
#14
Jongens wat ik eigenlijk al sinds zondag wilde vertellen is dat t eigenlijk echt heel erg goed ging.
Ik heb 5 dagen niet gebruikt en gewoon goed geslapen en gegeten en gedronken. Ik wilde t eigenlijk zondag al met jullie delen, maar dacht zelf ook, eerst zien dan geloven.
Wat er dus gebeurde zondag, ik had weer coke gebruikt, en was er zo ontzettend klaar mee.
Dus heb met dit topic in m’n achterhoofd al mn drugs opgemaakt, had alleen nog LSD en ketamine.
Maar ik heb t idee doordat ik lsd ben gaan gebruiken in de situatie dat ik me zo vreselijk voelde over coke, speed, 2fma en alle andere stims, dat ik t ineens een soort van begreep en doorzag. Ik heb sindsdien niet meer de behoefte gehad om te bestellen en had ineens t gevoel alsof ik boven mezelf en mijn verslaving stond. En sindsdien kan ik alles gewoon onder controle houden alsof het koffie is.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Diamant zei:
Jongens wat ik eigenlijk al sinds zondag wilde vertellen is dat t eigenlijk echt heel erg goed ging.
Ik heb 5 dagen niet gebruikt en gewoon goed geslapen en gegeten en gedronken. Ik wilde t eigenlijk zondag al met jullie delen, maar dacht zelf ook, eerst zien dan geloven.
Wat er dus gebeurde zondag, ik had weer coke gebruikt, en was er zo ontzettend klaar mee.
Dus heb met dit topic in m’n achterhoofd al mn drugs opgemaakt, had alleen nog LSD en ketamine.
Maar ik heb t idee doordat ik lsd ben gaan gebruiken in de situatie dat ik me zo vreselijk voelde over coke, speed, 2fma en alle andere stims, dat ik t ineens een soort van begreep en doorzag. Ik heb sindsdien niet meer de behoefte gehad om te bestellen en had ineens t gevoel alsof ik boven mezelf en mijn verslaving stond. En sindsdien kan ik alles gewoon onder controle houden alsof het koffie is.
Klik om te vergroten...
Als het zo makkelijk was gaven klinieken iedereen wel LSD. Maar wel relaxed dat je wat meer rust hebt nu.

Pas op de komende tijd, zeker als Kerst en O&N altijd party time waren voor je. Zijn ook typisch dagen dat dealers gaan stunten en lokkertjes appen.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Het probleem is niet de drugs maar de leegte die je voelt als je niet onder invloed bent. Of depressieve gevoelens of angst of oververmoeid of eenzaamheid...
Als je daar mee om kunt gaan of kunt opvullen met een droom waar je naartoe werkt, dan kun je lekker leven zonder al die troep constant te gebruiken. (Is even een gedachte, neem het niet als de absolute waarheid)
Het kan dat je ergens een paar knoppen hebt omgedraaid in je hersenen en LSD kan erbij geholpen hebben.
Succes in ieder geval en klinkt verdraaid positief!
D
DiamantLid
01-01-2024, 00:00
#17
Manu76 zei:
Het probleem is niet de drugs maar de leegte die je voelt als je niet onder invloed bent. Of depressieve gevoelens of angst of oververmoeid of eenzaamheid...
Klik om te vergroten...
Sinds zondag heb ik dus niet meer die leegte gevoeld.
Ik vind mezelf nu veel waardevoller zonder drugs, heb nog wel momentjes dat ik denk: nu heb ik even een snelle upper of focus nodig, maar denk dan: neem maar een cola of iets.
Ik zie weer wie ik was zonder alle middelen en hoe veel krachtiger ik dan eigenlijk ben!
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Je had ook al een flinke week zonder Benzodiazepines achter de rug dacht ik. Coke verslaving ken ik niet, maar zal wel moeilijker zijn als je in bepaalde situaties bevindt. En Uppers om gefocust te zijn, als je zonder tevreden bent, kan het zijn dat je dat te danken hebt aan een inzicht dat ergens verstopt zat en met LSD toegankelijk werd.
Top in ieder geval en ik hoop dat je kunt blijven genieten van deze vooruitgang!
D
DiamantLid
01-01-2024, 00:00
#19
Jongens ik wil jullie graag nogmaals bedanken! Hopelijk hebben jullie allemaal een hele fijne kerst.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Heel goed, triggers vermijden!
Die afspraak komt later wel!
Houd vol je zult je heel spoedig veel beter gaan voelen!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...17
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."