Alleen maar goed dat je daar zoveel last van hebt. Je bent nog veel verder van huis als je daar geen last van zou hebben. Beter nu heel veel last, dan later diep in een verslaving. Je kind is de grootste reden om te stoppen, maar daarna toch ook zeker jullie zelf. Je wilt geen junk zijn die niet nee kan zeggen tegen gebruiken.Verder heb ik er met name zoveel last van, juist omdat we een kind hebben. In het belang van haar moet dit gewoon stoppen. Daar ben ik me heel erg van bewust
Zeker, op motivatie alleen kun je niet bouwen. Dat vliegt op een bepaald punt de deur uit en dan heb je alleen bewustheid en discipline over.
Die bewustheid lijk je al te hebben!
Goed inzicht. Van wat ik lees kunnen jullie dit inderdaad niet. Beter het risico helemaal uitsluiten. Want zet het eens tegenover elkaar: avondjes lol tegenover beide verslaafd zijn in een gezinssituatie met een kind!!Waar mijn man vanochtend nog zei: “we gaan tot carnaval niets meer pakken” denk ik nu: dit kunnen wij helemaal niet meer, gereguleerd eens in de zoveel tijd gebruiken. In ieder geval niet totdat dit compleet uit ons systeem is en dan is het nog de vraag of het kan.
Heb zelf geen ervaring met verslaving aan dit middel maar wel aan andere en compleet stoppen is altijd makkelijker dan die deur open laten. Je geest zal je proberen wijs te maken van niet, dat het makkelijker is om langzaam af te bouwen en de mogelijkheid het nog eens casual te gebruiken open te laten. Dit is al een symptoom van een verslaafde geest. Je wilt dat risico niet eens nemen. Helemaal stoppen is het makkelijkste. Na een bepaalde tijd ga je dat dan ook voor jezelf zien.
Heel veel sterkte!!