#1
Hoi Pompoen,
Ik bewonder de inzichten die je hebt mbt gebruik. Mooi om te zien dat je stappen wilt zetten om te werken aan je afhankelijkheid. Ik was stront eigenwijs en moest in de daklozenopvang terechtkomen voordat ik de inzichten kreeg die jij nu hebt, dus nogmaals mijn complimenten daarvoor!
Zoals hierboven is gezegd is het inderdaad verstandig om je āgebruikersvriendenā voor een lange tijd niet te zien, hetzelfde geldt voor feestjes waar alcohol etc. genuttigd wordt. Stop voor een tijdje met het drinken van alcohol. Klinkt hard, maar alcohol is vaak wel een gateway drug waardoor de remmingen verdwijnen en het verlangen naar andere soorten drugs sterk zal toenemen.
In het belang van je kind zou ik helemaal afstand doen van die āvriendengroepā. Elk weekend zwaar drugsgebruik komt bij mij niet over als gezond, echte vrienden geven om je welzijn.
Ik ben zelf na de daklozenopvang in de kliniek terechtgekomen, heb daarna met behulp van therapie en meetings van bijv. de CA/AA etc aan mezelf gewerkt. Ik heb dan ook na 2,5 jaar clean tijd besloten heel sporadisch alcohol te drinken (ong. 1x per 1/2 maanden) en dat gaat wel prima. Heb daarnaast een keertje truffels/wiet gebruikt maar dat vond ik niks aan. Ik merk dat ik geen trek krijg in speed of coke als ik alcohol drink, wat in het verleden wel zo was.
Heel veel succes en ik bewonder je zelfinzicht.
Ik bewonder de inzichten die je hebt mbt gebruik. Mooi om te zien dat je stappen wilt zetten om te werken aan je afhankelijkheid. Ik was stront eigenwijs en moest in de daklozenopvang terechtkomen voordat ik de inzichten kreeg die jij nu hebt, dus nogmaals mijn complimenten daarvoor!
Zoals hierboven is gezegd is het inderdaad verstandig om je āgebruikersvriendenā voor een lange tijd niet te zien, hetzelfde geldt voor feestjes waar alcohol etc. genuttigd wordt. Stop voor een tijdje met het drinken van alcohol. Klinkt hard, maar alcohol is vaak wel een gateway drug waardoor de remmingen verdwijnen en het verlangen naar andere soorten drugs sterk zal toenemen.
In het belang van je kind zou ik helemaal afstand doen van die āvriendengroepā. Elk weekend zwaar drugsgebruik komt bij mij niet over als gezond, echte vrienden geven om je welzijn.
Ik ben zelf na de daklozenopvang in de kliniek terechtgekomen, heb daarna met behulp van therapie en meetings van bijv. de CA/AA etc aan mezelf gewerkt. Ik heb dan ook na 2,5 jaar clean tijd besloten heel sporadisch alcohol te drinken (ong. 1x per 1/2 maanden) en dat gaat wel prima. Heb daarnaast een keertje truffels/wiet gebruikt maar dat vond ik niks aan. Ik merk dat ik geen trek krijg in speed of coke als ik alcohol drink, wat in het verleden wel zo was.
Heel veel succes en ik bewonder je zelfinzicht.