Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHelp! Kratom verslaving

Help! Kratom verslaving

37 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
S
Steven95Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Bedankt voor je verhaal @LokibanFreki . Ik ben nu ook 2 jaar dagelijks gebruiker van Kratom. ‘s ochtends en ‘savonds gebruik ik 8 gram.
Ik ben nu voor de 2e keer (1e poging is mislukt) begonnen aan het minderen van de doses. Ik zit nu op tweemaal 5 gram.

nu voel ik me de laatste maanden al redelijk somber en ik kan niet perse plaatsen of dit door de winter, corona of misschien wel het gebruik van Kratom komt.
Mijn theorie is wellicht dat misschien het te veel gebruik van Kratom er voor zorgt dat je te weinig serotonine aanmaakt? Net als wat gebeurt tijdens de zogenaamde dinsdagdip na het gebruik van XTC.
Ik hoor graag of jullie dit ook ervaren.

groetjes,
A
Aaa-nonickLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoi allen,

ik ben sinds een 3-tal maanden dagelijks gzbruiker van Kratom. Het geeft mij dan ook zoals bij velen een top gevoel, maar nooit gedacht dat hiermee stoppen zo moeilijk zou zijn. Met dank aan @LokibanFreki ben ik de ‘strijd’ begonnen. Zit nu aan nacht 3 en ik moet zeggen dat de detox van mijn 5jaar lange alcoholverslaving beter verliep.
Zoals gezegd zit ik aan nacht 3, benzodeazipines zoals Temesta helpen mij totaal niet. Heb er de 1ste nacht 5,6 genomen en viel pas in slaap rond 6u ‘s morgens.
De 2de nacht had ik mij voorgenomen om naast Temesta ook Quetiapine (Seroquel) te nemen zodat ik toch wat slaap zou kunnen vatten. Ook dit was dus totaal mislukt. Vanavond ben ik naar de dokter geweest met de vraag of er iets aan mijn rusteloze benen en armen kan worden gedaan. Die arts gaf mij een voorschriftje van ‘Sifrol’ dat blijkbaar goed zou moeten helpen. Natuurlijk (zal je nooit anders zien) had de apotheek deze niet in voorraad dus moet ik het vanavond maar terug met Temesta en Quetiapine. Het is 1u17 en er is nog geen sprake van moeheid. Hopelijk helpt de ‘Sifrol’ morgen wel zodat ik morgenavond normaal de slaap kan vatten... Zondag moet ik werken... 🙄 oh en ja, ik voel mij allesbehalve gelukkig sinds... Komt wel goed denk ik dan 😁
C
Chr0nicLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik gebruik kratom nu sinds 2 maanden dagelijks, rond de 5 a 8 gram per dag verdeeld over 2 momenten.. Moet zeggen dat het me uitstekend bevalt. Inderdaad een fijne warme euforische gevoel wat redelijk lang blijft hangen ook.. Ook verminderd het de trek in andere drugs en alcohol bij mij. Prima concentratie ook tijdens mijn werk (in de IT, programmeur).
Heb een keer 6 gram in 1x genomen en voelde me zeer slecht, erg rusteloos en ongemakkelijk mentaal. Fysiek kon ik niet stil zitten zonder mij vaag te voelen. Ik zie op het forum soms mensen die in de 20/30 gram per dag nemen. Denk dat ik hier erg slecht op zou gaan.
Nu ik dit topic gelezen heb weet ik niet of het verstandig is om het dagelijks te blijven doen...Hierbij besloten om het bij 1x in de 2 dagen te houden, in ieder geval te proberen, vind het effect wel erg prettig!
P
PaaseierenLid
01-01-2024, 00:00
#4
Bedankt voor je topic. Ik heb geprobeerd af te kicken van oxy/tramadol met als hulpmiddel kratom. Voor mij deed het helemaal niets, had kratom Bali 500 MG capsules maar behalve thee adem voelde ik er niets van, gelukkig want een extra verslaving hoef ik niet.
M
MindexpandedLid
01-01-2024, 00:00
#5
Kratom heeft mij geholpen om van suboxone af te raken. Ik heb vrij verstandig gedoseerd. Eerst de subo gereduceerd tot een 0.3 mg a 0.4 mg per dag wat niet eenvoudig was want kon enkel aan 8 mg pillen raken. Toen overschakeld op 3 x 7 gram kratom per dag. Ik was van 1 soort zelfs leuk stoned. Dan beginnen met verminderen met 1 capsule per keer, af en toe wel eens een hervalletje gehad maar je moet dan niet opgeven maar de volgende dag gewoon opnieuw beginnen afbouwen. Tot een 10-tal dagen geleden gestopt aan 4 capsules dus slechts 2 gram per dag. Zelfs aan die lage dosis enorme slaapproblemen gehad, maar had van dokter 10 slaapillen gekregen. De eerste dagen af en toe 2 genomen maar deed niet veel, maar misschien was 1 -2 uur slaap toch beter dan niks... Dus ik denk dat het me wel geholpen heeft. Overdag energiek en zin in dingen, dit is een totaal ander verhaal dan suboxone of heroine waarbij der een enorme depressie kwam kijken die me belette men werk te doen. Voor mij ist dus een redmiddel geweest, maar de afkick is toch ook niet echt leuk. En weet dat ik alles naar extreem lage dosissen had gereduceerd en dan toch 9 dagen amper kunnen slapen. Weliswaar hiervoor bijna twee jaar aan de suboxone en dervoor hero gehangen dus eigenlijk is 9 dagen niet of niet goed slapen maar overdag wel zin om dingen te doen niks als je vergelijkt. Vanacht 6 uur geslapen en voel me goed. Afkickprocedure zal door herval en lanzaam afbouwen toch wel 3 - 4 maand in beslag hebben genomen. Opt einde was 1 x per dag op de middag 2.5 gram al genoeg voor me en ben daar even op blijven hangen. Maar dus toch het verschil tussen amper en niks na lang gebruik van opiaten is nog steeds belachelijk groot en ik heb toch wel een beetje afgezien... Maar zoals ik al zei veel doenbaarder dan subo s en hero voor mij, dus was echt een behulpzaam stopmiddel.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Paaseieren zei:
Bedankt voor je topic. Ik heb geprobeerd af te kicken van oxy/tramadol met als hulpmiddel kratom. Voor mij deed het helemaal niets, had kratom Bali 500 MG capsules maar behalve thee adem voelde ik er niets van, gelukkig want een extra verslaving hoef ik niet.
Klik om te vergroten...
Capsules werken vaak minder goed dan gewoon doorslikken met water. Maar als het je op deze manier lukt zonder kratom, dan zeker zo doorgaan.
M
MudshakeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Practuna zei:
Damn ja, kratom kan ook best verslavend zijn! Ik zat op 100, soms 150+ gram per dag. Dit heb ik ongeveer wat langer dan een jaar vol gehouden tot ik last kreeg van huidproblemen (schimmels over heel mn lichaam inclusief.. m'n geslachtsdeel en dat doet pijn :fearscream:

Ik kreeg last van al deze 'kwaaltjes' vanwege de kratom natuurlijk, maar ik gebruikte soms ook andere drugs, daarnaast at ik bijna niets meer en lag alleen nog maar in bed. Toen ik een week zonder zat vanwege geld tekort voor het spul heb ik 3 dagen niet geslapen!

Nu ga ik komende maandag 1 of 2 weken detoxen met een lage dosis Naltrexon. Naltrexon blijkt veel mensen te helpen tegen ontwenning en trek van opiaten, ook word je niet meer high van opiaten of middelen die daar enigzins op lijken (Kratom dus ook) mocht je toch zoiets innemen.
natuurlijk kun je het beter zonder doen als jou dat lukt. Maar ik denk dat ik steeds terug zou vallen.

Ik heb nooit aan echte morphine, oxycodon, tramadol, fentanyl enzovoort kunnen komen, had dat wel gekund zou ik dat meteen gedaan hebben, wetende dat als ik met zoiets zou beginnen, ik daar nooit meer vanaf zou kunnen komen, als ik mij al niet kan inhouden met kratom gebruik.. :neutral:

In ieder geval, veel succes met afbouwen, en je hoeft het niet alleen te doen, het gaat je wel lukken en vraag gewoon voor hulp als je dat nodig hebt, je kan het wel.
Klik om te vergroten...
Hi, sorry dat ik reageer op een oud bericht van je. Ik heb ook een jaar dagelijks kratom gebruikt en ga over een kleine twee weken de detox in. Hoe is het jou vergaan?
M
MudshakeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Aaa-nonick zei:
Hoi allen,

ik ben sinds een 3-tal maanden dagelijks gzbruiker van Kratom. Het geeft mij dan ook zoals bij velen een top gevoel, maar nooit gedacht dat hiermee stoppen zo moeilijk zou zijn. Met dank aan @LokibanFreki ben ik de ‘strijd’ begonnen. Zit nu aan nacht 3 en ik moet zeggen dat de detox van mijn 5jaar lange alcoholverslaving beter verliep.
Zoals gezegd zit ik aan nacht 3, benzodeazipines zoals Temesta helpen mij totaal niet. Heb er de 1ste nacht 5,6 genomen en viel pas in slaap rond 6u ‘s morgens.
De 2de nacht had ik mij voorgenomen om naast Temesta ook Quetiapine (Seroquel) te nemen zodat ik toch wat slaap zou kunnen vatten. Ook dit was dus totaal mislukt. Vanavond ben ik naar de dokter geweest met de vraag of er iets aan mijn rusteloze benen en armen kan worden gedaan. Die arts gaf mij een voorschriftje van ‘Sifrol’ dat blijkbaar goed zou moeten helpen. Natuurlijk (zal je nooit anders zien) had de apotheek deze niet in voorraad dus moet ik het vanavond maar terug met Temesta en Quetiapine. Het is 1u17 en er is nog geen sprake van moeheid. Hopelijk helpt de ‘Sifrol’ morgen wel zodat ik morgenavond normaal de slaap kan vatten... Zondag moet ik werken... 🙄 oh en ja, ik voel mij allesbehalve gelukkig sinds... Komt wel goed denk ik dan 😁
Klik om te vergroten...
Sorry voor een nieuwe reactie op zo'n oud bericht maar ik ben op zoek naar mensen die een kratom detox hebben doorstaan. Over 13 dagen ga ik zelf ook namelijk. Zou heel graag willen weten waar ik me op voorbereiden moet. Groet!
M
MudshakeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Steven95 zei:
Bedankt voor je verhaal @LokibanFreki . Ik ben nu ook 2 jaar dagelijks gebruiker van Kratom. ‘s ochtends en ‘savonds gebruik ik 8 gram.
Ik ben nu voor de 2e keer (1e poging is mislukt) begonnen aan het minderen van de doses. Ik zit nu op tweemaal 5 gram.

nu voel ik me de laatste maanden al redelijk somber en ik kan niet perse plaatsen of dit door de winter, corona of misschien wel het gebruik van Kratom komt.
Mijn theorie is wellicht dat misschien het te veel gebruik van Kratom er voor zorgt dat je te weinig serotonine aanmaakt? Net als wat gebeurt tijdens de zogenaamde dinsdagdip na het gebruik van XTC.
Ik hoor graag of jullie dit ook ervaren.

groetjes,
Klik om te vergroten...
Hi @Steven95 Hoe is het nu met je? Sorry voor een nieuwe reactie op zo'n oud bericht maar ik ben op zoek naar mensen die een kratom afkick hebben doorstaan. Over 13 dagen ga ik zelf de detox in. Zou heel graag willen weten wat ik kan verwachten. Groet!
M
MudshakeLid
01-01-2024, 00:00
#10
LokibanFreki zei:
@John
Ik ben niet echt bekend met opioide afkick verschijnselen, Kratom was mijn allereerste ervaring op dat gebied. De tijd dat het nog in je lichaam zit en eruit moet kan zwaar zijn (vooral door die slaapproblemen) maar daarna is het weg en heeft het geen effect meer.
Het zijn gewoon even twee weekjes waar ik doorheen moest maar dat valt in het niet bij mijn andere detox ontwenning die ooit eens een half jaar duurde.

De ergste afkick die ik ooit moest doen was toen ik van de een op de andere dag stopte met het gebruik van Seroxat zo'n vijftien jaar geleden. Een half jaar lang heb ik deze afkickverschijnselen moeten doorstaan en het ergste is dat je niet weet hoelang deze afkickverschijnselen blijven duren. Zoals 'elk nadeel zijn voordeel heb', zaten er ook pluspunten aan het gebruik ervan die mij bepaalde inzichten gegeven hebben die ik anders niet gehad zou hebben. Ik zie het als een ervaring die ik opgedaan heb en ervan geleerd heb door het zelf te moeten ondergaan. Aan de ssri's zal ik van mijn levensdagen nooit meer aan gaan, dat staat vast.

Kratom update
Nu vier weken ervan af en er is geen enkele behoefte meer aan Kratom. Ik denk er niet meer aan (zoals een rookverslaving dat wel nog steeds doet na die detox) en slaap weer als vanouds. De moeheid zit er nog, die is niet weg na een paar nachtjes slapen, maar het gaat steeds beter en ik voel me mezelf weer worden en voel me goed wetende dat de Kratom verslaving voorbij is.
Ik had meer slaappillen kunnen nemen maar heb dat niet gedaan omdat in mijn achterhoofd de verhalen rondspoken dat je maar twee weken slaappillen hoeft te nemen om daar dan weer aan verslaafd te raken en ik wil niet de ene verslaving voor de andere verruilen.
Wiet, Alcholol, dingen waar ik normaal goed van slaap en diep van slaap deden niks tijdens de Kratom detox.

Voor de toekomst, zou ik Kratom nog eens nemen?
Ik denk het niet maar niks is zeker in de toekomst en ik sta er zeker niet afwijzend tegenover omdat ik nu de kennis heb om ervoor te zorgen dat ik er niet verslaafd aan moet raken want anders weet ik wat me te wachten staat en dat vind ik het niet waard, zeker niet met mijn recreatieve gebruik ervan.
Ik ben niet iemand die ergens aan verslaafd wil zijn want als ik er afhankelijk van ben dan voel ik dat ik een bepaalde vrijheid verlies en die is me toch veel dierbaarder dan even een lekkere rush.
Klik om te vergroten...
Hi, dank voor dit report. Het is al een wat ouder topic, dat weet ik, maar voor mij is het actueel. Ik ga over 2 weken detoxen van Kratom en kan maar weinig info vinden. Ik heb niet zo'n ijzeren wil als jij, dus ik ben enorm gespannen voor wat komen gaat. Groet!
M
MudshakeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mrmiyagi zei:
Goeie middag mensen

Ik zit met een groot probleem, het afgelopen jaar heb ik kratom ontdekt, het beviel me zo goed dat ik eerst elke week 50 gram bestelde, daar deed ik 3 dagen mee en daarna weer 3 of 4 dagen geen kratom dit heb ik anderhalve maand volgehouden tot november, toen ben ik dagelijks aan de kratom gegaan met zo'n 25/30 gram per dag.

Nou is mij opgevallen 2 weken geleden dat ik niet zonder kan lijkt wel, 2 weken geleden heb ik 2 dagen zonder kratom gezeten en ik kreeg last van me nek en rug en kon niet slapen 2 nachten aan een stuk, blowen helpt niet drinken helpt niet want als ik in slaap val word ik toch 2 uur later wakker en thats it,

toen had ik weer besteld en vorige week maandag zat ik weer zonder en ja hoor weer niet of amper slapen, en deze week weer, zondag 2 uurtjes geslapen en maandag 2 uurtjes en ik voel me zo beroerd en moe maarja slapen lukt niet.

Ik heb helemaal geen overdreven lange tijd dit middel gebruikt alleen door de hoeveelheden misschien is het zo gelopen,

Mijn vraag is wat moet ik doen, hoe kom ik toch in slaap en hoelang moet dit duren?
Klik om te vergroten...
Hi sorry dat ik iets plaats in jouw oude topic, maar hoe is jouw kratom afkick afgelopen? Ik sta namelijk voor hetzelfde probleem en zoek meer informatie. Groet!
Mrmiyagi zei:
Goeie middag mensen

Ik zit met een groot probleem, het afgelopen jaar heb ik kratom ontdekt, het beviel me zo goed dat ik eerst elke week 50 gram bestelde, daar deed ik 3 dagen mee en daarna weer 3 of 4 dagen geen kratom dit heb ik anderhalve maand volgehouden tot november, toen ben ik dagelijks aan de kratom gegaan met zo'n 25/30 gram per dag.

Nou is mij opgevallen 2 weken geleden dat ik niet zonder kan lijkt wel, 2 weken geleden heb ik 2 dagen zonder kratom gezeten en ik kreeg last van me nek en rug en kon niet slapen 2 nachten aan een stuk, blowen helpt niet drinken helpt niet want als ik in slaap val word ik toch 2 uur later wakker en thats it,

toen had ik weer besteld en vorige week maandag zat ik weer zonder en ja hoor weer niet of amper slapen, en deze week weer, zondag 2 uurtjes geslapen en maandag 2 uurtjes en ik voel me zo beroerd en moe maarja slapen lukt niet.

Ik heb helemaal geen overdreven lange tijd dit middel gebruikt alleen door de hoeveelheden misschien is het zo gelopen,

Mijn vraag is wat moet ik doen, hoe kom ik toch in slaap en hoelang moet dit duren?
Klik om te vergroten...
Sorry dat ik inbreek in jouw oude topic, maar hoe is jouw kratom afkick afgelopen?
J
JapieVerslaagdLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik hoop dit topic toch nog even nieuw leven in te blazen.

Ik zit weer een maand of 3 aan de kratom 3, 4, 5 keer een volle theelepel per dag. Daarnaast ook bromazolam. 3,5 +3,5 + 7.

Om even aan wat moed in te praten. Ik ben na 30 jaar gestopt met roken. En een al jaren droog van een alcohol verslaving. Ik ben wat gewend.

Nu wil ik de rest er ook af.
1 dag kwam mijn kratom niet op tijd met de post. En ik heb het einde van de dag niet eens gehaald door naar mijn ouders te gaan of ze mij svp naar een smartshop te brengen.

Wat ik nergens teruglees is de zenuwen, dat zenuwachtige gevoel dat ik niet eens mijn huis uit durf. Ook het gebrek aan honger. En dit was dag 1 met bromazolam. Waarvan ik dacht dat dit het wel in evenwicht zou houden.

Iemand anders last van deze klachten?

ik heb nu besloten in elk geval 1 voor 1 af te bouwen.

nu op 3 vaste momenten een theelepel per dag. Na 4 a 5 dagen denk ik de dosis te verlagen om zodoende naar 0 te komen.

Dan wil ik beginnen aan de benzo.

Alle commentaar is welkom.
rusteloze benen ken ik niet alleen hele erge zenuwen in mijn buik en koud en warm als een griep.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#13
JapieVerslaagd zei:
Ik hoop dit topic toch nog even nieuw leven in te blazen.

Ik zit weer een maand of 3 aan de kratom 3, 4, 5 keer een volle theelepel per dag. Daarnaast ook bromazolam. 3,5 +3,5 + 7.

Om even aan wat moed in te praten. Ik ben na 30 jaar gestopt met roken. En een al jaren droog van een alcohol verslaving. Ik ben wat gewend.

Nu wil ik de rest er ook af.
1 dag kwam mijn kratom niet op tijd met de post. En ik heb het einde van de dag niet eens gehaald door naar mijn ouders te gaan of ze mij svp naar een smartshop te brengen.

Wat ik nergens teruglees is de zenuwen, dat zenuwachtige gevoel dat ik niet eens mijn huis uit durf. Ook het gebrek aan honger. En dit was dag 1 met bromazolam. Waarvan ik dacht dat dit het wel in evenwicht zou houden.

Iemand anders last van deze klachten?

ik heb nu besloten in elk geval 1 voor 1 af te bouwen.

nu op 3 vaste momenten een theelepel per dag. Na 4 a 5 dagen denk ik de dosis te verlagen om zodoende naar 0 te komen.

Dan wil ik beginnen aan de benzo.

Alle commentaar is welkom.
rusteloze benen ken ik niet alleen hele erge zenuwen in mijn buik en koud en warm als een griep.
Klik om te vergroten...
Ik herken het zeker wat je schrijft. Ik heb een tijdje Benzo's van de psychiater gekregen. Ik nam toen 3x per dag 1mg Lorazepam. Ik werd al nerveus als ik tegen het einde van mijn voorraadje kwam, en als er dan een recept werd gegeven ging ik me zorgen maken dat dat recept niet aan kwam, etc. Tijdens afbouw zul je emoties die je met de middelen hebt onderdrukt weer terug krijgen. Dat zal onrust, angst, stress, pleinvrees, etc etc kunnen zijn. Vervelend maar het gaat weer over. Duurt alleen een hele tijd.

Voor de Benzo's kan ik je aanraden om hulp te zoeken. Ga om te beginnen naar je huisarts. Je neemt een enorm hoge dosering Bromazolam en te snel afbouwen kan zeer oncomfortabel worden en zelfs gevaarlijk. Ik denk dat het raadzaam is om met een goede zorgverlener een overschakeling naar Diazepam te maken en dat langzaam aan af te bouwen. Lees voordat je uerbehaupt actie onderneemt de Ashton Manual van voor tot achter door: https://benzo.org.uk/ - @MyLittlePonyPack kan misschien wel iets zeggen over de hoeveelheid Diazepam die daarvoor nodig is. Zij heeft zelf deze Benzo van een hele hoge dosering afgebouw.

Over Kratom weet ik niet veel, maar ook daar zal langzaam aan de veiligste weg zijn. Er zijn hier vast wel leden die daar concrete adviezen voor kunnen geven.
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik bump jullie allemaal de moeder.

Nee maar serieus, maak gewoon een nieuw topic. Reageren op een topic van jaren terug heeft absoluut geen zin. De hoeveelheid dagelijkse dfers die hier al jaren komen is gering.
M
MudshakeLid
01-01-2024, 00:00
#15
JapieVerslaagd zei:
Ik hoop dit topic toch nog even nieuw leven in te blazen.

Ik zit weer een maand of 3 aan de kratom 3, 4, 5 keer een volle theelepel per dag. Daarnaast ook bromazolam. 3,5 +3,5 + 7.

Om even aan wat moed in te praten. Ik ben na 30 jaar gestopt met roken. En een al jaren droog van een alcohol verslaving. Ik ben wat gewend.

Nu wil ik de rest er ook af.
1 dag kwam mijn kratom niet op tijd met de post. En ik heb het einde van de dag niet eens gehaald door naar mijn ouders te gaan of ze mij svp naar een smartshop te brengen.

Wat ik nergens teruglees is de zenuwen, dat zenuwachtige gevoel dat ik niet eens mijn huis uit durf. Ook het gebrek aan honger. En dit was dag 1 met bromazolam. Waarvan ik dacht dat dit het wel in evenwicht zou houden.

Iemand anders last van deze klachten?

ik heb nu besloten in elk geval 1 voor 1 af te bouwen.

nu op 3 vaste momenten een theelepel per dag. Na 4 a 5 dagen denk ik de dosis te verlagen om zodoende naar 0 te komen.

Dan wil ik beginnen aan de benzo.

Alle commentaar is welkom.
rusteloze benen ken ik niet alleen hele erge zenuwen in mijn buik en koud en warm als een griep.
Klik om te vergroten...
Hi @JapieVerslaagd hier nog een met kratomproblemen 😓 Bromazolam heb ik nooit gebruikt.

Zelfstandig van kratom afkicken is mij nog niet gelukt. Ik heb het 1 x 1,5 dag volgehouden maar vloog tegen de muren op.

Daarom ben ik naar de huisarts gegaan. Die kende het niet eens en heeft me doorverwezen naar een verslavingskliniek. Ik schrok me kapot, maar denk wel dat het een goede stap is. Voor mij dan. Maandag 16 september ga ik aan de detox 😱. We hebben het wel over afbouwen gehad, maar dat ging volgens de verslavingsarts veel te lang duren.

Heeft ook te maken met thuiswonende kinderen, een ontzettend boze partner en kratomgebruik dat (ja stom) wat hoger ligt dan dat van jou.

Dat gezegd hebbende: ik zou het afbouwen van kratom zeker een kans geven! Ik begrijp dat je al van 5 dosissen naar 3 bent gegaan? Wat ontzettend knap!!! Dan ben je toch al goed op weg, hou vol 👌

Ben het wel met @_shikantaza eens dat voor de benzo's professionele hulp het beste zou zijn. Zowieso, want wat gebeurt er met onze onderliggende klachten als we niet meer op kratom en/of benzo's kunnen terugvallen? Die zijn er nog steeds, sterker nog: ze zullen de komende periode dubbel zo hard gaan toeslaan.

Wat is de reden dat je het per se zelf / zonder hulp wil doen?

Nogmaals: goed bezig💪! Met de wil om te stoppen, heb je de belangrijkste stap gezet!

Je mag me altijd dm'en, alleen kan ik je eigenlijk alleen tips geven van hoe je de dingen juist niet moet doen 🥲
M
MudshakeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Guapo Temudgin zei:
Ik bump jullie allemaal de moeder.

Nee maar serieus, maak gewoon een nieuw topic. Reageren op een topic van jaren terug heeft absoluut geen zin. De hoeveelheid dagelijkse dfers die hier al jaren komen is gering.
Klik om te vergroten...
Je hebt vast gelijk @Guapo Temudgin. Maar van sommige leden zag ik dat ze later nog wel actief op DF zijn geweest, dus ik hoopte dat...
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mrs Poes 🐱 zei:
Hi @JapieVerslaagd hier nog een met kratomproblemen 😓 Bromazolam heb ik nooit gebruikt.

Zelfstandig van kratom afkicken is mij nog niet gelukt. Ik heb het 1 x 1,5 dag volgehouden maar vloog tegen de muren op.

Daarom ben ik naar de huisarts gegaan. Die kende het niet eens en heeft me doorverwezen naar een verslavingskliniek. Ik schrok me kapot, maar denk wel dat het een goede stap is. Voor mij dan. Maandag 16 september ga ik aan de detox 😱. We hebben het wel over afbouwen gehad, maar dat ging volgens de verslavingsarts veel te lang duren.

Heeft ook te maken met thuiswonende kinderen, een ontzettend boze partner en kratomgebruik dat (ja stom) wat hoger ligt dan dat van jou.

Dat gezegd hebbende: ik zou het afbouwen van kratom zeker een kans geven! Ik begrijp dat je al van 5 dosissen naar 3 bent gegaan? Wat ontzettend knap!!! Dan ben je toch al goed op weg, hou vol 👌

Ben het wel met @_shikantaza eens dat voor de benzo's professionele hulp het beste zou zijn. Zowieso, want wat gebeurt er met onze onderliggende klachten als we niet meer op kratom en/of benzo's kunnen terugvallen? Die zijn er nog steeds, sterker nog: ze zullen de komende periode dubbel zo hard gaan toeslaan.

Wat is de reden dat je het per se zelf / zonder hulp wil doen?

Nogmaals: goed bezig💪! Met de wil om te stoppen, heb je de belangrijkste stap gezet!

Je mag me altijd dm'en, alleen kan ik je eigenlijk alleen tips geven van hoe je de dingen juist niet moet doen 🥲
Klik om te vergroten...
Goeie. En ik zou @JapieVerslaagd zeer zeker aanraden om met de onderliggende problemen aan de slag te gaan. Afbouwen is éen maar clean blijven is iets heel anders. Als je daar niets aan doet kun je wachten op een terugval.
S
Steven95Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Mudshake zei:
Hi @Steven95 Hoe is het nu met je? Sorry voor een nieuwe reactie op zo'n oud bericht maar ik ben op zoek naar mensen die een kratom afkick hebben doorstaan. Over 13 dagen ga ik zelf de detox in. Zou heel graag willen weten wat ik kan verwachten. Groet!
Klik om te vergroten...
Hi Mudshake! Ik ben helaas eind 2021 weer teruggevallen in mijn gebruik, tot de dag van vandaag. Ik ben nu bezig met het afbouwen ervan en ben van ongeveer 25-30 gram per dag naar 3-4 gram per dag gegaan. Ik hoop medio december helemaal klaar te zijn. Mocht je nog bezig zijn, ik kan de Reddit 'quitingkratom' erg aanraden, waar duizenden mensen bezig zijn met afkicken en elkaar supporten. Hoe is het nu met jou?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."