Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Dank je @Pace Ley, het was inderdaad de bedoeling om een beetje duidelijkheid te geven in de Kratom Detox en wat je te wachten staat. @Practuna 100+ gram per dag? Dat is veel! Kratom heeft lichamelijke bijwerkingen, bij mij vooral op de maag."
"Hier zou ik wel op willen reageren want ik ervaar hetzelfde. Sinds meer dan een jaar gebruik ik elke dag twee keer kratom. In het begin deed ik het alleen 's ochtends en begon met 5 gram en al snel naar 6-7 gram. Na enkele maanden begon ik het twee keer per dag te doen. De effecten van Kratom zijn fantastisch. Het geeft mij een euforisch gevoel en voel me innerlijk warm worden en vooral mijn voeten worden er lekker warm van, wat in de winter weer erg fijn is. Het maakt me energiek en in mijn beroep (IT) geef ik service with a smile, mensen zijn graag in mijn buurt omdat ik altijd met een glimlach rondloop en tijd vrijmaak voor iedereen en ze met plezier help, dat doet kratom! Dus over het algemeen is het vrij positief te noemen. In de periode dat ik een keer per dag Kratom nam (6 gram) en als ik dan op vakantie ging, dan nam ik het gewoon twee weekjes niet en had er geen enkel probleem mee om die twee weken Kratom-vrij te zijn. Maar die euforie die je ervaart bij het innemen van Kratom maakt dat als de eerste keer uitgewerkt is dat je de rest van de dag zonder zit en verhoog ik de doses naar twee keer per dag, in begin af en toe maar na enkele weken werd dat een gewoonte. Kratom geeft me niet altijd euforie maar zo kwam ik er ook achter, vrij snel al, dat er momenten zijn dat ik me ergerlijk voelt en me snel irriteer aan de meest belachelijke kleine dingen. Dat viel me echt op, de keerzijde van Kratom. Ik denk met mijn Kratom gebruik dat het toch wel een keer a twee keer in de week overkwam maar kon er goed mee overweg dus dat viel wel mee. Het was niet te erg om zoiets te hebben van ik moet er nu mee stoppen, ik kon het controleren. Ik ging over van 6-7 gram dagelijks naar 12-14 gram dagelijks en heb dit een jaar lang gedaan. Onlangs dacht ik, ik ga er eens even mee stoppen, dat is toch makkelijk want dat wist ik van die 6 gram dagelijks gebruik maar jeetje wat een onaangename verrassing was dit. Ik stopte dus en precies zoals de OP ervaart, slapeloze nachten, had ik ook. 2 nachten achter elkaar niet geslapen! en daarbij werden mijn voeten van binnen koud terwijl ze warm aanvoelen en hier had ik moeite mee. Verder vielen mij de verschijnselen niet echt op want na twee nachten niet geslapen te hebben ga je alweer gauw aan de Kratom want na een nacht niet slapen voel je je al brak maar twee nachten? Dus terug aan de Kratom want een derde nacht zonder slaap kon ik niet aan. Nu zit ik 's ochtends op 3 gram en 's middags op 5 gram. Ik slaap prima, geen enkel probleem en zit net tegen de grens met de koude voeten dat ik er net niet alteveel last van heb. Ik denk, of in ieder geval probeer, er in een maand vanaf te zijn door elke paar dagen of zo de doses ietsjes aan te passen en naar beneden te gaan tot ik weer een beetje gewend ben aan vijf gram dagelijks en dan proberen in een keer te stoppen. Mocht dat niet lukken dan de doses steeds verder terug tot ik ervan af ben. Ik gebruik 's ochtends de green Thai Kratom en 's middags de green Malay Kratom. Ik heb op Internet gezocht over de Kratom verslaving maar kon er vrij weinig over terug vinden anders dan dat het gebruikt wordt bij mensen die aan de Heroine of Opium vast zitten om te helpen met hun afkickverschijnselen en hun verslaving aan deze drugs een beetje in de hand te kunnen houden omdat Kratom zich verbindt in de hersenen met dezelfde receptoren als Opium en Heroine en je dat lekkere warme euforische gevoel geven. Het is niet zo dat je er niet super verslaafd aan bent maar als je nachten niet meer kan slapen dan in mijn optiek is het ook niet zo onschuldig als dat geadverteerd wordt ermee en dit is voor mij wel een big issue om ervan af te komen en er helemaal mee te stoppen."
"Nog even terugkomend op wat ik eerder geschreven heb. Ik had die 3 gram laten zitten en dacht alleen die 5 gram 's avonds nog te nemen. Meteen kwamen de slaapproblemen en de detox verschijnselen (niet slapen, zweten/koud) en toen dacht ik van, ik ga maar de Cold Turky in, eens kijken wat dat is en dan ben ik er meteen van af, gewoonweg kappen ermee. Voortgang van mijn detox: Dag 1 - 0,0 geslapen. De hele nacht wakker gelegen, nog geen minuut geslapen! Rusteloze benen, koud en warm. Voelde me redelijk Dag 2 - 0.0 geslapen. Alweer de hele nacht wakker gelegen, nog geen minuut geslapen, Rusteloze benen, koud en warm, voelde me wel redelijk Dag 3 - 0.0 geslapen, wederom de hele nacht wakker gelegen. Geen minuut geslapen. Ik lig maar te wachten met ogen dicht, verstand op nul en normaal ben ik dus binnen een minuut weg maar nu dus mooi niet. Ik voelde me redelijk. Dag 4 - 3.5 uur geslapen tegen de ochtend pas, de rest van de nacht wakker gelegen. Symptomen van rusteloze benen lijkt minder te worden Dag 5 - 0.0 geslapen. Hele nacht wakker gelegen. Hoe houdt ik dit in godsnaam vol eigenlijk? Kratom ontwenning onderdrukt de moeheid en ik zie er nog redelijk fit uit moet ik zeggen. De rusteloze benen zijn bijna weg. Verder voelde ik me wel goed eigenlijk. Vannacht ga ik dag 6 in, ik heb afgelopen nacht niet geslapen maar het is me opgevallen dat de symptomen bij mij 's nachts erger zijn en heb dus vandaag geprobeerd om overdag te slapen. Hier weer eens een half uurtje, daar weer eens een half uurtje en ik was al blij dat ik eigenlijk uberhaupt in slaap viel. Ik was bijna vergeten hoe dat moest. Misschien maar eens de komende dagen mijn slapen overdag proberen te doen ipv 's nachts maar die Kratom detox is niet niks. Het duurt zeker geen drie a vier dagen zoals je wel eens op Internet leest, ik denk dat ik me eerder richt op die tien dagen dat het dan helemaal het systeem uit is, we gaan het zien en vul deze post nog aan met de rest indien mogelijk."
"Ik doe dit alleen. Even om het af te maken nu ik na een dikke twee weken Kratom vrij ben. Dag 6 - 0 uur geslapen (jeetje hoe overleef ik dit?) Dag 7 - 8 uur geslapen nadat ik een echte slaappil had genomen (geen inslapertje of verkapte ssri die als slaappil wel eens gegeven worden) Dag 8 - 0 uur geslapen (Dus het is duidelijk dat de slaappil wel werkt tijdens Kratom detox) Dag 9 - 4 uur geslapen (zou het zo zijn?) Dag 10 - 7 uur geslapen! Dag 11 en verder, het slapen is terug gekomen en slaap nu weer als vanouds. Ik heb eigenlijk niet meer een slaappil genomen omdat ik gewoon zo nuchter mogelijk wilde detoxen (ijzeren wil) om eens te zien wat het effect van een Kratom Cold Turkey nu eigenlijk is. Ik heb me nooit echt slecht gevoeld die hele twee weken niet en de Kratom detox gaf mij een soort van energie anders had ik die slapeloze nachten nooit overleefd. Ik heb nooit last gehad van depressies of zwaarmoedig gevoel tijdens de detox. Een keertje tijdens de detox had ik erover nagedacht om eens 3 gram Kratom te nemen om het wat te verlichten maar dit is net de fout die je niet moet maken want dat zit je er zo weer aan dus dat was een big No No voor mij. Ik had dit ook gelezen op buitenlandse sites dat juist dit de momenten zijn dat je terug valt. Ik ben nu 15 dagen Kratom vrij, heb er geen enkele behoefte meer aan (de Kratom die ik nog had weggegooid) en geestelijk is er geen enkele drang om nog Kratom te nemen. Buiten die slapeloosheid vond ik het wel goed te doen. Ik vind het moeilijker om van mijn 40 jarige koffie-verslaving af te komen want regelmatig krijg ik nog steeds enorme zin in een bakkie. Mocht je verslaafd zijn aan Kratom en willen detoxen dan zou ik adviseren dat zeker in een periode te doen dat je niet gestoord wordt door de buitenwereld (voornamelijk werk, je kan moeilijk werken en je concentratie is er gewoon niet) en via de dokter echte slaappillen regelen (dat is misschien nog wel de grootste klus om dat voor elkaar te krijgen) want slaappillen werken en helpen het detoxen wat lichter en makkelijker te maken. Ik was een 'lichte'gebruiker, twee jaar geleden begon ik met een keer per dag 5 gram te nemen dat langzaam naar boven ging tot max 6,5 gram. Als ik dan eens geen Kratom had dan had ik geen enkele last ervan maar ja, na een jaar kwam toch de tweede keer 6,5 gram max erbij dus 's ochtends 6,5 gram en tegen de middag 6,5 gram. Ik ben er nu vanaf, voor mij hoeft het niet meer, en misschien dat mensen wat hebben aan deze ervaring en daarom deel ik het hier met jullie."
"@John Ik ben niet echt bekend met opioide afkick verschijnselen, Kratom was mijn allereerste ervaring op dat gebied. De tijd dat het nog in je lichaam zit en eruit moet kan zwaar zijn (vooral door die slaapproblemen) maar daarna is het weg en heeft het geen effect meer. Het zijn gewoon even twee weekjes waar ik doorheen moest maar dat valt in het niet bij mijn andere detox ontwenning die ooit eens een half jaar duurde. De ergste afkick die ik ooit moest doen was toen ik van de een op de andere dag stopte met het gebruik van Seroxat zo'n vijftien jaar geleden. Een half jaar lang heb ik deze afkickverschijnselen moeten doorstaan en het ergste is dat je niet weet hoelang deze afkickverschijnselen blijven duren. Zoals 'elk nadeel zijn voordeel heb', zaten er ook pluspunten aan het gebruik ervan die mij bepaalde inzichten gegeven hebben die ik anders niet gehad zou hebben. Ik zie het als een ervaring die ik opgedaan heb en ervan geleerd heb door het zelf te moeten ondergaan. Aan de ssri's zal ik van mijn levensdagen nooit meer aan gaan, dat staat vast. Kratom update Nu vier weken ervan af en er is geen enkele behoefte meer aan Kratom. Ik denk er niet meer aan (zoals een rookverslaving dat wel nog steeds doet na die detox) en slaap weer als vanouds. De moeheid zit er nog, die is niet weg na een paar nachtjes slapen, maar het gaat steeds beter en ik voel me mezelf weer worden en voel me goed wetende dat de Kratom verslaving voorbij is. Ik had meer slaappillen kunnen nemen maar heb dat niet gedaan omdat in mijn achterhoofd de verhalen rondspoken dat je maar twee weken slaappillen hoeft te nemen om daar dan weer aan verslaafd te raken en ik wil niet de ene verslaving voor de andere verruilen. Wiet, Alcholol, dingen waar ik normaal goed van slaap en diep van slaap deden niks tijdens de Kratom detox. Voor de toekomst, zou ik Kratom nog eens nemen? Ik denk het niet maar niks is zeker in de toekomst en ik sta er zeker niet afwijzend tegenover omdat ik nu de kennis heb om ervoor te zorgen dat ik er niet verslaafd aan moet raken want anders weet ik wat me te wachten staat en dat vind ik het niet waard, zeker niet met mijn recreatieve gebruik ervan. Ik ben niet iemand die ergens aan verslaafd wil zijn want als ik er afhankelijk van ben dan voel ik dat ik een bepaalde vrijheid verlies en die is me toch veel dierbaarder dan even een lekkere rush."