Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHelp! Kratom verslaving

Help! Kratom verslaving

37 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#1
LokibanFreki zei:
Nog even terugkomend op wat ik eerder geschreven heb.
Ik had die 3 gram laten zitten en dacht alleen die 5 gram 's avonds nog te nemen.
Meteen kwamen de slaapproblemen en de detox verschijnselen (niet slapen, zweten/koud) en toen dacht ik van, ik ga maar de Cold Turky in, eens kijken wat dat is en dan ben ik er meteen van af, gewoonweg kappen ermee.

Voortgang van mijn detox:
Dag 1 - 0,0 geslapen. De hele nacht wakker gelegen, nog geen minuut geslapen! Rusteloze benen, koud en warm. Voelde me redelijk
Dag 2 - 0.0 geslapen. Alweer de hele nacht wakker gelegen, nog geen minuut geslapen, Rusteloze benen, koud en warm, voelde me wel redelijk
Dag 3 - 0.0 geslapen, wederom de hele nacht wakker gelegen. Geen minuut geslapen. Ik lig maar te wachten met ogen dicht, verstand op nul en normaal ben ik dus binnen een minuut weg maar nu dus mooi niet. Ik voelde me redelijk.
Dag 4 - 3.5 uur geslapen tegen de ochtend pas, de rest van de nacht wakker gelegen. Symptomen van rusteloze benen lijkt minder te worden
Dag 5 - 0.0 geslapen. Hele nacht wakker gelegen. Hoe houdt ik dit in godsnaam vol eigenlijk? Kratom ontwenning onderdrukt de moeheid en ik zie er nog redelijk fit uit moet ik zeggen. De rusteloze benen zijn bijna weg. Verder voelde ik me wel goed eigenlijk.

Vannacht ga ik dag 6 in, ik heb afgelopen nacht niet geslapen maar het is me opgevallen dat de symptomen bij mij 's nachts erger zijn en heb dus vandaag geprobeerd om overdag te slapen. Hier weer eens een half uurtje, daar weer eens een half uurtje en ik was al blij dat ik eigenlijk uberhaupt in slaap viel. Ik was bijna vergeten hoe dat moest.
Misschien maar eens de komende dagen mijn slapen overdag proberen te doen ipv 's nachts maar die Kratom detox is niet niks. Het duurt zeker geen drie a vier dagen zoals je wel eens op Internet leest, ik denk dat ik me eerder richt op die tien dagen dat het dan helemaal het systeem uit is, we gaan het zien en vul deze post nog aan met de rest indien mogelijk.
Klik om te vergroten...
Doe je dit alleen of heb je hulp?
L
LokibanFrekiLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik doe dit alleen.

Even om het af te maken nu ik na een dikke twee weken Kratom vrij ben.
Dag 6 - 0 uur geslapen (jeetje hoe overleef ik dit?)
Dag 7 - 8 uur geslapen nadat ik een echte slaappil had genomen (geen inslapertje of verkapte ssri die als slaappil wel eens gegeven worden)
Dag 8 - 0 uur geslapen (Dus het is duidelijk dat de slaappil wel werkt tijdens Kratom detox)
Dag 9 - 4 uur geslapen (zou het zo zijn?)
Dag 10 - 7 uur geslapen!
Dag 11 en verder, het slapen is terug gekomen en slaap nu weer als vanouds.

Ik heb eigenlijk niet meer een slaappil genomen omdat ik gewoon zo nuchter mogelijk wilde detoxen (ijzeren wil) om eens te zien wat het effect van een Kratom Cold Turkey nu eigenlijk is.
Ik heb me nooit echt slecht gevoeld die hele twee weken niet en de Kratom detox gaf mij een soort van energie anders had ik die slapeloze nachten nooit overleefd.
Ik heb nooit last gehad van depressies of zwaarmoedig gevoel tijdens de detox.
Een keertje tijdens de detox had ik erover nagedacht om eens 3 gram Kratom te nemen om het wat te verlichten maar dit is net de fout die je niet moet maken want dat zit je er zo weer aan dus dat was een big No No voor mij. Ik had dit ook gelezen op buitenlandse sites dat juist dit de momenten zijn dat je terug valt.

Ik ben nu 15 dagen Kratom vrij, heb er geen enkele behoefte meer aan (de Kratom die ik nog had weggegooid) en geestelijk is er geen enkele drang om nog Kratom te nemen.
Buiten die slapeloosheid vond ik het wel goed te doen. Ik vind het moeilijker om van mijn 40 jarige koffie-verslaving af te komen want regelmatig krijg ik nog steeds enorme zin in een bakkie.

Mocht je verslaafd zijn aan Kratom en willen detoxen dan zou ik adviseren dat zeker in een periode te doen dat je niet gestoord wordt door de buitenwereld (voornamelijk werk, je kan moeilijk werken en je concentratie is er gewoon niet) en via de dokter echte slaappillen regelen (dat is misschien nog wel de grootste klus om dat voor elkaar te krijgen) want slaappillen werken en helpen het detoxen wat lichter en makkelijker te maken.

Ik was een 'lichte'gebruiker, twee jaar geleden begon ik met een keer per dag 5 gram te nemen dat langzaam naar boven ging tot max 6,5 gram. Als ik dan eens geen Kratom had dan had ik geen enkele last ervan maar ja, na een jaar kwam toch de tweede keer 6,5 gram max erbij dus 's ochtends 6,5 gram en tegen de middag 6,5 gram.
Ik ben er nu vanaf, voor mij hoeft het niet meer, en misschien dat mensen wat hebben aan deze ervaring en daarom deel ik het hier met jullie.
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#3
Thx voor je uitgebreide uitleg man. :)
Ik gebruik zelf weleens Kratom, dus vind jouw ervaring erg waardevol.
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#4
LokibanFreki zei:
Ik doe dit alleen.

Even om het af te maken nu ik na een dikke twee weken Kratom vrij ben.
Dag 6 - 0 uur geslapen (jeetje hoe overleef ik dit?)
Dag 7 - 8 uur geslapen nadat ik een echte slaappil had genomen (geen inslapertje of verkapte ssri die als slaappil wel eens gegeven worden)
Dag 8 - 0 uur geslapen (Dus het is duidelijk dat de slaappil wel werkt tijdens Kratom detox)
Dag 9 - 4 uur geslapen (zou het zo zijn?)
Dag 10 - 7 uur geslapen!
Dag 11 en verder, het slapen is terug gekomen en slaap nu weer als vanouds.

Ik heb eigenlijk niet meer een slaappil genomen omdat ik gewoon zo nuchter mogelijk wilde detoxen (ijzeren wil) om eens te zien wat het effect van een Kratom Cold Turkey nu eigenlijk is.
Ik heb me nooit echt slecht gevoeld die hele twee weken niet en de Kratom detox gaf mij een soort van energie anders had ik die slapeloze nachten nooit overleefd.
Ik heb nooit last gehad van depressies of zwaarmoedig gevoel tijdens de detox.
Een keertje tijdens de detox had ik erover nagedacht om eens 3 gram Kratom te nemen om het wat te verlichten maar dit is net de fout die je niet moet maken want dat zit je er zo weer aan dus dat was een big No No voor mij. Ik had dit ook gelezen op buitenlandse sites dat juist dit de momenten zijn dat je terug valt.

Ik ben nu 15 dagen Kratom vrij, heb er geen enkele behoefte meer aan (de Kratom die ik nog had weggegooid) en geestelijk is er geen enkele drang om nog Kratom te nemen.
Buiten die slapeloosheid vond ik het wel goed te doen. Ik vind het moeilijker om van mijn 40 jarige koffie-verslaving af te komen want regelmatig krijg ik nog steeds enorme zin in een bakkie.

Mocht je verslaafd zijn aan Kratom en willen detoxen dan zou ik adviseren dat zeker in een periode te doen dat je niet gestoord wordt door de buitenwereld (voornamelijk werk, je kan moeilijk werken en je concentratie is er gewoon niet) en via de dokter echte slaappillen regelen (dat is misschien nog wel de grootste klus om dat voor elkaar te krijgen) want slaappillen werken en helpen het detoxen wat lichter en makkelijker te maken.

Ik was een 'lichte'gebruiker, twee jaar geleden begon ik met een keer per dag 5 gram te nemen dat langzaam naar boven ging tot max 6,5 gram. Als ik dan eens geen Kratom had dan had ik geen enkele last ervan maar ja, na een jaar kwam toch de tweede keer 6,5 gram max erbij dus 's ochtends 6,5 gram en tegen de middag 6,5 gram.
Ik ben er nu vanaf, voor mij hoeft het niet meer, en misschien dat mensen wat hebben aan deze ervaring en daarom deel ik het hier met jullie.
Klik om te vergroten...
Zou je zeggen dat het een echte opoide afkick is? Ik gebruik wel eens kratom en oxy, maar nooit lichamelijk verslaafd geworden. Wel flink aan benzo's. Maar de lichamelijke afkick van opioiden schijnt wel heftiger te zijn. Al vond ik de benzo afkick lichamelijk al erg heftig..

Ik ben gewoon benieuwd wat je nog echt meemaakt met opioide onthouding.
L
LokibanFrekiLid
01-01-2024, 00:00
#5
@John
Ik ben niet echt bekend met opioide afkick verschijnselen, Kratom was mijn allereerste ervaring op dat gebied. De tijd dat het nog in je lichaam zit en eruit moet kan zwaar zijn (vooral door die slaapproblemen) maar daarna is het weg en heeft het geen effect meer.
Het zijn gewoon even twee weekjes waar ik doorheen moest maar dat valt in het niet bij mijn andere detox ontwenning die ooit eens een half jaar duurde.

De ergste afkick die ik ooit moest doen was toen ik van de een op de andere dag stopte met het gebruik van Seroxat zo'n vijftien jaar geleden. Een half jaar lang heb ik deze afkickverschijnselen moeten doorstaan en het ergste is dat je niet weet hoelang deze afkickverschijnselen blijven duren. Zoals 'elk nadeel zijn voordeel heb', zaten er ook pluspunten aan het gebruik ervan die mij bepaalde inzichten gegeven hebben die ik anders niet gehad zou hebben. Ik zie het als een ervaring die ik opgedaan heb en ervan geleerd heb door het zelf te moeten ondergaan. Aan de ssri's zal ik van mijn levensdagen nooit meer aan gaan, dat staat vast.

Kratom update
Nu vier weken ervan af en er is geen enkele behoefte meer aan Kratom. Ik denk er niet meer aan (zoals een rookverslaving dat wel nog steeds doet na die detox) en slaap weer als vanouds. De moeheid zit er nog, die is niet weg na een paar nachtjes slapen, maar het gaat steeds beter en ik voel me mezelf weer worden en voel me goed wetende dat de Kratom verslaving voorbij is.
Ik had meer slaappillen kunnen nemen maar heb dat niet gedaan omdat in mijn achterhoofd de verhalen rondspoken dat je maar twee weken slaappillen hoeft te nemen om daar dan weer aan verslaafd te raken en ik wil niet de ene verslaving voor de andere verruilen.
Wiet, Alcholol, dingen waar ik normaal goed van slaap en diep van slaap deden niks tijdens de Kratom detox.

Voor de toekomst, zou ik Kratom nog eens nemen?
Ik denk het niet maar niks is zeker in de toekomst en ik sta er zeker niet afwijzend tegenover omdat ik nu de kennis heb om ervoor te zorgen dat ik er niet verslaafd aan moet raken want anders weet ik wat me te wachten staat en dat vind ik het niet waard, zeker niet met mijn recreatieve gebruik ervan.
Ik ben niet iemand die ergens aan verslaafd wil zijn want als ik er afhankelijk van ben dan voel ik dat ik een bepaalde vrijheid verlies en die is me toch veel dierbaarder dan even een lekkere rush.
P
PractunaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Damn ja, kratom kan ook best verslavend zijn! Ik zat op 100, soms 150+ gram per dag. Dit heb ik ongeveer wat langer dan een jaar vol gehouden tot ik last kreeg van huidproblemen (schimmels over heel mn lichaam inclusief.. m'n geslachtsdeel en dat doet pijn :fearscream:

Ik kreeg last van al deze 'kwaaltjes' vanwege de kratom natuurlijk, maar ik gebruikte soms ook andere drugs, daarnaast at ik bijna niets meer en lag alleen nog maar in bed. Toen ik een week zonder zat vanwege geld tekort voor het spul heb ik 3 dagen niet geslapen!

Nu ga ik komende maandag 1 of 2 weken detoxen met een lage dosis Naltrexon. Naltrexon blijkt veel mensen te helpen tegen ontwenning en trek van opiaten, ook word je niet meer high van opiaten of middelen die daar enigzins op lijken (Kratom dus ook) mocht je toch zoiets innemen.
natuurlijk kun je het beter zonder doen als jou dat lukt. Maar ik denk dat ik steeds terug zou vallen.

Ik heb nooit aan echte morphine, oxycodon, tramadol, fentanyl enzovoort kunnen komen, had dat wel gekund zou ik dat meteen gedaan hebben, wetende dat als ik met zoiets zou beginnen, ik daar nooit meer vanaf zou kunnen komen, als ik mij al niet kan inhouden met kratom gebruik.. :neutral:

In ieder geval, veel succes met afbouwen, en je hoeft het niet alleen te doen, het gaat je wel lukken en vraag gewoon voor hulp als je dat nodig hebt, je kan het wel.
P
Pace LeyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Wat een bijzonder verhaal @LokibanFreki Ik heb enorm respect hoe je het aanpakt en hoop dat het lezers inspireert om net zo door te zetten als jij hebt gedaan hier.
L
LokibanFrekiLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dank je @Pace Ley,
het was inderdaad de bedoeling om een beetje duidelijkheid te geven in de Kratom Detox en wat je te wachten staat.

@Practuna
100+ gram per dag? Dat is veel!
Kratom heeft lichamelijke bijwerkingen, bij mij vooral op de maag.
S
Steven95Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Bedankt voor je verhaal @LokibanFreki . Ik ben nu ook 2 jaar dagelijks gebruiker van Kratom. ‘s ochtends en ‘savonds gebruik ik 8 gram.
Ik ben nu voor de 2e keer (1e poging is mislukt) begonnen aan het minderen van de doses. Ik zit nu op tweemaal 5 gram.

nu voel ik me de laatste maanden al redelijk somber en ik kan niet perse plaatsen of dit door de winter, corona of misschien wel het gebruik van Kratom komt.
Mijn theorie is wellicht dat misschien het te veel gebruik van Kratom er voor zorgt dat je te weinig serotonine aanmaakt? Net als wat gebeurt tijdens de zogenaamde dinsdagdip na het gebruik van XTC.
Ik hoor graag of jullie dit ook ervaren.

groetjes,
A
Aaa-nonickLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hoi allen,

ik ben sinds een 3-tal maanden dagelijks gzbruiker van Kratom. Het geeft mij dan ook zoals bij velen een top gevoel, maar nooit gedacht dat hiermee stoppen zo moeilijk zou zijn. Met dank aan @LokibanFreki ben ik de ‘strijd’ begonnen. Zit nu aan nacht 3 en ik moet zeggen dat de detox van mijn 5jaar lange alcoholverslaving beter verliep.
Zoals gezegd zit ik aan nacht 3, benzodeazipines zoals Temesta helpen mij totaal niet. Heb er de 1ste nacht 5,6 genomen en viel pas in slaap rond 6u ‘s morgens.
De 2de nacht had ik mij voorgenomen om naast Temesta ook Quetiapine (Seroquel) te nemen zodat ik toch wat slaap zou kunnen vatten. Ook dit was dus totaal mislukt. Vanavond ben ik naar de dokter geweest met de vraag of er iets aan mijn rusteloze benen en armen kan worden gedaan. Die arts gaf mij een voorschriftje van ‘Sifrol’ dat blijkbaar goed zou moeten helpen. Natuurlijk (zal je nooit anders zien) had de apotheek deze niet in voorraad dus moet ik het vanavond maar terug met Temesta en Quetiapine. Het is 1u17 en er is nog geen sprake van moeheid. Hopelijk helpt de ‘Sifrol’ morgen wel zodat ik morgenavond normaal de slaap kan vatten... Zondag moet ik werken... 🙄 oh en ja, ik voel mij allesbehalve gelukkig sinds... Komt wel goed denk ik dan 😁
C
Chr0nicLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik gebruik kratom nu sinds 2 maanden dagelijks, rond de 5 a 8 gram per dag verdeeld over 2 momenten.. Moet zeggen dat het me uitstekend bevalt. Inderdaad een fijne warme euforische gevoel wat redelijk lang blijft hangen ook.. Ook verminderd het de trek in andere drugs en alcohol bij mij. Prima concentratie ook tijdens mijn werk (in de IT, programmeur).
Heb een keer 6 gram in 1x genomen en voelde me zeer slecht, erg rusteloos en ongemakkelijk mentaal. Fysiek kon ik niet stil zitten zonder mij vaag te voelen. Ik zie op het forum soms mensen die in de 20/30 gram per dag nemen. Denk dat ik hier erg slecht op zou gaan.
Nu ik dit topic gelezen heb weet ik niet of het verstandig is om het dagelijks te blijven doen...Hierbij besloten om het bij 1x in de 2 dagen te houden, in ieder geval te proberen, vind het effect wel erg prettig!
P
PaaseierenLid
01-01-2024, 00:00
#12
Bedankt voor je topic. Ik heb geprobeerd af te kicken van oxy/tramadol met als hulpmiddel kratom. Voor mij deed het helemaal niets, had kratom Bali 500 MG capsules maar behalve thee adem voelde ik er niets van, gelukkig want een extra verslaving hoef ik niet.
M
MindexpandedLid
01-01-2024, 00:00
#13
Kratom heeft mij geholpen om van suboxone af te raken. Ik heb vrij verstandig gedoseerd. Eerst de subo gereduceerd tot een 0.3 mg a 0.4 mg per dag wat niet eenvoudig was want kon enkel aan 8 mg pillen raken. Toen overschakeld op 3 x 7 gram kratom per dag. Ik was van 1 soort zelfs leuk stoned. Dan beginnen met verminderen met 1 capsule per keer, af en toe wel eens een hervalletje gehad maar je moet dan niet opgeven maar de volgende dag gewoon opnieuw beginnen afbouwen. Tot een 10-tal dagen geleden gestopt aan 4 capsules dus slechts 2 gram per dag. Zelfs aan die lage dosis enorme slaapproblemen gehad, maar had van dokter 10 slaapillen gekregen. De eerste dagen af en toe 2 genomen maar deed niet veel, maar misschien was 1 -2 uur slaap toch beter dan niks... Dus ik denk dat het me wel geholpen heeft. Overdag energiek en zin in dingen, dit is een totaal ander verhaal dan suboxone of heroine waarbij der een enorme depressie kwam kijken die me belette men werk te doen. Voor mij ist dus een redmiddel geweest, maar de afkick is toch ook niet echt leuk. En weet dat ik alles naar extreem lage dosissen had gereduceerd en dan toch 9 dagen amper kunnen slapen. Weliswaar hiervoor bijna twee jaar aan de suboxone en dervoor hero gehangen dus eigenlijk is 9 dagen niet of niet goed slapen maar overdag wel zin om dingen te doen niks als je vergelijkt. Vanacht 6 uur geslapen en voel me goed. Afkickprocedure zal door herval en lanzaam afbouwen toch wel 3 - 4 maand in beslag hebben genomen. Opt einde was 1 x per dag op de middag 2.5 gram al genoeg voor me en ben daar even op blijven hangen. Maar dus toch het verschil tussen amper en niks na lang gebruik van opiaten is nog steeds belachelijk groot en ik heb toch wel een beetje afgezien... Maar zoals ik al zei veel doenbaarder dan subo s en hero voor mij, dus was echt een behulpzaam stopmiddel.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Paaseieren zei:
Bedankt voor je topic. Ik heb geprobeerd af te kicken van oxy/tramadol met als hulpmiddel kratom. Voor mij deed het helemaal niets, had kratom Bali 500 MG capsules maar behalve thee adem voelde ik er niets van, gelukkig want een extra verslaving hoef ik niet.
Klik om te vergroten...
Capsules werken vaak minder goed dan gewoon doorslikken met water. Maar als het je op deze manier lukt zonder kratom, dan zeker zo doorgaan.
M
MudshakeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Practuna zei:
Damn ja, kratom kan ook best verslavend zijn! Ik zat op 100, soms 150+ gram per dag. Dit heb ik ongeveer wat langer dan een jaar vol gehouden tot ik last kreeg van huidproblemen (schimmels over heel mn lichaam inclusief.. m'n geslachtsdeel en dat doet pijn :fearscream:

Ik kreeg last van al deze 'kwaaltjes' vanwege de kratom natuurlijk, maar ik gebruikte soms ook andere drugs, daarnaast at ik bijna niets meer en lag alleen nog maar in bed. Toen ik een week zonder zat vanwege geld tekort voor het spul heb ik 3 dagen niet geslapen!

Nu ga ik komende maandag 1 of 2 weken detoxen met een lage dosis Naltrexon. Naltrexon blijkt veel mensen te helpen tegen ontwenning en trek van opiaten, ook word je niet meer high van opiaten of middelen die daar enigzins op lijken (Kratom dus ook) mocht je toch zoiets innemen.
natuurlijk kun je het beter zonder doen als jou dat lukt. Maar ik denk dat ik steeds terug zou vallen.

Ik heb nooit aan echte morphine, oxycodon, tramadol, fentanyl enzovoort kunnen komen, had dat wel gekund zou ik dat meteen gedaan hebben, wetende dat als ik met zoiets zou beginnen, ik daar nooit meer vanaf zou kunnen komen, als ik mij al niet kan inhouden met kratom gebruik.. :neutral:

In ieder geval, veel succes met afbouwen, en je hoeft het niet alleen te doen, het gaat je wel lukken en vraag gewoon voor hulp als je dat nodig hebt, je kan het wel.
Klik om te vergroten...
Hi, sorry dat ik reageer op een oud bericht van je. Ik heb ook een jaar dagelijks kratom gebruikt en ga over een kleine twee weken de detox in. Hoe is het jou vergaan?
M
MudshakeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Aaa-nonick zei:
Hoi allen,

ik ben sinds een 3-tal maanden dagelijks gzbruiker van Kratom. Het geeft mij dan ook zoals bij velen een top gevoel, maar nooit gedacht dat hiermee stoppen zo moeilijk zou zijn. Met dank aan @LokibanFreki ben ik de ‘strijd’ begonnen. Zit nu aan nacht 3 en ik moet zeggen dat de detox van mijn 5jaar lange alcoholverslaving beter verliep.
Zoals gezegd zit ik aan nacht 3, benzodeazipines zoals Temesta helpen mij totaal niet. Heb er de 1ste nacht 5,6 genomen en viel pas in slaap rond 6u ‘s morgens.
De 2de nacht had ik mij voorgenomen om naast Temesta ook Quetiapine (Seroquel) te nemen zodat ik toch wat slaap zou kunnen vatten. Ook dit was dus totaal mislukt. Vanavond ben ik naar de dokter geweest met de vraag of er iets aan mijn rusteloze benen en armen kan worden gedaan. Die arts gaf mij een voorschriftje van ‘Sifrol’ dat blijkbaar goed zou moeten helpen. Natuurlijk (zal je nooit anders zien) had de apotheek deze niet in voorraad dus moet ik het vanavond maar terug met Temesta en Quetiapine. Het is 1u17 en er is nog geen sprake van moeheid. Hopelijk helpt de ‘Sifrol’ morgen wel zodat ik morgenavond normaal de slaap kan vatten... Zondag moet ik werken... 🙄 oh en ja, ik voel mij allesbehalve gelukkig sinds... Komt wel goed denk ik dan 😁
Klik om te vergroten...
Sorry voor een nieuwe reactie op zo'n oud bericht maar ik ben op zoek naar mensen die een kratom detox hebben doorstaan. Over 13 dagen ga ik zelf ook namelijk. Zou heel graag willen weten waar ik me op voorbereiden moet. Groet!
M
MudshakeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Steven95 zei:
Bedankt voor je verhaal @LokibanFreki . Ik ben nu ook 2 jaar dagelijks gebruiker van Kratom. ‘s ochtends en ‘savonds gebruik ik 8 gram.
Ik ben nu voor de 2e keer (1e poging is mislukt) begonnen aan het minderen van de doses. Ik zit nu op tweemaal 5 gram.

nu voel ik me de laatste maanden al redelijk somber en ik kan niet perse plaatsen of dit door de winter, corona of misschien wel het gebruik van Kratom komt.
Mijn theorie is wellicht dat misschien het te veel gebruik van Kratom er voor zorgt dat je te weinig serotonine aanmaakt? Net als wat gebeurt tijdens de zogenaamde dinsdagdip na het gebruik van XTC.
Ik hoor graag of jullie dit ook ervaren.

groetjes,
Klik om te vergroten...
Hi @Steven95 Hoe is het nu met je? Sorry voor een nieuwe reactie op zo'n oud bericht maar ik ben op zoek naar mensen die een kratom afkick hebben doorstaan. Over 13 dagen ga ik zelf de detox in. Zou heel graag willen weten wat ik kan verwachten. Groet!
M
MudshakeLid
01-01-2024, 00:00
#18
LokibanFreki zei:
@John
Ik ben niet echt bekend met opioide afkick verschijnselen, Kratom was mijn allereerste ervaring op dat gebied. De tijd dat het nog in je lichaam zit en eruit moet kan zwaar zijn (vooral door die slaapproblemen) maar daarna is het weg en heeft het geen effect meer.
Het zijn gewoon even twee weekjes waar ik doorheen moest maar dat valt in het niet bij mijn andere detox ontwenning die ooit eens een half jaar duurde.

De ergste afkick die ik ooit moest doen was toen ik van de een op de andere dag stopte met het gebruik van Seroxat zo'n vijftien jaar geleden. Een half jaar lang heb ik deze afkickverschijnselen moeten doorstaan en het ergste is dat je niet weet hoelang deze afkickverschijnselen blijven duren. Zoals 'elk nadeel zijn voordeel heb', zaten er ook pluspunten aan het gebruik ervan die mij bepaalde inzichten gegeven hebben die ik anders niet gehad zou hebben. Ik zie het als een ervaring die ik opgedaan heb en ervan geleerd heb door het zelf te moeten ondergaan. Aan de ssri's zal ik van mijn levensdagen nooit meer aan gaan, dat staat vast.

Kratom update
Nu vier weken ervan af en er is geen enkele behoefte meer aan Kratom. Ik denk er niet meer aan (zoals een rookverslaving dat wel nog steeds doet na die detox) en slaap weer als vanouds. De moeheid zit er nog, die is niet weg na een paar nachtjes slapen, maar het gaat steeds beter en ik voel me mezelf weer worden en voel me goed wetende dat de Kratom verslaving voorbij is.
Ik had meer slaappillen kunnen nemen maar heb dat niet gedaan omdat in mijn achterhoofd de verhalen rondspoken dat je maar twee weken slaappillen hoeft te nemen om daar dan weer aan verslaafd te raken en ik wil niet de ene verslaving voor de andere verruilen.
Wiet, Alcholol, dingen waar ik normaal goed van slaap en diep van slaap deden niks tijdens de Kratom detox.

Voor de toekomst, zou ik Kratom nog eens nemen?
Ik denk het niet maar niks is zeker in de toekomst en ik sta er zeker niet afwijzend tegenover omdat ik nu de kennis heb om ervoor te zorgen dat ik er niet verslaafd aan moet raken want anders weet ik wat me te wachten staat en dat vind ik het niet waard, zeker niet met mijn recreatieve gebruik ervan.
Ik ben niet iemand die ergens aan verslaafd wil zijn want als ik er afhankelijk van ben dan voel ik dat ik een bepaalde vrijheid verlies en die is me toch veel dierbaarder dan even een lekkere rush.
Klik om te vergroten...
Hi, dank voor dit report. Het is al een wat ouder topic, dat weet ik, maar voor mij is het actueel. Ik ga over 2 weken detoxen van Kratom en kan maar weinig info vinden. Ik heb niet zo'n ijzeren wil als jij, dus ik ben enorm gespannen voor wat komen gaat. Groet!
M
MudshakeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mrmiyagi zei:
Goeie middag mensen

Ik zit met een groot probleem, het afgelopen jaar heb ik kratom ontdekt, het beviel me zo goed dat ik eerst elke week 50 gram bestelde, daar deed ik 3 dagen mee en daarna weer 3 of 4 dagen geen kratom dit heb ik anderhalve maand volgehouden tot november, toen ben ik dagelijks aan de kratom gegaan met zo'n 25/30 gram per dag.

Nou is mij opgevallen 2 weken geleden dat ik niet zonder kan lijkt wel, 2 weken geleden heb ik 2 dagen zonder kratom gezeten en ik kreeg last van me nek en rug en kon niet slapen 2 nachten aan een stuk, blowen helpt niet drinken helpt niet want als ik in slaap val word ik toch 2 uur later wakker en thats it,

toen had ik weer besteld en vorige week maandag zat ik weer zonder en ja hoor weer niet of amper slapen, en deze week weer, zondag 2 uurtjes geslapen en maandag 2 uurtjes en ik voel me zo beroerd en moe maarja slapen lukt niet.

Ik heb helemaal geen overdreven lange tijd dit middel gebruikt alleen door de hoeveelheden misschien is het zo gelopen,

Mijn vraag is wat moet ik doen, hoe kom ik toch in slaap en hoelang moet dit duren?
Klik om te vergroten...
Hi sorry dat ik iets plaats in jouw oude topic, maar hoe is jouw kratom afkick afgelopen? Ik sta namelijk voor hetzelfde probleem en zoek meer informatie. Groet!
Mrmiyagi zei:
Goeie middag mensen

Ik zit met een groot probleem, het afgelopen jaar heb ik kratom ontdekt, het beviel me zo goed dat ik eerst elke week 50 gram bestelde, daar deed ik 3 dagen mee en daarna weer 3 of 4 dagen geen kratom dit heb ik anderhalve maand volgehouden tot november, toen ben ik dagelijks aan de kratom gegaan met zo'n 25/30 gram per dag.

Nou is mij opgevallen 2 weken geleden dat ik niet zonder kan lijkt wel, 2 weken geleden heb ik 2 dagen zonder kratom gezeten en ik kreeg last van me nek en rug en kon niet slapen 2 nachten aan een stuk, blowen helpt niet drinken helpt niet want als ik in slaap val word ik toch 2 uur later wakker en thats it,

toen had ik weer besteld en vorige week maandag zat ik weer zonder en ja hoor weer niet of amper slapen, en deze week weer, zondag 2 uurtjes geslapen en maandag 2 uurtjes en ik voel me zo beroerd en moe maarja slapen lukt niet.

Ik heb helemaal geen overdreven lange tijd dit middel gebruikt alleen door de hoeveelheden misschien is het zo gelopen,

Mijn vraag is wat moet ik doen, hoe kom ik toch in slaap en hoelang moet dit duren?
Klik om te vergroten...
Sorry dat ik inbreek in jouw oude topic, maar hoe is jouw kratom afkick afgelopen?
J
JapieVerslaagdLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik hoop dit topic toch nog even nieuw leven in te blazen.

Ik zit weer een maand of 3 aan de kratom 3, 4, 5 keer een volle theelepel per dag. Daarnaast ook bromazolam. 3,5 +3,5 + 7.

Om even aan wat moed in te praten. Ik ben na 30 jaar gestopt met roken. En een al jaren droog van een alcohol verslaving. Ik ben wat gewend.

Nu wil ik de rest er ook af.
1 dag kwam mijn kratom niet op tijd met de post. En ik heb het einde van de dag niet eens gehaald door naar mijn ouders te gaan of ze mij svp naar een smartshop te brengen.

Wat ik nergens teruglees is de zenuwen, dat zenuwachtige gevoel dat ik niet eens mijn huis uit durf. Ook het gebrek aan honger. En dit was dag 1 met bromazolam. Waarvan ik dacht dat dit het wel in evenwicht zou houden.

Iemand anders last van deze klachten?

ik heb nu besloten in elk geval 1 voor 1 af te bouwen.

nu op 3 vaste momenten een theelepel per dag. Na 4 a 5 dagen denk ik de dosis te verlagen om zodoende naar 0 te komen.

Dan wil ik beginnen aan de benzo.

Alle commentaar is welkom.
rusteloze benen ken ik niet alleen hele erge zenuwen in mijn buik en koud en warm als een griep.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."