#1
En @Shivaz54 ... Hoe gaat het nu mbt het (niet) roken?
Hij verteld me wel nog dikwijls dat hij de rook nog steeds graag ruikt hehe raar maar waar...
Mijn vader is een dikke 40 jaar kettingroker geweest maar echt hevig. Ik heb hem in mijn jeugd nooit zonder sigaret gezien. Hij is ook van de ene dag op de andere gestopt dus ik zie in mijn omgeving dat het best lukt als de wil er is
Ik ben nu bijna tien jaar geleden gestopt, met veel plezier. Ik heb nooit meer gerookt, en zelfs nooit meer zin gehad in een sigaret. Bovendien rookte ik nog veel meer dan jij. Op het laatst ging een pakje shag in twee dagen op: soms wel 40 shagjes per dag, en dan blowen erbij.Hello mede DF's...
Ik kamp sinds enkele jaren met een zware nicotineverslaving. Was ooit onschuldig begonnen (met het blowen) maar ben helaas een verstokte roker geworden. Reeds een dikke 3 jaar gestopt met blowen.
Velen zeggen 'stop right away' maar ik wrees dat mijn hoeveelheid aan tabak/sigaretten veel te hoog ligt. Ik rook nu 1 pakje roltabak (30gr) in 2 dagen 🙄. Ik zou er heel graag mee stoppen want zowel mijn gezondheid alsook het financïele lijden eronder. Met het geld die ik zou kunnen besparen zou ik leuke dingen mee kunnen doen alsook mijn fysieke toestand door het vele roken zou er terug op verbeteren denk ik.
Mijn vraag aan jullie allen die reeds gestopt zijn of daar mee bezig zijn, hebben jullie tips and tricks hoe jullie dit hebben aangepakt...?
Alvast bedankt voor nuttige fb 😊
Ja dit is absoluut zo.En vervolgens glijd ik er heul gemakkelijk weer in…
drugsforum.nl
In Belgie dacht ik verboden geworden maar ik ga alvast opzoek naar dat boek. Bedankt!En meer info over varenicline (Champix):
![]()
Oh okee, dat wist ik niet. Eerst was er nog een levendige illegale handel in tabex, afkomstig uit het oostblok. Daarin zit dezelfde werkzame stof, en mensen zeiden dat het minder bijwerkingen zou veroorzaken. Misschien is het nog een poging waard om dat te bekijken?In Belgie dacht ik verboden geworden maar ik ga alvast opzoek naar dat boek. Bedankt!
Ik moet wel zeggen dat ik het moeilijk heb gehad met de relatie tussen roken en blowen. Want ik was wel gestopt met roken, en niet met blowen.
Het is echt wel een zoektocht geweest om daar een oplossing voor te vinden. Ik heb van alles geprobeerd: pure wietjoints, pijpjes, bongs, vaporizers, hasjolie, edibles..
Uiteindelijk ben ik tot de conclusie gekomen dat ik de Volcano vaporizer voor thuis het fijnst vind, daarna de Davinci IQ voor op feesten en festivals. Hasj rook ik thuis in een bong met quartz glas banger. En op festivals heb ik een mooi glazen pijpjeIk moet wel zeggen dat ik het moeilijk heb gehad met de relatie tussen roken en blowen. Want ik was wel gestopt met roken, en niet met blowen.
Het is echt wel een zoektocht geweest om daar een oplossing voor te vinden. Ik heb van alles geprobeerd: pure wietjoints, pijpjes, bongs, vaporizers, hasjolie, edibles..
Uiteindelijk ben ik tot de conclusie gekomen dat ik de Volcano vaporizer voor thuis het fijnst vind, daarna de Davinci IQ voor op feesten en festivals. Hasj rook ik thuis in een bong met quartz glas banger. En op festivals heb ik een mooi glazen pijpje om hasj mee te roken.
Over de bong en de quartz glas banger heb ik dit topic over geschreven:
Wat een lekkere bong is om wiet en hasj mee te roken
Ik kreeg een privébericht met de vraag hoe ik een bong heb gevonden waarmee ik tevreden was, naar aanleiding van wat reacties in een post over stoppen met tabak roken. Het leek me zonde om de tips te verstoppen in een privébericht. Dus hier een kort overzicht van wat ik denk wat een lekkere bong...drugsforum.nl
De Volcano vaporizer vind ik echt helemaal het einde. De smaak die daaruit komt is zo eindeloos veel beter dan uit een joint! Je moet in het begin misschien even wennen dat je geen brandend gevoel in je longen hebt bij een hijsje. Rokers missen dat vaak. Wat echt bizar is, want hoezo wil je het brandend gevoel van kankerverwekkende rook?
Eigenlijk mis je de dopamine die je krijgt van nicotine. Dat heeft niks te maken met de longen. Maar je brein maakt die associate doordat het brandende gevoel en de dopamine-shot heel snel op elkaar volgen. En zodra je je dat realiseert dan valt er niks meer te missen![]()
@Neo
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."